Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Jest potrzebne kilka części. Najlepiej jest to tutaj opisane: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/ .

Poczytaj i zdecyduj, ja polecam, najlepiej pozbyć się tego raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napisze- aby zrobić przeszczep na 1.9 potrzebna jest wymiana wału..Większość ludzi idzie na łatwiznę i montuje używane graty za 700 zł(czyli napinacz pompkę i zębatkę)-coś takiego rozwali silnik za (chwil kilka)....proszę się zastanowić czy modernizować konstrukcję silnika ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heee. Wiem tomku ze ten zabieg zabiera ci chlebek. Ale walu sie nie wymienia chyba ze ktos nie umie sciagnac zebatki to rozwali wal. Wierz mi zanim to zrobilem konsultowalem z wieloma osobami i ludzie jedrza juz po 60 tys i nic sie nie dzieje. Ja juz zrobilem sam 20 tys. A i ja montowalem nowe graty nie używane sama pompa mnie 700 zl kosztowala. A co na to serwis VW powiem ci ze ten zabieg polecil mi mechanik z takiego wlasnie serwisu, dobry znajomy ktory mi to robil po godzinach. I pracuje juz tam wiecej lat niz ja mam prawko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam kolegę wyżej

 

Też 30 TYS po zmianie i nic z silnikiem się nie dzieje :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli zmiana na plus? Zastanawiałem się po naszej rozmowie czy dobrze Ci doradziłem z tą zmianą na pompę 1.9. :)

 

cześć Darku,

 

Zamieniłem moduł na pompę 1.9 z pełną świadomością konsekwencji. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony, tak jak pisałem wyżej pierwsze 1k km potem kolejne 2k i jest wszystko ok. Samochód jeździ tak samo, a może i minimalnie lżej. Jedyne co zauważam to przy mocnym przyśpieszaniu (czytaj but do dechy) samochód chodzi trochę głośniej i mam wrażenie że odczuwalne są delikatne wibracje.

 

jakby ktoś pytał o koszty to wyniosły 1200 zł z robocizną (ponoć po znajomości) - lekko używana pompa 1.9 (od znajomego z pewnych rąk), olej Castrol 5w30 + filtr Bosch i pozostałe nowe części z ASO.

 

ps. Darek Zw jeszcze raz dzięki za rozmowę tel.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro daja gwarancję na 3 lata na laminowanym wydruku bez limitu kilometrów to chyba wiedza co robią. Wybierak z jednej strony duzo grubsz widacz ze walek byl hartowan jescze raz wszystko ciasno spasowane. Jak zrobie troszke więcej km to kiedys tam zajrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrzuciłem miskę w moim B6 170km BMR - stan imbusa tragiczny - rogi zaokrąglone...

Przebieg 212tys km potwierdzony w ASO - auto z Polskiego salonu.

Przy przebiegu 98 tys km miał wymieniany napęd wałków wyrównażających w ramach akcji serwisowej - ciekawe czy wymieniali też imbusa bo napęd ma 115tys km i kolejnego tysiąca już by nie zrobił...

Sprawdzajcie imbusy u siebie, bo to jedno popołudnie roboty... ;)

Jutro pompa prawdopodobnie jedzie do Rumii ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w sobote zmieniłem na zestaw od 1.9. Na warsztacie którym pracuje już kilka sztuk robiliśmy 8V i 16V i nikt nie narzekał że coś jest źle. U siebie tez zrobiłem cały zestaw, pompa TOPRAN nowa, łańcuch i napinacz SWAG(to co oryg), smok pompy (ASO), odolejacz - plastik (ASO), kółko wału (ASO) i wyjdzie ok 700zł.

 

Sprawdzę w tygodniu w jakim stanie jest mój stary moduł (przebieg 240tys) jak by ktoś chciał to mogę sprzedać żeby ktoś sobie zregenerował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć Darku,

 

Zamieniłem moduł na pompę 1.9 z pełną świadomością konsekwencji. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony, tak jak pisałem wyżej pierwsze 1k km potem kolejne 2k i jest wszystko ok. Samochód jeździ tak samo, a może i minimalnie lżej. Jedyne co zauważam to przy mocnym przyśpieszaniu (czytaj but do dechy) samochód chodzi trochę głośniej i mam wrażenie że odczuwalne są delikatne wibracje.

 

jakby ktoś pytał o koszty to wyniosły 1200 zł z robocizną (ponoć po znajomości) - lekko używana pompa 1.9 (od znajomego z pewnych rąk), olej Castrol 5w30 + filtr Bosch i pozostałe nowe części z ASO.

 

ps. Darek Zw jeszcze raz dzięki za rozmowę tel.

 

pozdrawiam

 

 

Że tak zapytam - po co płacić prawie 2 razy tyle za rozwiązanie problemu które da się zrobić za 700 i w dodatku bez tych efektów ubocznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno w ostatnich rocznikach zrezygnowano z układu wałków. Wałki wytwarzają moment żyroskopowy stabilizujący pracę silnika. Bez wałkow nic się nie stanie, wszak to tradycyjny układ 4-rzędowy. Układ tłoki-korbowód jest już wyważony, bez uczestnictwa układu wałków. Po wywaleniu wałków silnik jest żwawszy, zrywniejszy i dużo cichszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś kojarzy z jakim momentem dokręca się śruby od "dekielka" modułu który trzyma wałki?

 

Chodzi o te 13 śrub

 

pompa nm.jpg

 

Nigdzie w ELSIE nie mogę tego znaleźć.

Z jakim momentem dokręcić do bloku to znalazłem.

 

 

Co do zmiany na pompę od 1.9(sam to rozważam) to rozumiem że wracamy do kół zębatych i łańcuszka, mechanizm jest inny ale czy na pewno jest bezpieczniejszy od kół ślimakowych? Z takiego rozwiązania wycofał się VW zastępując go właśnie kołami, gdyż z poprzednim układem mogło się stać np coś takiego:

 

2.JPG

1.JPG

 

Ja wiem że tu jest sama pompa i inny układ ale czy łańcuszek w 1.9 jest na pewno trwalszy od zazębiających się kół ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że kiedyś w tym wątku załączałem pdf'a z momentem dokręcania poszczególnych śrub, zapewne był to 2012 r. (we wrześniu 2012 wymieniałem wałek, więc pdf powinien być przed tą datą).

 

edit: To nie ja zamieściłem - instrukcje są tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=1721178&viewfull=1#post1721178

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Nuttie, jednak taką rozpiskę znalazłem też w ELSIE, ale nie ma tam podanych momentów dokręcania tych 13 śrub, które trzymają wałki a jedynie momenty dokręcania modułu do bloku, smoka i samej pompy do modułu.

 

Jedyny tekst jaki znalazłem dotyczący dokręcenia:

 

Momentu dokręcania nigdzie nie znajdziesz bo nawet w etce go nie ma ja zawsze dokręcam na czucie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo to chyba z założenia "część" nierozbieralna dlatego brak tych parametrów. Chyba trzeba na czucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś kojarzy z jakim momentem dokręca się śruby od "dekielka" modułu który trzyma wałki?

 

Chodzi o te 13 śrub

 

[ATTACH=CONFIG]138916[/ATTACH]

 

Nigdzie w ELSIE nie mogę tego znaleźć.

Z jakim momentem dokręcić do bloku to znalazłem.

 

 

Co do zmiany na pompę od 1.9(sam to rozważam) to rozumiem że wracamy do kół zębatych i łańcuszka, mechanizm jest inny ale czy na pewno jest bezpieczniejszy od kół ślimakowych? Z takiego rozwiązania wycofał się VW zastępując go właśnie kołami, gdyż z poprzednim układem mogło się stać np coś takiego:

 

[ATTACH=CONFIG]138917[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]138918[/ATTACH]

 

Ja wiem że tu jest sama pompa i inny układ ale czy łańcuszek w 1.9 jest na pewno trwalszy od zazębiających się kół ?

 

Co do trwałości napędu 1.9 TDI chyba nie trzeba wracać znam auta co od nowości robią ponad 400 tys km i nic się tam nie dzieje. Tyle wystarczy, Co do konstrukcji VW na wałkach to powiem tyle, że w B7 już tych wałków nie ma, a pompa bardzo przypomina tą z 1.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do programu "etos" to sprawdź dokładnie czy nie montują wałków np: vw amarok, skoda superb, audi Q5 z 2015r.Jak znajdę czas to zrobię zrzutkę i udowodnię Ci że koncern vw nie wycofał się z modułów olejowych.Wywaliłeś wałki i jesteś zadowolony- to tylko się cieszyć.

Co do przykręcenia górnej pokrywy - momentu nigdzie nie znajdziecie.są różne długości szpilek więc proszę uważać z dociąganiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
B7 już tych wałków nie ma,

mam tu zrzut z etki silnik cffb, cffa i wałek jest co prawda 100mm :

679115400.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cfgb tez ma walek 11cm. Tylko ze to juz w cr poprawili znacznie machanizm i juz nie jest awaryjny jak wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do tematu to dzisiaj mechanik wymienił mi wałek z zabierakiem zakupiony u Tomka z forum.

Mój samochód ma oryginalny przebieg 24300 od nowości(z PL salonu).Zabierak miał pościnane krawędzie ale tragedii nie było.W wałku był luz około 1mm ruszając zabierakiem dookoła osi. Naczytałem się na forum i zapobiegłem awarii, która dopadła by i mnie pewnie.

Akurat wybrałem tą opcję a nie wymianę na pompę 1.9.

Czeka mnie jeszcze naprawa spryskiwaczy reflektorów i cieknącego zbiorniczka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W nawiązaniu do tematu to dzisiaj mechanik wymienił mi wałek z zabierakiem zakupiony u Tomka z forum.

Mój samochód ma oryginalny przebieg 24300 od nowości(z PL salonu).Zabierak miał pościnane krawędzie ale tragedii nie było.W wałku był luz około 1mm ruszając zabierakiem dookoła osi. Naczytałem się na forum i zapobiegłem awarii, która dopadła by i mnie pewnie.

Akurat wybrałem tą opcję a nie wymianę na pompę 1.9.

Czeka mnie jeszcze naprawa spryskiwaczy reflektorów i cieknącego zbiorniczka:)

 

24300 od nowości(z PL salonu) Oj chyba "zgubiłeś" jedno zero O?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności