pita_1971 Zgłoś #1 Napisano 6 Lutego 2009 Witam... Mam pewne pytanie. Już po raz drugi podczas przyspieszania (passat B6 2.0 TDI 170KM) zapaliła mi się kontrolka świec żarowych (spirala) i auto całkowicie straciło moc. Na moje szczęście nic z naprzeciwka nie jechało, bo inaczej byłoby BUM.... Nie mam kabelka do podłączenia z kompem, ani też zielonego pojęcia jaka jest tego przyczyna. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu efekt znika i nie ma żadnego komunikatu. Czy ktoś może wie z czym mam problem? Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #2 Napisano 6 Lutego 2009 Sterownik silnika zapisał błąd i silnik działał w trybie awaryjnym. Bez VAGa/VASa można tylko wróżyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #3 Napisano 7 Lutego 2009 witam, miałem podobny przypadek, z tym, że nie przy jakimś mocnym przyspieszaniu, ale przy łagodnym - na 5. biegu tak od 80. do 100. km/h. Też zapalała się kontrolka świec, słychać było gong (ten co np. informuje o temperaturze 4 stopni i niższej - to teraz mam traumę jak go słyszę) i samochód przechodził w tryb awaryjny. Przyczyną była turbina, a właściwie ta wajcha od turbo nie chodziła w pełnym zakresie. Po odpaleniu motoru ta wajcha schodzi w dół tak ok. 1,5-2 cm i po zgaszeniu wraca na miejsce. U mnie była zapieczona i chodziła na krótszym odcinku. Magik ją wyjął, poczyścił, pomoczył w czymś tam i pomogło. Ale na początku zdejmij pokrywę z silnika i sprawdź, czy wszystkie przewody podciśnieniowe są dobrze wciśnięte i stabilne. Potem poproś kogoś o odpalenie i za chwilę zgaszenie motoru i patrz jak zachowuje się ta wajcha (czy schodzi w dół i czy wraca na swoje miejsce). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #4 Napisano 7 Lutego 2009 Dziękuję za cenne rady... sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acebloker Zgłoś #5 Napisano 15 Czerwca 2009 Podobny problem! Skończyło się wizytą w serwisie i wyrokiem turbina!!Ale po zajrzeniu pod maskę okazało się, że spadł przerwód odpowiedzialny za regulację zmiennej geometrii łopatek turbiny-20 pln na piwo dla zaprzyjaźnionego mechanika i jakoś jeździ póki co.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2009 (edytowane) Ten sam problem, niestety jutro czeka mnie serwis i czekam jak na wyrok. Wsio ok okazalo sie ze pękł przewór od intelcoolera Pozdrawiam Edytowane 14 Grudnia 2009 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek1982 Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2009 Witam mam podobny problem z moim passatem b6 2,0 tdi r2006 po wymianie paska rozrządu w serwisie vw i dwóch świec żarowych autko po przekroczeniu 120km/h wpada w tryb awaryjny i zaczyna migać kontrolka świec po ponownym uruchomieniu problem ulega. przejechaniu 1000km i po załaczeniu zapłonu zaczeła buczeć przepustnica i co się okazało że zaraz się spalił silnik przepustnicy tak mi powiedziano na serwisie vw za naprawe zaproponowano mi 1300zł za przepustnice ale nie obiecują że przestanie wchodzić w tryb awaryjny moje pytanie co może być problemem proszę o pomoc z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kurczakpl Zgłoś #8 Napisano 21 Grudnia 2009 diagnoza kogoś kumatego z Vagiem -u mnie tak padł czujnik położenia wału G28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gocha_27 Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2010 Witam Miałam ten sam problem. Mam taki sam model passata. Pojechałam na komputer i stwierdzono ze to przepustnica. Czekam na odpowiedz z warsztatu, ile bedzie mnie wymiana + czesc kosztowac. Az sie boje.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waldomir60 Zgłoś #10 Napisano 12 Maja 2010 Witam... Miałem to samo w moim Pasku.Pojechałem do "serwisu autoryzowanego" VW by podłączyć się do kompa ale wymiękłem. Chcieli 500 zł za samą diagnozę.W końcu znajomy mnie uratował- VAG nie wykrył błędu a przyczyną był ułamany kruciec w pokrywie zaworów. Ludzie - omijajcie z dala serwisy autoryzowane bo muszą zarabiać na swoje salony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #11 Napisano 13 Maja 2010 U mnie (odpukać) problem sam ustąpił. Nic nie wymieniałem. Kilkukrotnie miałem to zjawisko, a teraz od pół roku spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2010 Miałem niedawno ten sam "incydent". Lampka świec żarowych zaczęła migać. Auto jechało jakby zadławione i nie przyspieszało jak trzeba. Okazało się że przyczyną był czujnik ciśnienia doładowania. Kazano mi go wymienić ale niestety nie miałem czasu wiec go wyczyszczono. Od tamtej chwili (tydzień) jeszcze 1 raz pojawiła się ta sytuacja. Wszystko wraca do normy po wyłączeniu i włączeniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kop1 Zgłoś #13 Napisano 14 Lipca 2010 W moim wczorajszym nabytku (godzine po zakupie) na autostradzie przy dynamicznym przyspieszaniu od 110 do 130km/h usłyszałem "gong" i zapaliła się na stałe spirala świec żarowych. Auto kompletnie straciło moc. Ze 140 zostało moze 40 koników. Wiem bo na codziń jezdze 75-konną astrą 1,7 dti i to jest przy tym pasku demon predkości teraz Obroty na biegu jałowym max 2800, prędkość max z pedałem w podłodze 110k/h z górki. Pod górke max 80. Spalanie średnie nawet lekko spadło,niezaleznie od sposobu operowania pedałem , oczywiście nie działa tempomat. Żadnych dodatkowych objawów czy kontrolek, czeck engin się nie świeci.Auto wczesniej długo stało niejeżdzone(2-3miesiace) odpalane było z innego aku. Mimo przejechania prawie 200km autostradą,(tylko jakies 50km z włączonymi swiatłami) bateria nie naładowała się nawet na tyle zeby odpalic ponownie po zgaszeniu silnika u celu podróży. Podpiecie do kompa to koszt 250zł dla mnie, a musze jeszcze go do serwisu dostarczyć. Bedę wdzieczny za jakieś sugestie i koszta ewentualnej naprawy. Ps. Ładowanie akumulatora prostownikiem nawet w astrze zalecają przy odłączonych klemach. Co moge uszkodzić jak podepne prostownik nie odłączając akumulatora? Jakie niespodzianki mnie czekają jak odłączę akumulator?(kodowanie immo, problemy z kompem itp) pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo71 Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2010 Mogę Ci jedynie odpowiedzieć na Twe Ps, ja zarówno w byłej B5 i obecnie w B6 nie odłączam klem od aku, ładowałem zawsze prostownikiem pozostawiając na całą noc, bez żadnych skutków ubocznych, zapewniam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpion-rak Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2010 witam szanowne grono foruwiczów chcę z tego miejsca wszystkich pozdrowić . co do spirali -u mnie było tak :gong,spirala zaswiecona ,utrata mocy -wyjęcie kluczyka ze stacyjki -wszystko wróciło do normy 200km przejechano po dwóch dniach odpalono i przejechano 2km -ponownie wyjęcie kluczyka -odpalenie jazda 1km i gong ,spirala świeci -nie można odpalić-podpięto pod komputer 1-pompowtryskiwacz do wymiany wraz z wiązka przewodów -koszt 3600zł.w serwisie VW .Boli ale bez tego nie ma jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2010 A może nie rób pompowtrysku w ASO, tylko wybierz się warsztatu NIEASO. Mnie ta przykra niespodzianka spotkała parę miesięcy temu w trasie. Koszt 1700 zł nowy pompowtrysk wraz z robocizną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jobra1 Zgłoś #17 Napisano 24 Lipca 2010 w moim przypadku zapalnia sie spreżynki była wymiana przepustnicy i przeszlo 2.0 tdi 170 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #18 Napisano 24 Lipca 2010 w moim przypadku zapalnia sie spreżynki była wymiana przepustnicy i przeszlo 2.0 tdi 170 km A jakie błędy komp pokazywał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamrok Zgłoś #19 Napisano 2 Sierpnia 2010 U mnie ten sam problem, miga spirala po podłacxzeniu do kompa podaje błąd na sądzie lambda, nie wiem czy to może być od złego paliwa ????????? a może turbina zasysa olej i podaje z olejem, spalana miesznaka ma inny skład i pokazuje błąd, a może uszkodzona sonda może ktoś doradzi ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamrok Zgłoś #20 Napisano 2 Sierpnia 2010 Już mam spadło zabezpieczenie od węża do turbiny i łapał fałszywe powietrze, po dogieciu zabezpieczenia wszystko ok, trzeba było sksaować kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach