Sia&Cin_SRZ Zgłoś #1061 Napisano 27 Listopada 2015 Jest potrzebne kilka części. Najlepiej jest to tutaj opisane: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/ . Poczytaj i zdecyduj, ja polecam, najlepiej pozbyć się tego raz na zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1062 Napisano 28 Listopada 2015 Jeszcze raz napisze- aby zrobić przeszczep na 1.9 potrzebna jest wymiana wału..Większość ludzi idzie na łatwiznę i montuje używane graty za 700 zł(czyli napinacz pompkę i zębatkę)-coś takiego rozwali silnik za (chwil kilka)....proszę się zastanowić czy modernizować konstrukcję silnika ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #1063 Napisano 28 Listopada 2015 Heee. Wiem tomku ze ten zabieg zabiera ci chlebek. Ale walu sie nie wymienia chyba ze ktos nie umie sciagnac zebatki to rozwali wal. Wierz mi zanim to zrobilem konsultowalem z wieloma osobami i ludzie jedrza juz po 60 tys i nic sie nie dzieje. Ja juz zrobilem sam 20 tys. A i ja montowalem nowe graty nie używane sama pompa mnie 700 zl kosztowala. A co na to serwis VW powiem ci ze ten zabieg polecil mi mechanik z takiego wlasnie serwisu, dobry znajomy ktory mi to robil po godzinach. I pracuje juz tam wiecej lat niz ja mam prawko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #1064 Napisano 28 Listopada 2015 Potwierdzam kolegę wyżej Też 30 TYS po zmianie i nic z silnikiem się nie dzieje :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #1065 Napisano 28 Listopada 2015 Czyli zmiana na plus? Zastanawiałem się po naszej rozmowie czy dobrze Ci doradziłem z tą zmianą na pompę 1.9. cześć Darku, Zamieniłem moduł na pompę 1.9 z pełną świadomością konsekwencji. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony, tak jak pisałem wyżej pierwsze 1k km potem kolejne 2k i jest wszystko ok. Samochód jeździ tak samo, a może i minimalnie lżej. Jedyne co zauważam to przy mocnym przyśpieszaniu (czytaj but do dechy) samochód chodzi trochę głośniej i mam wrażenie że odczuwalne są delikatne wibracje. jakby ktoś pytał o koszty to wyniosły 1200 zł z robocizną (ponoć po znajomości) - lekko używana pompa 1.9 (od znajomego z pewnych rąk), olej Castrol 5w30 + filtr Bosch i pozostałe nowe części z ASO. ps. Darek Zw jeszcze raz dzięki za rozmowę tel. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #1066 Napisano 29 Listopada 2015 Skoro daja gwarancję na 3 lata na laminowanym wydruku bez limitu kilometrów to chyba wiedza co robią. Wybierak z jednej strony duzo grubsz widacz ze walek byl hartowan jescze raz wszystko ciasno spasowane. Jak zrobie troszke więcej km to kiedys tam zajrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Epel1986 Zgłoś #1067 Napisano 29 Listopada 2015 Wczoraj zrzuciłem miskę w moim B6 170km BMR - stan imbusa tragiczny - rogi zaokrąglone... Przebieg 212tys km potwierdzony w ASO - auto z Polskiego salonu. Przy przebiegu 98 tys km miał wymieniany napęd wałków wyrównażających w ramach akcji serwisowej - ciekawe czy wymieniali też imbusa bo napęd ma 115tys km i kolejnego tysiąca już by nie zrobił... Sprawdzajcie imbusy u siebie, bo to jedno popołudnie roboty... Jutro pompa prawdopodobnie jedzie do Rumii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #1068 Napisano 29 Listopada 2015 ja w sobote zmieniłem na zestaw od 1.9. Na warsztacie którym pracuje już kilka sztuk robiliśmy 8V i 16V i nikt nie narzekał że coś jest źle. U siebie tez zrobiłem cały zestaw, pompa TOPRAN nowa, łańcuch i napinacz SWAG(to co oryg), smok pompy (ASO), odolejacz - plastik (ASO), kółko wału (ASO) i wyjdzie ok 700zł. Sprawdzę w tygodniu w jakim stanie jest mój stary moduł (przebieg 240tys) jak by ktoś chciał to mogę sprzedać żeby ktoś sobie zregenerował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #1069 Napisano 30 Listopada 2015 cześć Darku, Zamieniłem moduł na pompę 1.9 z pełną świadomością konsekwencji. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony, tak jak pisałem wyżej pierwsze 1k km potem kolejne 2k i jest wszystko ok. Samochód jeździ tak samo, a może i minimalnie lżej. Jedyne co zauważam to przy mocnym przyśpieszaniu (czytaj but do dechy) samochód chodzi trochę głośniej i mam wrażenie że odczuwalne są delikatne wibracje. jakby ktoś pytał o koszty to wyniosły 1200 zł z robocizną (ponoć po znajomości) - lekko używana pompa 1.9 (od znajomego z pewnych rąk), olej Castrol 5w30 + filtr Bosch i pozostałe nowe części z ASO. ps. Darek Zw jeszcze raz dzięki za rozmowę tel. pozdrawiam Że tak zapytam - po co płacić prawie 2 razy tyle za rozwiązanie problemu które da się zrobić za 700 i w dodatku bez tych efektów ubocznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #1070 Napisano 30 Listopada 2015 Podobno w ostatnich rocznikach zrezygnowano z układu wałków. Wałki wytwarzają moment żyroskopowy stabilizujący pracę silnika. Bez wałkow nic się nie stanie, wszak to tradycyjny układ 4-rzędowy. Układ tłoki-korbowód jest już wyważony, bez uczestnictwa układu wałków. Po wywaleniu wałków silnik jest żwawszy, zrywniejszy i dużo cichszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #1071 Napisano 30 Listopada 2015 czy ktoś kojarzy z jakim momentem dokręca się śruby od "dekielka" modułu który trzyma wałki? Chodzi o te 13 śrub Nigdzie w ELSIE nie mogę tego znaleźć. Z jakim momentem dokręcić do bloku to znalazłem. Co do zmiany na pompę od 1.9(sam to rozważam) to rozumiem że wracamy do kół zębatych i łańcuszka, mechanizm jest inny ale czy na pewno jest bezpieczniejszy od kół ślimakowych? Z takiego rozwiązania wycofał się VW zastępując go właśnie kołami, gdyż z poprzednim układem mogło się stać np coś takiego: Ja wiem że tu jest sama pompa i inny układ ale czy łańcuszek w 1.9 jest na pewno trwalszy od zazębiających się kół ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #1072 Napisano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Jestem pewien, że kiedyś w tym wątku załączałem pdf'a z momentem dokręcania poszczególnych śrub, zapewne był to 2012 r. (we wrześniu 2012 wymieniałem wałek, więc pdf powinien być przed tą datą). edit: To nie ja zamieściłem - instrukcje są tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=1721178&viewfull=1#post1721178 Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #1073 Napisano 1 Grudnia 2015 dzięki Nuttie, jednak taką rozpiskę znalazłem też w ELSIE, ale nie ma tam podanych momentów dokręcania tych 13 śrub, które trzymają wałki a jedynie momenty dokręcania modułu do bloku, smoka i samej pompy do modułu. Jedyny tekst jaki znalazłem dotyczący dokręcenia: Momentu dokręcania nigdzie nie znajdziesz bo nawet w etce go nie ma ja zawsze dokręcam na czucie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #1074 Napisano 1 Grudnia 2015 No bo to chyba z założenia "część" nierozbieralna dlatego brak tych parametrów. Chyba trzeba na czucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #1075 Napisano 2 Grudnia 2015 czy ktoś kojarzy z jakim momentem dokręca się śruby od "dekielka" modułu który trzyma wałki? Chodzi o te 13 śrub [ATTACH=CONFIG]138916[/ATTACH] Nigdzie w ELSIE nie mogę tego znaleźć. Z jakim momentem dokręcić do bloku to znalazłem. Co do zmiany na pompę od 1.9(sam to rozważam) to rozumiem że wracamy do kół zębatych i łańcuszka, mechanizm jest inny ale czy na pewno jest bezpieczniejszy od kół ślimakowych? Z takiego rozwiązania wycofał się VW zastępując go właśnie kołami, gdyż z poprzednim układem mogło się stać np coś takiego: [ATTACH=CONFIG]138917[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]138918[/ATTACH] Ja wiem że tu jest sama pompa i inny układ ale czy łańcuszek w 1.9 jest na pewno trwalszy od zazębiających się kół ? Co do trwałości napędu 1.9 TDI chyba nie trzeba wracać znam auta co od nowości robią ponad 400 tys km i nic się tam nie dzieje. Tyle wystarczy, Co do konstrukcji VW na wałkach to powiem tyle, że w B7 już tych wałków nie ma, a pompa bardzo przypomina tą z 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1076 Napisano 4 Grudnia 2015 Jeśli masz dostęp do programu "etos" to sprawdź dokładnie czy nie montują wałków np: vw amarok, skoda superb, audi Q5 z 2015r.Jak znajdę czas to zrobię zrzutkę i udowodnię Ci że koncern vw nie wycofał się z modułów olejowych.Wywaliłeś wałki i jesteś zadowolony- to tylko się cieszyć. Co do przykręcenia górnej pokrywy - momentu nigdzie nie znajdziecie.są różne długości szpilek więc proszę uważać z dociąganiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #1077 Napisano 4 Grudnia 2015 B7 już tych wałków nie ma, mam tu zrzut z etki silnik cffb, cffa i wałek jest co prawda 100mm : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #1078 Napisano 7 Grudnia 2015 cfgb tez ma walek 11cm. Tylko ze to juz w cr poprawili znacznie machanizm i juz nie jest awaryjny jak wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franz998 Zgłoś #1079 Napisano 8 Grudnia 2015 W nawiązaniu do tematu to dzisiaj mechanik wymienił mi wałek z zabierakiem zakupiony u Tomka z forum. Mój samochód ma oryginalny przebieg 24300 od nowości(z PL salonu).Zabierak miał pościnane krawędzie ale tragedii nie było.W wałku był luz około 1mm ruszając zabierakiem dookoła osi. Naczytałem się na forum i zapobiegłem awarii, która dopadła by i mnie pewnie. Akurat wybrałem tą opcję a nie wymianę na pompę 1.9. Czeka mnie jeszcze naprawa spryskiwaczy reflektorów i cieknącego zbiorniczka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #1080 Napisano 9 Grudnia 2015 W nawiązaniu do tematu to dzisiaj mechanik wymienił mi wałek z zabierakiem zakupiony u Tomka z forum.Mój samochód ma oryginalny przebieg 24300 od nowości(z PL salonu).Zabierak miał pościnane krawędzie ale tragedii nie było.W wałku był luz około 1mm ruszając zabierakiem dookoła osi. Naczytałem się na forum i zapobiegłem awarii, która dopadła by i mnie pewnie. Akurat wybrałem tą opcję a nie wymianę na pompę 1.9. Czeka mnie jeszcze naprawa spryskiwaczy reflektorów i cieknącego zbiorniczka:) 24300 od nowości(z PL salonu) Oj chyba "zgubiłeś" jedno zero O? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach