Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

A idzie to jakoś prosty sposób wyczuć bo mam nowy samochód od 4 miesięcy i tylko wiedziałem jak już się kończyło, podjeżdżam do pracy lub domu na polu bardzo zimno ujemne temperatury a wentylatory chłodzą silnik, co z takiego wypalania po mieście przy małych obrotach w skrzyni DSG :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wypalaniu DPF skrzynia DSG przełącza biegi przy wyższych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko nie mogę wyczuć tego momentu kiedy dzieję się wypalanie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty wzrastają na luzie do 0,9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A normalnie obroty 0,8?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyniki mojego dzisiejszego podlaczania vcds 17.8 

Grupa 108 Particle Filter Oil Ash Volume 39ml, Czy jesli zapodam srodek k2 dpf Cleaner popiół o wartosci 39ml spadnie? Zejdzie do 0? Jaka jest jego mozliwa wartosc maksymalna umozliwiajaca jazde autem bez problemow?

Probowalem przeprowadzic regeneracje filtra na postoju za pomoca info z rosstech, niestety nie udalo mi sie przeprowadzic tego procesu. Nie wiem gdzie popelnilem blad? Pomoze ktos? Zalaczam zdjecia.

 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#Regeneration_while_Standing.2FIdle

Status 1.0 Brakes (mam trzymac noge na pedale hamulca czy ?) Spirala na kokpicie migala, ale nie zauwazylem zwiekszonych obrotow silnika i odglosu z filtra.  Wiem kiedy sie wypala, wylapuje te momenty zawsze, 500-600 km odstepy. Dodam ze moja trasa to codziennie 100km w tym 95% na autostradzie.

 

Dzieki za pomoc

11-03-18 dpf niebieski.jpg

1 dpf reg.jpg

2 dpf reg.jpg

Edytowane przez nicqo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takich wartosciach to bym nic nie ruszal. Co chcesz osiagnac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym wiedziec ile moge miec tego popiolu max? Dwa lata temu mialem taki przypadek ze byla uszkodzona klapa gaszaca i zawalilem sobie filtr. Wtedy uratowali mnie fachowcy pod Poznaniem i wyczyscili mi filtr do 0. Chcialbym zapodac mu przez odkrecenie sady lambdy ten srodek bo juz go zakupilem. Tylko mysle ze pozniej musze sam zresetowac zawartosc filtra by zmienilo..hmm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nak wyczyscili filtr do 0? Zamontowali nowy? W sterowniku zapelnienie mozna ustawic na dowolna wartosc, w zaden sposob mie swiadczy ona o kondycji filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na to kwity niby bylo 95g popiolu, wartosc mierzona po naprawie byla na poczatku 0,  po pol roku wzroslo do 9ml.   Filtr byl tylko czyszczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna wartosc sadzy wg producenta to 175ml. Sam musisz zmienic zapelnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpowiesz co robie zle podczas tej regeneracji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nigdy nie probowalem regenerowac na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Chyba mam problem z dpf-em. Wypala mi się po 3,4 razy przyjadę 200km i znowu to samo. Czy mam rozumieć że wskazanie 180ml to już zapchany dpf ?

20180312_211222.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Kanale 105.2 mam requested regenerations 2.0" co będzie gdy spadnie ta wartość do zera? 

Edytowane przez grzegosh83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtedy filtr bedzie swiezo po wypaleniu, z reguly spada do 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, kuebk napisał:

Wtedy filtr bedzie swiezo po wypaleniu, z reguly spada do 1.

Wczoraj sprawdzałem miałem wartość 3.0, dziś włączyła się procedura wypalania DPF, a gdy się zakończyła, to wartość zmieniła się na 2.0, u niektórych w tym wątku widziałem wartość 6.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BLS przybywa oleju. Pompa tandemowa, uszczelki na pompkach czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minutes ago, grzegosh83 said:

Wczoraj sprawdzałem miałem wartość 3.0, dziś włączyła się procedura wypalania DPF, a gdy się zakończyła, to wartość zmieniła się na 2.0, u niektórych w tym wątku widziałem wartość 6.0

To akurat zalezy od wielu czynnikow przy jakim poziomie tej wartosci rozpoczyna sie wypalanie.

 

15 minutes ago, banshee said:

BLS przybywa oleju. Pompa tandemowa, uszczelki na pompkach czy coś innego?

Albo czesta i dluga jazda z wlaczona procedura wypalania.

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności