monszel Zgłoś #381 Napisano 30 Sierpnia 2013 Ok,dzięki !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #382 Napisano 7 Września 2013 Nie róbcie takich napraw bo wiertła tytanowe sie palą... Proszę się zastanowić nad taką naprawą-(pospawany zabierak do wałka oraz pompki) rezultat: Uszkodzona loża wałków,pompka,no i oczywiście wałek(uratowany) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Fantango Zgłoś #383 Napisano 7 Września 2013 (edytowane) Dzien dobry, jestem nowy na tym forum i pozwole sobie dokleic sie do tego watku (jezeli zle zamiescilem to prosze o przeniesienie). Moje auto to Passat Variant diesel 2.0 dm3 (3C ACBMPX0) WVWZZZ3CZ7E093357 z grudnia 2006 roku z przebiegiem 180tys km. Mieszkam w Niemczech i jadac na autostradzie zaswiecila mi sie czerwona lampka oleju. Po scholowaniu auta do servisu VW panowie stwierdzili, ze uszkodzony jest moduł pompy oleju, silnik „ist kaputt” i zaporoponowali wymiane silnika za sume przekaraczajaca wartosc samochodu. Poniewaz w Niemczech zdecydowanie nie oplaca mi sie tego robic rozwazalem mozliwosc sprzedania do Polski w stanie w jakim jest lub wyslanie auta na lawecie do warsztatu i wymiane silnika. Prosze o jakies sugestie, co zrobic z tym fantem ? Czy w takim przypadku nalezy kompletnie wykluczyc naprawe silnika? A jezeli tak to czy wymiana na uzywany nie jest zbyt ryzykowna i czy jest w ogole mozliwa? Z gory dziekuje za wszelkie sugestie. Edytowane 7 Września 2013 przez Fantango Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #384 Napisano 7 Września 2013 jeśli silnik odpala to nie jest "kaputt". nie daj się naciągnąć na wszelkie naprawy w autoryzowanym serwisie!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #385 Napisano 12 Września 2013 (edytowane) Panowie poratujcie radą. Jak kupiłem 2 miesiące temu auto, poprzedni właściciel wymienił zabierak i bylo wszystko OK. W zeszlym tygodniu wymieniłem wszystkie płyny i filtry i przy okazji dalem zeby mechanik obejrzal gniazdo od pompy. Na wszelki wypadek wymienił zabierak - stary był ok, ale skoro już rozkręcili to wsadzili nowy. Jeździłem autem tydzień, 2 dni stał. Dzisiaj zrobiłem krotki odcinek i usłyszałem gong oraz pojawil sie komunikat "oil pressure" zatrzymałem auto i po 3s zgasiłem kompletnie (akurat jechałem bardzo wolno i obroty miałem w granicach 800-900). Dodam ze kontrolka się pojawiła i odrazu znikła, no ale zgasiłem silnik i juz nie odpalałem, auto zholowalem. Dodatkowo podłączyłem auto pod VCDS - brak błędów. Podsumowując według opinie mechanika gniazdo było ok, na starym wybieraku były leciutkie ślady zużycia - pomimo tego wymienili na nowy wybierak - bledow w vcds brak. Gdzie moze byc problem? Edytowane 12 Września 2013 przez slother Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #386 Napisano 12 Września 2013 nię będzie błędu przy braku ciśnienia oleju(podłączając komputer).podepnij manometr pod filtr oleju i sprawdź ciśnienie(ile mpa?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #387 Napisano 13 Września 2013 nię będzie błędu przy braku ciśnienia oleju(podłączając komputer).podepnij manometr pod filtr oleju i sprawdź ciśnienie(ile mpa?) OK, tylko z tego co rozumiem to muszę odpalić silnik, czy nie posypie wtedy turbo? Czy po prostu za krotko będzie chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #388 Napisano 13 Września 2013 A może wyrobiło się gniazdo w wałku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #389 Napisano 13 Września 2013 A może wyrobiło się gniazdo w wałku? No właśnie gniazdo było sprawdzane tydzień temu, był leciuteńki luzik ale nie przeskakiwało nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #390 Napisano 13 Września 2013 Piszesz o gnieździe pompy czy gnieździe wałka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #391 Napisano 13 Września 2013 Piszesz o gnieździe pompy czy gnieździe wałka? Trafne spostrzeżenie, z tego co się dowiedziałem to na pompie było OK, w gnieździe walka to kręcili tyle co palcami i nie przeskakiwało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #392 Napisano 13 Września 2013 No to chyba trzebaby to sprawdzić (zresztą jak masz komunikat oil pressure to i tak trzeba to rozebrać), u mnie też pod ręką się zabierak w wałku nie obracał, ale widziałem jak jest wyrobione gniazdo w wałku i jaki był luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vinnie_j Zgłoś #393 Napisano 13 Września 2013 Ja miałem podobną sytuację - 2 razy w odstępie dwóch tygodni Passat zjechał na lawecie do warsztatu (gong + komunikat "low oil pressure"). Za pierwszym razem zdjęta miska i wymieniony zabierak, pomimo jego całkiem dobrej kondycji. Za drugim razem stałem przed dylematem wymiana pompy lub modyfikacja zabieraka. Na szczęście okazało się że winowajcą był czujnik ciśnienia oleju. Mechanik po wykręceniu potraktował go kompresorem i poszły banieczki powietrza - puszczał ciśnienie. Od tego czasu (a było to rok temu) nie ma żadnych problemów. To taka sugestia poparta doświadczeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #394 Napisano 14 Września 2013 Panowie co sadzicie nad założeniem dodatkowego zewnętrznego czujnik ciśnienia oleju? Bo z tego co wyczytałem to w naszych autach komunikat pojawia się po przekroczeniu 2000rpm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
donalberto Zgłoś #395 Napisano 15 Września 2013 A ja właśnie jestem po regeneracji wałka u Pana Tomasza. Passat 2.0 rocznik 2008 CR - wałek nie był taki zły tylko że gniazdo było już nadszarpane. Potwierdza się to co mówili w VW - specjalnie utwardzili wałek aby się nie wycierał - teraz wyciera się gniazdo. Oczywiście wałek 7.7 cm - przebieg 99 tyś km, wyciągnąłem wszystko wysłałem do regeneracji i złożyłem - teraz będę spał spokojnie tym bardziej że wg pana Tomasza wytrzymałoby to jeszcze około 30 tyś km. Nie miałem żadnych niepokojących komunikatów odnośnie ciśnienia oleju - zrobiłem to profilaktycznie. Po wałku nie było widać że gniazdo jest wybite, dopiero jak odkręciłem ssak oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu241 Zgłoś #396 Napisano 16 Września 2013 Panowie poratujcie radą. Jak kupiłem 2 miesiące temu auto, poprzedni właściciel wymienił zabierak i bylo wszystko OK. W zeszlym tygodniu wymieniłem wszystkie płyny i filtry i przy okazji dalem zeby mechanik obejrzal gniazdo od pompy. Na wszelki wypadek wymienił zabierak - stary był ok, ale skoro już rozkręcili to wsadzili nowy. Jeździłem autem tydzień, 2 dni stał. Dzisiaj zrobiłem krotki odcinek i usłyszałem gong oraz pojawil sie komunikat "oil pressure" zatrzymałem auto i po 3s zgasiłem kompletnie (akurat jechałem bardzo wolno i obroty miałem w granicach 800-900). Dodam ze kontrolka się pojawiła i odrazu znikła, no ale zgasiłem silnik i juz nie odpalałem, auto zholowalem. Dodatkowo podłączyłem auto pod VCDS - brak błędów. Podsumowując według opinie mechanika gniazdo było ok, na starym wybieraku były leciutkie ślady zużycia - pomimo tego wymienili na nowy wybierak - bledow w vcds brak. Gdzie moze byc problem? Niedawno przerabiałem podobny problem. Wracając z wakacji 400km od domu usłyszałem gong i komunikat "oil pressure". Dalsza jazda na koszt assistans. W pierwszej kolejności mechanik poradził wymienić olej i filtr i to był dobry pomysł. Filtr oleju( taki papierowy wkład) rozleciał się i przytykał przepływ oleju. Zaznaczę że na filtrze zrobiłem 5 tys km a podobno robi się 30 tys. Warto nieraz zacząć naprawę od rzeczy najprostszych. Pasek rocznik 2009 170 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slother Zgłoś #397 Napisano 17 Września 2013 Sprawa się wyjaśniła, po tygodniu czasu pękł nowy zabierak !?!. Dodatkowo po sprawdzeniu na imadle - wałek miał luzy, nie wyczuwalne kręcąc palcami. Zakupiłem zregenerowany wałek pod wzmocniony zabierak u Pana Tomka i wszystko śmiga Dziękuje wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dinson Zgłoś #398 Napisano 19 Września 2013 Sprawa się wyjaśniła, po tygodniu czasu pękł nowy zabierak !?!. Dodatkowo po sprawdzeniu na imadle - wałek miał luzy, nie wyczuwalne kręcąc palcami. Zakupiłem zregenerowany wałek pod wzmocniony zabierak u Pana Tomka i wszystko śmiga Dziękuje wszystkim za pomoc. Super reklama "regenerowanych walkow" Mialem w reku nowy walek i nowy zbierak i luz delikatny jest.Na moim walku i imbusie jest identyczny a ma przebieg nie cale 130tys,jedynie ranty lekko blyszcza.Po wlozeniu nowego zbieraka rowniez jest ten minimalny luz.Twoj jezeli rzeczywiscie pekl to pewnie dlatego,ze byl na scisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszrc Zgłoś #399 Napisano 23 Września 2013 Witam. Panowie posiadam paska 2007r z przebiegiem 176tyś. Dowiedziałem się o ustarkach związanych ze smarowaniem. Chciałbym uniknąć ich w swoim przypadku. Znajomy w swoim passacie wymontował pompę oleju i wysłał do warsztatu, który dokonał jakiejś modyfikacji, niestety nie znam szczegółów. Z tego co wyczytałem powinienem wymienić gniazdo i zbierak? wymiana samego zbieraka chyba nie ma sensu? W moim przypadku należy zamontować zbierak 77mm? Może ktoś polecić warsztat w okoliachac Puław/Lublina, który dobrze by się tym zajął? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monszel Zgłoś #400 Napisano 25 Września 2013 Witam.Dzisiaj wymieniłem zabierak w swoim aucie przy przebiegu 123 tyś.I gniazdo i sam zabierak wyglądały ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach