StRess Zgłoś #1181 Napisano 21 Listopada 2016 Powinienem więc się martwić czy mam temat "olać"? Jest jakiś ogólnie przyjęty przebieg, przy który w tym silniku powinno się zajrzeć do sześciokątu? Próbuję przebrnąć przez te 60 stron i coś konkretnego wyczytać, przepraszam więc, jeżeli pytanie już się pojawiło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1182 Napisano 21 Listopada 2016 tylko, że na przełomie 2008/2009 wprowadzono 100mm Na przelomie 2009/2010. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1183 Napisano 21 Listopada 2016 Masz rację - już edytowałem. Na przelomie 2009/2010. - - - - - aktualizacja - - - - - Moim zdaniem jeżeli masz zabierak o długości 100mm to powinieneś tam zajrzeć przy okazji dużego serwisu przy 180kkm. Powinienem więc się martwić czy mam temat "olać"? Jest jakiś ogólnie przyjęty przebieg, przy który w tym silniku powinno się zajrzeć do sześciokątu?Próbuję przebrnąć przez te 60 stron i coś konkretnego wyczytać, przepraszam więc, jeżeli pytanie już się pojawiło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StRess Zgłoś #1184 Napisano 21 Listopada 2016 (edytowane) W tym typie silnika wystarczy, że ściągnę miskę i do reszty sam się dobiorę? Może przy wymianie oleju bym chociaż "rzucił okiem", jeżeli nie ma z tym więcej roboty. Edyta: Zadzwoniłem do VW - mam zabierak 100mm. Edytowane 21 Listopada 2016 przez StRess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #1185 Napisano 21 Listopada 2016 Roczniki 2005-2006 mają pompę napędzaną łańcuchem, która jest już w ogóle porażką jeżeli chodzi o trwałość. Myślałem, że też mam zabierak Skoro mam auto z 2005r BKP 225 tyś przebiegu i łańcuch to muszę coś z tym robić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1186 Napisano 21 Listopada 2016 Tu masz właściwy temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/67526-pompa-oleju-w-BKP Myślałem, że też mam zabierak Skoro mam auto z 2005r BKP 225 tyś przebiegu i łańcuch to muszę coś z tym robić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #1187 Napisano 21 Listopada 2016 jak jest łańcuch to też jest zabierak!! tylko że tu są 2 problemy: i łańcuch, i zabierak. i praktycznie wszystkie 2.0 TDI o oznaczeniach trzycyfrowych (np. BMP, BKP...) mają z tym problem. wymiana co 60kkm - może i ma sens, ale kolega nie ruszał zabieraka przez 120kkm, i gniazdo prawdopodobnie ma obrobione, więc zabierak będzie wyrabiał je coraz bardziej i może nie dojechać do tych 60kkm na następną wymianę. największy "stres" dla zabieraka jest przy rozruchach silnika - im więcej uruchomień, tym bardziej zużyty zabierak i wyrobione gniazdo. co do metod naprawy - niektórzy mają z tego swój sposób na życie. ale za kwotę rzędu 600-700PLN mamy problem pokonany. kupić drugi moduł - używka - stan może być gorszy niż nasz aktualny, a nówka - kwota rzędu 4-5k PLN. co kto lubi. ja na swoim zregenerowanym przejechałem ponad 100kkm (obecnie prawie 300kkm na blacie). i jeżdżę dalej, bez zaglądania co ileś tam do miski. to wszystko trwa i kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #1188 Napisano 22 Listopada 2016 jak jest łańcuch to też jest zabierak!!tylko że tu są 2 problemy: i łańcuch, i zabierak. i praktycznie wszystkie 2.0 TDI o oznaczeniach trzycyfrowych (np. BMP, BKP...) Silnik BKD 2.0 ma tylko łańcuch, bez zabieraka, ale tego silnika nie było w pasku tylko np Touran. Można z całą pewnością powiedzieć że wszystkie 2.0 TDI w Passacie mają krótki zabierak od 2005 do 10.2009. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #1189 Napisano 22 Listopada 2016 Jak się czepiamy to BMM też nie ma zabieraka, ale w pasku nie był, był m. in w octaviach. generalnie jeśli chodzi o passaty, jak napisałeś - praktycznie każdy 2.0TDI to ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelbad Zgłoś #1190 Napisano 23 Listopada 2016 W moim przypadku silnik BMP przy przebiegu 200tyś był wyczuwalny luz na zabieraku, sam zabierak miał tylko delikatne odgniecenia ale za to gniazdo wałka było już znacznie wyrobione... wiec najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu tego wadliwego napędu pompy jest zdemontowanie całego modułu i sprawdzenie luzu zabieraka względem wałka, niektórzy wyciągają i sprawdzają tylko sam zabierak ale to może okazać się za mało. W moim BMP z przełomu 2006/2007 napęd z wału korbowego przekazywany jest już za pomocą kół zębatych a nie łańcuszka, wiec pomogła tylko regeneracja gniazda wałka + nowy dłuższy zabierak - koszt 600zł, myślę że wytrzyma następne 100tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1191 Napisano 23 Listopada 2016 A w jakiej firmie to robiłeś ? W moim przypadku silnik BMP przy przebiegu 200tyś był wyczuwalny luz na zabieraku, sam zabierak miał tylko delikatne odgniecenia ale za to gniazdo wałka było już znacznie wyrobione... wiec najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu tego wadliwego napędu pompy jest zdemontowanie całego modułu i sprawdzenie luzu zabieraka względem wałka, niektórzy wyciągają i sprawdzają tylko sam zabierak ale to może okazać się za mało. W moim BMP z przełomu 2006/2007 napęd z wału korbowego przekazywany jest już za pomocą kół zębatych a nie łańcuszka, wiec pomogła tylko regeneracja gniazda wałka + nowy dłuższy zabierak - koszt 600zł, myślę że wytrzyma następne 100tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1192 Napisano 24 Listopada 2016 W moim przypadku silnik BMP przy przebiegu 200tyś był wyczuwalny luz na zabieraku, sam zabierak miał tylko delikatne odgniecenia ale za to gniazdo wałka było już znacznie wyrobione... wiec najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu tego wadliwego napędu pompy jest zdemontowanie całego modułu i sprawdzenie luzu zabieraka względem wałka, niektórzy wyciągają i sprawdzają tylko sam zabierak ale to może okazać się za mało. W moim BMP z przełomu 2006/2007 napęd z wału korbowego przekazywany jest już za pomocą kół zębatych a nie łańcuszka, wiec pomogła tylko regeneracja gniazda wałka + nowy dłuższy zabierak - koszt 600zł, myślę że wytrzyma następne 100tyś km. hmm a na akcje serwisowa się nie łapałeś?? ja zrobiłem przy 270tys teraz ma 403 i w sumie ani razu tam nikt nie zaglądał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1193 Napisano 24 Listopada 2016 (edytowane) Auto z salonu. Przebieg wiecej niz gwarantowany. Zdjecie jest po 120tkm.Z tego co forumowicze wyzej napisali mniej lub bardziej konkretnie, dla mnie temat jest jasny-jesli ktos chce dluzej autem pojezdzic to trzeba wymienic modul pompy i walkow na taki z dluzszym imbusem w gniezdzie walka. Ja kupie modul z Imielina. Masz chłopie moduł wałków na kołach zębatych-poprawiona wersja(brak łańcucha).Wymień sam imbus i śmigaj do 200 tyś.Następnie napraw gniazdo w wałku balansowym i będziesz brykał aż korbowód wyjdzie bokiem.... - - - - - aktualizacja - - - - - Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia Podasz choć jedno nazwisko serwisanta badź dokumentację która nakłAnia do zwalania miski co 60 tyś km?? Edytowane 24 Listopada 2016 przez FUTURUM serwis pomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter88 Zgłoś #1194 Napisano 24 Listopada 2016 Witam. Kupiłem passata b6 2.0 TDI CR z 2008 roku przebieg oryginalny 256tys, teraz tak czytam na temat tych wad odnośnie smarowania i już zgłupiałem. Czyli w common railu tez występowały problemy? Będę odstawiał na wymiane rozrządu, oleju, itd. i tak się zastanawiam, czy od razu nie załatwić tego tematu z pompa oleju. Tylko teraz pytanie co tam trzeba wymienić? Sam ten wałek sześciokątny, czy jak? Rozumiem ze nie kupie tego w normalnym sklepie motoryzacyjnym tylko trzeba szukac na aukcji regenerowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polakko Zgłoś #1195 Napisano 24 Listopada 2016 Ja swoj przerobilem na naped z 1.9 i mam z bani. Zadnych negatywow nie czuje. Koszt zalezy od czesci ja bralem wszystko OE oprocz pompy i.wyszlo za graty ok 1100 pln a robote zrobilem sam. Pozniej jezdzilem kilka dni z zegarem cisnienia zeby kontrolowac i wsio git jest samochod przejechal juz ze 20 000 i nkc sie zlego nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #1196 Napisano 24 Listopada 2016 No nic, ja w swoim zbliżam się do 99tys. przebiegu, dopiero co olej zmieniłem. Przy następnej wymianie (113tys) ściągnę miskę i sprawdzę tego imbusa. Jutro podam vin w serwisie i dowiem się czy mam ten krótszy czy dłuższy. Jak składałem sobie auto to widziałem ze części auta wyprodukowane zostały w 10.2009r. Po vinie mam 10r. a ktoś pisał że do 10.2009 był krótki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #1197 Napisano 24 Listopada 2016 Łukasz szkoda ściągac ci miske i kleic od nowa, ty masz tak samo jak ja 100mm ja zaglądnąłem tam po 350 i zero jakichkolwiek oznak. problem ewidentnie dotyczy PD. czytałem ten temat tez sie przestraszyłem że ..... przy wymianie oliwy zwalilem miske i zupełnie niepotrzebnie, tylko szkoda było straconego czasu i kleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #1198 Napisano 24 Listopada 2016 Mówisz Wiesio że nie trzeba? Hmmm żeby można było kamerką przez korek zaglądnąć to mógłbym bez problemu ale i tak imbus jest tam schowany więc nie wysunę go. U nas na firmie dwa auta były robione na to ale to tak jak mówisz były silniki PD a CR to jeszcze nie widziałem. U nas "dziadek" (nasz najstarszy mechanik) wynalazł metodę że zamawia zawsze nową pompę oleju z serwisu razem z imbusem tym dłuższym a wałek idzie do firmy gdzie rozwiercają otwór, podgrzewają wałek i wpresowują zamrożoną jakby długą nasadkę 6 na mały klucz grzechotkowy. Piszę to w taki prosty sposób żeby każdy zrozumiał. Nasadka dodatkowo ma frezy po zewnętrznej stronie i jest twarda. System się sprawdza bo tak już wiele aut jeździ gdzie ta firma to wprasowuje. To pierwsze auto jeździ już trzy lata i to nie mało tras i ciągle nic się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1199 Napisano 24 Listopada 2016 (edytowane) Łukasz szkoda ściągac ci miske i kleic od nowa, ty masz tak samo jak ja 100mm ja zaglądnąłem tam po 350 i zero jakichkolwiek oznak. problem ewidentnie dotyczy PD. czytałem ten temat tez sie przestraszyłem że ..... przy wymianie oliwy zwalilem miske i zupełnie niepotrzebnie, tylko szkoda było straconego czasu i kleju Problem jest tam gdzie jest krotki zabierak. Edytowane 24 Listopada 2016 przez kuebk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter88 Zgłoś #1200 Napisano 25 Listopada 2016 Panowie to jak mam silnik 2.0 tdi cr z 2008r to mam zabierak 77mm to musze zamowic nowy zabierak i zregenerowane gniazdo? Czy moge zamowic zabierak 100mm z innym gniazdem i bedzie pasowalo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach