przemo87 Zgłoś #181 Napisano 18 Sierpnia 2010 wczesniej mialem castrol magnatec 10w40 teraz shell hxj 10w40 zobaczymy bo shela mam trzeci dzien dopiero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #182 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam,za tydzien bede usowal DPFa i do tej pory lalem olej MOTUL 5W30 504.00 - 507.00, jezeli filtr bedzie usuniety moge znienic olej z norma 505.01 lub 506.01, czy lepiej pozostac przy tym co byl? ja w pracy w servisie leje do silnikow z PDF 5w30 a do zwyklych diesli 10W40 tak zalecaja producenci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gorg81 Zgłoś #183 Napisano 20 Sierpnia 2010 Panowie przeczytałem ten temat i mam już całkowity mentlik w głowie bo z zgodnie z pierwszym postem 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompą rozdzielaczową (rotacyjną) VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:505.00 lub 506.00 powinienem stosować Olej Syntetyczny niestety mój poprzednik stsował olej mineralny Castrol Tection 15W 40 http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9014539&contentId=7028294 i teraz po przeczytaniu kilku temtów z naszego Forum już sam nie wiem czy ryzykować rozszczelnienie silnika i lać mu półsyntetyk choć zalecany jest sysntetyk , bo jeszcze pamiętam z praktyk w szkole że przy olejach stosuję się zasade w dół nie w górę czyli Syntetyk-> Półsyntetyk Mineralny , a w moim przypadku powstał jeszcze jeden problem że niestety olej ten jest stosowany w ciężarówkach i trudno dostępny w małych ilościach tylko beczki 200 litrów a w 5 sklepach jakie znam w okolicy Rudy Śląskiej między innymi Hart i InterCars nie mają tego oleju więc moje pytanie co zrobić lać półsyntetyk dobrej klasy czy też szukac tego oleju a jeśli nie dostane to jaki dobrej klasy olej mineralny zalecacie , bo klasa Castrola Tectiona to ATI-CH4 jesli dobrze odczytałem mocno nie czytelną kartkę naklejoną na pokrywie i jak rozmawiałem z firmą OmniBUS oleje to powiedzieli żebym szukał podobnej klasy tylko nikt gdzie dzownie nie umie mi odpowiedzieć jaka klasa jest danego oleju , a muszę to szybko kupić bo jutro wymieniam sprzęgło i chciałbym wsio za jednym zamachem u mechanika zrobić. Silnik to 1,9 TDI 1Z 90 Auto ma nalatane według licznika 300000 , chodzi miarowo , oleju nie bierze , paliw granicach 4,5 -5,8 l na 100km . P.S jeśli zły dział proszę o przeniesienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #184 Napisano 20 Sierpnia 2010 bo z zgodnie z pierwszym postem W pierwszym poście jest też link do dyskusji na temat zmiany na pełny syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gorg81 Zgłoś #185 Napisano 20 Sierpnia 2010 i tak samo nic nie wiem po przeczytaniu tych postów ale spoko po konsultacjach z 4 mechanikami i moim wykładowcą z praktyk w szkole ( 40 lat w zawodzie ) powiedział "...lej półsyntetyk ze dwa razy jak będzie OK i nie będzie padaki to potem się możesz zastanowić nad syntetykiem ale możesz spokojnie zostać na półsyntetyku z normą 505.00 i tak uczynię , co ma być to będzie. Jeszcze dodam tylko że dwóch mechaników powiedziało mi że jeśli silnik machnął 300000 na mineralnym i nic mu nie ma to nie ma sensu zmieniać. Człowieku być tu mądry i pisz wiersze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba3372 Zgłoś #186 Napisano 20 Sierpnia 2010 Używam Mobil 1 S. do Diesla 10 w40 i dolałem po 8 tyś. 0,2 l. Tylko dlatego że rosi się w moim pasku uszczelka pod miską olejową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazz Zgłoś #187 Napisano 21 Sierpnia 2010 Witam, Mam mały problem z olejem, może już było ale co silnik to inny przypadek... Nie wiem jaki mam wlany olej, i nie wiem co mam dolać, auto ma przejechane 235 tys. km. silnik 1.9 TDI AVF. Muszę wymienić całość czy mogę dolać jakiś olej? Jeżeli tak to jaki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Asia Zgłoś #188 Napisano 21 Sierpnia 2010 Nie wiem jaki mam wlany olej, i nie wiem co mam dolać, auto ma przejechane 235 tys. km.silnik 1.9 TDI AVF. na pewno z normą VW 505.01, ja bym wymieniła całość jak nie wiesz co było, mój też ma podobny przebieg i śmiga na Motul Special 5W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #189 Napisano 21 Sierpnia 2010 a swoją drogą: nadszedł czas, żeby pochwalić motula 8100xcees- przejechałem 6 tyś od wymiany i połowa skali trzyma się jak ta lala ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekkk Zgłoś #190 Napisano 24 Sierpnia 2010 witam mam pytanie . sprowadziłem auto ,mechanik zalał mi go shell 5w40 z norma 505.00, dopiero wczoraj zapoznałem się z tematem dotyczącym norm na pompowtryskach ,na tym oleju zrobiłem 6000 tyś km. pytanie Wymieniac na o olej z odpowiednią normą dla mojego auta tzn. 505.01? czy dokręcić do 10 000 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #191 Napisano 24 Sierpnia 2010 darekkk, wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #192 Napisano 24 Sierpnia 2010 Ja dopiero niedawno kupilem paska i gosc w sklepie mi doradzil wedlug zalecen vw castrol edge 5w-40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #193 Napisano 25 Sierpnia 2010 Ja dopiero niedawno kupilem paska i gosc w sklepie mi doradzil wedlug zalecen vw castrol edge 5w-40 Jeśli ten olej spełnia normę 505.01 to słusznie Ci go doradził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fievral Zgłoś #194 Napisano 25 Sierpnia 2010 Sprawdzilem i spelnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekni Zgłoś #195 Napisano 26 Sierpnia 2010 ja zgodnie z zaleceniem producenta leję Magnatec 10w/40 i jest całkiem spoko. Nie za bardzo mam ochotę na zmieniać olej, bo podobno nie jest to wskazane. Zarówno praca silnika jak i pobór oleju czy spalanie ON jest całkiem zadowalające Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_77 Zgłoś #196 Napisano 26 Sierpnia 2010 kupiłem paska w maju silnik AWX 1,9 2005 r, sprowadzony z niemiec 193 tys na liczniku, wymieniłem rozrząd płyny i olej. Zalali mi mobilem ale półsyntetykiem po 10 tys wymiana i zalali mi mobilem super s turbo diesel 10W40 semi-synthetic very high performance norma 505 00, silnik zaczął głosniej pracować na wolnych obrotach, zacząłem szukac i na forum znalazłem norma dla mojego to 505 01, wczoraj kupiłem i wymieniłem na Mobil Super 3000 XE 5W-30 5l za 169 zł. Jestem ciekaw czy silnik przestanie głosno pracować na wolnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #197 Napisano 27 Sierpnia 2010 kupiłem paska w maju silnik AWX 1,9 2005 r, sprowadzony z niemiec 193 tys na liczniku, wymieniłem rozrząd płyny i olej. Zalali mi mobilem ale półsyntetykiem po 10 tys wymiana i zalali mi mobilem super s turbo diesel 10W40 semi-synthetic very high performance norma 505 00, silnik zaczął głosniej pracować na wolnych obrotach, zacząłem szukac i na forum znalazłem norma dla mojego to 505 01, wczoraj kupiłem i wymieniłem na Mobil Super 3000 XE 5W-30 5l za 169 zł. Jestem ciekaw czy silnik przestanie głosno pracować na wolnych To nie silnik głośno pracuje lecz pompowtryski, które jak wiesz zapewne smarowane są olejem silnikowym. Jak widać w twoim przypadku olejem nie spełniającym norm dla niego zalecanego. Po za tym przebieg silnika masz całkiem nie mały Ja zalałbym go olejem w klasie 5W40 (505.01) np. Modul Specyfic. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość crs Zgłoś #198 Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam mój passacik ('98r. 1.9TDi 110KM) jest zalany aktualnie Shelem 10W40 (poprzedni właściciel), aktualny przebieg to 225 000 km: 1. generalnie juz postanowiłem, że zaleję 10W40, ale teraz dylemat Castrol czy Mobil 1??? 2. generalnie przeczytałem dużo dobrych opinii nt. Mobila 1, ale dotyczyły one 0Wxx i 5Wxx czyli syntetyków, natomiast jeśli dobrze szukałem to nie ma Mobila 1 w wersji półsyntetyk, są tylko jakieś Mobil S itp, a to przecież nie "1". 3. Wiem, że wszędzie są same pochwały nt. Motula, ale zapominając o Motulu to co możecie mi polecić? P.S. wiem, że to typowy post do usunięcia, ale może ktoś pomoże mniej wtajemniczonemu koledze Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez crs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #199 Napisano 29 Sierpnia 2010 Mobil 1 to są full syntetyki 0w i 5w, Mobil S to są oleje w technologii syntetycznej itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
letek70 Zgłoś #200 Napisano 29 Sierpnia 2010 Witam szanowne grono, mam pytanie, co sądzicie o tym oleju http://cgi.ebay.de/Mathy-5-Liter-MVG-OL-5W-30-Longlife-III-Top-/310239950440?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r#ht_6152wt_970 Mam passata 2005r. 131ps,kupiłem od brata, obecnie jest zalany tym olejem, comile należy wymieniać ten olej? Dzięki i pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach