Skocz do zawartości
J@ceq

Demotaż tapicerki tylnych drzwi B5FL

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi wytłumaczyć jak wyjąć zamek? wykręciłem dwie śruby M8, wyjąłem tą zaślepkę przy klamce, a linka od klamki nadal trzyma. Czy ten plastik na zdjęciu ma się wyjmować?

 

[ATTACH=CONFIG]87302[/ATTACH]

 

Zaślepka powinna wyjść w całości wtedy ciągniesz za klamkę i pęsetą wyciągasz "półwałek" z linką bezpośrednio z tyłu klamki.Zaznacz lub zapamiętaj położenie owego elementu, aby poprawnie wszystko później działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20120805313.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Gdzieś w tym miejscu co zaznaczyłem za uszczelką jest śrubka na torx odkręć ją ale nie do końca tak żeby nie wypadła. Jak ją odkręcisz to wyjmiesz ten plastik i będziesz miał dostęp do linki. Jak ją wyjmiesz to zamek powinien wyjść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak Wam te kołki zchodziły, ciagnałem zagietym drutem do siebie, próbowałem wbic do srodka, i za cholere nie chcialy zejsc... az w koncu polamałem zatrzaski na prowadnicy... pozniej jeszcze jak podlaczalem glosnik i przycisk el. szyb. zlamalem biale zatrzaski na klamce wewnetrznej, takze zajebiscie mi poszlo, drzwi jak sie nie otwieraly, tak sie nie otwieraja i jestem juz pare zł do tyłu.

Pewnie musze drzwi kupić, bo złamaly sie białe zatrzaski z plastiku ktory jest na tapicerce...................... masarka.............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie musze drzwi kupić, bo złamaly sie białe zatrzaski z plastiku ktory jest na tapicerce...................... masarka.............

 

Które białe zatrzaski?

 

 

nie wiem jak Wam te kołki zchodziły, ciagnałem zagietym drutem do siebie, próbowałem wbic do srodka, i za cholere nie chcialy zejsc...

Z kołkiem różnie bywa, faktycznie.

az w koncu polamałem zatrzaski na prowadnicy...

masz na myśli ślizgi które "jeżdżą" po szynach?Można je kupić na alledrogo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Białe zatrzaski wewnetrzne, które trzymaja klamkę, głosnik i przycisk el. szyb.

 

Hmm, nie wiem czy to były ślizgi, wyglądały na zatrzaski.

 

Żeby wrócić do pierwotnego stanu muszę wymienić boczek, a klamka jak nie działa tak nie działa.

 

Trudno, nastepnym razem oddam do mechaniora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20120805313.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Gdzieś w tym miejscu co zaznaczyłem za uszczelką jest śrubka na torx odkręć ją ale nie do końca tak żeby nie wypadła. Jak ją odkręcisz to wyjmiesz ten plastik i będziesz miał dostęp do linki. Jak ją wyjmiesz to zamek powinien wyjść.

 

tej śrubki nie da się całkiem wykręcić bo ma blokadę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mogę poradzić sobie z tym plastikowym bolcem co trzyma szybe na prowadnicy...jak go wypchnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj walczyłem z tymi kołkami zabezpieczającymi szybę... 20 minut próbowałem wypchać i wepchnąć mniejszy kołek za pomocą zagiętego pręta i poprzez wkręcenie wkręta, niestety bez rezultatów. Kołek siedział tak mocno że nawet nie chciał drgnąć. W końcu rozwierciłem mniejszy kołek i wylazł bez problemów ( a raczej to co z niego zostało:P). Jak ktoś ma problem z ich wyjęciem, a nie chce rozwiercać, to niech spróbuje podgrzać suszarką bądź opalarką może to pomorze.

 

Nr kołów z etki 6N0 839 511.

Edytowane przez Krackers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podgrzanie jak najbardziej pomaga ja tak rozbierałem z 6 razy tylne drzwi i zawsze wszystko dzialało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem jest wkręcenie śruby w jeden kołek a drugi bez problemu można wyjąć drutem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro czeka mnie rozbiorka drzwi prawych tylnych z tym ze zastanawiam sie jak mam opuscic szybe by wyjac kolki skoro u mnie wlasnie szyba nie opuszcza cos sie popsulo dlatego rozbieram....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jutro czeka mnie rozbiorka drzwi prawych tylnych z tym ze zastanawiam sie jak mam opuscic szybe by wyjac kolki skoro u mnie wlasnie szyba nie opuszcza cos sie popsulo dlatego rozbieram....

 

ponoć ręcznie można opuścić silniczek ale jest on później do wymiany więc może taniej będzie wywalić szybę? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos wiecej sie wypowie co z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktos wiecej sie wypowie co z tym zrobic?

Ja u siebie rozpinałem gumową charmonijkę między drzwiami si sprawdzałem czy prą dochodzi. Były trzy kable przełamane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no udalo sie rozbieralem drzwi 1 raz a powodem nie opuszczania szyby byl "wypadniety kolek "ktory lezal na dnie drzwi wiec cale drzwi musialem rozbierac. :marecek

Edytowane przez marko002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam:) rozebrałam dziś drzwi do momentu odkręcenia blach i zawisłam na takich dwóch czarnych "kołeczkach":( czytam i czytam i nie wiem co dalej... zepsuć je czy coś odkręcić? proszę o obrazową radę. dodam, że drzwi mam zamknięte, nie mogę ich otworzyć a tym bardzie wykręcać śrub w rancie drzwi, dlatego robię demontaż od środka. proszę o rady:)

Dokładnie jak piszesz. Ja to robiłem przy zamkniętych drzwiach.

 

(opis częściowo pożyczyłem z forum bodajże od Marka)

 

Odkręcasz śrubę na torx od dołu

 

obraz4480.th.jpg

 

obraz4473.th.jpg

 

tak wygląda zaślepka z drugiej strony

 

obraz4475.th.jpg

 

Pod nią są 2 śruby trzymające boczek w środkowej części. (śrubokręt krzyżak)

 

obraz4477.th.jpg obraz4478.th.jpg

 

W moim przypadku jeszcze była korbka do szyb, w której zaślepkę podważamy i wysuwamy jak na zdjęciu

 

obraz4482.th.jpg

 

Odkręcamy śrubkę krzyżakiem

 

obraz4484.th.jpg

 

obraz4506.th.jpg obraz4503.th.jpg

 

obraz4486.th.jpg

 

obraz4487.th.jpg

 

obraz4489.th.jpg

 

I bierzemy się za odpinanie metalowej blachy

 

Najważniejsza czynność to ustawienie szyby a by w widocznym na zdjęciu otworze pokazał podwójny kołek przytrzymujący szybę.

 

obraz4493.th.jpg

 

Za pomocą zagiętego druta (ja wykorzystałem szprychę) wyciągamy mniejszy kołek....

 

obraz4502.th.jpg

 

....a następnie większy

 

obraz4498.th.jpg

 

 

 

Ważna czynność szybę unieść do góry (bez tego nie odciągniemy blachy) i zamocować za pomocą taśmy bądź klina (ja użyłem taśmy jako mniej inwazyjnej)

 

obraz4499.th.jpg obraz4500.th.jpg

 

Kolejna czynność odkręcamy śruby (klucz 10) 7 szt.

 

obraz4490.th.jpg obraz4496.th.jpg obraz4497.th.jpg

 

 

Lekko z wyczuciem odciągamy blachę. I cały środek drzwi jest do wglądu.

 

obraz4501.th.jpg

 

Wszystkim którzy skorzystają z tego manuala życzę miłej pracy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proszę o rady

jeśli masz na myśli( a zapewne tak jest:)) kołeczki w lewym (lewe drzwi) górnym rogu to wepchnij je na siłę do środka bądź rozwierć i wepchnij (można je później zastąpić śrubką z nakrętką chyba fi 8

One trzymaja zamek na blasze a ten z kolei jest przykręcony od tyłu drzwi;)Musisz też odpiąć linke od klamki wewn i tez wepchnąć do środka oraz później odpiąć kostkę zasilania od zamka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info:) tą część mam już za sobą, udało się, wepchnęłam i już, teraz gorsze, co z tym zamkiem, jak się za niego zabrać żeby drzwi otworzyć :doh (u mnie tylne prawe)? rozebrać, wykręcić czy co?

ps. dodała bym zdjęcie moich drzwi ale nie wiem jak, może w profilu pogrzebię :rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2013-04-26-207.jpg

udało się :) oto moje drzwi (kabel tymczasowo podłączyłam z powrotem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

anulkas743

PO pierwsze edytuj posty a nie pisz jednego pod drugim. Łatwiej się czyta i trudniej narazić się "zielonemu":lol

Zameczki mają tą francowatą przypadłość , ze lubią się zaciąć. Mnie się to już przytrafiło dwa razy w tych samych drzwiach w różnych zamkach...Jak masz sukinsyna na wierzchu, to dokładnie go umyj WD 40, jakąś benzyną ekstrakcyjną i rozruszaj! Część mechaniczna możesz nawet zamoczyć w oleju napędowym a później wymyć. Na koniec dokładnie nasmaruj smarem który będzie dobrze przylegał, będzie odporny na temperatury(wysokie i niskie) Ja smarowałem białym smarem Boll'a ale zapewne dostaniesz coś bardziej odpowiedniego stricte do zamków samochodowych;)

Pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności