Skocz do zawartości
Domely

Czy możliwe że MFA może tak oszukiwać na spalaniu (na korzyść)?

Rekomendowane odpowiedzi

Przy mrozach rzędu -14 zrobiłem 2000km ze średnią 98km/h (jazda nawet 200 w niemcowni)spalanie wyniosło 7.0.We Wrocławiu nie schodzi poniżej 8,2 ;na spokojnej trasie z teściową 6,2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się chwalić tylko podzielić uwagami.

Mi średnio

w mieście pali 7,5 litra jazda spokojna 70 km/godz. nie katuje na obrotach

w trasie 6,2-6,5 litra do 120km/godz czasami 140 ale na krótkim odcinku wyprzedzanie

Raz jak jechałem z Olsztyna do Mikołajek udało mi się zejść do 5,2 litra ale zmusiła mnie sytuacja na drodze więcej się nie dało jak 90km/godz. ale to tylko raz i nie zamierzam tego powtarzać.

 

Mam jeszcze pytanie kolega mówił że ma skasować 1 i 2 arkusz powiedzcie mi ten pierwszy jest teraz niejszy na dana chwile a drugi myslałem że to jest poprzedni ale u mnie średnie spalanie jest już od początku jak kupiłem właśnie poszedłem pokasować wszystko co miałem i zobaczę.

I jeszcze jedno nad stacyjka mam zerowanie licznika i przycisk z kluczem do czego on jest podpowie ktoś.

Edytowane przez wolintom
dopis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten z kluczykiem jak naciśniesz po włożeniu kluczyka do stacyjki i będą zamknięte drzwi to zobaczysz czas oraz ilość kilometrów do przeglądu :) Co do wskazań spalania , 1 pokazuje średnie spalanie ostatniej jazdy i kasuje się samo jak silnik się schłodzi (latem dłużej , zimą krócej ) 2 pokazuje średnie spalanie z całego przebiegu od ostatniego kasowania (sam sobie kasuję przy tankowaniu , można zobaczyć przybliżone średnie spalanie z tankowania ) Jedną i drugą wartość można samemu kasować z tym że ta pierwsza jeszcze sama się kasuje

Edytowane przez Trokadero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
średnie spalanie ostatniej jazdy i kasuje się samo jak silnik się schłodzi (latem dłużej , zimą krócej
No troche Cie fantazja poniosla;) Kasuej sie po 3 godzinach nie ruszania auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

treba dac do auta FISCON:

file.php?id=315007&mode=view

 

1182_2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest to trudne wgrac do kompa?

Gdzie to robiles ile dales?

Jakies masz funkcje oprocz tych co ma MFA+?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na forum E-FMA. Był juz o tym wątek. Funkcje to temp oleju, wody, ciś doładowania, ilosc paliwa, ładowanie aku i dokładne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę dopiszę tylko, że wszystkim którym komputer delikatnie oszukuje tzn. zawyża lub zaniża spalanie można VAGiem go skalibrować. Sam jakiś czas temu tego dokonałem i teraz 6,3 na kompie = 6,3 przy dystrybutorze :). Bardzo często pojawiają się rozbieżności w VW i można to łatwo i szybko poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako ciekawostkę dopiszę tylko, że wszystkim którym komputer delikatnie oszukuje tzn. zawyża lub zaniża spalanie można VAGiem go skalibrować. Sam jakiś czas temu tego dokonałem i teraz 6,3 na kompie = 6,3 przy dystrybutorze :). Bardzo często pojawiają się rozbieżności w VW i można to łatwo i szybko poprawić.

Możesz coś więcej napisać jak to zrobiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz coś więcej napisać jak to zrobiłeś?

Za pomocą VCDSa wchodzisz do sterownika 17-Instruments. Wybierasz kanał 3 i domyślnie masz w polu Stored value 100. Teraz musisz policzyć o ile Cię komputer "oszukuje", jak to zrobić jest to opisane w chmurce pojawiającej się jako podpowiedź. Łopatologicznie: jeżeli komputer pokazuje np. 6,5tr a Tobie z tankowania wyszło 6,8ltr, to liczysz:

100*6,8/6,5 = 104,6 czyli zaokrąglajac 105.

Tę wartość wpisujesz w pole New value, wciskasz Test a potem Save i zrobione. W polu Stored value pojawi się nowa wartość. Teraz proponuję znów przy tankowaniu wyzerować wskazania i po wyjeżdżeniu całego baku (najbardziej miarodajnie) sprawdzić odczyt.

 

compa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za pomocą VCDSa wchodzisz do sterownika 17-Instruments. Wybierasz kanał 3 i domyślnie masz w polu Stored value 100. Teraz musisz policzyć o ile Cię komputer "oszukuje", jak to zrobić jest to opisane w chmurce pojawiającej się jako podpowiedź. Łopatologicznie: jeżeli komputer pokazuje np. 6,5tr a Tobie z tankowania wyszło 6,8ltr, to liczysz:

100*6,8/6,5 = 104,6 czyli zaokrąglajac 105.

Tę wartość wpisujesz w pole New value, wciskasz Test a potem Save i zrobione. W polu Stored value pojawi się nowa wartość. Teraz proponuję znów przy tankowaniu wyzerować wskazania i po wyjeżdżeniu całego baku (najbardziej miarodajnie) sprawdzić odczyt.

 

 

Z ciekawości zmierzyłem i swoje spalanie...

Tankowanie na maxa, przebieg 800km i znowu max tankowanie.

I tak 2x...

Wynik spalania: MFA 7,6L/100km, rzeczywiste 8,4L/100km

Wychodzi więc, że komp zaniża 10%.

Opony 235/45/17.

Edytowane przez pikopiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Co do wskazań spalania , 1 pokazuje średnie spalanie ostatniej jazdy i kasuje się samo jak silnik się schłodzi (latem dłużej , zimą krócej ) 2 pokazuje średnie spalanie z całego przebiegu od ostatniego kasowania (sam sobie kasuję przy tankowaniu , można zobaczyć przybliżone średnie spalanie z tankowania ) Jedną i drugą wartość można samemu kasować z tym że ta pierwsza jeszcze sama się kasuje

 

W instrukcji jest MFA 1 kasuje sie samoczynnie po uplywie 2 godzin od zgaszenia auta .

MFA 2 kasuje sie dopiero po 99 godzinach i 99 minutach, lub i tu nie jestem pewny na 100% po okreslonej ilosci km . Ale moze tylko po tych prawie 100 godzinach kiedy silnik pracuje .MFA 1 sami nie wykasujemy natomiast MFA 2 tak . Jak MFA 2 jest na wyswietlaczu wystarczy wcisnac na kierownicy OK i przytrzymac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jako ciekawostkę dopiszę tylko, że wszystkim którym komputer delikatnie oszukuje tzn. zawyża lub zaniża spalanie można VAGiem go skalibrować. Sam jakiś czas temu tego dokonałem i teraz 6,3 na kompie = 6,3 przy dystrybutorze . Bardzo często pojawiają się rozbieżności w VW i można to łatwo i szybko poprawić.

 

Wczoraj kolega mi sprawdzil ,mam ustawione 100% ,potankuje ,potestuje i zobacze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem tankowanie na "pełen kibel".

Z mfa 8.0L, z obliczeń 7.5L.

Muszę chyba powrócić na 110%

 

Sprawdzałem program 1 - mogę z kiery go skasować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Sprawdzałem program 1 - mogę z kiery go skasować...

 

Ciekawe jak to robisz ,opiszesz to jakos .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz OKejem na program pierwszy i jeszcze raz dusisz OK, tym razem trochę dłużej (2-3sek)...

Identycznie jak kasowanie programu 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ustawiasz OKejem na program pierwszy i jeszcze raz dusisz OK, tym razem trochę dłużej (2-3sek)...

Identycznie jak kasowanie programu 2.

 

Ok sprawdze ten OK .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sprawdzilem no i dziala ,pikopiko miales racje . Kasuje sie nawet w czasie jazdy.

 

No ale nie obylo sie bez bledow z mojej strony .

Dziisiaj wyskoczylo cos na MFA o predkosci .

 

Po niemiecku :

Geschwindigkeit

32 km/h

uberschritten

 

Po angliku :

Speed

32 km/h

exceeded

 

Myslalem ze ustawilem przypadkowo predkosc kol zimowych , ale nie .Albo ze cos sie dzieje z samochodem , moze klocki i nakazuje nie jechac szybciej . Jak zwalnialem pod 32km/h komunikat znikal a jak wiecej km/h to swiecil sie dotad az wcisnie sie OK. I tak przy wszystkich ruszaniach ze swiatel itp. zatrzyman .Skoro klocki na tyle cienkie a ja przesmarowalem prowadnice to myslalem ze cos tam zbadalo te klocki lepiej i wywala ze cienkie . Rozne mysli mi przychodzily do glowy (olac to ,ale to pojedyncze pikanie ).

 

Okazalo sie ze tak predkosc kol zimowych ustawia sie w Einstellung (w glebszym meni).

I ile tam ustawione na MFA 1 nie widac ,tylko jak przekroczy sie wpisana predkosc to jest komunikat . Mozna to ustawiac +10,-10 i ON ,OFF .

 

Natomiast w MFA 1 jest cos takiego jak speed worning , w einstellung ustawiania w tym predkosci nie ma . Ustawia sie to tylko tak ze wczasie jazdy wybiera sie z MFA 1 ta opcje speed worning i powinny byc tam --- takie kreski jak nieaktywne . Na postoju majac to na wyswietlaczu wciskalem OK i zmienialo sie z --- na 0 , a po ruszeniu znow ten komunikat tylko predkosc nie 32 a 0 przekroczona .

 

No i sprawdzilem w czasie jazdy na MFA speed worning i wciskam OK . Wtedy w tej opcji zapisywala sie predkosc z jaka sie jechalo . Widac w ten sposob mozna ustawic predkosc jakiej nie chce sie przekraczac bez wzgledu na opony letnie czy zimowe . Przy ustawionym winter tires na 50 a speed worning na 30 . Jadac kolejno pojawialy sie komunikaty zgodnie z rosnaca predkascia i zapisana w einstelung dla winter tires i w MFA 1 w speed worning .

 

Wyszlo na to ze przypadkowo pstrykajac opcjami MFA 1 , zatrzymalo mi sie na speed worning i jakos wcisnolem OK przy predkosci 32km/h.

 

Ot cala historia komunikatu.

 

Musze tu podziekowac Trokadero i azrael-owi za pomoc .

 

---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:18 ----------

 

treba dac do auta FISCON:

 

Ej opisal bys to troche ,jak to i gdzie ci robili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz, ustawiasz sobie limit, którego np nie chcesz przekroczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No ale by go ustawic to choc przez chwile trzeba dokladnie tyle jechac co sie nie chce .

Czy to tylko do tego jest , taka ochrona wlasna z braku blokady predkosci ze strony fabryki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności