Skocz do zawartości
Domely

Czy możliwe że MFA może tak oszukiwać na spalaniu (na korzyść)?

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz ustawić na postoju, a że w trakcie jazdy również to nie wiedziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Możesz ustawić na postoju

 

Na postoju sie da speed worning ustawic , tylko na 0 lub dezaktywowac na ---.

Strzalkami nic nie zmienia sie na postoju, wieksze predkosci tylko OK w czasie jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Idę sprawdzić...

 

Tylko speed worning (a i to jest na MFA ale w prawym gornym rogu nie ma tej malej 1) nie winter tires, a sam zobaczysz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Idę sprawdzić

 

Jak sprawdziles ?

 

Ja znalazlem opis tego , pisze ze to jest do tego by sobie ustawic wzgledem ograniczen predkosci znakowych na drogach i nie przekraczac danej predkosci. Ale tak pisze a stosowanie to co innego .

 

STA68371.JPG

 

STA68372.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i działa na postoju.

Wchodzisz na speed warning, pojawia się ---.

Dusisz OK i pojawia się 30 w kwadraciku.

Strzałkami ustawiasz więcej lub mniej.

Jeszcze raz OK i kwadracik znika, a ustawiony limit zostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Sprawdziłem i działa na postoju.

Wchodzisz na speed warning, pojawia się ---.

Dusisz OK i pojawia się 30 w kwadraciku.

Strzałkami ustawiasz więcej lub mniej.

Jeszcze raz OK i kwadracik znika, a ustawiony limit zostaje

 

No to teraz ja sprawdze ,ale juz jutro.

A wczasie jazdy ci dziala ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy wskakuje na aktualną prędkość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
W czasie jazdy wskakuje na aktualną prędkość...

 

Mam identycznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Sprawdziłem i działa na postoju.

Wchodzisz na speed warning, pojawia się ---.

Dusisz OK i pojawia się 30 w kwadraciku.

Strzałkami ustawiasz więcej lub mniej.

Jeszcze raz OK i kwadracik znika, a ustawiony limit zostaje.

 

 

Sprawdzalem na postoju dusze OK i nie ma 30 w kwadracie tylko 0 albo --- i nic wiecej .

A OK to wciskasz i puszczasz ,czy trzymasz jakis czas ?

Moze MFA mam inne.

A moze musi byc wczesniej jakas ustawiona predkosc ,bo ja mialem --- i wtedy na postoju OK .Bo niby 0 zmniejszyc sie nie da i dlatego brak kratki .

Jak wejde w winter tires i wybieram ON to tu zaczyna sie od 30km/h .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako ciekawostkę dopiszę tylko, że wszystkim którym komputer delikatnie oszukuje tzn. zawyża lub zaniża spalanie można VAGiem go skalibrować. Sam jakiś czas temu tego dokonałem i teraz 6,3 na kompie = 6,3 przy dystrybutorze . Bardzo często pojawiają się rozbieżności w VW i można to łatwo i szybko poprawić.

 

A orientujecie się czy można też tak zmienić w B5 3BG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy VAG COM da radę to w adaptacjach zmienić? czy konieczny jest VCDS?

oczywiście w moim B5 (3B)

 

dzięki za pomoc

Edytowane przez miras82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

I don't know If I understand what you talking about. In point I'll tell:

 

1 - MFA what I posted picture off. is another main unit and that you will have new information in MFA. In new white instrument ( zegar ) you have some information but this is because new instrument have new main unit and new wire position ( more wire come to it, like in color instrument what I install in some B6 ). Change from old ( red) to new ( color ( no white ) and white ) is easy just you change wire position and connector.

 

2- Speed warning and winter tire warning is two different function.

 

Speed warning is warning for speed that you ride. you can set it only when you drive in speed that you want to be warned. than mean for example : in highway you can drive only 130 km/h and you will drive it you will set this speed by pushing set button and in MFA you will see : speed warning 130 km/h. when you will drive under this speed everything is OK but after you will go more that this speed in MFA you will see warning sentence that you drive more than 130 km/h .

 

winter tire warning is same as speed warning but you use it only in winter. In some countries is obligated to have warning about winter tire if you use winter tire with speed limit lover than max speed your car . When passat B6 have his max speed ( in paper ) 204 km/h and you use winter tire 190 km/h you need to have warning sticker in instrument or you need to be warned in other way ( nobody say how in VW it is in instrument in older car it is true sticker that you can see in picture lie in GIV my brother

file768-th.jpg

 

in my caw ehen I set 190 km/h MFA warn like

file396-th.jpg

So In short you can say that Speed warning you need to drive in speed that you want to be warned and after that you can set it. In case of winter tire you need to set exact speed of tire that you using .

 

some of fact that you can set in B6 :

- tempomat minimum speed is 30km/h ( If I remember ) and max is 210 .

- Door locking is from 15km/h,

- Speed warning is from 0 km/h

- Winter tire

....

 

 

3 - everything about consumption is counted by main unit. You can change way that he is counting it like here somebody write . But Why in VW is this counted by VAS and than setted. you can make some little change But I never advise correct that. you'll change it and after that you just change number that you MFA will show you . you change maby 5% and than after 6.2 l/100km you will have 6.0 l/100km. This can affectet for more infermation from instrument. is is like in longlife interval . If you see in detailed information what you need to obsetve is : chanel 40 < 41 > 42 ...... 48 ( this vas example I'm not in my car that I can write exactly value ).... be carful about change consumption !!!!!!!!!

Edytowane przez ejne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy moze ktos dotrzec do kolegi ejne w jego jezyku ,tak by opisal jak robic takie cuda na MFA -fisie jakie zobrazowal w poscie 25 ?

 

Ja pisalem ,ale kolega chyba nie na temat odpisal . No chyba ze sie myle i opisal jak sie robi dodatkowe inf. na MFA np. temp oleju, stan aku itd. itp.

 

 

 

Sprawdzalem odnosnie spalanie na MFA , a w realu i tak wyszlo .

 

1 -tankowanie -prawie rezerwa ,skazowka na przedostatniej czerwonej kresce ,chwile przed komunikatem na MFA o rezerwie .

 

ON do pelna weszlo 60,42L .Stacja shell.

 

2- tankowanie -prawie rezerwa ,skazowka na przedostatniej czerwonej kresce ,chwile przed komunikatem na MFA o rezerwie .Identycznie jak poprzednio .

 

On do pelna weszlo 61,70L .Stacja Shell ale inna niz pierwszym razem .

 

Zrobione 874,1km na paliwie z pierwszego tankowania.

 

Biorac 1-tankowanie i kilosy ,wychodzi srednia realna 60.42/8.741= 6.91 L/100km , zas na MFA jest 7.2 L/100km .A nastepnie liczac wedle wzoru z VAG zamieszczonego przez kolege matsil wychodzi 100x6.91/7.2 = 95.97 .

 

Jak ten wynik odczytywac jako ~96% czy jako ~100% po zaokragleniu ?

 

Biorac 2-tankowanie (czyli ilosc paliwa ktora weszla do baku po przejechaniu 874,1km) i kilosy ,wychodzi srednia realna 61.70/8.741=7.06 L/100km , i wskazanie MFA 7.2 L/100km . Ponownie liczac wzorem kolegi matsil wychodzi 100x7.06/7.2 = 98.05

 

Wynik ten interpretowac jako 100% , czy inaczej ?

 

Tylko teraz ktore tankowanie jest bardziej miarodajne ,ktore jest pewniejsze i bliskie prawdzie ?

 

Wydaje mi sie ze w obu przypadkach jest ok (bliso 100% po zaokragleniu ) ,ale pod warunkiem ze wynik pierwszego tankowanie wynoszacy 95.97 zaokragla sie do 100% a nie do 96 % ?

 

W aucie jest ustawione 100% , sprawdzane u kolegi Trokadero .

 

Prosze o opinie .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wziąć pod uwagę drugie tankowanie czyli 61,70L i te 874,1km.

Z kalkulatora wychodzi 7,06L, a z MFA 7,2L, więc komp zawyża.

Z obliczeń matsila wychodzi 98%, a więc wszystko się zgadza.

Jak ustawisz owe 98% to komp tyle pokaże z obliczonego przez siebie spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Musisz wziąć pod uwagę drugie tankowanie czyli 61,70L i te 874,1km.

Z kalkulatora wychodzi 7,06L, a z MFA 7,2L, więc komp zawyża.

Z obliczeń matsila wychodzi 98%, a więc wszystko się zgadza.

Jak ustawisz owe 98% to komp tyle pokaże z obliczonego przez siebie spalania.

 

Tak myslalem ze drugie tankowanie jest istotniejsze .

Tak komp zawyza o 1.95% , bo z wzoru matsila wychodzi 98.05%.

Wielkie przeklamanie to raczej to nie jest ,czy warto tam przestawiac ze 100% obecnie na 98% po nowemu .Mysle ze jak bedzie okazja (blisko VAG to tak ), a narazie jeszcze raz sprawdze .Wiec zaokragla sie do jednego procenta ,a nie do pieciu jak to wczesniej napisalem . To znaczy ze MFA oszukuje o 1.95% na wszystkich setkach kilometrow z 874.1km ( 1.95x8.7=~~17%) ,czy tylko 1.95 litra ON na calosci ON z 874.1km .

Dzieki Piotrek za opinie .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość superb

witam koledzy ja mam troszkę inny problem mianowicie mój komputer zawyża średnie zużycie paliwa na kompie pokazuje mi srednia 7,5 l/100km a w rzeczywistości przy tankowaniu pod koreczek wychodzi 5,8 l/100km silnik AWX 1,9 130 km do niedawna miałem octavie i komputer pokazywał idealnie prosze o wasze spostrzeżenia czytałem na innych forach ze spadł jakiś wężyk ciśnieniowy czy coś takiego ale gdzie go szukać ? znalazlem mysz wysuszoną w komorze silnika może coś przegryzła może jakiś czujnik jest uszkodzony sam juz nie wiem jeszcze jedna mysl mi pozostała mianowicie poci mi sie egr z dziurek co sa na górze chyba odpowietrzające moze to ma wpływ na błędne wskazanie jesli ktos miał z was coś podobnego albo zna zasade działania małego komputera zużycia paliwa prosze o dokładny opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy ja mam troszkę inny problem mianowicie mój komputer zawyża średnie zużycie paliwa na kompie pokazuje mi srednia 7,5 l/100km a w rzeczywistości przy tankowaniu pod koreczek wychodzi 5,8 l/100km silnik AWX 1,9 130 km do niedawna miałem octavie i komputer pokazywał idealnie prosze o wasze spostrzeżenia czytałem na innych forach ze spadł jakiś wężyk ciśnieniowy czy coś takiego ale gdzie go szukać ? znalazlem mysz wysuszoną w komorze silnika może coś przegryzła może jakiś czujnik jest uszkodzony sam juz nie wiem jeszcze jedna mysl mi pozostała mianowicie poci mi sie egr z dziurek co sa na górze chyba odpowietrzające moze to ma wpływ na błędne wskazanie jesli ktos miał z was coś podobnego albo zna zasade działania małego komputera zużycia paliwa prosze o dokładny opis

 

 

To nie ten dział,poszukaj tutaj http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php/19-Passat-B5-(3B-i-3BG) tu piszemy tylko o b6/b7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności