matts84 Zgłoś #2941 Napisano 16 Lipca 2015 Do toledo oczywiście. Wiele osób zrobiło taki swap licznika ale miało różne konfiguracje modułu komfortu i poduszek i tu tkwi problem. Z tego co wyczytałem u mnie moduł poduch nie ma CAN. Wczytałem się w pinout z tej strony http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1 ... -licznika/ i wyczytałem że w moim liczniku w toledo info o poduszcze jest w niebieskiej wtyczce pod pinem 6, w nowym liczniku ten pin jest niewykorzystany. (Pinout do 2001 r) Zastanowiłem się nad tym co zrobić i chyba zmostkuje pin 6 z pinem 4 (lampka holowania przyczepy) Który u mnie nie jest wykorzystany. wtedy powinno zapalać tą lampkę, w can gateway przekoduje na 0002 czyli sam abs i wtedy znikna błedy i zgasnie poducha. A diodę od wskazań holowania przyczepy przeniosę fizycznie w miejsce poduszki i tyle. Chyba ze nie moge tak przekodowac bo poduchy nie beda działac to zostawie kodowanie na 006 a wylutuje diodę poduszek i wstawie tam zmostkowaną aby wszystko swieciło tam gdzie powinno, najlepiej jakby dało sie to zmostkowac na płycie psb odcinajac np scieżki od kontrolki poduch ale to chyba raczej niemozliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #2942 Napisano 16 Lipca 2015 Więc pozostaje kupić sterownik airbaga 1C0... i zrobić tak jak powinno być po co rezać licznik. Ja mam leona z 2000r i u mnie jest "częściowy" can tzn. airbag i abs jest na can ale juz moduł komfortu jest 1j0.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matts84 Zgłoś #2943 Napisano 17 Lipca 2015 Wolałem kupić licznik z końcówka 925A niż grzebać w poduszkach. Ten zostanie na części, rezystory itp. Pytałem w Ciekawostkach o zmianę pisku na buzzer we wsadzie. Rosiek kiedyś wspominał ze da sie, Wie ktoś co sie podmienia we wsadzie? Gdzieś da sie znaleźć które komórki wsadu za co odpowiadają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matts84 Zgłoś #2944 Napisano 22 Lipca 2015 w liczniku z passata niestety nie znalazlem sposobu na zgaszenie airbag, mostkowanie pod lampke kierunków przyczepy przyniosło efekt odwrotny, czyli kontrolka sie nie swieci po zapaleniu licznika a po chwili sie zapala, czyli na odwrót, nie wiem jak ja wysterować. Próbowałem też zmostkowac ja z kontrolka klocków bo u mnie ich nie ma i efekt ten sam, Aktywowałem za to sygnał o niezgaszeniu swiateł ale tez nie ma gongu tylko sygnał ciągły z gongu a nie pisk, całe szczęście... Czy ktoś wie co można jeszcze zrobić by sygnał z pinu 6 czyli jak wyczytałem sterowanie masą, gasił airbag? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koxim Zgłoś #2945 Napisano 26 Lipca 2015 Witam Chciałbym zmienić licznik bez FISu na z FISem, z tego co wyczytałem mam szukać bez szyny CAN tj. z numerem 3b0919... pytanie czy liczniki z anglików też podejdą normalnie czy jest w nich jakaś różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł GTD Zgłoś #2946 Napisano 26 Lipca 2015 różnica jest taka że liczniki z tzw anglików są wyskalowane w milach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #2947 Napisano 28 Lipca 2015 WitamChciałbym zmienić licznik bez FISu na z FISem, z tego co wyczytałem mam szukać bez szyny CAN tj. z numerem 3b0919... pytanie czy liczniki z anglików też podejdą normalnie czy jest w nich jakaś różnica? spokojnie podejdą. trzeba przekodować licznik na Europe i zmienić tarczki chyba ze nie przeszkadzają ci mile Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matts84 Zgłoś #2948 Napisano 29 Lipca 2015 w liczniku z passata niestety nie znalazlem sposobu na zgaszenie airbag, mostkowanie pod lampke kierunków przyczepy przyniosło efekt odwrotny, czyli kontrolka sie nie swieci po zapaleniu licznika a po chwili sie zapala, czyli na odwrót, nie wiem jak ja wysterować. Próbowałem też zmostkowac ja z kontrolka klocków bo u mnie ich nie ma i efekt ten sam, Aktywowałem za to sygnał o niezgaszeniu swiateł ale tez nie ma gongu tylko sygnał ciągły z gongu a nie pisk, całe szczęście... Czy ktoś wie co można jeszcze zrobić by sygnał z pinu 6 czyli jak wyczytałem sterowanie masą, gasił airbag? DLa potomnych: Dołożenie przekaźnika SMD załatwiło temat. Kontrolka gaśnie po pojawieniu się masy, niestety pewnie zostaną błędy w CAN, ale trudno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrek88 Zgłoś #2949 Napisano 30 Lipca 2015 Witam potrzebuję rady ponieważ chcę zamontować licznik zielony z fisem w innym aucie VW Sharan i potrzebuję się odwiedzić jak są w passacie realizowanie czujniki z drzwi żeby na ekranie FIS wszystko dobrze się pojawiało oraz spalone żarówki które w passacie są diagnozowanie? U mnie drzwi są każde oddzielnie a na schemacie passata jest klapa tył i drzwi kierowcy, u mnie żarówki też każda oddzielnie Passat pinout wcale lub źle patrzę. Pozdrawiam adrek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek31 Zgłoś #2950 Napisano 2 Sierpnia 2015 siema jest ktoś z poznania i okolic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plbartek89 Zgłoś #2951 Napisano 6 Sierpnia 2015 Witam , pacjent to 1.9 ahh 5.7.1999 ECU 038 906 018 FS Licznik 1/2 FIS 3B0920822A Czy prawda jest ze liczniki xxx 920 xxx posiadaja Can ? Jesli nie to moze mi ktos powiedziec jak to sprawdzic.?? Mam zamiar wrzucic licznik z FL'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #2952 Napisano 6 Sierpnia 2015 Tak posiadasz CAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plbartek89 Zgłoś #2953 Napisano 6 Sierpnia 2015 Jeszcze jedno czy informacje o otwarciu drzwi ABS itp będą wyświetlane prawidłowo (przy odpowiednim kodowaniu oczywiście) czy wiąże się z tym większa rzeźba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koxim Zgłoś #2954 Napisano 6 Sierpnia 2015 Pytanie czy posiadając licznik z zielonym podświetleniem bez FIS mogę podłączyć np z niebieskim pełny FIS? wiem że różnica będzie w immo ale chyba można go wyłączyć i będzie wtedy ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #2955 Napisano 7 Sierpnia 2015 Pytanie czy posiadając licznik z zielonym podświetleniem bez FIS mogę podłączyć np z niebieskim pełny FIS? wiem że różnica będzie w immo ale chyba można go wyłączyć i będzie wtedy ok? Gdybyś przeczytał cały temat to byś wiedział ze tak pod warunkiem ze będzie to pelny fiss bez can np taki jak w moim temacie. Zapraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plbartek89 Zgłoś #2956 Napisano 29 Sierpnia 2015 Witam , walczei nie moge sobie poradzic. Do auta z 2000r z can 1/2FIS immo2 probuje zalozyc licznik zb5 fl 2004r immo3o Jako ze metoda Z edytowaniem wsadu z 1 postu jest opisana na zasadzie immo2 99r,2000r do immo3 2003r i immo3 2003 na immo3 2004. Probowalem przepisac moje immo2 do licznika z 2004r ale niestety kontrolka nie chce zgasnac. Czy posiadaja oba piny licznikow bede w stanie zrobic adaptacje VCDSem nie bawiac sie w edycje eepromu ?? A moze bedzie ktos w stanie przepisac ori immo2 do tacho z 2004 immo3?? |Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #2957 Napisano 31 Sierpnia 2015 Żeby zakodować VCDSem kluczyki potrzebujesz tylko pin z licznika z immo3, czyli nowego i robisz kodowanie wg immo2. Pozwolę sobie to skopiować z pierwszej strony "Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy Adaptację [10], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy. Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-Com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok aż dopasujemy wszystkie klucze. Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plbartek89 Zgłoś #2958 Napisano 1 Września 2015 dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paaz Zgłoś #2959 Napisano 5 Września 2015 Witam. Szukam i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na mój problem. Mój "Pasek" jest przerobionym anglikiem. Aby licznik wskazywał właściwe prędkości zmieniłem mu wsad (metodą Vag-Tacho). I wszystko byłoby ok. gdyby nie to, że teraz, gdy włączam radio (Gamma V) na wyświetlaczu pojawia się napis "SAFE" i żąda wpisania kodu, którego niestety nie posiadam. Kontktowałem się z poprzednim właścicielem auta, ale on niestety też go nie ma. Kiedy przywróciłem poprzedni wsad radio zadziałało. Czy jest jakiś sposób, by do nowego wsadu zaadoptować kod tego radia, by mogło bez problemu działać? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2960 Napisano 5 Września 2015 Przepisz adresy 398 i 399 ze starego wsadu do nowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach