Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak jest w passku ale w leonie z modułem komfortu 1j0... pokazuje otwartą klapę (dolutowane 2 rezystory i dioda) zegary oczywiście 3b0920847e. Spróbuj może ze wsadem od golfa np. 1j0920846C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o te rezystory i diodę co się do drzwi lutuje? Ich jeszcze nie lutowałem więc może dlatego. Ale w sumie zastanawiam się nad wymianą na 1C0, komplet do wymiany ok 300zł, sam nie wiem co mam robić :) Jak dolutuje te elementy a później zmienię komfort to nie bedą one w niczym przeszkadzać? Oczywiście po powrocie do ori epromu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, czy ten kabel powinien pozwolić dobrać się do licznika immo3 w golfie 4 (1J0929826BX) za pomocą Vag Eeprom Programmer 1.19? http://allegro.pl/show_item.php?item=4942680848

Zawsze działałem za pomocą kabla RS232 i wszystko co chciałem zrobiłem, jednak padł mi stary laptop i nie mam już portu COM. Sądziłem, że da się robić to samo przez USB za pomocą kabla z linku, ale nie mogę się połączyć z licznikiem ani nie działa na tym kablu VAG 3.11, a też zdaje się powinien. Kabel niby się zainstalował i jest widoczny w menedżerze urządzeń - USB Serial Converter w Kontrolerach Uniwersalnej magistrali szeregowej i USB Serial Port w portach. Port ustawiałem 1 lub 2 i nic. Gdy w Vag-u daję TEST w OPcjach to mam "Interface Status: 3 - Not Found or Not REady!" Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, czy ten kabel powinien pozwolić dobrać się do licznika immo3 w golfie 4 (1J0929826BX) za pomocą Vag Eeprom Programmer 1.19? http://allegro.pl/show_item.php?item=4942680848

Zawsze działałem za pomocą kabla RS232 i wszystko co chciałem zrobiłem, jednak padł mi stary laptop i nie mam już portu COM. Sądziłem, że da się robić to samo przez USB za pomocą kabla z linku, ale nie mogę się połączyć z licznikiem ani nie działa na tym kablu VAG 3.11, a też zdaje się powinien. Kabel niby się zainstalował i jest widoczny w menedżerze urządzeń - USB Serial Converter w Kontrolerach Uniwersalnej magistrali szeregowej i USB Serial Port w portach. Port ustawiałem 1 lub 2 i nic. Gdy w Vag-u daję TEST w OPcjach to mam "Interface Status: 3 - Not Found or Not REady!" Jakieś pomysły?

 

Nie napisałeś jaki masz system w laptopie.

Jeżeli win7/8 64bit ,to mogą być problemy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Chodzi Ci o te rezystory i diodę co się do drzwi lutuje? Ich jeszcze nie lutowałem więc może dlatego. Ale w sumie zastanawiam się nad wymianą na 1C0, komplet do wymiany ok 300zł, sam nie wiem co mam robić :) Jak dolutuje te elementy a później zmienię komfort to nie bedą one w niczym przeszkadzać? Oczywiście po powrocie do ori epromu.

 

Dolutowane elementy nie będą przeszkadzały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, tak... Mam XP, teraz zainstalowałem kabel na Viście 32-bit na innym lapku i jest to samo. Jak daję TEST w VAG-u to diodka czerwona na interfejsie miga raz w momencie kliknięcia, potem przerwa i miga 3 razy - to oznacza pewnie ten status 3, o którym pisałem w poprzednim poście. Zresztą na tym kompie ten sam status właśnie mam: "Interface Status: 3 - Not Found or Not REady!". Czy to oznacza, że KKL uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marku za odpowiedź :) Licznik założony, panel od climatronica też :) Wszystko pięknie działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A, tak... Mam XP, teraz zainstalowałem kabel na Viście 32-bit na innym lapku i jest to samo. Jak daję TEST w VAG-u to diodka czerwona na interfejsie miga raz w momencie kliknięcia, potem przerwa i miga 3 razy - to oznacza pewnie ten status 3, o którym pisałem w poprzednim poście. Zresztą na tym kompie ten sam status właśnie mam: "Interface Status: 3 - Not Found or Not REady!". Czy to oznacza, że KKL uszkodzony?

 

Spróbuj zrobić najpierw test kabla w zakładce "OBD II" VAG COM 311.2 albo VCDS LITE.

Edytowane przez Mario11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebował bym pomocy z "dopracowaniem" wsadu tzn. chodzi o wskazania rezerwy wskazówka schodzi na czerwone pole a na fis nie pokazuje rezerwy. auto seat leon licznik 1j0920846A. Wcześniej na liczniku 1/2 fis z końcówka 826A było wszystko ok. Ewentualnie które komórki wsadu 1j0920846A odpowiadają za wskazania rezerwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam potrzebował bym pomocy z "dopracowaniem" wsadu tzn. chodzi o wskazania rezerwy wskazówka schodzi na czerwone pole a na fis nie pokazuje rezerwy. auto seat leon licznik 1j0920846A. Wcześniej na liczniku 1/2 fis z końcówka 826A było wszystko ok. Ewentualnie które komórki wsadu 1j0920846A odpowiadają za wskazania rezerwy?

 

Opisywałem to w tym poście:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?p=2187080&viewfull=1#post2187080

 

VW przyjął za rezerwę 7l, musisz tylko zmienić wychylenie wskazówki dla tej wartości na poczatek czerwonego pola. Przeczytaj i powinieneś załapać o co chodzi. Masz wsad od golfa, a tam nawet dałem przykład golfowej podziałki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko, kontrolka tylnej klapy w liczniku z CAN zapala się po informacji z CAN ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w którym miejscu w epromie 3b0920847D znajduje się Wartość Kodowania licznika ? Obecnie mam 06104 a potrzebuje zmienić na 06101 dodam że z pozycji vag-a nie można zmienić więc potrzebuje zrobić to w hex edit. Dzięki i Wesołych Świąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zmienić kodowanie regionu z GB na EU ? ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o k-value

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0 = All Engines/Transmissions (Impulse via CAN)

1 = 4345 Impulses/Km

2 = 3528 Impulses/Km

3 = 4134 Impulses/Km

4 = 3648 Impulses/Km

 

We wsadzie masz to w komórce 141 jako dwuczłonowy wpis czyli np. 04

Dodatkowo za K-Value odpowiadają komórki 150 i 151.

 

Dla przykładu K-Value ustawione mam na 02, czyli 3528 impulsów.

 

W komórce 150-151 mam wpis C80D (0DC8 HEX), czyli 3528 DEC

 

Skoro masz Leona to na pewno będziesz miał kodowanie na 01 ? Nie będzie podobnie jak w A3 na 02 - wtedy mi pokazuje idealnie prędkość i zliczanie drogi ? Spróbuj tez po CAN czyli na 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne wartości które mogę ustawić vag-iem to 3 i 5 innych nie przyjmuje zera tym bardziej. W sumie dzięki twojej pomocy już wiem gdzie co jest we wsadzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie:

"5. zmiana tonu dzwięków ostrzezeń.

a) stare liczniki do roku 2000 w adresie $053 mamy 1E zamieniamy ta wartosc na dowolna np FF, AA albo jaka nam przyjdzie do głowy (0-F)

B|) nowsze do roku 2004. To samo co w pkt. a) tylko w adresie $1D3

6. korekcja economy fudge factor.

jest to korekcja wskazan fis ile nam nasz pasacik zużywa paliwka. czasem te dane róznią sie od tego co jest w rzeczywistości wiec jak komuś to przeszkadza może sobie poprawić.

W komórce $145 mamy wartosc 100 (64 hex), zmieniając np. na 50 (32 hex) fis bedzie pokazywal o polowe mniejsze spalanie. "

 

Czy mogę to zmienić korzystając z niebieskiego taniego kabla KKL Viaken? I jakim programem pod WIN7? Nie mam XP i wolałbym darmowy program pod WIN7 niż instalacja XP jeśli by się dało.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę to zmienić korzystając z niebieskiego taniego kabla KKL Viaken?

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie.

A czemu nie?VAGeepromprogramer 1.19 i na 32 bitowym bez problemu,nie próbowałem na 64 bitowym,ale jak ktoś ma to może spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę to zmienić korzystając z niebieskiego taniego kabla KKL Viaken?

TAK.

I jakim programem pod WIN7?

Tak jak Rysiek pisze. VAG Eeprom Programmer 1.19 Program banalny z KKL-em w VAG-ach po K-line robi naprawdę wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja używam vag can commander pod win7 32 bit z KKL-em

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności