Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro tak to zapytam czy ktos probowal odczytac wartosci zapelnienia DPF w Passat CC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak sprawdzic G450 jesli nie zapala sie ani jedna lampka ostrzegawcza ?

Oraz czy male ilosci km miedzy akcjami sterownika (wypalanie ) moze powodowac G450 jesli lampki sie nie pala .

Pytam bo nie mam kabla , ale wydaje mi sie ze gdyby padl ten G450 to zapalila by sie jakas lampka i wtedy dopiero zapisal by sie blad tego .

 

Jakas podpowiedz bedzie ? Zna sie ktos na tym ?

 

---------- Post added at 00:14 ---------- Previous post was at 23:01 ----------

 

Fajnie by bylo widziec w ten sposob http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=731983#post731983 zapelnienie filtra ,stan wypalania ,za jaki czas akcja sterownika ,ilosc nieudanych wypalen , ilosc ON wtrakcie wypalanie oraz temp podczas .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie jak mam wypalić ten filtr cząstek stałych skoro temperatura spalin nie osiąga 700*C. Czego szukać w takim przypadku od czego zacząć. Czujnik G450 był wymieniony na nowy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj, żeby sprawdzić jak to jest z tą temperaturą spalin podpieliśmy z kolegą passata z filtrem cząstek stałych z tym że u niego ten filtr działa. Tzn. jak mu się zapalił filtr to kolega go przegazował no i lampka przestała się świecić czyli regeneracja poszła ok. Dzisiaj po podpięciu pod vcds w bloku pomiarowym 075 temperatura spalin przy normalnej jeździe ok 300*C dopiero jak jechał na IV biegu ok 130 to temperatura osiągnęła ponad 500*C. Mam więc pytanie:

Jak osiągnąć wymaganą temperaturę 700*C do wypalenia filtra? Zarówno w Audi A4 jak i w Passacie są porównywalne przy podobnej jeździe. Czy vcds może zaniżać te dane? Z tego co zaobserwowałem to trzeba by jechać ze 160 km/h żeby taką temperaturę osiągnąć.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy temperaturę 700*C można dopiero uzyskać po włączeniu procedury regeneracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swoje pytanie, czy zczytywal ktos poziom zapelnienia DPF w Passacie CC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regeracja powiodła się. Wypaliłsię do 0,0%. Dzięki Sipowitz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Regeracja powiodła się. Wypaliłsię do 0,0%. Dzięki Sipowitz.

 

Czyli 700 stopni tylko daje regeneracja vcds-em lub przez sterownik ?

 

 

Mam pytanie dowas ,podpinajac fejsa i patrzac na odczyty z DPF-a ,konkretnie cisnienie ktore bada G450 to jakie tam wyniki podaje wam ?

 

Jakie fizyczne sa objawy obes...ia G450 , poza lampkami czy bledami na vcds ?

Bo to ze DPF czesciej sie czysci ,moze powodowac nieszczelnosc dolotu .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam swoje pytanie, czy zczytywal ktos poziom zapelnienia DPF w Passacie CC?

 

Zobacz w grupy 100-104

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szary u mnie było tak że dopiero jak wklepałem ten kod od regeneracji to temperatura rosła powyżej 600*C i filtr się zaczął wypalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem takie cos: http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=2874111&postcount=9

wg tego jest:

 

099-1 Engine Speed

100-3 Particle Filter Differential Pressure

105-2 Requested Regenerations

106-3 Driven Distance Since Regeneration

108-2 Particle Filter Carbon Mass (spec)

Note that the units for 106-3 are kilometers, which don't work in my head, so I convert to miles. Having Engine Speed displayed helps me to nail 2000 RPM exactly when I'm measuring the differential pressure.

 

Jak stad odczyt poziom zapchania DFP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wypalajcie filtra w trybie "serwisowym" kiedy tylko macie na to ochotę :fajny

Jeśli jest problem z DPFem to trzeba najpierw sprawdzić dlaczego, usunąć usterkę a potem ewentualnie wypalić filtr "serwisowo"....inaczej uszkodzicie go i tak czy siak doprowadzicie do tego że będzie trzeba go wymienić....

 

Wymieniamy i usuwamy kilka DPFów/FAPów tygodniowo, uszkodzenia spowodowane przez wymuszone regeneracje to norma...zatkane, stopione i skręcone kanaliki...taki filtr zapycha się expresowo i nadaje się jedynie do wymiany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt kolege kmink rozumiem, rozumiem ze lepiej sprawdzic poziom zapchania DPF i jesli bedzie powiedzmy 30-40% to go wypalic niz doprowadzic do stanu zapalenia kontrolki i wtedy moze sie to wypalanie calkowicie nie udac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej odwrotnie. Chodzi o to, żeby dać komputerowi decydować o tym, kiedy ma się wypalać, a nie co chwilę sprawdzać poziom zapełnienia i wymuszać wypalenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swoje pytanie czy ktos diagnozowac zapelnienie DPF w silniku CR? Moze wersja VCDS 908 jest za stara do tego typu silnikow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Raczej odwrotnie. Chodzi o to, żeby dać komputerowi decydować o tym, kiedy ma się wypalać, a nie co chwilę sprawdzać poziom zapełnienia i wymuszać wypalenie

 

No tak ,a jesli jest jakas usterka .

Wydaje mi sie ze chodzi o usuniecie innych powodow/usterek ktore powoduja szybsze zapychanie filtra . Czasami moze cos powodowac zla prace filtra i wtedy wypalenia wywolane fejsem moga tylko pogorszyc sytuacje ,a nie poprawic .

To mial na mysli kolega kmink .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kmink ma oczywiscie racje.Podstawa to silnik sprawny.Bardziej doslownie to tak jakbys byl chory z temperatura 39 stopni a lekarz powiedzial ze wez sobie zimny prysznic i nie bedzie temp.Zapchany dpf to skutek najczesciej nie przyczyna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do ROSIEL: Mozesz mi powiedziec jak sprawdzic poziom zapelnienia DPF w silniku CR za pomoca VCDS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś z Was miał napełniony fitr w 55% i udało się wypalić, czy ewentualnie przyczyną zapełnienia filtra może być zapchany filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ktoś z Was miał napełniony fitr w 55% i udało się wypalić, czy ewentualnie przyczyną zapełnienia filtra może być zapchany filtr paliwa?

 

może się to udać...ale czasami dla filtra może się to tragicznie skończyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności