Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe czy to ktoś z forum kupił ten napinacz ?

http://moto.allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-a4-a6-golf-passat-1-8-i1647826999.html

 

sam jakbym kupował to pewnie też ten zamiennik

 

Do APT są w tych cenach,oryginał jest niewiele droższy.Zadzwoń do ASO bo nawet oni mają różne ceny napinaczy i porównaj.Schody zaczynaja się podczas kupna napinacza do silnika ADR w cenie ponad 1500 zeta.Także jak widzisz w Twoim przypadku nie jest jeszcze tak źle ;)

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe bo gdzieś przed chwilą czytałem,że między innymi APT ma ten napiczacz ,który kosztuje półtora tałzena :P

 

21-05-09, 23:11

Cytat:

Napisał Stochastic

1.8T ma taki sam system? Albo źle rozumiem, albo nie wiem, bo zawsze myślałem, że w 1.8T jest pasek rozrządu, a nie łańcuch rozrządu... Mam AWT.

W 1,8 i 1,8T jest zamontowany: pasek rozrządu i jego napinacz (wiadomo gdzie) oraz łańcuszek spinający dwa wałki rozrządu wraz z napinaczem [zmienne fazy rozrządu] (z tyłu silnika- przy przegrodzie czołowej) :silniki APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM posiadają zmienne fazy rozrządu.

 

---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:50 ----------

 

Zauważ też jakie są wymienione silniki http://moto.allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-vw-audi-1-8-1-8-20v-org-i1649173668.html

 

Poza tym skoro jest gniazdo na wtyczkę to chyba jest to ten ze zmiennymi fazami czy się mylę ?

Edytowane przez Przemek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ciekawe bo gdzieś przed chwilą czytałem,że między innymi APT ma ten napiczacz ,który kosztuje półtora tałzena :P

Tak,ale do ADR.Do APT jest tańczy.

Poza tym skoro jest gniazdo na wtyczkę to chyba jest to ten ze zmiennymi fazami czy się mylę ?

 

Nie mylisz się,po to jest aby regulował ;) dlatego jest też ta wtyczka,bo nim ECU steruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mogę Cię zrozumieć :P

Autor wątku miał też APT i pisał że w aso 1500pln

W aukcji a nawet w kilku jest napisane,że ten napinacz jest do ADR APT ARG AVV AWT

więc w czym rzecz ? Bo ja wywnioskowałem,że też mam zmienne fazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakoś nie mogę Cię zrozumieć :P

Autor wątku miał też APT i pisał że w aso 1500pln

W aukcji a nawet w kilku jest napisane,że ten napinacz jest do ADR APT ARG AVV AWT

więc w czym rzecz ? Bo ja wywnioskowałem,że też mam zmienne fazy

 

Tak,ale różnią się napinacze ;) i o to mi chodziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie ewidentnie był walnięty napinacz łańcucha bo ciśnienie na pompie było ok + doszło jeszcze czyszczenie miski a nadal waliło. Po trudach zakupu jakieś dobrej używki postanowiłem kupić na allegro cały komplet http://allegro.pl/show_item.php?item=1696008026 gdyż w ASO koszty wyglądają następująco 1650 zł napinacz + 350 zł łańcuch + 400 zł wymiana.

U mnie był napinacz 058 109 088 D

Koszt wymiany 150 zł :dobrze

Teraz aż miło posłuchać auta :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ojcu się rozsypał AWT w SuperB(ublu). Zaczęło się od czyszczenia kanałów na szklanki, bo ojciec posłuchał starego taksówkarza i dolał coś pokroju "Moto Doktor", żeby wyciszyć szklanki. No i było trzeba czyścić. Byłem święcie przekonany, że ojciec zlecił wymianę szklanek - ale niestety nie (jakaś rurka związana ze szklankami była wymieniona - a koszt wszystkiego 1100zł!!)

 

Po 2 tys km od czyszczenia zaczęło coś walić(niestety nie słyszałem tego osobiście). Ja obstawiałem na napinacz łańcucha, ale mechanik twierdzi, że wałek wydechowy się "skończył" - zaśpiewali 1100zł gdzieś z Poznania (ale szukamy po znajomych coś nowego, ale po zniżkach).

 

Do rzeczy - czy to na pewno wałek czy nie napinacz (bo na szybkiego przejrzałem wujka googla i niewiele znalazłem o zużytych wałkach, albo czy razem z wałkiem nie należy zrobić napinacza z łańcuchem (taki zestaw jak zakupił Marceli82 - post nade mną). Może to nie wałek tylko ten napinacz. Chciałbym uniknąć, żeby staruszkowie znowu wrzucili 1,5koła w coś co nie warto wrzucać, bo się okaże, że trzeba napinacz z łańcuchem zrobić.

 

Czy wałek i szklanki mógł się zużyć od nie do końca pilnowanego oleju - bo ojciec raczej jest użytkownikiem i nie sprawdzał oleju. W końcu lpg, jazda na mega krótkich odcinkach powinna spowodować, że auto nie zużywa się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Ojcu się rozsypał AWT w SuperB(ublu). Zaczęło się od czyszczenia kanałów na szklanki, bo ojciec posłuchał starego taksówkarza i dolał coś pokroju "Moto Doktor", żeby wyciszyć szklanki. No i było trzeba czyścić. Byłem święcie przekonany, że ojciec zlecił wymianę szklanek - ale niestety nie (jakaś rurka związana ze szklankami była wymieniona - a koszt wszystkiego 1100zł!!)

 

Po 2 tys km od czyszczenia zaczęło coś walić(niestety nie słyszałem tego osobiście). Ja obstawiałem na napinacz łańcucha, ale mechanik twierdzi, że wałek wydechowy się "skończył" - zaśpiewali 1100zł gdzieś z Poznania (ale szukamy po znajomych coś nowego, ale po zniżkach).

 

Do rzeczy - czy to na pewno wałek czy nie napinacz (bo na szybkiego przejrzałem wujka googla i niewiele znalazłem o zużytych wałkach, albo czy razem z wałkiem nie należy zrobić napinacza z łańcuchem (taki zestaw jak zakupił Marceli82 - post nade mną). Może to nie wałek tylko ten napinacz. Chciałbym uniknąć, żeby staruszkowie znowu wrzucili 1,5koła w coś co nie warto wrzucać, bo się okaże, że trzeba napinacz z łańcuchem zrobić.

 

Czy wałek i szklanki mógł się zużyć od nie do końca pilnowanego oleju - bo ojciec raczej jest użytkownikiem i nie sprawdzał oleju. W końcu lpg, jazda na mega krótkich odcinkach powinna spowodować, że auto nie zużywa się.

szczerze to mało precyzyjny opis ale wnioskuję ze raczej napinacz niż wałek a kupić taki komplet jak kupił MARCIN to nie zawadziło by tylko pytanie czy u twojego ojca jest napinacz elektryczny czy hydrauliczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczerze to mało precyzyjny opis ale wnioskuję ze raczej napinacz niż wałek a kupić taki komplet jak kupił MARCIN to nie zawadziło by tylko pytanie czy u twojego ojca jest napinacz elektryczny czy hydrauliczny

 

Wiele więcej nie powiem a auto już stoi u mechanika - możliwe, że opis chaotyczny, bo w "nerwach". Gość robi Porsche, Mercedesy, Subaryny i inne wynalazki za setki tysięcy złotych, twierdzi, że to trzeci jego przypadek, który zdiagnozował. Zobaczymy - boję się, że złoży go i na końcu okaże się, że napinacz też trzeba robić (jeśli chodzi o to jaki jest to 2003 rok, o ile to coś daje).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiele więcej nie powiem a auto już stoi u mechanika - możliwe, że opis chaotyczny, bo w "nerwach". Gość robi Porsche, Mercedesy, Subaryny i inne wynalazki za setki tysięcy złotych, twierdzi, że to trzeci jego przypadek, który zdiagnozował. Zobaczymy - boję się, że złoży go i na końcu okaże się, że napinacz też trzeba robić (jeśli chodzi o to jaki jest to 2003 rok, o ile to coś daje).

 

Pozdrawiam

tu masz nr części

ancuch.th.jpg

 

co do mechanika to chyba jeden z tych co tylko raz robi dany samochód jeśli twoje przypuszczenia okażą się słuszne to niech napinacz wymienia na swój koszt ten koleś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do mechanika to chyba jeden z tych co tylko raz robi dany samochód jeśli twoje przypuszczenia okażą się słuszne to niech napinacz wymienia na swój koszt ten koleś

 

Tak powiem ojcu. Co do mechanika to nie jest to gość, który robi tylko raz. Ma dobrą opinię - dlatego siedzę w domu a nie ciągnę na holu ojca do innego warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze i ja dorzuce moje przejscia z lancuszkiem i napinaczem :) ... Przerabialem temat jakies dwa miech temu , wymienilem napinacz bo klekotal rano prze 15s i na cieplo ( na wolnych obrotach ) co sie okazalo napinacz nie trzymal i pompa oleju dala ciala ( pompa wymieniona w zeszlym tyg ) pompa okazalo sie ze na wolnych obrotach cisnienie na glowicy bylo prawie zerowe ( nie trzeba pisac czym moglo sie to skonczyc ) . Podsumowujac , na poczatek badanie cisnienia na glowicy to wiele powie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! czy po wymianie rozrzadu razem z pompa wodna normalnym objawem jest slyszalny dzwny rytmiczny dzwiek?? czy to minie w trakcie eksploatacji??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam! czy po wymianie rozrzadu razem z pompa wodna normalnym objawem jest slyszalny dzwny rytmiczny dzwiek?? czy to minie w trakcie eksploatacji??

 

Nie znam się, ale na pewno nie jest to normalne. Minie w czasie jazdy, ale razem z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam! czy po wymianie rozrzadu razem z pompa wodna normalnym objawem jest slyszalny dzwny rytmiczny dzwiek?? czy to minie w trakcie eksploatacji??
a cóż to za dźwięk możesz dokładniej opisać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!! mam ADR i dziś byłem sprawdzić ciśnienie oleju w silniku okazało sie że jak zimny to na wolnych 1,5 na obrotach 2tys. 2,5 ale na ciepłym około 90stopni na wolnych 0,5 a na obrotach 2tys. 1,3 . Objawy na zimnym wszystko cichutko ale jak temperatura dochodzi do 90 stopni to zaczyna sie głośne stukania !! Stuka jakieś 20 sek i przerwa na 5 sek i tak w kółko !!! jak dodam gazu to cisza !!! mam nadzieje że w moim przypadku wystarczy wymienić pompę olejową !!??? PROSZĘ O WASZE WYPOWIEDZI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam !!! mam ADR i dziś byłem sprawdzić ciśnienie oleju w silniku okazało sie że jak zimny to na wolnych 1,5 na obrotach 2tys. 2,5 ale na ciepłym około 90stopni na wolnych 0,5 a na obrotach 2tys. 1,3 . Objawy na zimnym wszystko cichutko ale jak temperatura dochodzi do 90 stopni to zaczyna sie głośne stukania !! Stuka jakieś 20 sek i przerwa na 5 sek i tak w kółko !!! jak dodam gazu to cisza !!! mam nadzieje że w moim przypadku wystarczy wymienić pompę olejową !!??? PROSZĘ O WASZE WYPOWIEDZI
wyczyść ssak i potem sprawdź ciśnienie ale wydaje mi się ze to napinacz mówi papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam ADR i dziś byłem sprawdzić ciśnienie oleju w silniku

Pompę olejowa? Nie sądze. A olej kiedy wymieniałeś? I na jakim jeździsz? może taniej na początek wydać 150 zł na wymianę oleju, niż 1500 na wymianę napinacza. Do napinacza jeszcze trzeba doliczyć koszt łańcucha, bo jak wymieniać, to komplet od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej ma AGIP 10W 40 wymieniany jakieś 6 tyś temu !!! troszkę przeraża mnie te niskie ciśnienie jak jest rozgrzany!! jakie powinno być prawidłowe ciśnienie po 240 tyś na liczniku???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności