Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozważam zmianę licznika na full fis. Moje autko to passat 99r TDI AHH Licznik bez fis. Licznik [3b0 920 820albo802 A] nie doczytalem bo troszkę wiązka zasłaniała. I teraz pytanie jaki licznik kupić żeby wszystko ładnie chodziło. 920-> czyli teoretycznie mam juz polówkę Can-a, a w praktyce czy siądą zegary od FL-a.

 

Kolega polecił mi gościa co sie bawi w coś takiego powiedział mi 300zł za robotę.

Troszkę ogarniam temat myśle że druciarstwem podołał bym sam mogę mieć jedynie problemy z wsadem i adaptacją. Jak jest ktoś z Podkarpacia i ogarnia temat (priv)

Edytowane przez kaiteu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinasz drugie zegary, wiązkę robisz od manetki do licznika, dopasowujesz wsad (lub na forum ktoś Ci to ogarnie) i tyle. A te 300zł to chora cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały opis masz na samym początku ☺ kable i manetke podłączysz sam przy przysłowiowym piwku tylko uważaj na taśmę od poduchy. Jak masz program do odczytania wsadu to ktoś z forum Ci pomoże . Albo sam to zrobisz metoda prób i błędów tylko zapisz gdzie oryginalny wsad . Ja jestem po takiej zabawie tyle ze w FL dokladalem manetke i licznik z fisem a do wsadu użyłem vag comander .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coo do zakupu licznika? Jak wybrać? Czy wszystkie 920 podejdą? znalazłem np 3B0920842A cena 200 zł

 

Edytowane przez kaiteu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie (o ile takowe tutaj są ;) ) wczoraj wymieniłem zegary z pełny fis, wszystko pięknie działa, tylko pojawił się problem, że nie mam klimatronika, a wcześniej też nie miałem żadnego fisa, tak więc nie mam czujnika temperatury zewnętrznej G17, mam go kupionego, przy chłodnicy mam pustą obejme, wyczytałem że złącze jest gdzieś przy zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania, jednak dzisiaj przekopałem okolice zbiorniczka i nic :( Możecie podać konkretną lokalizacje tego złącza?

IMG_20151206_125702.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie i Panie (o ile takowe tutaj są ) wczoraj wymieniłem zegary z pełny fis, wszystko pięknie działa, tylko pojawił się problem, że nie mam klimatronika, a wcześniej też nie miałem żadnego fisa, tak więc nie mam czujnika temperatury zewnętrznej G17, mam go kupionego, przy chłodnicy mam pustą obejme, wyczytałem że złącze jest gdzieś przy zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania, jednak dzisiaj przekopałem okolice zbiorniczka i nic Możecie podać konkretną lokalizacje tego złącza?

O ile mnie pamięć nie myli szukaj w złączu zaznaczonym na zdjęciu. IMG_20151206_125702.jpg

Szukaj przewodów (po prawej stronie złącza patrząc na to zdjęcie) w kolorach brązowy-biały oraz brązowy-żółty, wtyka powinna mieć 14 punktów, te odpowiedzialne za czujnik temp. zewn. winny znajdować się w punktach 3 i 4.

Edytowane przez dioda83
Uzupełnienie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawdzałem ten "słupek" i nic nie znalazłem, wygląda on tak:

IMG_20151206_155200.jpg

Niestety podczas montowania zegarów nie zwróciłem uwagi, czy pin 26 jest zajęty, byłem pewny, że wtyczka jest pod maską tak jak wszyscy pisali... możliwe, że nie mam tego przewodu? Jestem na 104 stronie tematu i chyba z 3 osoby pytały się o ten przewód gdzie jest, wszyscy tak samo pisali - pod plastikiem koło zbiorniczka wyrównawczego... Nie zauważyłem by ktoś napisał, że go nie ma... Może niemcy w ramach oszczędności w autach z 2004r. nie montowali tego przewodu?

 

 

Czyli jeżeli dobrze rozumiem pod plastikiem nie ma jako takiej wtyczki tylko do czujnika temperatury, tylko jest jedno złącze zbiorowe? W takim razie to zmienia postać rzeczy ;)

Edytowane przez Pi0trek121
dodanie info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jest jedno złącze zbiorowe?
O to to to to to... :jupi Musisz dopiąć się przewodami zakończonymi wtyczką do czujnika z lewej strony zbiorowej wtyczki. U mnie także nie było przewodów z wtyczką do czujnika temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki ;) nawet znalazłem schemat, któy kolega Pogromca wrzucił:

B5FL.jpg

I wszystko pięknie się zgadza ;) Tylko jeszcze takie pytanko... wiesz może jakie piny tam wchodzą do tej wtyczki? podobne jak do złącza od przycisków FIS-a? wtyczka przy manetce? czy jakieś inne? bo bardzo wątpie, że dorwę gotową wtyczkę.. więc będzie trzeba coś improwizować, podobnie z wtyczką do czujnika :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz może jakie piny tam wchodzą do tej wtyczki?

Rozumiem, że masz na myśli to duże złącze. Jeśli tak, to rozepnij je a wtedy będziesz wiedział jakich potrzebujesz konektorów, ale z tego co pamiętam to będą one wielkości konektorów z wtyczki mini ISO od radia. http://www.cbelektron.pl/images/83053.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oooo no to super :P dzięki za info ;) ja tylko dostane złącze będę montować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoże mi ktoś z tym licznikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomoże mi ktoś z tym licznikiem?
Cyknij fotkę zegarów, a wtedy zobaczę co da się zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o numer czy przód? numer podalem wczesniej wyskalowany do 260 i obroty 5 standard przy 1.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi ci o numer czy przód? numer podalem wczesniej wyskalowany do 260 i obroty 5 standard przy 1.9

Numery widziałem, że podałeś chodziło mi raczej czy masz tarcze nowe czy stare, sądząc po numerach masz stare zegary, ale aby być pewnym najlepiej gdybyś sprawdził czy w wiązce licznika masz przewody szyny CAN (wtyka zielona, zaciski nr: 4, 19, 20, 27, 28) lub podaj z którego miesiąca masz Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cyknij fotkę zegarów, a wtedy zobaczę co da się zrobić.

A po co,przecież tu opisał.Skoro ma bez fisa to [3b0 920 802 A.

Witam, rozważam zmianę licznika na full fis. Moje autko to passat 99r TDI AHH Licznik bez fis. Licznik [3b0 920 820albo802 A
a w praktyce czy siądą zegary od FL-a.

Tak.

znalazłem np 3B0920842A cena 200 zł

W takie starocie bym się nie pchał.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Niby wszystko a niby nic ;p :)

 

Starocie tzn? lepiej założyc fisa od fl-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Numery widziałem, że podałeś chodziło mi raczej czy masz tarcze nowe czy stare

Co to za różnica?Zegary ma przed liftem.Skoro są 920,to ma przewody szyny Can i są wyskalowane do 260km..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Starocie tzn? lepiej założyc fisa od fl-a?

No pewnie i nie niżej niż od końcówki 47.

Ja u siebie miałem seryjnie 802A,teraz mam 849A

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: liczik.png Wyświetleń: 9 Rozmiar: 23.3 KB ID: 139118Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: can.png Wyświetleń: 7 Rozmiar: 24.6 KB ID: 139119
Kolega Riccardoawyjaśnił Ci zdecydowanie prościej niż moje nieudolne wypociny... Załączone zdjęcia definitywnie rozwiewają wątpliwości co do magistrali CAN.
No pewnie i nie niżej niż od końcówki 47.

Ja u siebie miałem seryjnie 802A,teraz mam 849A

Resza jw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności