Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie, czy w moim passacie 1.6 ALZ 2001r B5 FL sedan jest napinacz, regulator faz rozrządu? Od pewnego czasu gdy założyłem gaz zaczęły dziać się dziwne rzeczy, zapal się ciągle "check" i błedy

poziom mieszanki zbyt ubogi albo za bogaty,

trzeci już raz wywalił błąd: wykryto przerwę zapłonu na 2 cylindrze

a ostatnio bład 16804 coś z kata.

Sonda sprawdzana w serwisie ponoć jest ok.

 

Najgorsze bo ostatnio w trasie zapaliła się i zaczęła mrugać kontrola oleju ale po chwili zgasła i spokój jednak po paru dniach w trasie stało się to samo i podczas jazdy zaczęła zapalać się coraz częściej. Co dziwne poziom oleju ok a po zgaszeniu i odpaleniu silnika znowu był spokój jednak wraz z jazdą zaczynało piszczeć coraz częściej. Dojechałem do domu i na krótkich odcinkach teraz nie dzieje się nic. Przebieg 193 000km, olej i filtry wymienione, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zalałem Castrol EDGE syntetyk 0W-30. Problem pojawił się po zrobieniu jakiś 5 tys od wymiany choć teraz olej sie na pali a nic jeszcze nie robiłem, jadę do mechanika. Co zauważyłem, w trasie w górach zaniepokoił mnie spadek mocy auta, zdarzyło się że ja mu w pedał a tu zero reakcji, w kabinie smród gazu i benzyny ale na prostej auto znowu zaczęło normalnie jechać jednak czasem zdarzyło się że auto chodzi normalnie ale coś słychać w silniku.

 

Poczytałem trochę na forach i czy to może być ten napinacz faz rozrządu, jest on w moim silniku wogóle? Jeśli tak to jak to sprawdzić, gdzie się on znajduje i co trzeba rozebrać żeby się do tego dobrać? Pompy i ssaka oleju jeszcze nie sprawdzałem.

Dodam, że po powrocie z gór pojechałem do gazownika, po regulacji wszystko zgasło i było ok, auto chodziło normalnie, zrobiłem jakieś 300km, dopiero dziś na trasie do Warszawy zaczęła piszczeć kontrolka od oleju a po jakimś czasie ok 20km pojawił się i CHECK.

 

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi

Pozdrawiam

Marcin

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rusze zalegajacy temat , otuz dzis odebralem auto od mechanika po wymianie paska rozrzadu ale jak to u mnie bywa bez komplikacji sie nie obylo , okazalo sie ze niby byl przestawiony lancuch to tak dodatkowo i panowie mechaniorzy postanowili go ustawic no i co wyszlo ze auto zaczelo odpalac jak traktor , ja mu w gaz a on zgasl , po raz kolejny zdjeli dekiel i co wyszlo ze walek ssacy przestawiony o dwa zeby . Kombinowali i w koncu doszli do stanu pierwotnego . Wlasciwie to sie okaze jak silnik ostygnie a to juz rano. Do rzeczy ich zdaniem napinacz lancucha nie mozna demontowac i zakladac ponownie to niby bylo przyczyna przestawienia walka ssacego( napinacz wymienialem w sierpniu ) teraz ruszyli go czyli rozszczelnili by ustawic walki. Prosze o opinie kolegow z forum bo juz zglupialem , czy czasem nie prubuja zatuszowac swojej niewiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacza,z tego co mi wiadomo,nie da się rozszczelnić :hyhy chyba że użyje się dosyć sporej siły.Dzwoni poprostu jak nie dostaje oleju,bądź ma go zbyt mało.Albo jeszcze inaczej-puszcza olej zamiast go "trzymać"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk tyle ze on nie chalasuje tylko podobno sam przestawil sie o dwa zeby na walku. Co do cisnienia jest ok . No nic zobacze co bedzie jutro rano .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam powiadasz...No jakoś niebardzo bym im w to uwierzył :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie przy -1.5 st odbyło się bezboleśnie jazda również tak więc chyba jest ok. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK,a jak po zagrzaniu silnika,zgaszeniu go i ponownym odpaleniu?

Jeżeli jest ok to :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko posiadam passata 1.8 adr i interesuje mnie jaki napinacz łancucha jest potrzebny do tego silnika konkretnie jaki numer fabryczny zeby nie kupic jakiegos innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moje poprzednie auto to b5 wlasnie z adr przerabialem juz ten nastawnik (napinacz). Kupilem go na tej aukcji http://allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-promocja-i2212616420.html

Auto jezdzi do dzis od wymiany minelo jakies 60 000 km i wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grudniu wymienilem ten napinacz, kupilem go od sprzedawcy powyzej i jestem zadowolony z zakupu, wszystko ok.

Bedzie pasowal na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za pomoc musze jak najszybciej wymienic ten napinacz bo od czasu jak zaczoł mi klekotac to samochód zrobił sie strasznie mułowaty i jest nie do jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z góry przepraszam, że wypisuję mój problem w tym temacie, ale niestety nie mam "uprawnień" zakładania nowego tematu. Proszę o wyrozumiałość.

 

Mam problem z moim Passatem 1.8 ADR z gazem STAG 300, a mianowicie: gdy auto stoi całą noc rano zapala normalnie i po przejechaniu około 200 – 400 metrów Passat traci moc zaczynają pracować tylko dwa tłoki aż w końcu całkowicie gaśnie. Gdy chce go ponownie uruchomić nie da się ( jakby był zalany gazem, paliwem?) po około 30 min auto zapala i można jechać, często ponownie gaśnie i sytuacja się powtarza. Takie objawy mają miejsce zarówno po przełączeniu na gaz jak i na samym paliwie Pb. VAG nie wykazuje żadnych błędów, podobnie ma się kwestia gazu zero błędów wykresy ok., dawki na każdym wtrysku idealne. Wymieniłem świece – nie pomogło. Jedyna usterka jaką zauważam to klekoczący łańcuszek, pewnie kończy się hydrauliczny napinacz. Co może być przyczyną takiego zachowania auta? I czy napinacze dostępne na allegro np. ten: http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-a3-a4-a6-tt-audi-1-8-i2263844132.html będzie pasował do mojego Passata.

Dzięki z góry za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy. Proszę o opinie osoby które kupiły na "allegro" napinacz do silnika 1,8 ADR . Jak się one sprawują po iluś tyś. kilometrów, czy warto za okolo 600 zł go kupic , bo nowy to cena zaporowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Koledzy. Proszę o opinie osoby które kupiły na "allegro" napinacz do silnika 1,8 ADR . Jak się one sprawują po iluś tyś. kilometrów, czy warto za okolo 600 zł go kupic , bo nowy to cena zaporowa.

 

Ja ci mogę powiedzieć, jak sie sprawuje mój. Nie kupiony co prawda na Allegro, no i siedzi od nowości ale ma już ponad 300 tysiecy przebiegu i tylko czasem z rana zaklekocze około sekundy lub dwóch. Wiec jak masz jakis sprawdzony z przelotem około 150 tysi, to można brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Danek75 Twój śmiga 300 tyś , a innym dzwoni przy 180 tyś więc z kupnem używanego ryzyko jest spore. U mnie jest 250tyś i ratuje mnie tylko głośna muzyka, ale każdy się pyta czy to "diesel", a więc rozważam kupno nowego. Ten z ASO stanowczo za drogi, a z allegro jakość wątpliwa i tu proszę o opinie osoby które takich używają ile one wytrzymują ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy na forum moze ktos dac namiar na zamiennik tego napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fest;) Ale zaczynam najpierw od czyszczenia ssaka i michy. Cisnienie niby mam ok ale jak pytalem mechaniora jakie powinno byc to sie jakal. Nie ma kto mi doradzic jak dzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :-)

Więc dołącze sie do tematu. Miesiąc temu kupiłem passata 98r adr w automacie. Jak kupiłem go to moze ze 4 razy jak go zapalałem to tak zaczelo stukac ( trykotanie ale tak ok 5-15 sekund ( jak sie dalo troszke gazu to przestało ) pózniej był spokój. Teraz tak z dwa razy znowu sie tak stało ( tylko zaraz po odpoaleniu a potem spokój ). wymieniałem dzisiaj rozrzad p wody i wszystkie paski i napinacze oraz filtry ale bez oleju bo byl zmieniany w kwietniu tego roku i ma 1000 km przejechane na nim. Pytałem mechanika ktory mi to wymienial co z tym trykotaniem robimy i mi powiedzial ze nie podoba mu sie ze jak sie odkreci korek wlewu oleju to jest taki maly nagar czy jakos tak i ze napinacz mowe nie miec odpowiedniego smarowania przez brak cisnienia. ( jest to dosyc dobry znajomy mechanik ) ale powiedzial ze moze to byc tez od tego ze jezdzono tym autem krotkie trasy. ( poprzednia wlascicielka glownie jezdzila odcinki 10 km do pracy i spowrotem , przebieg to 141 tys i jest raczej oryginalny wnioskujac po papierach przywozu z de i serwisach w pl. powiedzial ze mam jezdzic nim duzo i mu dawac w kośc :-) co o tym sadzicie??

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności