Waldek WRC Zgłoś #1161 Napisano 30 Października 2016 Jaki jest numer akcji serwisowej na wymianę pompy oleju? ja mam 5 wpisów w książce serwisowej,tylko nie wiem który jest od pompy.Może mam szczęście i została wymieniona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #1162 Napisano 18 Listopada 2016 (edytowane) Hej forumowicze, przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok. Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm. Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie. Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku. Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu? Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy? Edytowane 18 Listopada 2016 przez micjanic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1163 Napisano 18 Listopada 2016 Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju. Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było. Hej forumowicze, przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok. Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm. Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie. Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku. Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu? Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys Zgłoś #1164 Napisano 18 Listopada 2016 Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju. Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było. Tematu by nie było jak by nie spieprzyli przy projektowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #1165 Napisano 18 Listopada 2016 Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju. Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było. Mój pasztet jest jakiś pancerny, na liczniku 300kkm i jeszcze miska nie ściągana, wiec uważam, że nie ma co przesadzać z tym zabierakiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #1166 Napisano 18 Listopada 2016 Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia.Czyje? Kto tak zaleca? VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1167 Napisano 18 Listopada 2016 (edytowane) Zaleca prawie każdy ogarnięty serwisant w ASO od 2008 roku kiedy ogłoszono pierwszą akcję serwisową w Europie oraz każdy mechanior specjalizujący się w VW. Nie zalecają Janusze, którzy mówią... Panie pół miljjjona takie motóry latajo i nic nie trza robić... Czyje? Kto tak zaleca? VW? Edytowane 18 Listopada 2016 przez karolevsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Epel1986 Zgłoś #1168 Napisano 19 Listopada 2016 Mój pasztet jest jakiś pancerny, na liczniku 300kkm i jeszcze miska nie ściągana, wiec uważam, że nie ma co przesadzać z tym zabierakiem Radziłbym Ci tam zajrzeć - ja w swoim robiłem pompe profilaktycznie przy przebiegu 212tys i okazało się ze był to ostatni moment, bo zabierak był już prawie okrągły... auto to b6 BMR DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #1169 Napisano 19 Listopada 2016 Hej forumowicze, przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok. Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm. Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie. Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku. Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu? Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy? Niestety kolego ale się mylisz bo problemem jest obracanie się imbusa w wałku a nie w pompie. W pompie nić się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #1170 Napisano 19 Listopada 2016 Niestety kolego ale się mylisz bo problemem jest obracanie się imbusa w wałku a nie w pompie. W pompie nić się nie dzieje. Tak wzglada walek po 120tkm i systematycznej wymianie oleju 5W30 co 15tkm. Jezdze caly czas na Castrolu Wg mnie imbus od strony walka nowka. Od strony pompy moznaby dyskutowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1171 Napisano 20 Listopada 2016 Wg mnie imbus od strony walka nowka. Od strony pompy moznaby dyskutowac... [ATTACH=CONFIG]149628[/ATTACH] Nawet nie masz pojęcia z której strony jest wałek a z której pompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #1172 Napisano 20 Listopada 2016 Nawet nie masz pojęcia z której strony jest wałek a z której pompa Jak bym mial pojecie i wiedzial to bym nie pytal i nie pisal postu. To jest chyba logiczne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #1173 Napisano 20 Listopada 2016 Kolego micjanic przeczytaj dokładnie cały temat a wtedy będziesz wiedział na czym polega regeneracja napędu pompy. Nie wymienisz zabieraka na dłuższy bo nie wejdzie jak nie zregenerujesz gniazda w wałku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #1174 Napisano 20 Listopada 2016 Tak wzglada walek po 120tkm i systematycznej wymianie oleju 5W30 co 15tkm. Jezdze caly czas na CastroluWg mnie imbus od strony walka nowka. Od strony pompy moznaby dyskutowac... [ATTACH=CONFIG]149628[/ATTACH] Samochód masz z salonu? czy już raz wymieniałeś i wiesz dokłądnie ile ma przejechane na tym wałku? Informacja dla mnie istotna bo cały czas walcze z myślami czy otwierać miche u siebie czy dać spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #1175 Napisano 20 Listopada 2016 Samochód masz z salonu? czy już raz wymieniałeś i wiesz dokłądnie ile ma przejechane na tym wałku?Informacja dla mnie istotna bo cały czas walcze z myślami czy otwierać miche u siebie czy dać spokój Auto z salonu. Przebieg wiecej niz gwarantowany. Zdjecie jest po 120tkm. Z tego co forumowicze wyzej napisali mniej lub bardziej konkretnie, dla mnie temat jest jasny-jesli ktos chce dluzej autem pojezdzic to trzeba wymienic modul pompy i walkow na taki z dluzszym imbusem w gniezdzie walka. Ja kupie modul z Imielina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #1176 Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) Dlaczego pytam bo jak widzę, że po 120kkm jest już tak wyrobiony ołówek, a jak wiadomo jak nie ma luzu to wszystko gra, jak pojawia to zaczyna klepać coraz mocniej wyrabiając kanty. Im większy luz tym szybciej się wyrabia, taki trochę elekt kuli śniegowej To jak u Ciebie jest tak sprany ten imbus to ciekaw jestem co jest u mnie Ktoś tu już pisał, że dużo sprowadzonych samochodów ma zrobioną korekte licznika, a później płacz że napęd pompy padł przy 150kkm, a tak naprawde to on już miał 350 Uważam, że nie bez znaczenia jest pozostawienie samochodu na biegu jałowym. Niektórzy z rana zostawiają samochód do rozgrzania, a właśnie na wolnych obrotach silnik ma najwięcej drgań niszcząc napęd pompy i dwumase Nie ma to znaczenia jednorazowo, ale przy kilku tysiącach odpaleń? Raczej postanowione, że muszę to rozebrać. Oczywiście będzie dokumentacja fotograficzna, którą się podziele Edytowane 20 Listopada 2016 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1177 Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) Wymień ten imbus i śpij spokojnie. Ja śmigam 80% po zakorkowanym mieście i przy każdej wymianie po 60 kkm żaden imbus nie był nawet lekko zaokrąglony a właśnie zainstalowałem czwarty od nowości - miały jedynie lekko jakby wypolerowane miejsca w których u innych brakuje już tam kawałka Nie wiem jakby wyglądały po większym interwale na przykład 120 kkm. Póki co wymiana co 60kkm jest skuteczna. Prawda jest taka, że nie opłaca się sprowadzać zza Odry samochodów dobrych, niebitych z małym przebiegiem to sprowadza się Passaty z przebiegiem od około 350 do 500 kkm robi korektę na 200 kkm i sprzedaje z zyskiem. Polak w życiu by nie kupił samochodu z przebiegiem 400kkm a jednak statystycznie najwięcej takich kupujemy w DE. Przebieg w tym kraju to rzecz względna, dlatego coraz większą popularność zyskują auta krajowe, z pewnym udokumentowanym przebiegiem, ale na te również już od jakiegoś czasu polują handlarze, którzy nakładają stosowne marże i udają "pierwszych właścicieli" Dla niedowiarków proszę o porównanie cen ma mobile.de Passatów z przebiegiem 200kkm i 400kkm oraz porównanie tych cen z aukcjami i ogłoszeniami w naszym kraju. Masowy wysyp uszkodzeń pompy oleju w Passatach niestety głównie miał miejsce w samochodach z "niskim" przebiegiem zza Odry. Dodatkowo sytuację zaostrzają... jakby to napisać "spekulanci" - ostatnio modne słowo... czyli warsztaty specjalizujące się we wszelkiego rodzaju regeneracjach pomp i naprawy tego co fabryka zrobiła źle... każdy z nich jest lepszy niż inny i każdy udziela się na różnego rodzaju forach zachwalając swoje wyroby i jednocześnie nakręcając niepotrzebną grozę przestrzegając biednych kierowników przed nieuniknionym końcem świata. Dlaczego pytam bo jak widzę, że po 120kkm jest już tak wyrobiony ołówek, a jak wiadomo jak nie ma luzu to wszystko gra, jak pojawia to zaczyna klepać coraz mocniej wyrabiając kanty. Im większy luz tym szybciej się wyrabia, taki trochę elekt kuli śniegowej To jak u Ciebie jest tak sprany ten imbus to ciekaw jestem co jest u mnie Ktoś tu już pisał, że dużo sprowadzonych samochodów ma zrobioną korekte licznika, a później płacz że napęd pompy padł przy 150kkm, a tak naprawde to on już miał 350 Uważam, że nie bez znaczenia jest pozostawienie samochodu na biegu jałowym. Niektórzy z rana zostawiają samochód do rozgrzania, a właśnie na wolnych obrotach silnik ma najwięcej drgań niszcząc napęd pompy i dwumase Nie ma to znaczenia jednorazowo, ale przy kilku tysiącach odpaleń? Raczej postanowione, że muszę to rozebrać. Oczywiście będzie dokumentacja fotograficzna, którą się podziele Edytowane 20 Listopada 2016 przez karolevsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #1178 Napisano 21 Listopada 2016 (edytowane) Za Odra dochodza do wniosku ze jak ktos chce wymieniac imbusy 77mm to najpozniej co 90tkm . Pod linkiem nizej doktoryzowali ten temat + zdjecia. https://www.sgaf.de/content/wechsel-sechskant-oelpumpenantriebes-mitnehmer-beim-20-tdi-motor-brt-348211 Wymień ten imbus i śpij spokojnie. Ja śmigam 80% po zakorkowanym mieście i przy każdej wymianie po 60 kkm żaden imbus nie był nawet lekko zaokrąglony a właśnie zainstalowałem czwarty od nowości - miały jedynie lekko jakby wypolerowane miejsca w których u innych brakuje już tam kawałka Nie wiem jakby wyglądały po większym interwale na przykład 120 kkm. Póki co wymiana co 60kkm jest skuteczna. Edytowane 21 Listopada 2016 przez micjanic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StRess Zgłoś #1179 Napisano 21 Listopada 2016 Panowie, które Paski są tym dotknięte? Mam egzemplarz BlueTDI z 2010r. Również powinienem zwrócić uwagę na ten sześciokąt? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #1180 Napisano 21 Listopada 2016 (edytowane) Każdy dwulitrowy od 2007 roku tylko, że na przełomie 2009/2010 wprowadzono 100mm zabierak pompy olejowej, który ma dłuższą żywotność niż ten 77mm-trowy. Roczniki 2005-2006 mają pompę napędzaną łańcuchem, która jest już w ogóle porażką jeżeli chodzi o trwałość. Panowie, które Paski są tym dotknięte? Mam egzemplarz BlueTDI z 2010r. Również powinienem zwrócić uwagę na ten sześciokąt?Dzięki. Edytowane 21 Listopada 2016 przez karolevsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach