kodek1 Zgłoś #161 Napisano 21 Lipca 2010 Chcialem kupić Mobil Syst S Special V 5W-30 ale sprzedawca powiedział, że już nie produkują takiego a teraz jest olej Mobil Super 3000 X1 5W-40. Że niby to to samo. Czy ktoś z was słyszał o takiej zmianie. Czy kupić ten nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malek25 Zgłoś #162 Napisano 22 Lipca 2010 witam ja leje castrol edge 5w40 i od jakiegos 1,5 roku jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valentain Zgłoś #163 Napisano 22 Lipca 2010 Witam Prześledziłem cały wątek ale im wiecje czytałem tym bardziej zgłupiałem:taksobie. Prosze doradzcie mi jaki olej najlepiej wlać do mojego świeżutkiego passacika 1,9TDi z 99r (silnik AFN) Nie wiem co było wlane wcześniej przy rozmowach z mechanikami polecali mi półsyntetyka. Co wy na to i co myslicie o Castrol Magnatec 10W/40??? czy lepiej będzie wlać syntetyka? Mam istny mętlik w głowie przez to. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #164 Napisano 22 Lipca 2010 motul 8100xcess 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blight Zgłoś #165 Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) Valentain: Lej syntetyk. Ja używam CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 (na stronie producenta znajdziesz wskazówkę, jak dobierać olej). Niedawno wymieniałem i ze względu na powszechną dyskusję zapytałem sprzedawcy o pól syntetyk. Powiedział, że z racji konstrukcji w silnikach produkowanych po 2000 roku a przede wszytkim ze względu na nasze pompowtryskiwacze stosuje się syntetyki do końca ich życia. Myślę, że 1999 i przede wszystkim silnik łapią się w te kryteria Edytowane 23 Lipca 2010 przez blight Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba700 Zgłoś #166 Napisano 23 Lipca 2010 ja leje mobil 10w40 wymieniam co 10000 tys. i jest o.k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #167 Napisano 23 Lipca 2010 co 10000 tys. :hmm czyli co 10mln? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macek Zgłoś #168 Napisano 26 Lipca 2010 Valentain jeździłem na Castrolu , zmieniłem na Motul półsyntetyk(6100 plus...) i jestm zadowolony od wymiany do wymiany nie dolewam oleju , zakres od max do min wystarcza na cały cykl między wymianami.Ubocznych skutków brak. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
notgroove Zgłoś #169 Napisano 29 Lipca 2010 Dziś zalałem Motula Specific 5W40 505.01 Wcześniej śmigałem na Castrolu 5W40 z beczki... Zobaczymy jaka różnica. Co prawda oleju mi nie brał ale może coś zauważę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bober Zgłoś #170 Napisano 2 Sierpnia 2010 Chcialem kupić Mobil Syst S Special V 5W-30 ale sprzedawca powiedział, że już nie produkują takiego a teraz jest olej Mobil Super 3000 X1 5W-40. Że niby to to samo. Czy ktoś z was słyszał o takiej zmianie. Czy kupić ten nowy? ta pierwsza nazwa już nie funkcjonuje (mobil wymienia etykiety dość często) ale 3 dni temu kupiłem Mobil Super 3000 5W-30 z normy 505.01 bo akurat do mojej fury taka norma jest zalecana tak że sprzedawca jest nie na czasie bo 5W-30 dalej produkują ---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:51 ---------- Valentain zgadzam się z kolegą zalej syntetyka (sam miałem niedawno golfa TDi 99r. i jeździłem na wspomnianym Castrol Magnatec- po poradzie mechanika przeszedłem na syntetyka Mobila. wg niego Castrol nie jest za dobra marką, zostawia więcej nagaru niż konkurencja tylko niestety grupa VW ma z nimi podpisaną umowę ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #171 Napisano 6 Sierpnia 2010 Witam, ja zakupiłem niedawno Passata z silnikem TDI PD / AJM. Zaprzyjaźniony mechanik zalał mi silnik oleum VALVOLINE DuraBlend 5W40. Jak narazie wszystko OK. Słyszałem też wiele dobrych opini na temat oleum VALVOLINE. POLECAM! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #172 Napisano 11 Sierpnia 2010 Panowie,a bawic sie w plukanie silnika przechodzac z 10w40 na 5w40? czy poprostu jeden spuscic ,zalac drugi. oleju bierze z pol miarki na 10tys km. czyli nie dolewam nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #173 Napisano 11 Sierpnia 2010 Ja nie robiłem żadnych płukanek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@rtin Zgłoś #174 Napisano 11 Sierpnia 2010 Panowie pomozcie. Kupilem z Niemiec Passata B5 1.9 TDI 110KM rok prod. 1999. Przebieg 257 tys. Nie wiem jaki tam jest wlany olej. Czy moge smialo wlac syntetyk z norma 505.00 czy jakis polsyntetyk - tak jak jst napisane w 1 poscie? W sklepie powiedziano mi, ze jesli nie jestem pewien jaki byl olej to wlac 15W/40 jednak chce sie upewnic i zasiegnac porady tutaj. Pozdro M@rtin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #175 Napisano 11 Sierpnia 2010 15W-40 czyli minerał??O_o nie lej minerału w żadnym wypadku! najbezpieczniej zalać to co firma poleca, czyli olej z normą 505.00 (naj częściej to syntetyki 5W40) polecam motula 8100xcess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #176 Napisano 11 Sierpnia 2010 Czy moge smialo wlac syntetyk z norma 505.00 czy jakis polsyntetyk - tak jak jst napisane w 1 poscie? Zaryzykować trzeba Po czipsie z przebiegiem prawie 300 tys. śmigam na polecam motula 8100xcess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #177 Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam, za tydzien bede usowal DPFa i do tej pory lalem olej MOTUL 5W30 504.00 - 507.00, jezeli filtr bedzie usuniety moge znienic olej z norma 505.01 lub 506.01, czy lepiej pozostac przy tym co byl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #178 Napisano 14 Sierpnia 2010 dziś zakupiłem Elf Excellium DID 5W30 505.01 w przyszłym tygodniu wymiana, wcześniej wlałem VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40 505.01 przez 13tyś km ubyło od położenia max do połowy miarki bez dolewek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #179 Napisano 15 Sierpnia 2010 Witam,za tydzien bede usowal DPFa i do tej pory lalem olej MOTUL 5W30 504.00 - 507.00, jezeli filtr bedzie usuniety moge znienic olej z norma 505.01 lub 506.01, czy lepiej pozostac przy tym co byl? Mozesz zmienic 507.00 był tylko ze wzgledu na DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genas2 Zgłoś #180 Napisano 15 Sierpnia 2010 ta pierwsza nazwa już nie funkcjonuje (mobil wymienia etykiety dość często) ale 3 dni temu kupiłem Mobil Super 3000 5W-30 z normy 505.01 bo akurat do mojej fury taka norma jest zalecanatak że sprzedawca jest nie na czasie bo 5W-30 dalej produkują Zgadza się!!! ja również leję ten olej i jest ok! Rozmawiałem w tej sprawie z gościem z VW i sam mi powiedział żeby lać Mobila i będzie ok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach