mlody24wp Zgłoś #161 Napisano 25 Lutego 2014 Mam dokładnie to samo ,raz klekocze raz nie ale tylko przy odpalaniu auta .Kuzyn (własciciel warsztatu ) powiedzial zebym sobie tyłka tym nie zawracal i sie na koszty nie naciągał .Ja mam zalany silnik pólsyntetykiem myślałem ze to moze być przyczyna a ty?Olej gestszy na starcie i może dlatego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #162 Napisano 25 Lutego 2014 Proponuje zmierzyc cisnienie na zimnym silniku ale po nocy, dzien wczesniej wkrecic czujnik i zobaczyc po jakim czasie pojawia sie cisnienie. Sam wymienilem napinacz i przez jakis czas byl spokoj teraz dalej slychac lancuch- zostal stary. Czasami nie rzezi po odpaleniu ale szumi tak czy tak. Zdaza sie ze szklanki sie zawiesza ale wtedy cisnienie jest bo cicho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #163 Napisano 25 Lutego 2014 Ja mam zalany syntetyk,ze względu na turbinę,własnie też przez mysl mi przeszło sprawdzic jeszcze raz ciśnienie na zimnym,bo ostatnim razem nie patrzyłem na manometr przy rozruchu,potrzebna bedzie żona chyba,i powino sie chyba wyjaśnić,czy pompa trzyma czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody24wp Zgłoś #164 Napisano 26 Lutego 2014 Ja mam zalany syntetyk,ze względu na turbinę,własnie też przez mysl mi przeszło sprawdzic jeszcze raz ciśnienie na zimnym,bo ostatnim razem nie patrzyłem na manometr przy rozruchu,potrzebna bedzie żona chyba,i powino sie chyba wyjaśnić,czy pompa trzyma czy nie. Daj znać jak tam pomiary przy starcie pewnie bedziemy mieli ten sam problem wczoraj przegazówka przed wyłączeniem silnika i dzisiaj zapalił normalnie przed wyjazdem do roboty po robocie to samo wic czekam na info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #165 Napisano 26 Lutego 2014 Narazie wóz musi poczekac troche bo mam kilka spraw do załatwienia,a w między czasie rozglądam sie za pompą,jak dokonam pomiarów to napewno dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #166 Napisano 27 Lutego 2014 Tylko jak będziecie kupowac nową pompę to coś dobrego bo mi wcisneli taką za 120 zł to jest mega głośna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #167 Napisano 28 Lutego 2014 (edytowane) Ja znalazłem pompe febi za 410 zł,bo tych tanszych to strach zakładac Dzisiaj dokonałem pomiarów ciśnienia,o dziwo zapalił rano bez grzechotania,wyszło przy zimnym ok4bar na wolnych obrotach,potem w miarę nagrzewania zaczęło spadac,zrobiłem mała rundkę ok 15 km żeby olej złapał temperaturę(90stopni) i ponowny pomiar na wolnych wahało się miedzy 1,6-1,9bar,przy 3000obr w okolicach 5bar,jedyne co dało mi do myślenia to że na zimnym pompa miała odrobinę zwłoki z podaniem odpowiedniego ciśnienia,tak jakby cały olej się cofną(i pewnie wtedy gra cała orkiestra),na ciepłym tego niema,od razu wskakuje prawidłowe ciśnienie,i jeszcze jedno co mi się nie podoba to to ze cały czas ciśnienie podawane przez pompę ma wahania w okolicach 0,3bar,czy to na zimnym czy ciepłym,jak sięgam pamięcią gdy się mierzyło w innych samochodach ciśnienie zawsze było jednakowe bez żadnych wahań,prawdopodobnie będzie pompa do wymiany ,ale to tylko moje przypuszczenia. Edytowane 28 Lutego 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #168 Napisano 7 Marca 2014 Cisnienie oleju sprawdzamy przy prędkości obrotowej 2000 obr/min i temp. oleju min 80stC. Prawidłowe ciśnienie powinno wynosić od 3 do 4,5 bara/ 300-450 kPa. Mniejsza wartość ciśnienia wskazuje na zużytą pompę oleju lub zużyte łożyska wału korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #169 Napisano 7 Marca 2014 (edytowane) Akurat te dane wiedziałem,bardziej zależało mi na sprawdzeniu ciśnienia na zimnym silniku po nocy ,a następnie sprawdzenie przy 80 stopniach na wolnych obrotach,od czasu gdy sprawdzałem ciśnienie nurtuje mnie jeszcze jedno,dlaczego te stuki występują tylko gdy temperatura jest w okolicach,lub poniżej 0(choć nie zawsze,np. jak zgasze silnik lekko dodając mu gazu to rano jest cisza),natomiast gdy jest na plusie to jest cisza,choć ciśnienie na zimny jak i na ciepłym silniku jest niby prawidłowe . Edytowane 7 Marca 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sopel-85 Zgłoś #170 Napisano 5 Kwietnia 2014 Witam Nie moge załozyć nowego tematu więc podepne się pod ten. W moim przypadku stuki z silnika pojawiają sie nie po odpaleniu lecz podczas jazdy , w momencie gwałtownego przyspieszenia słychac taki stukot jak zmęczone wtryskiwacze w dieslu , takie zakuwanie, dzwięk dochodzi jakby z prawej strony silnika patrzac z miejsca pasażera, dzieje sie tak tylko pod obciązeniem, na postoju nic nie słychac. wraz ze wzrostem prędkosci obrotowej silnika wrazsta czestotliowość stuków. Ma ktoś jakaś sugestie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #171 Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Czy przestawi faktycznie obserwujemy w grupie tej samej (025) w oknie czwartym U mnie nic niema w bloku 025,niewiem dlaczego,chciałem sprawdzic napinacz bo mi ciągle wywala błąd,choć moc i spalanie w normie,w związku z tym mam pytanie do tych którzy wymieniali napinacz,czy wam też wywalało błąd?.Na razie gromadze graty,kupiłem pompe oleju(oryginał),filtr oleju(oryginał),olej,no i teraz jeszcze ten błąd napinacza,i takie szybkie pytanie,bo mam w okolicy napinacz używkę oryginał,w dobrym stanie(ślizgi nie wytarte,przebieg 69tyś mil,z audi tt),za dobre pieniądze,brać czy nie? Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teges86 Zgłoś #172 Napisano 1 Maja 2014 Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika. Mechanik wymienił łańcuch, uszczelkę łańcucha + 2 simeringi + uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wyjeżdżam z warsztatu a moje auto jakby chciało a nie mogło. totalny spadek mocy. Ledwo co się zbiera na 1 i 2. Na 3 troszkę lepiej. Podczas jazdy jakby w pewnych momentach go dusiło. Jakby ktoś wciskał hamulec. Totalny spadek mocy. Zauważyłem, że są dziury w obrotach, przy których właśnie są te objawy spadku mocy. Wróciłem do warsztatu. Podłączyli komputer i pokazuje błąd czujnika HALLA. (Zwarcie do masy). Pojechałem po inny czujnik. Wymienili i dalej jest to samo. Dalej pokazuje ten sam błąd. Co robić??? Mechanik mówi, że trzeba szukać przyczyny na tym czujniku. Ale mi się nie wydaje, żeby dwa pod rząd były tak samo uszkodzone. Na różnych forach doczytałem, że pokazywanie takiego błędu występuje gdy: - źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy) - źle założymy łańcuch rozrządu - uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony). Wyczytałem też, że występuje ten błąd gdy spięto łańcuch (możliwe to???). Mechanik przy mnie sprawdzał położenie strzałek na rozrządzie i jest idealnie. Może miał ktoś podobne problemy??? Dodam, że stary łańcuch okazał się dość rozciągnięty. Mechanik sugeruje jeszcze, że możliwe, że konieczna będzie wymiana napinaczy tego łańcucha. Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #173 Napisano 6 Maja 2014 Zle zalozony lancuch. Jeden zabek nie w ta strone i juz samochod nie jedzie. Dziwne ze akurat po wymianie lancucha i rozdzadu samochod nie chce jechac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #174 Napisano 19 Lipca 2014 Panowie czym grozi jazda z odpiętą wtyczką napinacza hydraulicznego w silniku Agr ,po podpięciu czasami odzywa napinacz i zaczyna rzęzić .Jak jest odpięta wtyczka wtedy cisza tylko czuć brak mocy w środkowej partii obrotów .Szwagier kupił tanio ale jak zwykle na razie nie ma kasy na tak poważną wymianę .l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #175 Napisano 20 Lipca 2014 Jak czasami sie odzywa to najpierw trzeba sprawdzic jak wyglada smok pompy oleju. Jesli przeczytales caly temat to wiesz ze nawet po wymianie napinacza i lancucha po jakims czasie dalej sa z nim problemy bo smok przytkany, bo olej niewlasciwy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #176 Napisano 20 Lipca 2014 (edytowane) Olej na bank niewłaściwy, ma zalany teraz Castrol Magnatec 15W40 .Dziwne ma teraz objawy ,czasami hałasuje po kilka sekund i się uspokaja ,nie ważne czy ciepły czy zimny .Jak się odepnie wtyczkę to cisza . Edytowane 21 Lipca 2014 przez dzikson4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #177 Napisano 21 Lipca 2014 Sam sobie klomptow narobil kupujac ten samochod. No ale juz za pozno. Przy wypietej wtyczce nic nie powinno sie stac jednak najlepiej wymienic olej na wlasciwy, poprzedzajac plukanka silnika. Oczywiscie czyszczenie smoka przy tym, zeby nie zatkalo go na amen;) Dopiero na koniec jesli to nie pomoze to napinacz i lancuch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #178 Napisano 21 Lipca 2014 Szymin ,cena za niego naprawdę była dobra ,wersja Edition na zakończenie B5 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #179 Napisano 22 Lipca 2014 Skoro tak mowisz. Ale jak widac co zaoszczedzil to musi spowrotem wlozyc. Jak by nie bylo napisz jak uporacie sie z chalasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #180 Napisano 1 Sierpnia 2014 Olej zmieniony na odpowiedni ,bez zmian ,dalej bład 17748 Czujnik obrotów silnika brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzętem .Nie ma wyjścia trzeba zmieniać nastawnik .Może ktoś opisać jak wygląda taka wymiana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach