Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

ja zauwazylem u siebie ze jesli robie trase autostrada okolo 1100km to jesli nawet sie czyscil podczas dorgi to tego niezauwazam i jezdze pozniej 3 tyg po miescie i zadnych dziwnych zachowan niema ale jesli jezdze po miescie dluzej i auto niezawsze sie nagrzeje to jest odczuwalne poszarpywanie auta w granicach 2tys obrotow w momencie jak dochodzi do oczyszczania... i dlatego wkleilem logi bo zastanawia mnie dlaczego sa tam ujemne wartosci tego wlansie nierozumie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, adaptacja (tzw. zerowanie masy porównawczej DPFa) jest dla sterownika, a nie dla czujnika G450.

Czujnik jest po to, by sprawdzał w jakim tempie zapełnia nam się lub oczyszcza DPF i kontrolował ewentualne wypalanie. Jeśli w trakcie pracy silnika wartość zapełnienia filtra nie zmienia się wtedy sterownik (najprawdopodobniej) na podstawie przejechanych kilometrów i masie popiołów wylicza powtarzający się cykl wypalania - czyli mniej więcej co tyle samo kilometrów.

 

ja zauwazylem u siebie ze jesli robie trase autostrada okolo 1100km to jesli nawet sie czyscil podczas dorgi to tego niezauwazam

 

Bo jazda z dużymi prędkościami i obrotami silnika generuje taką temperaturę spalin jak w trakcie wypalania wymuszonego.

Czyli sadza osadzając się w filtrze jest jednocześnie wypalana.

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz drugi raz czyściłem filtr cząsteczkowy aż wreście wyżuciłem zmieniłem program i teraz śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz drugi raz czyściłem filtr cząsteczkowy aż wreście wyżuciłem zmieniłem program i teraz śmiga aż miło.

 

jeśli mod jest zrobiony dobrze to zapomnisz o DPFie raz na zawsze, jeśli źle to jeszcze nie koniec Twoich problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi wywalił gościu i coś jest nie tak filtr pojawia się dalej ! normalnie przeprowadza akcje wypalania , błędów nie pokazuje po jakimś odcinku gaśnie ale odkąd wywaliłem środek dpfa to jak jest akcja dymi jak stary kamaz obciach jak nie wiem :dupablada i nie wiadomo co teraz robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DARECKI84 po prostu firma która robiła auto musi poprawić soft...

U ciebie siedzie siemens PPD który nie jest prostym sterownikiem do zrobienia, można to ogarnąć :ok ale potrzeba na to trochę więcej czasu i wiedzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no on mówił że boscha jak byłem na poprawe to podobno wystarczy wymienić czujnik i będzie ok bo tak to błędów nie ma zapełnienie pokazuje 0.2 a dalej przeprowadza akcje jak się uda to zgaśnie a jak nie to świeci albo zaświeci po pewnym czasie. sprawdzał czujnik i powiedział że nie przyjmuje adaptacji czujnika różnicy ciśnień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Ponowie moją wypowiedź.

 

Jestem po wymianie wałka rozrządu, panewek i szklanek.

Po tej naprawie wymieniłem też olej. Od tego momentu regularnie zapycha się DPF, dochodzi do 55% wywala DPF na desce rozdzielczej, wtedy 3 bieg 3tys obrotów - 10km i znika. Podczas wypalania auto kopci przez jakies 40 sekund.

Wypala mi go do 0. Mniej więcej co 2 tygodnie sytuacja sie powtarza.

Olej niby spełnia normy 507, oraz jakaś tam specyfikacje C3, ale jest to olej kupiony od kogoś, kto sprowadza z Niemiec, także może być tak że to jakieś ścierwo, czy przez olej może zapychać się DPF? Druga sprawa to jakość paliwa. Tankuje na BP, Shell i sie zapycha, a jakiś dziwny zbieg okoliczności, że po tankowaniu na Statoil paliwa bezsiarkowego filtr się nie zapchał, zatankowalem znowu na BP kilka dni i wywala DPF. Czy paliwo może mieć coś wspólnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaTT_ZST paliwo może mieć wpływ na DPF ale u Cibie chyba jest jakiś inny problem jeszcze albo filtr po prostu jest już zawalony popiołem.

 

DARECKI84 jeśli to BOSCH to masz 140KM, jeżeli auto jest z 2008/9 to jest to CR i jest na BOSCHU EDC17..z tego co widzę w opisie masz samochód z 2006r więc jest to siemens PPD, piezowtrysk....więc sprecyzuj to żebym wiedział o czym mowa. Moim zdaniem soft jest zwalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak on mi powiedział ja tego nie sprawdzałem auto jest 2006 170km może tak tylko powiedział bo bosch drożej wychodzi bo za simensa chciał mniej a w opisie mam tak napisane bo nie wiedziałem co i jak

Edytowane przez DARECKI84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz 170konne auto z 2006r to masz Simensa PPD, piezowtrysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Od tego momentu regularnie zapycha się DPF, dochodzi do 55% wywala DPF na desce rozdzielczej, wtedy 3 bieg 3tys obrotów - 10km i znika. Podczas wypalania auto kopci przez jakies 40 sekund.

 

Umnie podobnie ,tyle ze lampki sie nie pala , musisz omijac jakies akcje i dlatego lampki sie pala . Bo normalnie przy 50% rusza akcja bez lampek ,dopiero taka skiepszczona 1 lub 2 daja lampki . Tak chyba jest .

Ja tez 3/3/10km i pomaga % schodza do 3-5%.Moje auto nie kopci ,bialy dymek widzialem tylko raz jak nieswiadomy bylem co to DPF.

 

Paliwo moze miec znaczenie ,choc z tym tez loteria . Moze byc tak ze na danej stacji dzis jest ON ok ,a za dwa tygodnie scierwo . Normalnie Bliska i Orlen nawet tam nie bywam ,wszystko przez napis eco . Lotos i BP czasami scierwo ,ale na Shell-u jeszcze sie nie zawiodlem . Wiadomo Shell nie rowny Shelowi ,napisy sa OK ,ale na paragonie jakis pan Mietek ,prywata i ciort wie czy z shella te ON kupuje . Ja tankuje na Shellu Shellu .Oczywiscie wszystkie stacje sa inne , lub moga byc .

 

Pisal kolega Abe`s

 

Cytat:

Bo jazda z dużymi prędkościami i obrotami silnika generuje taką temperaturę spalin jak w trakcie wypalania wymuszonego.

Czyli sadza osadzając się w filtrze jest jednocześnie wypalana.

 

Tak tylko pisze ,ze to proces powolny jest ,sporo wolniejszy od akcji sterownika .Pozatym wtedy leci tam dodatkowe ON do DPF-a a tu nie . No i gdyby ktos okreslil ,przy jakiej predkosci ,biegu i obrotach jest najefektywniejsze samoczynne wypalanie sadzy ,to bylo by fajnie .

 

Cytat:

Panowie, adaptacja (tzw. zerowanie masy porównawczej DPFa) jest dla sterownika, a nie dla czujnika G450.

 

Tyle ,ze po wymianie calego DPF-a raczej.

 

Cytat:

Czujnik jest po to, by sprawdzał w jakim tempie zapełnia nam się lub oczyszcza DPF i kontrolował ewentualne wypalanie.

 

Wlasnie do tego to jest ,rura z membrana i wszystko ,jak czujnik na wlocie powietrza za filtrem . Co tam adaptowac membrana robi robote ,a wrazie daje sygnal gdziestam i tyle . Sadze ze w srodku,wlasnosci i inne takie tam we wszystkich G450 sa identyczne .

 

Cytat:

Jeśli w trakcie pracy silnika wartość zapełnienia filtra nie zmienia się wtedy sterownik (najprawdopodobniej) na podstawie przejechanych kilometrów i masie popiołów wylicza powtarzający się cykl wypalania - czyli mniej więcej co tyle samo kilometrów.

 

To tylko domysly . Pozatym pomysl czy VW woli pomagac kierowcy z DPF, czy raczej wymieniac mu go w calosci czestawo . Sam widzisz ,ze raczej ogladaja sie za kasa i nie mysleli w ten sposob jak ty ,by przewidziec takie sprawy . Pozatym jak w moim przypadku ,akcje sa i byly cykliczne ,jak G450 byl dobry ,no a jak sie obes... to odrazu check engin ,nie bylo mowy o przeliczaniu km . Jak w instrukcji ,prosze sie udac do ASO !

Pozatym w odczycie bledow ,mowa jest o nieprawidlowych danych z G 450 ,czyli jakichs bzdurach wykraczajacych poza skale ,jak sadze .

 

 

Panowie ktos tu gra po swinsku ,pisze o jakichs adaptacjach ,ale zeby opisal to jak kolega koledze to nie . Normalnie smierdzaca prywatna komercja ,naganianie sobie klienta czy co . Co tu takie osoby robia jesli nie to co pisze wczesniej . Moze strzelaja slogany ze szkolen ,bo sa zakochani w tych metodach nauczania/naciagania .

 

Niech ktos z was wszystkich napisze , wymienialem G 450 - ADAPTACJA BYLA . To moze wtedy pomysle ,moze cos w tym jest . Albo ,wymienialem G 450 - adaptacji nie bylo i dzieje sie to to i tamto .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak tylko pisze ,ze to proces powolny jest ,sporo wolniejszy od akcji sterownika .Pozatym wtedy leci tam dodatkowe ON do DPF-a a tu nie .

 

1) Zgadzam się, że to proces wolniejszy, dlatego jak ktoś ma maksymalnie zapełniony DPF to tylko akcja wymuszona.

 

Miałeś okazję jeździć z podłączonym VAGiem i obserwować jak zmienia się procentowe zapełnienie filtra?

Najwięcej sadzy jest kiedy ruszamy i zmieniamy biegi lub gwałtownie przyspieszamy.

Kiedy jedziemy w trasie tak 130-150km/h na 5-6 biegu to można zobaczyć jak ta wartość zapełnienia maleje.

 

2) którędy i gdzie leci dodatkowy ON do DPFa?

Bo ja podobne rozwiązanie widziałem tylko w EURO V z układem SCR gdzie zamiast ON wtryskiwany jest za DPFem specjalny płyn.

 

Cytat:

Jeśli w trakcie pracy silnika wartość zapełnienia filtra nie zmienia się wtedy sterownik (najprawdopodobniej) na podstawie przejechanych kilometrów i masie popiołów wylicza powtarzający się cykl wypalania - czyli mniej więcej co tyle samo kilometrów.

 

Wiesz dlaczego tak sądzę, bo po wyjęciu DPFa i wstawieniu w jego miejsce rury, sterownikowi coś nie pasowało i zaczął wypalać równo co około 500km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie wiem co tu grane w tym watku ,ale nie moge cytowac normalnie ,tylko recznie .

 

Cytat:

Miałeś okazję jeździć z podłączonym VAGiem i obserwować jak zmienia się procentowe zapełnienie filtra?

Najwięcej sadzy jest kiedy ruszamy i zmieniamy biegi lub gwałtownie przyspieszamy.

Kiedy jedziemy w trasie tak 130-150km/h na 5-6 biegu to można zobaczyć jak ta wartość zapełnienia maleje.

 

Wlasnie nie mialem ,pierwsze co po kupnie kabla to wlasnie to ,ale jakos kupno sie przestawia , brak czasu . Co do zmiany to mam DSG ,ciekawe jak w tej i manualnej czy sa roznice .

 

No i grunt to czy silnik zimny czy 90 stopni , bo pewnie w tym i tym stanie jest zgola inaczej ze spalaniem sadzy i jej iloscia .

 

A powiedz jak obserwowales ,przy tych 130 na 6 jak to tam spada w odniesieniu do kilometrow lub czasu . Np. ile trzeba leciec te 130 na 6 by % zapelnienia spadly np. o 10%.

 

Cytat:

2) którędy i gdzie leci dodatkowy ON do DPFa?

Bo ja podobne rozwiązanie widziałem tylko w EURO V z układem SCR gdzie zamiast ON wtryskiwany jest za DPFem specjalny płyn.

 

Poczytaj o DPF ,pisze tam o dodatkowym/lub podzielonym dotrysku w 3/4 cyklu ,dzieki temu ON nie spalone wpada do DPF i dopiero tam przy piekielnej temp. sie w nim dopala ,wypalajac sadze .Fachowo pisze to tak (seria dotryskow w polozeniu okolo 35 stopni po GMP ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedz jak obserwowales ,przy tych 130 na 6 jak to tam spada w odniesieniu do kilometrow lub czasu . Np. ile trzeba leciec te 130 na 6 by % zapelnienia spadly np. o 10%.

 

Tak po 100km, a nawet 50km może już spaść zapełnienie o te kilka procent wszystko zależy od jazdy, stanu silnika, zapopielenia filtra itp. Te 130km/h i 6 bieg to przykład. W każdym aucie będzie inaczej trzeba mniej więcej trzymać się określonych obrotów silnika, ale to już trzeba samemu sprawdzić na VAGu.

 

Zacytuję opis dwóch typów regeneracji:

 

"Regeneracja bierna

W przypadku procesu biernej regeneracji cząstki sadzy bez działania układu sterowania silnikiem są stale

spalane. Położenie filtra cząstek stałych w pobliżu silnika umożliwia to, że przykładowo podczas pracy na

autostradzie uzyskane zostają temperatury spalin od 350 do 500 °C. Jednocześnie cząstki sadzy w wyniku

reakcji z dwutlenkiem azotu przekształcane są w dwutlenek węgla. Ten proces przebiegający krokowo odby-

wa się powoli i stale poprzez warstwę platyny, która służy przy tym jako katalizator."

 

"Aktywna regeneracja

W przypadku aktywnej regeneracji cząstki sadzy poprzez celowe podwyższenie temperatury spalin zostają

spalone na skutek działania układu sterowania silnikiem. W ruchu miejskim, przy nieznacznym obciążeniu sil-

nika, temperatury spalin są dla biernej regeneracji filtra cząstek stałych za niskie. Ponieważ żadna z cząstek

sadzy nie może już ulec rozkładowi, dochodzi do nawarstwiania się sadzy w filtrze. Gdy tylko uzyskane zosta-

nie określone nagromadzenie sadzy w filtrze, następuje wprowadzona przez układ sterowania silnikiem rege-

neracja aktywna. Proces ten trwa ok. 10 minut.

Cząstki sadzy spalane są w temperaturze spalin 600 do 650 °C do dwutlenku węgla."

 

Poczytaj o DPF ,pisze tam o dodatkowym/lub podzielonym dotrysku w 3/4 cyklu ,dzieki temu ON nie spalone wpada do DPF i dopiero tam przy piekielnej temp. sie w nim dopala ,wypalajac sadze .Fachowo pisze to tak (seria dotryskow w polozeniu okolo 35 stopni po GMP ).

 

Tutaj też zacytuję:

 

"Sterowanie silnikiem przy wprowadzaniu aktywnej regeneracji

Na podstawie oceny oporów przepływu w filtrze komputer sterujący silnikiem określa koniec stanu załadowania filtra.

Wysokie opory przepływu oznaczają, że filtrowi grozi zapchanie. Komputer sterujący silnikiem wprowadza

aktywny proces regeneracji. W tym celu:

● zostaje wyłączony układ recyrkulacji spalin, aby

zwiększyć temperaturę spalania,

● po zmniejszeniu dawki głównego wtrysku, przy

kącie położenia wału korbowego wynoszącym

35° za górnym punktem zwrotnym tłoka, nastę-

puje wtrysk uzupełniający w celu podwyższenia

temperatury spalin,

● zostaje nastawiony dopływ zasysanego powie-

trza za pomocą elektrycznie sterowanej klapy

przepustnicy i

● dopasowane ciśnienie doładowywania, aby

moment obrotowy silnika podczas przebiegu

regeneracji nie uległ zmianie odczuwalnej przez

kierowcę.

 

Czynności te prowadzą do celowego, krótkookresowego podwyższenia temperatury spalin do poziomu ok.

600 °C do 650 °C. W tym zakresie temperatur cała sadza utlenia się do dwutlenku węgla. Po tej aktywnej

regeneracji filtr cząstek stałych jest ponownie gotowy do stosowania i może ponownie filtrować sadzę ze spa-

lin."

 

"Wtrysk uzupełniający w czasie hamowania silnikiem

W ekstremalnym ruchu miejskim z mocno zmieniającym się obciążeniem silnika i dużym udziałem hamowa-

nia silnikiem są potrzebne specjalne procesy w celu oczyszczenia filtra. Ponieważ podczas hamowania silni-

kiem normalnie paliwo nie jest wtryskiwane do cylindrów, spaliny nie uzyskują temperatury potrzebnej do

regeneracji filtra cząstek stałych.

 

W fazie hamowania silnikiem, przy kącie obrotu

wału korbowego ok. 35° za górnym punktem zwrotnym tłoka, wtryskiwana jest nieznaczna ilość paliwa.

 

Ponieważ wtrysk główny nie następuje w górnym

punkcie zwrotnym tłoka, paliwo to nie spala się

w cylindrze, lecz tylko odparowuje.

 

Powstałe w ten sposób pary paliwa spalają się

dopiero w filtrze cząstek stałych. W wyniku

powstającego przy tym ciepła spaliny uzyskują

temperaturę konieczną do regeneracji filtra cząstek

stałych.

 

Czujnik temperatury za filtrem cząstek stałych

sprawdza przy tym temperaturę spalin za filtrem

cząstek stałych. W ten sposób podczas hamowania

silnikiem regulowana jest dawka wtrysku

uzupełniającego."

 

Chodziło Ci o te opary, które są spalane w DPFie?

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nadal nie moge normalnie cytowac.

 

Cytat:

Chodziło Ci o te opary, które są spalane w DPFie?

 

Tak .

Chodzilo mi o to ,ze w tym przypadku leca do DPF-a te opary i podnosza temp. spalin do wiekszych temp. niz w czasie regeneracji biernej .

 

Dlatego regeneracja bierna jest powolnym procesem i wymaga sporego czasu jazdy z odpowiednia predkoscia . Co na naszych super drogach raczej jest malo osiagalne .

 

Co do tego :

● dopasowane ciśnienie doładowywania, aby

moment obrotowy silnika podczas przebiegu

regeneracji nie uległ zmianie odczuwalnej przez

kierowcę.

 

To mam DSG i jednak przy akcji aktywnej odczuwam na poszczegulnych biegach takie rwanie auta i tendencje do przeciagania obrotow ,ponad te przy ktorych normalnie DSG je zmienia na kolejne .

 

Moze myle pojecia , ale normalnie i zwykle z 3 na 4 moja DSG bieg zmienia przy obr. 2.2 ,a przy aktywnej akcji nawet 2.4-2.5 i wkrecanie w obroty z 1.5 tys.obr. do 2 i ponad jest gwaltowne i zrywne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem posiadaczem Passata od stosunkowo niedługiego czasu, dlatego nie wszystko jeszcze mam opanowane. Stąd moje pytanie...

 

Zauważam, że po nagrzaniu silnika do ok 70-80 st.C podbija i trzyma wolne obroty tak na ok. 1000 rpm (normalnie jest ok. 800 rpm) oraz czuć wyraźne poszarpywanie. W czasie jazdy wszystko jest OK. Czy to jest wypalanie DPF, czy też jest to spowodowane jakąś inną przyczyną (usterką) ? Nie zauważam przy tym zwiększonego zużycia paliwa, ani np. dymienia.

 

Wcześniej jeździłem Vectrą i tam podczas wypalania DPF czuć było szarpanie, a zużycie paliwa wzrastało 2-4 krotnie.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważam, że po nagrzaniu silnika do ok 70-80 st.C podbija i trzyma wolne obroty tak na ok. 1000 rpm (normalnie jest ok. 800 rpm) oraz czuć wyraźne poszarpywanie. W czasie jazdy wszystko jest OK. Czy to jest wypalanie DPF, czy też jest to spowodowane jakąś inną przyczyną (usterką) ?

Pierwszy raz mi się zdarzyło tak, żeby rozpoczął wypalanie w momencie, kiedy cisnę po mieście z nienagrzanym silnikiem. Uparcie to robił chyba po trzech zapaleniach silnika, potem skoczyłem na trasę i wypalił się normalnie. Widocznie musiał być sporo zapchany, bo do tej pory wypalanie było tylko na trasie przy mocno nagrzanym silniku.

Kontrolek brak, podniesione obroty, większe spalanie, szarpie na postoju - dla mnie normalne objawy wypalania, dokładnie takie jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj przy przebiegu 220 tyś km zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa DPF. Silnik 1.9 TDI. Auto nie kopci, nie straciło mocy. Ostatnio jeździłem tylko po mieście w krótkie trasy. Czy jest jakiś sposób , żeby samemu w domu go zgasić ? Mam kabel VAG K+CAN COMMANDER, można nim odczytać zapełnienie filtra w procentach? Jeżeli nie to może da się jakoś to przelatać np na autostradzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności