Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, dziękuję. Zaraz sprawdze i dam zbac jak poszlo.

 

Niestety bez skutku. Zmieniłem przebieg na 000, zresetowałem licznik i dalej DEF.

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz tam wsad ? I jaką aktualną wartość kodowania i na jaką chciałbyś zmienić ? ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaniża mi o 10% i o tą różnice chciałbym zmienić. Na forum widziałem link z zagranicznego forum, że gość poprzez zmianę K-value dopasował sobie wskazania. Tylko on to jakoś robił VAGiem tak przynajmniej wynika z jego opisu. 16105 kodowanie.

 

3B0920849A VDO V04.rar

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C16,1 = Speed Signal via CAN (23400)

C17,3 = 6-Cylinder Light Armored Vehicle (4134)

C18,5 = All other Engine Variants (4182)

C19,6 = 8-Cylinder (W8 - 4128)

 

Takie są wartości dla Passata, nimi się sugerowałeś ? Bo te wyżej ja podawałem mcaris'owi do wsadu od golfa.

 

Teraz sobie przypomniałem, że też nie mogłem na liczniku z końcówką 9 zmienić kodowania i musialem kupić z końcówką 5 i wgrać wsad od golfa. Ale kombinuj, może Ci się uda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem każdą cyfrę wklepać i nic nie przyjmuje :/ Czyli będę musiał zmienić opony na mniejsze :/ Bo 10% to w .... :) a po za tym denerwuje mnie to strasznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto od mechanika i się porobiło coś z licznikiem. Pomóżcie jak to odkręcić, by było jak dawniej. Chodzi o duży fis. Jak otwierałem samochód miałem tam ikonkę samochodu i graficznie pokazane które drzwi są otwarte. Witał mnie napis Welcome i to było fajne. Ale teraz po otwarciu drzwi bez włączenia zapłonu fis milczy. Co gorsza. Jak włączę zapłon wyświetla komunikaty - left door open, czy Right rear door open. Przy okazji piszczy za każdym otwarciem drzwi, co doprowadza mnie do szału, bo u mnie dzieciaki często wysiadają, a ja lubię mieć ciszę w aucie. Co przekodować, by było jak dawniej? Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałbym chyba od wrzucenia innego wsadu z innego licznika (oczywiscie tego samego modelu) ;) Jakby co, 847A posiadam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odebrałem auto od mechanika i się porobiło coś z licznikiem. Pomóżcie jak to odkręcić, by było jak dawniej. Chodzi o duży fis. Jak otwierałem samochód miałem tam ikonkę samochodu i graficznie pokazane które drzwi są otwarte. Witał mnie napis Welcome i to było fajne. Ale teraz po otwarciu drzwi bez włączenia zapłonu fis milczy. Co gorsza. Jak włączę zapłon wyświetla komunikaty - left door open, czy Right rear door open. Przy okazji piszczy za każdym otwarciem drzwi, co doprowadza mnie do szału, bo u mnie dzieciaki często wysiadają, a ja lubię mieć ciszę w aucie. Co przekodować, by było jak dawniej? Pomocy!

A może Ci licznik podmienili bo Twoja wersja komuś się spodobała - taka mała teoria spiskowa ;). Sorki za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie podmienili - mój miał parę wyjątkowych cech na tarczach i samej obudowie. Pierwsze co pomyślałem, to podmianka, ale nie - jest mój, tylko przekodowany. Te komunikaty to zmiana jednej cyfry w kodowaniu - tylko zapomniałem jakiej. I da się to ogarnąć VAG.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH]132538[/ATTACH]

 

Proszę Cie bardzo kodowanie licznika :)

 

Dzięki stokrotne - zaraz polecę do auta i potem podzielę się co było nie tak.

 

Edit - przekodowany na Kanadę był - już śmiga jak potrzeba.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jaką cholerę mechanik Ci licznik przekodował? Chyba bym się wkurzył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje przerobić eprom tak, żeby po odpaleniu auta wskazówki w zegarach paliły mi się niezależnie od tego czy mam światła włączone czy nie. Na forum golfa znalazłem takie coś:

 

liczniki do daty produkcji 2006.06 - zmiana w adresie 122 z 74 na 72

liczniki po dacie produkcji 2006.06 - zmiana w adresie 124 z 74 na 72

 

Ale dotyczy to tylko liczników Siemens VDO i właśnie takie zegary znajomemu robiłem a teraz chciałbym u siebie. Sprzęt mam, eprom już zgrany. Auto to Passat 2007 rok 2.0 TDI 170 PS.

 

Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie czy napis "Welcome" działa na licznikach z 1/2 fis ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedz :)

Edytowane przez Dekoder1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie może nie dotyczy licznika ale niewiem gdzie pytać... czy da sie ustawić/przekodować wświetlacz climatronika tak aby sie podświetlał po przekreceniu stacyjki? Tak jak mozna się bawić podświeltleniem licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy da sie

Programowo pewnie nie, ale kabelkowo... jest szansa. Na pewno na któryś pin panelu przychodzi S-kontakt czyli sygnał +12V o przekręceniu stacyjki i na pewno ma też pin na który przychodzi sygnał o załączeniu podświetlenia (w zasadzie nigdy nie mierzyłem czy to jest stricte +12V czy jakiś zakres 0-12V w zależności od ustawionej intensywności więc to trzeba by sprawdzić). Ja to widzę na dwa sposoby, albo wywalić kabel podświetlenia i na jego miejsce mostek z S-kontakt albo wstawić przekaźnik z pojedynczą parą styków NC/NO który w stanie spoczynku robił by ten mostek a po zapaleniu podświetlenia deski przywracał fabryczną instalacje.

 

Stosunkowo proste i powinno być wykonalne, tylko grunt to sprawdzić jaki poziom napięcia jest na kablu podświetlenia (bodaj szary z niebieskim paskiem) i broń boże nie mostkować S-kontaktu z podświetleniem na żywca.

 

 

Jak będę miał za dużo czasu to może kiedyś spróbuje to wystrugać, niby nic ale jak leci webasto to panel jest ciemny a przecież mógłby świecić jak domyślnie u szwagra w Corsie C :luka

 

 

 

W zasadzie tak samo można by wystrugać podświetlenie licznika w modelach gdzie programowo się nie da...

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę kolego ze znasz się na rzeczy ;) a czy na tym schemacie kostek climatronica widać który pin odpowiada za podświetlenie właśnie ?13_1291151318.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy na tym schemacie kostek climatronica widać który pin odpowiada za podświetlenie właśnie ?

Gniazdo A - PIN5 :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności