Jump to content

wemb

  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About wemb

  • Birthday 01/10/1974

Informacje osobiste

  • Imię
    Bogdan
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Mrozy

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
  • Rok produkcji
    2005

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Po wymianie cięgła Bowdena drzwi działają prawidłowo (czyli i zewnętrzna klamka otwiera i się zatrzaskują). Wg mnie przyczyną była zapieczone cięgło, które akurat się zapiekło w pozycji otwierania drzwi. Trochę zachodu jest z wymianą, bo 1 najpierw boczek trzeba zdjąć, 2 potem szybę wyjąć, 3 potem odkręcić metalowy boczek 4 potem wyjąć wkładkę zamka (w sumie nie wiem, czy konieczne, ale mi inaczej nie szło) 5 potem wyjąć cały zamek Jedna uwaga jeszcze, jakby ktoś chciał tylko obejrzeć/nasmarować cięgło Bowdena, to wystarczy szybę wyjąć i wtedy od góry przez tą szparę po szybie można zobaczyć linkę (tą część zamocowaną od strony klamki). pzdr
  2. Witam Początkowo wyszedł i istnieje problem z otwieraniem drzwi (kierowcy) klamką od zewnątrz - znany problem - zamierzam wymienić cięgło Bowdena. Od kilku dni nie jestem w stanie też zatrzasnąć drzwi, czyli domykam drzwi, a one odbijają się i nic. Podczas zamykania z pilota - owszem się blokują, ale nie są dociągnięte/dociśnięte do końca. Prośba o radę, co oprócz cięgła Bowdena trzeba jeszcze wymienić ? pozdrawiam
  3. Po wymianie rury na nową problem zniknął. Jako ciekawostkę dodam, że używana rura na portalu aukcyjnym od 125zł (+przesyłka 25zł), podczas gdy nowa ze sklepu (oryginalna, ale nie ASO) równe 100zł. pzdr Bogdan
  4. Przejrzałem dokładnie rury i jedna wydaje się podejrzana. To rura łącząca 'wylot' z turbiny z plastikową rurą idącą do intercoolera. To złącze przy turbinie miało duże luzy przy poruszaniu tą rurą, a po zdjęciu widać jakieś przetarcia (na załączonym zdjęciu).
  5. Witam Od wczoraj przy mocniejszym przyśpieszaniu spod maski wydobywa się hałas coś jak szum powietrza. Jak nie przyśpieszam - nie słychać. Na początku myślałem, że to dmuchawa powietrza w kabinie na najwyższym biegu (tego typu szum słychać), czy też że mam niedomkniętą maskę i wiatr podwiewa wywołując taki odgłos. Po jakimś czasie zapaliła się pomarańczowa kontrolka - 'spiralka' i silnik stracił moc (zapewne przeszedł w tryb serwisowy). W sterowniku silnika jest zanotowany jeden błąd: leak air intake system. Więc przejrzałem układ dolotowy od góry i od dołu (rurki, złączki, filtr z obudową), ale nie znalazłem żadnego podejrzanej nieszczelności. Na luzie przy przegazowywaniu nie ma tego szumu. Po ponownym odpaleniu silnik znowu odzyskał moc (oczywiście problem przy przyśpieszaniu został). W jaki sposób próbować namierzyć problem, co mogę sam sprawdzić, zanim się poddam i oddam mechanikowi do naprawy :) ? pzdr Bogdan, 2.0tdi, BMP
  6. Dzięki za odpowiedzi. Na tą chwilę wymieniłem tłoczek, uszczelki, przewód hamulcowy. Działa OK (jak na razie). Znaczy się wymienił mechanik
  7. Witam Wiem, że temat jest szeroko opisywany, ale problem nieco inny. Zimą zauważyłem, że nagrzewa mi się koło/tarcza hamulcowa przód od strony pasażera. Mocno - nie da się dotknąć ręką tarczy (po drugiej stronie auta raptem ciepła tarcza). Na podnośniku prawie nie dało się rękami pokręcić kołem. Bardzo duży opór. Już w czasie jazdy czułem stając na górce, że zacisk trzyma, bo nie staczał się jak to powinno mieć miejsce. Po obejrzeniu klocków (zużyte o wiele bardziej niż z drugiej strony) zakupiłem nowe i wstawiłem nowe klocki (przeczyściłem jarzma, prowadnice) tylko po tej stronie gdzie się grzały. Oprócz zużycia zauważyłem, że miejsce gdzie klocek chodzi po jarzmie jest nieco odkształcony. Po wymianie problem ustał. Sprawdzałem systematycznie temperaturę po jeździe - tarcze z obu stron były równomiernie albo zimne, albo ciepłe. Do wczoraj. Znowu tarcza/felga bardzo gorąca. ALE! jak podniosłem auto, to koło kręciło się lekko, bez żadnych oporów. Więc nie wiem, co mogę teraz sprawdzić. Dodam, że wszystkie elementy (hamulce, przewody) od nowości nie ruszane (2005rok produkcji), płyn hamulcowy na pewno od 5 lat niewymieniany (nie wiem jak wcześniej). Prośba o sugestie, co i jak sprawdzić. pzdr
  8. Dzisiaj zdemontowałem wycieraczkę - spalona elektronika (scalak) Samej elektroniki nie da się dokupić. Używane mechanizmy do passata b6 można kupić za grubo ponad 100zł, natomiast ja kupiłem pasujący (plug&play) z golfa V za 60zł w stanie idealnym. Pamiętać, żeby testować działanie wycieraczki przy zamkniętej klapie bagażnika - przy otwartej nie działa wycieraczka I tyle w temacie.
  9. Dzięki. Faktycznie jeszcze turbina 'pochłania' energię. Czyli mamy trio wyciszające turbina katalizator-> DPF. pzdr Bogdsan
  10. Witam Wczoraj zauważyłem, że końcówka tłumika (czyli ta duża blaszana puszka) oderwała się całkowicie od rury tłumika - zwisała na zaczepach. Moje zdziwienie=niezrozumienie wynika z faktu, że gdybym 'wzrokowo' nie odkrył tego feleru, to 'słuchowo' w żaden sposób bym nie zauważył. Czy to prawidłowe/normalne , że wytłumienie dźwięku następuje silnie tak wcześniej - mam DPF (chyba sprawny, bo bez problemów) i katalizator, że to co dochodzi do tłumika końcowego jest tak ciche, że nie ma róznicy, czy przejedzie przez tą puszkę na końcu, czy nie ? pzdr Bogdan
  11. Fajnie byłoby, gdyby ktoś opisał zgrubnie, jak właściwie działa sterowanie wycieraczkami (przednimi lub tylnymi, rozumiem, że zasada jest ta sama). Tyle co wiem: Do sterowania pracą tylnej wycieraczki biorą udział: -manetka (włącza/wyłącza, ustawia przedział czasowy) -centralny moduł elektryczny Bordnetz (komunikacja z resztą za pomocą CAN?) -elektronika/płytka przy silniku wycieraczki Jak wygląda współpraca między tymi urządzeniami? pzdr Bogdan
  12. Dzięki wielkie za wyjaśnienia i wskazówki. Spróbuję wobec tego rozpracować temat, dam info po znalezieniu przyczyny. pzdr Bogdan
  13. Witam W mroźny zimowy dzień zepsuła mi się tylna wycieraczka. Po włączeniu nie udało mi się jej normalnie manetką wyłączyć. Cały czas wycierała do czasu wyjęcia bezpiecznika. Nadszedł czas naprawy, prośba o kilka wskazówek: 1) Od czego zacząć sprawdzanie usterki: manetka, przekaźnik, mechanizm wycieraczki (silniczek + elektronika) ? 2) Gdzie jest umiejscowiony przekaźnik tylnej wycieraczki, jak go wyjąć ? 3) Cytat z elektrody, jak działa wycieraczka: "Zasilanie idzie przez przełącznik, gdzie masz na wejściu dwa styki: jeden podłączony do stałego zasilania, a drugi do zasilania, które włączasz przełącznikiem pod kierownicą. I teraz załączasz prąd wyłącznikiem, mechanizm robi obrót o pewien kąt i przełącza się na podtrzymanie na zasilanie stałe. Dlatego też wycieraczki wykonają pełny ruch mimo ich wyłączenia pod kierownicą." Pytanie, CO steruje przełączeniem zasilania z manetki na stałe napięcie ? pzdr Bogdan
  14. Dokupić sam wybierak, czy też regenerować GNIAZDO, w które wchodzi wybierak/wałek, to indywidualnie każdy musi sam ocenić na swoim przypadku. Jeżeli będzie luz w gnieździe po włożeniu wybieraka, to regeneracja gniazda, jeżeli wpasowane na sztywno - wystarczy zakupić sam wybierak. Przy sprawdzaniu wkładać mniej wyrobioną stroną wybieraka rzecz jasna.
  15. Czy ktoś z kolegów mógłby podać momenty dokręcania śrub (w Nm): a) śruba na wale korbowym dokręcająca koło zębate rozrządu - 120 Nm + 90stopni b) śruby dokręcające koło wieloklinowe (dokręcane do koła zębatego rozrządu na wale korbowym) c) śruby dokręcające miskę olejową d) śruba do spuszczania oleju (w misce olejowej) Właśnie jestem po swapie - wywaliłem z mojego BMP cały moduł pompa+wałki wyrównoważające i wstawiłem (używany) zestaw od 1.9tdi. Różnic w pracy silnika na tą chwilę nie widzę. Po kilku dniach jeżdżenia stwierdzam, że faktycznie są większe wibracje przy 2tys. obrotów (odczuwam mrowienie na fotelu), natomiast sam silnik bardziej 'narowisty' - lepiej się wkręca na obroty.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy