roger86_2006 Zgłoś #1101 Napisano 7 Lutego 2016 Witam, mam pytanie, bo coś nie mogę się doczytać w postach... Czy pompa z wałkiem 100mm też ulega awarii? i następne pytanie.. czy w przypadku awarii pompy wyświetla się kontrolka ciśnienia olej? słyszałem różne opinie: 1. że się nie wyświetla wogóle 2. że wyświetla się ale jeżeli mamy minimum 2,5 tyś obrotów 3. że zawsze się wyświetla No i chciałbym zapytać, czy ktoś używał takiego interfejsa http://allegro.pl/diagnostyka-obdii-icar-nano-wifi-elm327-torque-i5697613014.html albo starszego ELM327 z aplikacja na androida np TORQUE? Bo zastanawiam się czy jest tam wskaźnik ciśnienia oleju, żeby na bierząco kontrolować.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #1102 Napisano 7 Lutego 2016 Miałem przygodę z wałkiem, i o ile dobrze pamiętam, to wyświetla się alert przy dodawaniu gazu, przyspieszaniu. Co dziwne, miałem żółtą kontrolkę a nie czerwoną. Mój brat w takim samym B6 BMR też miał na żółto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #1103 Napisano 8 Lutego 2016 Tym Elm 327 W passacie b6 nie sprawdzisz ciśnienia oleju ani też jego temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1104 Napisano 8 Lutego 2016 Parzac na czujnik cisnienia oleju ktory jest zamontowany w silnikach CR (zakladam ze w PD jest to samo) to jedyne co da rade z niego uzyskac to czy cisnienie jest w porzadku czy tez nie - na zasadzie 0/1. Taka informacja jest o ile dobrze pamietam w 17 Instruments. Jesli chcesz poznac konkretna wartosc cisnienia oleju to musisz ja zmierzyc manometrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1105 Napisano 8 Lutego 2016 Jak Wasze przebiegi po operacji pompki??Pochwalcie się-troszkę czasu minęło. Kilka dni temu zostaliśmy mile zaskoczeni-passat b6 przyjechał na sprawdzenie zabieraka(przebieg 480 t.km).Okazało się,że samochód robiony był w 2013r-przez innego właściciela(zabierak w gnieździe jak po naszej świeżej naprawie).2013r-ok.210 t.km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #1106 Napisano 8 Lutego 2016 50 tys km minęło od 2013 i odpukać zero problemów. Do zabieraka nie zaglądałem po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek-s Zgłoś #1107 Napisano 9 Lutego 2016 204 tys i imbus wyglada tak https://onedrive.live.com/redir?resid=6B436B5FE7EBC24B!10108&authkey=!AJ_57GANl4P9A_4&ithint=folder%2cjpg Jak go oceniacie? Po wymianie na nowy ile mniej więcej spokoju jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #1108 Napisano 9 Lutego 2016 A to mój wybierak przy 208tys. Profilaktycznie wymieniony w ASO przy okazji przeglądu okresowego. Stan określony jako nic nie pokojącego. Silnik CFGB. Tak to u mnie wybierak wyglądał. 100mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1109 Napisano 9 Lutego 2016 204 tys i imbus wyglada tak https://onedrive.live.com/redir?resid=6B436B5FE7EBC24B!10108&authkey=!AJ_57GANl4P9A_4&ithint=folder%2cjpg Jak go oceniacie? Po wymianie na nowy ile mniej więcej spokoju jest? Wybierak dość mocno zużyty. Nowy będziesz musiał kontrolować co około 15 tyś. km czyli co wymianę oleju w silniku. Już Ci tłumaczę dlaczego? Poszedłeś na łatwiznę i teraz będziesz miał jeszcze więcej roboty no i oczywiście kosztów niż cała regeneracja modułu. Nic Ci nie da wymiana samego zabieraka. A dlaczego to sobie poczytaj cały ten wątek bo ile można każdemu to samo tłumaczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek-s Zgłoś #1110 Napisano 9 Lutego 2016 Wybierak dość mocno zużyty. Nowy będziesz musiał kontrolować co około 15 tyś. km czyli co wymianę oleju w silniku. Już Ci tłumaczę dlaczego? Poszedłeś na łatwiznę i teraz będziesz miał jeszcze więcej roboty no i oczywiście kosztów niż cała regeneracja modułu. Nic Ci nie da wymiana samego zabieraka. A dlaczego to sobie poczytaj cały ten wątek bo ile można każdemu to samo tłumaczyć? Z pewnych względów mogłem wymienić tylko sam wybierak i dla tego pytam o jego stan i ewentualny przebieg jki na nim zrobie . W kwietniu lub maju planuje kupic i zamontować zregenerowany zestaw od Tomka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1111 Napisano 9 Lutego 2016 No i słusznie. Do maja z powodzeniem wytrzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #1112 Napisano 9 Lutego 2016 Panowie, prośba o informację: W przypadku wymiany zębatek napędzających moduł (moduł = wałki wyrównoważające i pompa oleju), mam na myśli zębatkę na wale korbowym i drugą osadzoną na osi jednego z wałków wyrównoważających - Czy muszę wyjmować silnik, żeby sciągnąć te zębatki i założyć nowe, czy też wystarczy zdemontować rozrząd ? Chodzi oczywiście o silnik umieszczony poprzecznie w Passacie ( BMP ) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1113 Napisano 9 Lutego 2016 Czy muszę wyjmować silnik, żeby sciągnąć te zębatki i założyć nowe, Silnika nie ma potrzeby żeby wyjmować do tego zabiegu. Zdejmujesz rozrząd i to wystarczy żeby się dostać do modułu. Podsyłam link ze zdjęciem może coś ci powie? http://forum.vw-passat.pl/threads/67526-pompa-oleju-w-BKP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #1114 Napisano 9 Lutego 2016 Silnika nie ma potrzeby żeby wyjmować do tego zabiegu. Zdejmujesz rozrząd i to wystarczy żeby się dostać do modułu. Dzięki. Właśnie wszędzie na fotkach widać, jakby silnik był zdemontowany (albo umieszczony wzdłużnie). Bo przecież musi być podejście, żeby założyć ściągacz na zębatkę na wale korbowym, zdemontować ślizgi, etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1115 Napisano 9 Lutego 2016 Ktoś naprawiał lub słyszał jakieś opinie jak im wychodzi regeneracja wałków? http://www.turbotechnika.eu/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1116 Napisano 10 Lutego 2016 Ktoś naprawiał lub słyszał jakieś opinie jak im wychodzi regeneracja wałków? http://www.turbotechnika.eu/ A po co Ci jakaś inna firma skoro Tomek jest sprawdzony przez nas wielu: http://forum.vw-passat.pl/members/60648-tomek-50917414 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi_ Zgłoś #1117 Napisano 10 Lutego 2016 Ja brałem od nich wałek wyrównoważający i zabierak 100mm do kompletu, robiłem przy 170 tys przejechałem do teraz 15tys i spokój. Rozmawiałem z właścicielem i twierdził że współpracują z kilkoma serwisami VW w Niemczech i że dla nich też robią regenerację itd. Za komplet dałem 550zł z gwarancją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #1118 Napisano 10 Lutego 2016 (edytowane) Proszę o potwierdzenie bądź korektę instrukcji: Wymiana zębatki umieszczonej na wale korbowym odpowiedzialnej za napęd modułu pompy oleju i wałków wyrównoważająch 2.0tdi Passat Start: 1) Demontujemy rurę doprowadzającej powietrze z intercoolera 2) Wyjmujemy górną osłonę rozrządu 3) Zdejmujemy pasek wielorowkowy 4) Zdejmujemy miskę olejową 5) Zdejmujemy z osi wału korbowego koło, po którym chodzi pasek wielorowkowy 6) Zdejmujemy dolną osłonę rozrządu 7) ZAPAMIĘTANIE ustawień rozrządu 7a) ustawić silnik na GMP cylindra 1, robimy to tylko po to, żeby wałki wyrównoważające podczas montażu modułu ustawić właściwie (dupkami w dół) 7b) zaznaczamy korektorem na 3 trybach (rozrządu, na wale korbowym, pompy wody (?)) usytuowanie zęba trybu względem paska. Wykonać to starannie - na zębie trybu i stykającemu się w tym miejscu pasku rozrządu. Ten sposób zapamiętania ustawień rozrządu jest sensowny, ponieważ żadnego z elementów rozrządu nie wymieniamy na nowe (jedynie musimy rozrząd rozmontować na czas wymiany zębatki pompy). Można (czy trzeba (?)) zablokować tryb wałka rozrządu. Trybu na wale korobowym nie blokujemy, bo za chwilę będziemy go demontować. 7c) ściągamy pasek rozrządu (szczegóły w instrukcji wymiany rozrządu) 8) Zdejmujemy tryb na wale korbowym napędzający rozrząd - jak się to robi ? Czy ten tryb da się umieścić na wale tylko w jeden sposób ? 9) Demontujemy osłonę napędu modułu pompy oleju (tą aluminiową ściankę znajdującą się za trybem z punktu 8) 10) Odkręcamy zębatkę w module pompy oleju, odkręcamy ślizgacze/prowadnice łańcucha 11) Zdejmujemy łańcuch napędzający moduł pompy oleju 12) Dostaliśmy się do zębatki napędzającej moduł pompy oleju. Spróbować podgrzać zębatkę (bo jest wprasowana w wał na gorąco) i ściągnąć ściągaczem z osi wała korbowego. Jeżeli zębatka nie schodzi - musimy ją naciąć,etc. Montaż w odwrotnej kolejności. Koniec Jeżeli są istotne luki w poszczególnych krokach, albo błędy, albo znaki zapytania - prośba o korektę. Edytowane 10 Lutego 2016 przez wemb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #1119 Napisano 10 Lutego 2016 link do filmu gdzie typ zamienia napęd z łańcucha z wałkami na taki z 1.9. Filmik nagrany nieprofesjonalnie, ale może coś wywnioskujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #1120 Napisano 10 Lutego 2016 Ten filmik dotyczy Passata B5, gdzie silnik jest ułożony wzdłużnie. Nie da się tego filmu oglądać na trzeźwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach