Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nie wtedy kiedy puszczasz pedał gazu? Bo u mnie tylko wtedy słychać takie pojedyńcze brzęczenie przez 1-2 sekundy.

 

Obojętne czy depnę mocniej,czy puszczam...W szczególności nasila się ten dźwięk podczas wzrastania obrotów.Niekoniecznie musi to być napinacz,zdarza się że dosyć głośno słychać kieliszki,choćby na jednym cylindrze.Dzwoni Ci na ciepłym silniku tylko czy na zimnym zaraz po odpaleniu też się pojawia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i na zimnym, i na ciepłym. Brzęczy tak jakby jakiś gaz wylatywał między jakimiś blaszkami a one wibrują. Moja pierwsza myśl to nieszczelność katalizatora ale mechanik powiedział że to nie od niego tylko od napinacza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i na zimnym, i na ciepłym. Brzęczy tak jakby jakiś gaz wylatywał między jakimiś blaszkami a one wibrują. Moja pierwsza myśl to nieszczelność katalizatora ale mechanik powiedział że to nie od niego tylko od napinacza...

 

Dzwonienie napinacza nasila sie ze wzrostem obrotów silnika.Szczerze powiedziawszy ciężko jest jednoznacznie stwierdzić tak na odległość co to może być nie słysząc tego...Jeżeli dzwonienie pojawia się w tylnej części silnika (bliżej ściany grodziowej) to może to byc napinacz właśnie-ale jak już wspomniałem-mogą to być także szklanki na tym akurat cylindrze.W serwisach w Niemczech w większości przypadków wymienia się je (szklanki) przy okazji wymiany rozrządu-to jest norma.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za miłą chęć pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzięki za miłą chęć pomocy!

 

Niema sprawy :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam walnięty hydrauliczny napinacz juz ponad 2 lata klekocze jak diesel na rozgrzanym ale jeździ narazie nie wymieniam jak mi strzeli to taniej wyjdzie minie kupienie całego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam walnięty hydrauliczny napinacz juz ponad 2 lata klekocze jak diesel na rozgrzanym ale jeździ narazie nie wymieniam jak mi strzeli to taniej wyjdzie minie kupienie całego silnika.

Zmień olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej zmieniam regularnie c0 8-9 tyś raz w roku bo więcej nie robie rocznie to nie wina oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze na początek tańsze rozwiązanie, czyli wymiana samego łańcucha. Ale to zależy skąd dochodzi dźwięk. Bo jeśli spod pokrywy zaworów, to wymiana łańcucha nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto jak wymienia sie napinacz lancuszka. Co prawda po angielsku bo niechce mi sie tlumaczyc ale zdjecia duzo pomagaja:

 

How To: Replace 1.8t AWM cam chain tensioner

 

My car was having the following code show up. It usually would not cause the CEL to light.

 

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded – Intermittent

 

The chain was very noisy; you could hear it rattling anytime the car war running.

 

The standard disclaimer applies – I am not responsible for damage to your car, person, property or pets. All common sense safety items apply here. This job has the potential to do expensive damage if done incorrectly. Pay attention to what you are doing. Having a friend present for a periodic sanity checks is recommended (saved me).

 

 

Parts Needed: (2002 AWM – Your parts list might vary):

058198025a – Valve Cover Gasket

863.590 – Tensioner Gasket

058 199 088E – Tensioner

Hose Clamps

Ice cold beer – English or German preferred

 

Tools Needed:

Metric Socket set

Torque wrench - inch pound or small foot pound

Metric Allen bits

Screw drivers

T-30 Torx Socket (for cam caps and tensioner)

Cam Tensioner Retainer tool 3388 – mine came with new tensioner

Razor Blade

Flange Sealant AWV 188 001 02

White out – for marking cam chains and timing marks

 

Getting Started

 

1. Set the timing marks to TDC on Cylinder #1. I found that I could “bump” the motor until I got is close and then use a wrench for that last few degrees.

2. Remove the upper timing belt cover and the plastic cover on top of the motor.

3. Remove coil packs and spark plugs (keep in order). Put paper towel in spark plug holes to keep debris out of cylinders.

4. Pull off or remove all items marked in blue

5. Remove all valve cover bolts (9 total) and accessory bolts. They are marked in red. Remove the cam position sensor (in front) and let it dangle by the wire.

 

3846140521_3edd8fbbaf.jpg

6. Remove Valve cover and old gasket.

 

The main act:

 

1. Mark the timing chain. Clean the cam chain of oil where the timing marks are. Count out 16 rollers between the timing marks. Recount 16 rollers. Use liquid paper and mark the cams and chain at both the intake and exhaust side. Have your friend recount 16 rollers. Paranoia is good on this step.

 

3846140637_dc0ca849bb.jpg

2. Install the Cam Tensioner Retainer tool 3388, being careful not to over tighten. My tool came on the new tensioner, so I wrapper the new part in an old t-shirt and lightly held it in a vise. I then “borrowed” the tool to disassemble the old parts.

 

 

Here is how this works, we are going to remove the intake cam and leave the exhaust cam alone. We can then pick the intake cam and tensioner up as a unit and swing them up and out of the motor. This way we do not need to monkey with moving the front end to the service position or mess with the timing belt.

 

 

3. Remove oil splash guards. Using your T-30 socket, remove bearing caps 3 and 5 on intake side (red). Loosen bearing cap bolts on caps 3 and 5 on exhaust side (purple). Remove all remaining caps on the intake side and loosen remaining exhaust side bolts evenly. Remove the double bearing cap at front of engine. Put caps aside in the same order as installed. Loosen exhaust cam bearing cap bolts. Do not fully remove exhaust bolts or cam except cap number 1. Remove the cam chain tensioner bolts (4 total).

 

3846929598_ea5c3bf376.jpg

4. Lift the intake cam and tensioner together and swing them out of the motor. This is easier said then done. Patience is your friend.

3846929536_d7ff1cbf0a.jpg

 

5. Here is how it will look once you weasel the tensioner out.

 

3846929558_04506eb2c2.jpg

 

6. Clean all gasket surfaces using a scotch brite pad or a razor if needed. Install the new half moon gasket under the chain tensioner.

7. Move your Cam Tensioner Retainer tool to the new tensioner. Install the new tensioner the same way the old one came out. Watch your timing marks. Double and triple check the timing. I had to install the tensioner twice because the chain slipped a tooth. Slide the new gasket under the tensioner and seat it on the dowel pins.

8. Clean all cam journals with a piece of clean t-shirt and oil them. I was scolded by atomicalex for almost omitting this step.

9. Install caps 2 and 4 on intake and snug 2 and 4 on both cams equally. Install remaining caps on intake cam and snug bolts all bearing cap bolts equally. Apply sealant to bottom of double bearing cap. Install double bearing cap. Carefully align cam seals at front of engine for proper seal. Torque all cap and cam tensioner bolts to 10 Nm. Remove tensioner tool.

10. Count 16 pins on the cam chain and verify the timing.

 

3846140779_c842148933.jpg

 

11. Reinstall the plastic splash covers over the intake cam.

12. Install new valve cover gasket and then install valve cover.

13. Install cam position sensor.

14. Reinstall spark plugs, coil packs, hoses, covers and other items.

 

Start the car. The tensioner will make noise until it fills with oil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak wygląda napinacz po demontażu z silnika ADR http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37021&highlight=napinacz+%B3a%F1cuszka+rozrz%B1du Post #11 ;)

Co najciekawsze-podobno nierozbieralny,ale sądzę że dało by sie go naprawić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da się naprawić. Szczególnie gdy w grę wchodzi oszczędność około 1500 zeta :D

Ale ja w razie awarii, to bym szukał używki i oczywiscie sam wymiany bym się nie podjął :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i na zimnym, i na ciepłym. Brzęczy tak jakby jakiś gaz wylatywał między jakimiś blaszkami a one wibrują. Moja pierwsza myśl to nieszczelność katalizatora ale mechanik powiedział że to nie od niego tylko od napinacza...

Kurde ja mam dokładnie to samo, Jak dam gazu bez znaczenia czy mocniej czy lekko to przy spadaniu obrotów tak między 1500-2000 słychać brzęczenie jak by jakaś blaszka gdzieś wpadała w rezonans:| Najlepsze jest to, że po wymianie napinacza i łańcucha dalej jest tak samo, dźwięk najbardziej słychać właśnie w okolicy napinacza i katalizatora. Nie wiem czy to nie wina turbiny, bo gdy przysłucham się od dołu to tak słychać jak by z turbiny, sam już nie wiem. Zrobie turbo może to coś da.

altus jak znajdziesz przyczynę to daj znać;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwie sie bo ja z tego co wiem to takie łancuszki siadają koło 500-560 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek wytrzymuje bardzo bardzo długo, napinacz już nie. Jak dla mnie to ostatnim wezwaniem do wymiany napinacza jest błąd 16395 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - nieprawidłowa funkcja.

I niekoniecznie trzeba wymianiać łańcuszek, ale przy okazji można.

Edytowane przez djroofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Jako nowy, szukam odpowiedzi na dolegliwość mojego paska. Męczę szukajke już 4 dzień i nie mogę znależć jednoznacznej odpowiedzi. A więc troszke trykotał przy odpalaniu, podczas wymiany rozrządu zdjagnozowałem identyczną rzecz jak na załaczonym naganiu:

 

[ame]

[/ame]

 

Czy jest to definitywna wina napinacza (padł :dolamam), czy może to tylko pompa olejowa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam forumowiczów.

Jako nowy, szukam odpowiedzi na dolegliwość mojego paska. Męczę szukajke już 4 dzień i nie mogę znależć jednoznacznej odpowiedzi. A więc troszke trykotał przy odpalaniu, podczas wymiany rozrządu zdjagnozowałem identyczną rzecz jak na załaczonym naganiu:

 

 

Czy jest to definitywna wina napinacza (padł :dolamam), czy może to tylko pompa olejowa??

możliwe ze to napinacz a dokładniej uszczelnienie w środku nie trzyma i dlatego opada co podczas pracy motoru objawia się terkotem ale nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienia oleju wtedy wykluczysz lub nie pompę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mielke, jutro jadę do mechaniora sprawdzić to ciśnienie. Nie jestem pewien co do jego wartości gdyż znalazłem to : wolne obroty 1,2 do 1,6 bara

przy 2000 obr. 2,5 do 4,5 bara

temp. 80 stopni

a gdzie indziej wolne 1,9 bara, a przy 2000 obr. 1,8-1,7 bara

 

---------- Post added at 00:01 ---------- Previous post was at 23:57 ----------

 

Wolałbym pompę bo dzwoniłem do Palmowskiego i aso życzy sobie za napinacz 1520 zeta :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak pompa czy napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak pompa czy napinacz

 

Pewnie pytasz bo masz to samo dzwonienie.Sprawdź ciśnienie oleju najpierw.Jeżeli jest za małe,to możliwe jest że masz zawalony ssak w misce olejowej.Jeżeli jednak jest drożny to pompa niedomaga.Jeżeli zaś ciśnienie jest OK to na 99% napinacz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności