Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

No widzisz, bardzo się cieszę. Czyli wszystko ok. To super. :) I dziękuję oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

mam silnik AFN, jakis czas temu (ok 4 miesiace) wymienilem pasek rozrzadu, sam, wszysko poszlo jak po masle odpalil na dotyk chodzi ladnie, malo pali ale ....

ostatnio pojechalem na przeglad i nie przeszedl bo spaliny mial 6,8 a dpouszczalne jest 3.0, Dodam ze jak robilem przeglad 2 lata temu to mial spaliny 1.0. I przypuszczam ze musze wyrgulowac kat synchronizacji czego nie zrobilem po wymianie pasaka, bo wydawalo sie wszystko ok.

I teraz mam putanie jak to zrobic w silniku AFN, wszedzie pisza ze sciagam pokrywe paska, luzuje 3 sruby na kole wałka rozdzadu i krece az wag pokaze 0. Tylko ze u mnie nie ma tych 3 srub! koło jest bezposrednio na wałku, docisniete jedna nakretką. Wie ktos jak wyregulowac ta synchronizacje w tym silniku?? byl bym niezmiernie wdzieczny.

pozdrawiam

 

passat, 1,9tdi , 1999rok, AFN, anglik, zielony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie nie ma bo ten opis dotyczy silników PD. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale cos mi sie obiło o uszy, że u Ciebie na pompie się reguluje. Jak poszukasz to na pewno znajdziesz na forum o tym.

 

---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:33 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44656&highlight=afn+timing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich:) Dwa dni temu miałem wymieniany kompletny rozrząd. Przed wymianą synchronizację kąta miałem 0-0,6. Po wymianie rozrządu kąt jest bez zmian ale wzrosło spalanie i tak z dużego 0,8 do 1,0 na VAG-u a na MFA pokazuje 1,0-1,1( było0,8-0,9). Poniżej zapodaję log statyczny z synchronizacją kąta i z zużyciem paliwa na postoju. Zacząłem się trochę bawić i z logów wynika, że czym większy kąt na + tym mniejsze spalanie na postoju. A na minus spalanie podnosi się nawet do 1,6l/h. A teraz pytania?

1. Czy jest możliwe, że jest przestawiony rozrząd o ząbek?

2. Jaki inny powód może być takiego spalania na postoju? ( PD po wymianie końcówek u cowboya, przepływka wymieniona olej filtry także)

 

Doradźcie coś Panowie bo ręce opadają. Jak go kupowałem miał postoju 0,6. Zaraz po pierwszej wymianie rozrządu wzrosło do 0,8. A teraz po drugiej znów wzrosło o dwie steki.Czekam na porady :) Pozdrawiam

 

Oto log statyczny

http://vaglog.rtnet.pl/artur-krol4_46012.html

 

Tam kółeczkiem na dół proszę bo jest parę prób zrobine:)

 

 

Pomoże ktoś:)

Edytowane przez arczi263

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doradźcie coś Panowie bo ręce opadają. Jak go kupowałem miał postoju 0,6. Zaraz po pierwszej wymianie rozrządu wzrosło do 0,8. A teraz po drugiej znów wzrosło o dwie steki.Czekam na porady Pozdrawiam
Ty sie nie patrz na spalanie w miejscu, tylko srednie z jazdy z kompa i z kalkulatora. Mialem kiedys 0.5-0.6, a po wymianie rozrzadu mam 0.7-0.8. Auto troche wiecej pali, ale zrobilo sie dynamiczniejsze. Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur, jak auto odpala, nie kopci i jest dynamiczne to jest wszystko dobrze. Wskazania FIS nawet nie zgadzają się z VAG a co dopiero z rzeczywistością :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniam zawsze na blokadach i potem nie ma żadnych problemów. Po coś je producent wymyslił.Pasek paskowi nie równy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę doswiadczonych kolegów o ocenę loga z grupy 4 pole 4 - synchronizacja kąta rozrządu.

 

Log (0 - 004)

 

W lutym 2011r miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą + planowanie głowicy. Od tego czasu zaczęły się prablemy z odpalaniem gdy temperatura spada poniżej 7 stopni.

Czesto po nocce objawy są następujące:

- po odpaleniu biało-niebieski dym, ustający po chwili

- lekkie falowanie obrotów.

- problemy z porannym brakiem mocy na biegu 1 przy ruszaniu.

 

Auto generalniem ma moc i po "rozruszaniu" jest dynamiczne.

 

Przed wymianą uszczelki mimo mrozów nie miałem porblemów z uruchamianiem silnika, zawsze palił na 1 strzał, niestety nie mam zapisu logów z VAG'a z okresu przed remontem silnika.

 

Zrzuciłem tez logi z KANAŁU 13:

Log (0 - 013)

Generalnie pompki pracują w granicach normy wg mojej opinii.

 

Oraz z kanału 23:

Log (0 - 023)

 

W kanale 18: Wzorcowo: 4 x 0

Spalanie na postoju: 0,6L

Średnie spalanie w cyklu miejskim: 8 - 8,5L

 

Autko ma najechane 305 tys km.

Zastanawiam się nad lekką korekcją kąta synchronizacji rozrządu w okolicach punktu "0".

 

Proszę o ocenę / komentarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się nad lekką korekcją kąta synchronizacji rozrządu w okolicach punktu "0".
Wydaje mi sie ze wszystko na temat ustawiania synchronizacji w PD oraz jej plusow i minusow zostalo powiedziane. Wystarczy poczytac i wnioski samemu wyciagnac.

 

Auto generalniem ma moc i po "rozruszaniu" jest dynamiczne.

Moze silniczek (bodajze N75) odpowiedzialny za lopatki turbiny sie przycina. U mnie przynajmniej podobny problem wystepuja na zimnym silniku tylko przez chwile. Szczegolnie odczuwalne w zimie, dlatego po ruszeniu przytrzymuje go troche dluzej na dwojce na obrotach powyzej 2tys. i problem znika.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem wątek i korekcja współczynnika rozrządu wydaje się być dobrym pomysłem, w poniedziałek jestem umówiony u mechanika, przy okazji skorygujemy to ustawienie.

 

Co do turbiny to nie sądzę aby się przycinała, przed remontem silnika nie było takich objawów. Remont pokazał również przy okazji że poprzedni właściciel (DE) ulepszał auto, zamontowana jest turbina od 130 konnego silnika. Jej charakterystyka pracy jest trochę inna niż turbiny oryginalnej.

 

Mam nadzieję że poniedziałkowe zmagania przyniosą pozytywny efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przestudiowałem wątek i korekcja współczynnika rozrządu wydaje się być dobrym pomysłem, w poniedziałek jestem umówiony u mechanika, przy okazji skorygujemy to ustawienie.
Jesli masz laptopa, to proponuje zainwestowanie kilkudziesiecu zlotych w interfejs diagnostyczny i sam bedziesz mogl robic korekty i sprawy diagnostyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po lekturze wątku zastanawia mnie jedno. Dlaczego po profesjonalnym zabiegu wymiany rozrządu (inteligentny mechanik, ustawienie na znaki tudzież blokady) zmienia się wartość synchronizacji (kanał 04) wałka rozrządu i wału korbowego. Pytam ponieważ jestem po wymianie i owa wartość oscyluje w okolicach wartości -2,8. Przed wymianą te wskazania miały wartość +1,7. Mechanik (mniemam że zna się na swojej robocie i nie poszerza wiedzy kosztem mojego passata) ustawił wszystko na znaki jak w "fabryce" (jego słowa). Więc skąd taka różnica w synchro? Zdaje się że opinii o tym żeby ustawiać synchronizacje lub żeby niczego nie poprawiać jest tyle samo i każda wydaje się logiczna. Może ktoś z Was potrafi to wyjaśnić???:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłeś pod uwagę fakt, że pasek się rozciąga oraz właściwości napinacza również zmieniają się w czasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wziąłeś pod uwagę fakt, że pasek się rozciąga oraz właściwości napinacza również zmieniają się w czasie?

Przyznam że nie...

Czyli standardowa procedura serwisowa (np ASO) przewiduje korekcję synchronizacji po wymianie rozrządu? I skąd tak rozbieżne (często) opinie ludzi którzy parają się mechaniką naszych passatów o tym, że trzeba lub nie takowej korekty dokonywać?

Edytowane przez u76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, serwisówka ASO przewiduje tylko mechaniczną wymianę, nic ponadto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...hmm...wiec sam przyznasz że to ciekawe. Skąd zatem pewność że powinno się tę synchronizację ustawiać np na 00? Bo jak sam napisałeś oficjalne procedury serwisowe tego nie przewidują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd zatem pewność że powinno się tę synchronizację ustawiać np na 00?

A skąd ta pewność? Nikt takowej nie ma, zwykłe spekulacje i analizy użytkowników forum. To wszystko. Dopiero przy skrajnych wartościach zaczynają się problemy (zwiększone spalanie, głośna praca, itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd zatem pewność że powinno się tę synchronizację ustawiać np na 00?

Ustawia się w takim położeniu w jakim auto najlepiej pracuje. Dla większości aut to okolica 0.0 jest najlepszą pozycją, w tym i mojego paska, a próbowałem różnych wartości. I dodam, że u mnie zanim dobrałem się do rozrządu było 0.0, po założeniu nowego paska było -0.6, ale różnicy nie było żadnej w pracy pomiędzy tymi dwoma wartościami.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Patrick, rzecz gustu.

Ja śmigam z zakresem od -1,1 do -1,7 i jest wypaśnie. :dobrze

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka, u mnie bylo 0,0 po wymianie rozrządu nadal 0.0 a auto zrobiło się mułowate, jako ze z doswiadzczenia wiem ze dizle najlepiej chodza z wyprzedzonym nieznacznie katem wtrysku ustawiłem na -1.7 i jest OK!!! smiga aż miło...

zakres 0.0 nie jest zawsze najlepszym ustawieniem poprostu to kompromis miedzy uzyskiwanym Nm, szybkoscia wkrecania się na obroty a hałasem (klekotem) silnika i zuzyciem paliwa. Dlatego fabr ustawia na 0.0 aczkolwiek zakres dopuszczalny to -3 do 3 st.

mozna ustawic tak ze klekot będzie głosny i zrywny a i mozna tak aby pracował "miękko" i cicho kosztem zrywnosci.

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności