Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a ja się zapytam czy te wyniki są ok?Skanowanie komputerem było na w pełni rozgrzanym aucie. Wcześniej podczas małych mrozów na postoju temp. spadała do 70 a podczas jazdy było 90. Wymieniłem termostat kupiony w serwisie i czujnik G62 i sytuacja jest odwrotna na postoju łapie 90 a podczas jazdy spada do 80 stopni. Rura dolna od termostatu zimna dopóki na zegarach nie pokaże 85-90 wtedy zaczyna robić się delikatnie ciepła. Bardzo długo się rozgrzewa i nie wiem czy czujnik pokazuje prawidłowe informacje więc podłączyłem kompa i takie coś odczytałem. Dodam że pomiarów dokonałem u kogoś bo nie mam Vag-a.

1.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ygmuncie,AFN tak ma najzwyczajniej,nie ma najmniejszych powodów do niepokoju.Testowałem zasłanianie dolnej części chłodnicy przy temperaturach rzędu -30 st.C,przy wolnej jeździe wskazówka potafiła nieco spaść,przy dobrym termostacie podreślę.Po zasłonięciu wskazówka trzyma pion,lecz to był jedynie test,również nie jestem zwolennikiem stosowania kartoników w samochodzie
Zaslanialem cala chlodnice w AWT tiptronic i zero roznicy. Termostat i czujnik sprawny.

 

 

Kupilem tez proforma nowy ori czujnik temp, ale okazalo sie ze zaniza temp o 5-8C. Reklamacja uznana.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i co powiecie o tych wynikach z bloków pomiarowych zamieszczonych post wyżej? Potrafi ktoś powiedzieć czy są ok czy może jednak czujnik ma zbyt dużą rozbieżność? Nie jestem pewien którą temperaturę trzeba porównywać by sprawdzić czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w tym samym czasie to było sprawdzane i między silnikiem, a licznikiem jest różnica prawie 10stopni, to czujnik jest wadliwy. Przeważnie różnica jest w granicach 2-3stopni. U Ciebie wydaję się, że zaniżona jest temp na zegary.

A żeby sprawdzić termostat, to sprawdź kiedy się górny wąż idący do chłodnicy robi ciepły-powinien przy temperaturze otwarcia termostatu, czyli ok 87 stopni. Ale to musiałbyś z vagiem sprawdzać, bo zegary pokazują wszystko z przedziału 75-110 jako 90, a u Ciebie dodatkowo wygląda na to, że czujnik przekłamuje.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Też wydaje mi się że ten czujnik zaniża o 8-10 stopni temp na zegarze stąd może opadanie wskazówki podczas jazdy? Co do sprawdzenia termostatu to chyba jest przy dolnym wężu bynajmniej tak mi się wydaje. Ale termostat jest na 99% ok bo najpierw kupiłem wahlera potem wymieniłem go na oryginał z serwisu bo myślałem że to jego wina ,na oryginale jest tak samo a wahlera ugotowałem w domu i otwiera przy 91 a zamyka przy 85 także nawet lepiej niż dobrze. Więc chyba to wina G62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem ostatnio podlaczylem paska do laptopa i wyskoczylmi blad g62 ( czujnik temperatury cieczy) wymienilem dzisiaj i znow wskazowka pokazuje mi miedzy 70-80 w trakcie jazdy natomiast podpialem po vaga i tenmperatura w instrumentals wyniosla 68*C. ale co ciekawe jak przyjechalem z dluzszej jazdy i po odpoczynku silnika z 5 minut po przekreceniu kluczyka wskazowka na kokp[icie stala rowno z 90*C natomiast gdy juz odpalilem silnik stopniowo spadala wlasnie dotych 70-80stopni.czy musze wymienic termostat jeszcze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego max8810 jak masz możliwość sprawdzenia komputerem to podam ci link http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-termostatu-oraz-czujnika-temperatury-g62/ i porównaj sobie pomiary z silnika i wskaźników u siebie jak są podobne i samochód nie zagrzewa się to termostat jest walnięty. Ważne żebyś sprawdził odczyt z czujnika G62 dla ecu czyli to sygnał który idzie do komputera bo podajesz tylko temperaturę w "instrumentals" że wynosi 68 stopni.

 

U mnie jak kolega Patrick podpowiedział niesprawny był g62 a zaznaczam że kupiłem w serwisie. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez rasters
powiadomienie o przyczynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A ja mam następujące pytanie, otóż mój pasek gdy jest temperatura na dworzu powyżej 0 stopni, to auto jest slabiutkie (tak jakby tryb awaryjny) oraz temp silnika czasem dochodzi do 90 stopni, a za chwile wskazówka jest na 0. Natomiast , gdy na dworzu jest ujemna temperatura, to autko ma kopyto jak nowe, temp utrzymuje sie na 90 stopni. Czym to może być spowodowane?

Wymieniłem niedawno przepływomierz, ale to nie poskutkowało.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

A ja mam następujące pytanie, otóż mój pasek gdy jest temperatura na dworzu powyżej 0 stopni, to auto jest slabiutkie (tak jakby tryb awaryjny) oraz temp silnika czasem dochodzi do 90 stopni, a za chwile wskazówka jest na 0. Natomiast , gdy na dworzu jest ujemna temperatura, to autko ma kopyto jak nowe, temp utrzymuje sie na 90 stopni. Czym to może być spowodowane?

Wymieniłem niedawno przepływomierz, ale to nie poskutkowało.

 

Pozdrawiam

 

a podpinałeś auto pod vaga ?? wymiana przepływki tak na chybił trafił to nie jest za sprytny pomysł, zawsze możesz jeździć tylko w mroźne dni :) sorki ale tak na serio to bez vaga i pewnie logów nie wiele się dowiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie przyjechalem z traski 15km to silnik powinien sie zagrzac jak nalaezy i zaraz po przyjezdzie pod blok podpialem paska pod vaga i oto takie rezultaty

 

to z grupy engine oraz 2 z instrumentals czy termostat do wymiany

ins.jpg

 

tylko nie zabardzo wiem co oznaczaja 2 rozne temperatury w sekcji engine

eng.jpg

Edytowane przez max8810

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne trochę bo w sekcji 01-engine pomiar powinien być w grupie 007 a 17-Instruments w grupie 003. Porównaj z moim kilka postów wyżej bo u ciebie oba pomiary są w grupie 003 i dodatkowo tylko opis temperatura ale czego?

 

---------- Dodano o 16:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:37 ----------

 

Temperatura na wskaźnik u ciebie to raczej ta 67 natomiast jeżeli ta do komputera to 64,5 to masz do wymiany termostat ale jak pisałem nie jestem pewien pomiaru bo powinien być w bloku 01-engine grupie 007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzis patrzylem na ta sekcje 7 ale tam nie mam zadnej temperatury tylko jakies dziwne oznaczenia a jedyna temperatura ktora mam w sekcji engine to wlasnie w 3 bloku pomiarowym. ale tam sa 2 temperatury wiec co mierzy ta 2 temperatura??

 

EDIT

 

jak jeszcze mierzylem dzisiaj te temperatury to w enginie mialem 77,5 natomiast w czujniku 81 i wskazowka pokazywala rowne 90*

 

EDIT

 

wymienilem dzis termostat i dojrze ze samochod sie szybciej nagrzewa to jeszcze trzyma temperature 90*C co bardzo mnie cieszy a koszt to 70zł. Nawet zauwazylem ze na klimatronicku jak dam 21*C to jest tak jakby cieplej

Edytowane przez max8810

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy u mnie to bedzie tez termostat, gdy jade autko sie nie dogrzewa do końca a czasami wskazówka sobie opadnie czasem sie podniesie? nie zauważyłem zadnych zależności wiec nie jestem w stanie powiedziec czy jak mu depne to sie podnosci, popsrotsu jade i dostrzegam takie "anomalie" na wyswietlaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie który czujnik temperatury w silniku BDG podaje dane do sterowania świecami żarowymi, i w którym bloku mogę odczytać tą temperaturę, mam dziwne wrażenie że to właśnie czas grzania świec odpowiada za problematyczne odpalanie letniego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a czy u mnie to bedzie tez termostat, gdy jade autko sie nie dogrzewa do końca a czasami wskazówka sobie opadnie czasem sie podniesie? nie zauważyłem zadnych zależności wiec nie jestem w stanie powiedziec czy jak mu depne to sie podnosci, popsrotsu jade i dostrzegam takie "anomalie" na wyswietlaczu.

 

podłączyć pod vag-a i sprawdzić odczyty z czujników temp.

inaczej po trasie ~10-15km wskazówka wogóle nie wejdzie na pion czyli 90* mimo tych falowań temp. to termostat będzie do wymiany ~30-40 zł., czujnik zamiennik ~25-30 , oryginał ~80-xx? zależy od aso.

Można o jednej robocie zobić to i to koszty jakieś nie astronomiczne.

ps. powodzenia przy wyciąganiu zabezpieczenia na czujniku jak nigdy nie był wymieniany. Mi to zajęło 2h wydłubywanie tego %$#@##%^ plastyku bo pękał jak chciał ( 11 lat nie ruszane to było ...)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maciek ja bym postawił na czujnik. ja tez miałem taki problem, wskazówka podczas jazdy podnosiła się po czym za jakiś czas opadała ale wymiana czujnika pomogła chodz to tez może być wina termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciek ja bym postawił na czujnik
ja też i od niego bym zaczął bo wymiana jest prosta zajmuje ok 15min i zrobisz ją samemu. Cena czujnika do twego autka 059 919 501A (zielony) to aso VW - 104zł, aso skoda - 98zł dodatkowo zakup oring ok 3zł. Jak to nie pomoże w co wątpię to wymienisz termostat ale to już raczej w warsztacie chyba że masz garaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy możliwe że czujnik temp G62/G2 zaniżał wskazania o ok 10*C zarówno dla G2 jak i G62?

Vag nie pokazuje błędów, wskazana dla Engine i Instruments są bardzo zbliżone, tylko ni cholere nie mogę

osiągnąć temp 90C na Vag-u, pokazuje mi maks. 81*C, silnik w miarę dobrze się nagrzewa, jak temp. dobija do 80*C(nie wiem ile dokładnie nie sprawdzałem na Vag-u) to termostat się otwiera i górny wąż robi się gorący, kilka sekund i nie można go dotknąć. Wszystko jest tak jak powinno być tylko 10*C mniej.

Czy może sam Vag zaniża wskazanie? Używam VCDS.

Jakieś sugestie?

Edytowane przez radarrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat się otwiera i górny wąż robi się gorący, kilka sekund i nie można go dotknąć.

Za szybko się otwiera. U mnie po wymianie termostatu temp silnika dochodzi do 94*C, na VAG-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności