Skocz do zawartości
Nol

Elastyczny łącznik rury wydechowej...

Rekomendowane odpowiedzi

masz problem z szczelnością układu dolotowego - jakaś rura od IC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Przyznam że przeczytałem cały wątek w tym temacie od 1 do ostatniej strony i w dalszym ciągu nie mam pewności czy to na pewno łącznik.

Mój problem jest taki. Na wolnych obrotach biegu jałowego te wibracje są odczuwalne. Przy przyśpieszaniu zwłaszcza 1600obr wewnątrz auta słyszalny jest jakby odgłos ( buczenia ) i tak do 1800 obr. Dalej buczenie ucicha. Silnik pracuje równo. Sprawdziłem wydech z tyłu dotykając go i wydaje mi się że jego drganie jest o dużo za duże. Dla porównania miałem obok siebie toledo II TDI 110km i tam tłumik drgał może 1/3 tego co u mnie. próbowałem dopchnąć wydech z tyłu i niestety raczej także bez efektu. Co prawda sprawdzałem to sam. Poza tym przy przyspieszaniu słychać wewnątrz samochodu syczenie lub takie jakby ocieranie się dwóch blaszek o siebie lub jakąś nieszczelność w układzie. Dochodzi to z przodu samochodu. Dzwiek można porównać mniej więcej do syszczenia po wyłączeniu klimatyzacji jednak powstaje on tylko i wyłącznie w momencie dodawania gazu kiedy się turbina załącza czyli pod obciążeniem. Wcześniej auto szarpało przy ruszaniu. Wiedziałem że sprzęgło już się kończy i postanowiłem wymienić cały komplet wraz z dwumasem bo myślałem ze to może od tego. Szarpanie ustało sprzęgło działa dobrze ale wibracje i buczenie nadal jest takie samo jak było. Sprawdzałem poduszki przekładając na inne używane i na pewno sprawne i bez efektu. Jakąś godz. temu zszedłem do auta, otworzyłem maskę zdjąłem osłonę silnika górną, wsadziłem rękę aby sprawdzić łącznik i jak na moje znajomości auta wydaje się być sprawny. Jedyne co mnie zastanowiło podczas wymiany sprzęgła to to iż koledzy którzy prowadzą zakład mechaniki ( naprawiają tylko grupę vw, seat skoda audi ) i którzy wymieniali mi to sprzęgło powiedzieli że to jest pierwsze auto przy którym przeszkadzał katalizator aby zdemontować skrzynię bo musieli się trochę nagimnastykować. Poza tym jak rozczepiłem rurę na pierwszym łączniu aby troche im ułatwić włożenie skrzyni to ta rura taka jakaś luźna była w miejscu tego łącznika. pchnąłem ją w stronę przodu auta oraz pociągnąłem w tył pojazdu i nic nie wskazywało na uszkodzoną złączkę. Złączka nadal jest oryginalna. Auto ma 300tyś. Silnik suchutki bez jakichkolwiek wycieków i wszystko oryginalne. I teraz pytanie co to do ch...ry jest że powoduje te drgania i to buczenie? Obecnie nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym autem . Z góry dzięki wszystkim zainteresowanym tematem.

Edytowane przez Darko81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wkład katalizatora masz oberwany lub katalizator jest już zużyty? Może tym tropem trzeba iść;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Da się jakoś sprawdzić czy to wkład katalozatora lub sam katalizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może wkład katalizatora masz oberwany lub katalizator jest już zużyty? Może tym tropem trzeba iść;)

 

Wydaje mi się ze gdyby był kat oberwany to by brzęczał zwłaszcza przy takich drganiach. Poza tym na mocy strat nie ma bo wtedy mogło by sugerować że coś jest przypchane. Sam nie wiem czego się złapać aby ruszyć z tym problemem. dziś będę u znajomego który ma identycznego passata z tym samym silnikiem tylko 2 lata starszego i sprawdzę przyśpieszenie, drgania i wszystko to co jest u mnie a być nie powinno wtedy będzie porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak strzelił mi łącznik to objawy były następujące:

- spaliny pod maską i przy włączonym nawiewie również w samochodzie

- utrata mocy (nieznaczna)

- buczenie

żadnych drgań nie odczuwałem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc odbyłem wczoraj porównanie z drugim passatem. Silnik drga tak samo, Tłumik drga tak samo, te wibracje w aucie odczuwalne są tak samo może jedynie delikatnie słabiej jest przy 1600obr. Wniosek : Te modele tak mają !! Dodam że wczoraj także sprawdzałem jeszcze w passacie AVB 101km i było to samo. Podejrzewam że ta dodatkowa złaczka elastyczna może to jakoś delikatnie wytłumić ale z pewnością nikt nie pozbędzie się tego do końca tak po prostu jest i nie ma co szukać i tracić pieniędzy. Myślę jeszcze ze także to buczenie w okolicy 1600obr może być spowodowane już częściowym zasmoleniem Turbiny. Kolega u którego wczoraj sprawdzałem ( passat 130km ) turbo miał czyszczone bo przeładowywało. Teraz mówi że turbina ma lepszy zakres pracy przy wyższych obrotach. U mnie przeładowanie zdarzyło sie tylko raz a teraz jest normalnie. Więc myślę że jak tylko zima się skończy to także zrobie czyszczenie. Pozdrawiam wszystkich którzy tak uparcie szukają przyczyny tych wibracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie jak u Was był z padniętym łączniem. Czy jak autko się nagrzało to były mocniejsze drgania niż odrazu po odpaleniu na zimnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak samo będzie działać jak i wspawana tylko ogromny + będzie przy kolejnej wymianie jak się rozsypie :) mniej roboty tylko od turbo odkręcić i wymieniać. W sumie to ja mam rozwaloną siatkę i chyba się uchylę w kupno takiej bo już ktoś coś dłubał przy wydechu i jest zespawana cała rura od turbo do łączenia obok tłumika z tyłu ... trzeba by podnośnik co auto podniesie na 2m, bo z mojego kanału to nie ma mowy a tak to rachu ciachu i wymieniona :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpadłem na to przypadkiem i chyba też się skuszę. Jak jest spawany to trzeba równo wspawać, a tutaj można poluzować obejmę i przekręcić ;-)

 

Zastanawiam sie nad rozmiarem - Rura wydechowa w passacie AFN ma 55 mm ? W takim razie wziąć złącze 55 mm czy 60 mm ?

Edytowane przez hepos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dawna przymierzam się do wymiany tego łącznika ale przerażała mnie perspektywa spawania tego spawarką transformatorową.

Wie ktoś jaką średnicę bym potrzebował do mojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że są łączniki z peszlem i drugi rodzaj, nie pamiętam nazwy - jaki powinien być dokupiony łącznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ori VW ma wewnątrz rurę peszel i taką należy szukać, a co do najlepszej jakości to ori złącze jest marki Witzenmann/Hydra i takie też można kupić w sklepach, cena ok.70-90 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrzę jednak na swój wydech ,na zdjęcia z remontu silnika i widzę że nie ma tak długiego fragmentu prostej rury, żeby zamontować taki łącznik bez spawania...

 

IMG_1298.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie kolego znajdę taki oryginał tych firm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki;) A co powiecie o tym:http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i3065269395.html przy okazji by kat wyleciał;) Czego można się spodziewać po takim złączu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pomysł ciekawy, tylko jak z jakością tej plecionki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiecie może jakie wymiary ma ten łącznik do silnika ADR 1.8 125koni musze jutro cośtakiego kupić a niemam kanału by to zmierzyć. I jeszcze inna żecz u mnie jest zamiast takiej elastycznej rury jakaś dziwna rura w kształcie charmonijki.

Edytowane przez misiorowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności