Skocz do zawartości
Los22

pompa VACUM jak diagnozować

Rekomendowane odpowiedzi

to jest tandem, pompą podcisnienia i pompą paliwa w jednym pudełku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem że to jest jeden element ale można go rozdzielić np. przy uszczelnieniu. Chodziło mi o to czy vacum ma jakiś wpływ na podawanie paliwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem że to jest jeden element ale można go rozdzielić np. przy uszczelnieniu. Chodziło mi o to czy vacum ma jakiś wpływ na podawanie paliwa??

 

cholerny wpływ , przecież pisze jak byk że jest podwójna , robi ciśnienie paliwa jak i podciśnienie , do tego ma zaworek zwrotny na powrocie wbudowany co przepuszcza powyżej ok 1 bar, czyli jak zaworek jest kaput to będzie gorsze odpalanie auta - LUK pompy stary model często awaria tego sprężynka pęka nie do naprawienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumieliśmy się i ja trochę nie jasno napisałem, jak pisałem o vacum to chodziło mi o część wytwarzającą podciśnienie a nie o całą pompę, znam jej budowę i wiem o tym zaworku oraz zakresie ciśnień które wytwarza itp. Miałem na myśli czy jeśli pompa nie będzie wytwarzała podciśnienia (pomijając brak wspomagania hamulców) to czy sam człon paliwowy będzie działać bez przeszkód??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak może być tak że niema podciśnienia a paliwo podaje prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu całego tematu chciał bym zmierzyć pd ciśnienie vakum części paliwowej , czy może mi ktoś powiedzieć jak je zmierzyć gdzie się podpiąć jaki barometr kupić na allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pewien problem: Od pewnego czasu pojawia mi się check na desce rozdzielczej. Na początku po podłączeniu komputera diagnostycznego wyskakiwał błąd P0 411 "Problem z układem doprowadzenia powietrza wtórnego, awaria pompy" po wymianie 2 dziurawych wężyków i skasowaniu błędów problem na około 500km zniknął. Po przejechaniu 500 km pojawił się ponownie check tym razem z błędem P0 411 "Układ doprowadzenia powietrza wtórnego: nieprawidłowy odczyt" a do tego po rozgrzaniu silnika i zatrzymaniu się np na krzyżówce z wentylacji wydobywa się bardzo nieprzyjemny zapach. Nie mam pojęcia od czego może on pochodzić. Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś samodzielnie dokonałem przeszczepu starej pompy z końcówką A z której ciekł olej napędowy na nową pompę z końcówką N z 2010r. tak wyszło że znów luk, ale na szczęscie z poprawionym króćcem i znacznie nowszy nie cieknący model za jedyne 150zł plus nowa metalowa uszczelka pod pompę.

faktycznie po docięciu imbusa nie było większych problemów z wymianą tandem. Przy okazji wymieniłem spaloną świece podgrzewacza płynu, nowa 45zł beru.

Zapalił po dwóch kręceniach po ok 6 sekund. Hamulce żyleta. Zobaczymy jak będzie z paleniem po nocy, wcześniej nie było problemów.

Dzięki koledzy za cenne wskazówki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie mi ktoś czy jeśli mam powietrze w paliwie na powrocie z pompy mogę automatycznie stawiać na nią? Uszczelniacze na pompowtryskach wymieniane rok temu, do tego zdarza się że nie pali ze strzała, bywa że po tygodniu stania pali od razu, a czasami wystarczy noc i trzeba kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy ktoś mi może powiedzieć czy można jakoś uszczelnić tą pompę jeśli troszkę z niej cieknie dodam że moc ma ok nic nie traci i z hamulcem też nie ma problemów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie baw się w uszczelnienia , wymień na inną, nie dość że na węże kapie i się niszczą od ropy to pamiętaj że to układ paliwowy a pd nie lubią syfu z rozpuszczonych "uszczelniaczy" , przecież koszta nie są jakieś masakryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tez mam ostatnio problem z paskiem... Od pewnego czasu cos mu sie odwidzialo i zaczął mi slabo palic. Powiem tak ze na zimnym silniku pali dobrze, obrót i chodzi ale po przejechaniu kilkusetmetrow gdy dam na luz potrafi zejsc z obrotow i zgasnie. Wtedy juz z odpalenioem nie jest tak kolorowo. Kreci z 30s. i odpali. Gdy jade to odczuwam ze auto nie pracuje tak jak trzeba. Jakby stracilo troszke mocy,lekko szarpie i kopci. sprawdzalem dawkowanie pompek i jest tak :1cyl ~ -0.90mg 2cyl ~ -0.04mg 3cyl~ -0.10mg 4cyl~+ 1.20mg . Szukam jakiejs porady czy szukac winy w pompie vacum czy w samych pompkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaj jeszcze jakie masz wartości bip na kanale 023 tylko na rozgrzanym silniku. gdy występuje problem z odpaleniem oraz w trakcie pracy gdy silnik nie pracuje jak trzeba podaj jeszcze wartości z kanału 018

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mierzyć to podciśnienie dokładnie? jakby ktoś mogl fotkę wrzucić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vacum.jpg

W miejscu zaznaczonym na czerwono (bezpośrednio pod pompę), lub kawałek dalej pod kolankiem idącym do EGR jest trójnik należy się tam wpiąć (można sprawdzić czy nie spada podciśnienie podczas naciskania hamulca) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mierzyłem bo mam przewód od vacum do serwa do wymiany, kolego Wojtek czy miałeś kiedys problem z vacum? jak sie objawialo? bo mnie zimny nie chce palic, aku mam nowy. swiece tez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem w Borze Ajm z 1999r.

zimna pierwszy raz ciężko zapala i rzuca silnikiem jakby świece nie grzały(są sprawne),póżniej pali na obrót,ogólnie wszystko wygląda ok, dlatego z zainteresowaniem czytam ten temat o Vacum.

 

panowie, wytłumaczcie tak łopatologicznie gdzie się wpiąć z manometrem do zmierzenia ciśnienia paliwa? na powrocie do filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michcio1985

Z tyłu na pompie jest śruba na imbus odkręcasz ją i wpinasz tam manometr.

 

ADR125

Wymieniałem pompę na nowszą boscha. Problemy takie jak każdy kto ma pompę luka- luźny króciec w dodatku ciekło z niego olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić, odtłuścić, zakupić np. http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty/epoksydy/20-klej-metalowy-300kg-epoksydowy trochę cierpliwości i problem ruszającego króćca rozwiązany.

Wystarczy poszukać jest temat na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No spoko z luźnym króćcem sobie poradziłem, trochę z niej cieknie. ale auto nadal nie odpala. jest coraz gorzej, trzeba kręcic z 10 minut, a z tego weza co leci do serwa to ledwo pompuje powietrze...mocy nie ma. chyba nie mam co dalej szukac tylko pompke trzeba kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności