1robert Zgłoś #301 Napisano 7 Stycznia 2013 masz problem z szczelnością układu dolotowego - jakaś rura od IC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #302 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Przyznam że przeczytałem cały wątek w tym temacie od 1 do ostatniej strony i w dalszym ciągu nie mam pewności czy to na pewno łącznik. Mój problem jest taki. Na wolnych obrotach biegu jałowego te wibracje są odczuwalne. Przy przyśpieszaniu zwłaszcza 1600obr wewnątrz auta słyszalny jest jakby odgłos ( buczenia ) i tak do 1800 obr. Dalej buczenie ucicha. Silnik pracuje równo. Sprawdziłem wydech z tyłu dotykając go i wydaje mi się że jego drganie jest o dużo za duże. Dla porównania miałem obok siebie toledo II TDI 110km i tam tłumik drgał może 1/3 tego co u mnie. próbowałem dopchnąć wydech z tyłu i niestety raczej także bez efektu. Co prawda sprawdzałem to sam. Poza tym przy przyspieszaniu słychać wewnątrz samochodu syczenie lub takie jakby ocieranie się dwóch blaszek o siebie lub jakąś nieszczelność w układzie. Dochodzi to z przodu samochodu. Dzwiek można porównać mniej więcej do syszczenia po wyłączeniu klimatyzacji jednak powstaje on tylko i wyłącznie w momencie dodawania gazu kiedy się turbina załącza czyli pod obciążeniem. Wcześniej auto szarpało przy ruszaniu. Wiedziałem że sprzęgło już się kończy i postanowiłem wymienić cały komplet wraz z dwumasem bo myślałem ze to może od tego. Szarpanie ustało sprzęgło działa dobrze ale wibracje i buczenie nadal jest takie samo jak było. Sprawdzałem poduszki przekładając na inne używane i na pewno sprawne i bez efektu. Jakąś godz. temu zszedłem do auta, otworzyłem maskę zdjąłem osłonę silnika górną, wsadziłem rękę aby sprawdzić łącznik i jak na moje znajomości auta wydaje się być sprawny. Jedyne co mnie zastanowiło podczas wymiany sprzęgła to to iż koledzy którzy prowadzą zakład mechaniki ( naprawiają tylko grupę vw, seat skoda audi ) i którzy wymieniali mi to sprzęgło powiedzieli że to jest pierwsze auto przy którym przeszkadzał katalizator aby zdemontować skrzynię bo musieli się trochę nagimnastykować. Poza tym jak rozczepiłem rurę na pierwszym łączniu aby troche im ułatwić włożenie skrzyni to ta rura taka jakaś luźna była w miejscu tego łącznika. pchnąłem ją w stronę przodu auta oraz pociągnąłem w tył pojazdu i nic nie wskazywało na uszkodzoną złączkę. Złączka nadal jest oryginalna. Auto ma 300tyś. Silnik suchutki bez jakichkolwiek wycieków i wszystko oryginalne. I teraz pytanie co to do ch...ry jest że powoduje te drgania i to buczenie? Obecnie nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym autem . Z góry dzięki wszystkim zainteresowanym tematem. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Darko81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #303 Napisano 17 Stycznia 2013 Może wkład katalizatora masz oberwany lub katalizator jest już zużyty? Może tym tropem trzeba iść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #304 Napisano 18 Stycznia 2013 Witam Da się jakoś sprawdzić czy to wkład katalozatora lub sam katalizator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #305 Napisano 18 Stycznia 2013 Może wkład katalizatora masz oberwany lub katalizator jest już zużyty? Może tym tropem trzeba iść Wydaje mi się ze gdyby był kat oberwany to by brzęczał zwłaszcza przy takich drganiach. Poza tym na mocy strat nie ma bo wtedy mogło by sugerować że coś jest przypchane. Sam nie wiem czego się złapać aby ruszyć z tym problemem. dziś będę u znajomego który ma identycznego passata z tym samym silnikiem tylko 2 lata starszego i sprawdzę przyśpieszenie, drgania i wszystko to co jest u mnie a być nie powinno wtedy będzie porównanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaspa1988 Zgłoś #306 Napisano 18 Stycznia 2013 jak strzelił mi łącznik to objawy były następujące: - spaliny pod maską i przy włączonym nawiewie również w samochodzie - utrata mocy (nieznaczna) - buczenie żadnych drgań nie odczuwałem, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #307 Napisano 19 Stycznia 2013 A więc odbyłem wczoraj porównanie z drugim passatem. Silnik drga tak samo, Tłumik drga tak samo, te wibracje w aucie odczuwalne są tak samo może jedynie delikatnie słabiej jest przy 1600obr. Wniosek : Te modele tak mają !! Dodam że wczoraj także sprawdzałem jeszcze w passacie AVB 101km i było to samo. Podejrzewam że ta dodatkowa złaczka elastyczna może to jakoś delikatnie wytłumić ale z pewnością nikt nie pozbędzie się tego do końca tak po prostu jest i nie ma co szukać i tracić pieniędzy. Myślę jeszcze ze także to buczenie w okolicy 1600obr może być spowodowane już częściowym zasmoleniem Turbiny. Kolega u którego wczoraj sprawdzałem ( passat 130km ) turbo miał czyszczone bo przeładowywało. Teraz mówi że turbina ma lepszy zakres pracy przy wyższych obrotach. U mnie przeładowanie zdarzyło sie tylko raz a teraz jest normalnie. Więc myślę że jak tylko zima się skończy to także zrobie czyszczenie. Pozdrawiam wszystkich którzy tak uparcie szukają przyczyny tych wibracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #308 Napisano 7 Marca 2013 Koledzy powiedzcie jak u Was był z padniętym łączniem. Czy jak autko się nagrzało to były mocniejsze drgania niż odrazu po odpaleniu na zimnym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #309 Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) A co sądzicie o złączu "bez spawania" : http://allegro.pl/zlaczki-elastyczne-lacznik-samodzielny-montaz-i3024415758.html Edytowane 12 Marca 2013 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #310 Napisano 12 Marca 2013 tak samo będzie działać jak i wspawana tylko ogromny + będzie przy kolejnej wymianie jak się rozsypie mniej roboty tylko od turbo odkręcić i wymieniać. W sumie to ja mam rozwaloną siatkę i chyba się uchylę w kupno takiej bo już ktoś coś dłubał przy wydechu i jest zespawana cała rura od turbo do łączenia obok tłumika z tyłu ... trzeba by podnośnik co auto podniesie na 2m, bo z mojego kanału to nie ma mowy a tak to rachu ciachu i wymieniona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #311 Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Właśnie wpadłem na to przypadkiem i chyba też się skuszę. Jak jest spawany to trzeba równo wspawać, a tutaj można poluzować obejmę i przekręcić Zastanawiam sie nad rozmiarem - Rura wydechowa w passacie AFN ma 55 mm ? W takim razie wziąć złącze 55 mm czy 60 mm ? Edytowane 12 Marca 2013 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiek1986 Zgłoś #312 Napisano 12 Marca 2013 Od dawna przymierzam się do wymiany tego łącznika ale przerażała mnie perspektywa spawania tego spawarką transformatorową. Wie ktoś jaką średnicę bym potrzebował do mojego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #313 Napisano 12 Marca 2013 Zauważyłem że są łączniki z peszlem i drugi rodzaj, nie pamiętam nazwy - jaki powinien być dokupiony łącznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #314 Napisano 12 Marca 2013 ori VW ma wewnątrz rurę peszel i taką należy szukać, a co do najlepszej jakości to ori złącze jest marki Witzenmann/Hydra i takie też można kupić w sklepach, cena ok.70-90 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #315 Napisano 12 Marca 2013 Teraz patrzę jednak na swój wydech ,na zdjęcia z remontu silnika i widzę że nie ma tak długiego fragmentu prostej rury, żeby zamontować taki łącznik bez spawania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #316 Napisano 13 Marca 2013 A gdzie kolego znajdę taki oryginał tych firm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #317 Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-55x105-55-105-pierwszy-montaz-i3060847978.html Tu jest tańszy, wg opisu też dobry : http://allegro.pl/lacznik-elastyczny-wydechu-vw-audi-fischer-55x105-i3093157032.html Edytowane 13 Marca 2013 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #318 Napisano 13 Marca 2013 Dzięki;) A co powiecie o tym:http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i3065269395.html przy okazji by kat wyleciał Czego można się spodziewać po takim złączu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #319 Napisano 13 Marca 2013 Sam pomysł ciekawy, tylko jak z jakością tej plecionki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #320 Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) Panowie wiecie może jakie wymiary ma ten łącznik do silnika ADR 1.8 125koni musze jutro cośtakiego kupić a niemam kanału by to zmierzyć. I jeszcze inna żecz u mnie jest zamiast takiej elastycznej rury jakaś dziwna rura w kształcie charmonijki. Edytowane 13 Marca 2013 przez misiorowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach