Desper Zgłoś #61 Napisano 12 Maja 2010 Witam a ja w moim pasku leje terazMobil Super 1000 x1 Diesel 15W40 Multigrade ma normę 505.00 dobry leje czy nie ? Wcześnie był podobny tylko nie super tylko ten zwykły tez 15W40 hmm, dziwne to takie trochę z tą normą, bo to przecież najzwyklejszy minerał. Na pierwszej stronie tego tematu jest bardzo ważne zdanie: ...ze względu na sprężarkę, do turbodiesli należy stosować wyłącznie oleje syntetyczne... i ja osobiście tej wersji bym się trzymał. Wprawdzie wiele osób leje półsyntetyki i jeździ, ale już lanie pełnego minerału - to już w/g mnie lekka przesada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #62 Napisano 12 Maja 2010 ze względu na sprężarkę, do turbodiesli należy stosować wyłącznie oleje syntetyczne...i ja osobiście tej wersji bym się trzymał. A jak jeździł taki TD w 1990r. czy TDI w 1991r. ? były już syntetyki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #63 Napisano 13 Maja 2010 (edytowane) czy były czy nie - teraz już są poza tym, w starych TD turbawki były trochę bardziej toporne i odporne na różne rzeczy... Edytowane 13 Maja 2010 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #64 Napisano 13 Maja 2010 Dlatego pytam:) bo mój silnik TDI został skonstruowany ok. 1990r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #65 Napisano 15 Maja 2010 zdecydowanie polecam do tdi PD olej valvoline 5w40 jezdze na nim od ponad 5 lat.lalem do go 2 passatow i nigdy nie narzekalem i nie dolewalem od wymiany do wymiany(12tys km) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RS7 Zgłoś #66 Napisano 15 Maja 2010 miałem wymianę oleju i wlałem teraz pół syntetyk Mobil 2000 X1 10W40 i od razu poczułem ze silnik inaczej pracuje jakoś ciszej i równiej. Pojeżdżę i zobaczę jak to bedzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #67 Napisano 18 Maja 2010 Jasne ze na gęstszym oleju silnik będzie pracował ciszej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #68 Napisano 18 Maja 2010 Jasne ze na gęstszym oleju silnik będzie pracował ciszej. Pewnie myślisz, że RS7 zmienił syntetyk na półsyntetyk i stad ten wniosek. Przeczytaj kilka wcześniejszych postów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartusik69 Zgłoś #69 Napisano 20 Maja 2010 Wiatjcie mam pytanie mam zalany 10w40 i chcial bhym wiedziec czy moge teraz zalac go 5w40 bo zbliza sie termin wymiany powiedzcie mi czy cos sie stac moze z moim tdikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #70 Napisano 20 Maja 2010 Do pierwszego postu zajrzyj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #71 Napisano 20 Maja 2010 zlej smiało ja w sobote robie to samo z magnateca 10w40 na 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rrudy102 Zgłoś #72 Napisano 22 Maja 2010 Witam Kupiłem Właśnie Passata z 2004r. Serwisowany b.regularnie, aktualnie ma 206.000 km przebiegu. Przydałaby się wymiana oleju . Sprzedawca mówił, że niedawno zmieniał, ale ja tam nie wiem, wolę dmuchać na zimne. W ASO powiedzieli że oni leją Castrol SLX III LL, i że w sklepach jest niedostępny. Czy to prawda? Na allegro znalazłem http://www.allegro.pl/item1045641710_castrol_slx_vw_longlife_iii_5w30_niemiecki_2010r.html Czy to aby na pewno oryginalny olej? Nada się? Zakładam, że potrzebuję 5l, czy słusznie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #73 Napisano 29 Maja 2010 Wiatjcie mam pytanie mam zalany 10w40 i chcial bhym wiedziec czy moge teraz zalac go 5w40 bo zbliza sie termin wymiany powiedzcie mi czy cos sie stac moze z moim tdikiem wręcz musisz kolego, Twój silnik po prostu wymaga normy 505.01 a żaden 10W40 mu tego nie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #74 Napisano 29 Maja 2010 Ja kupiłem u niego magnateca 5w40 i wszystko jak naj lepiej olej oryginalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksobie Zgłoś #75 Napisano 30 Maja 2010 witajcie, to moja pierwsza przygoda z VW, jakieś normy oleju to dla mnie coś nowego, kupiłem B5 98r 1,9tdi AFN z silnikiem zalanym 15w40 Castrol !!!! czytając pierwszego posta bardzo się zaniepokoiłem, że mój passat ma coś takiego w środku silnika, czy poprzedni właściciel chciał ukryć przebieg oraz pracę silnika wlewając gęstrzy olej??? Panowie podpowiedzcie mi co mam zrobić w tej sytuacji? zmienić na 10w np. Motul, czy zostać na Castrolu 15w40, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #76 Napisano 30 Maja 2010 wręcz musisz kolego, Twój silnik po prostu wymaga normy 505.01 a żaden 10W40 mu tego nie da Jeden olej na pewno da radę Oleje Valvoline Osobiście taki kupowałem 10W40 z normą 505.01 Osobiście polecam Motula od kolegi Marcina 5W40 z normą 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #77 Napisano 30 Maja 2010 zmienić na 10w np. Motul, czy zostać na Castrolu 15w40, a jai przebieg paska?? ja w moim afn stosowalem ten sam olej co teraz czyli valvoline 5w40 i bylo wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksobie Zgłoś #78 Napisano 1 Czerwca 2010 a jai przebieg paska??ja w moim afn stosowalem ten sam olej co teraz czyli valvoline 5w40 i bylo wszystko ok na zegarze ma niby 206tys. choć w to zupełnie nie wierzę, poprzednik kupił go w zeszłym roku IX 09' i wlał mu właśnie ten olej ale niestety nie wiem co było wcześniej wlewane, czy można zalać go czymś innym np. półsyntetyk, albo syntetyk, czy zmiana gęstości nie spowoduje jakiejś poważnej awarii, jakiej firmy oleje proponujecie, Motul słyszałem, że jest bardzo dobry, pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #79 Napisano 1 Czerwca 2010 czy można zalać go czymś innym np. półsyntetyk, albo syntetyk, czy zmiana gęstości nie spowoduje jakiejś poważnej awarii Wszystko masz już w tym wątku napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dainty Biberve Zgłoś #80 Napisano 2 Czerwca 2010 Witam. Jestem tu pierwszy raz więc wyrozumiale proszę. Kupiłem tydzień temu passata b5 3B z 97 r. 1,9 TDI 110 KM, przebieg 260 000. Czytam te wszystkie porady i za nic nie mam pojęcia jaki olej mam zalać, czy w silniku mam pompowtryski czy inne jakieś ustrojstwo, czy mam lać pół czy cały syntetyk zwłaszcza że nie wiem czym zalany jest obecnie. Im dłużej czytam co piszecie tym mniej rozumiem, będzie ktoś na tyle miły i autorytatywnie wskaże mi właściwą oliwę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach