Skocz do zawartości
Gość tooomala

Problem z zawieszeniem - ściąga w prawo

Rekomendowane odpowiedzi

nie ma sensu wymieniać belki. Musisz przesunąć prawą łapę belki o 1,5mm do tyłu (1mm przesunięcia zmienia zbieżność każdego koła o około 5 minut).

 

Następnie musisz "wyregulować" pochylenie koła prawego - jest ciut za duże. Potrzebujesz do tego klucz imbusowy 8mm i puszkę po piwie. Podłożenie blaszki pod połowę powierzchni kontaktu piasty z belką powoduje zmianę pochylenia/zbieżności o 10 minut. Bardzo prosta i skuteczna "naprawa".

AndrzejP4 wystarczy jedną warstwę blaszki ze srodka puszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapamietajcie sobie co niektorzy raz na zawsze i nie wypisujcie glupot bo tak Wam powiedzial jakis diagnosta lub mechanik(albo ze w ksiazce nie ma danych dla tylnej osi lub jest napisane ze jest nieregulowana).Trzeba zmienic sobie w koncu ksiazke i ewentualnie sprzet do geometri lub sie douczyc jak to ustawic, bo nawet diagnosci z 40 letnim stazem pracy nie maja o tym zielonego pojecia.)Tylna os w Passacie 3B i 3BG jest regulowana (zbieznosc), natomiast pochylenie tylko metodami niekonwencjonalnymi (jak kolega zasugerowal powyzej).A jak niby na lini montazowej w fabryce ustawiaja tylna belke do podwozia.Skrecaja i patrza na oko czy mniej lub wiecej jest rowno po obu stronach i w nadkolach.Tu nie trzeba byc nie wiadomo jakim fachowcem od geometrii, wystarczy otworzyc sobie np. piwko:-) i troche pomyslec.A tym pseudo diagnostom z 40 letnim stazem lub mechanikom mozecie powiedziec ze niestety musza troche uzupelnic swoja wiedze.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest może gdzieś opis jak dostać sie do tylnej piasty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polan - ja wkładałem 2 listki blaszki. Jeden wielkości połowy przylgni i drugi będący połową połowy.

 

Aby dostać się do tylnej piasty musisz:

- zdjąć koło

- odkręcić zacisk od jarzma - kluczem 15 łapiesz za sworznie a kluczem 13 wykręcasz śruby

- zacisk zdejmujesz i podwieszasz na czymś

- odkręcasz śruby jarzma - imbus 8mm, główki śrub od strony wewnętrznej

- zdejmujesz tarczę - nic jej nie trzyma

- piasta na wierzchu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polan - ja wkładałem 2 listki blaszki. Jeden wielkości połowy przylgni i drugi będący połową połowy.

 

Aby dostać się do tylnej piasty musisz:

- zdjąć koło

- odkręcić zacisk od jarzma - kluczem 15 łapiesz za sworznie a kluczem 13 wykręcasz śruby

- zacisk zdejmujesz i podwieszasz na czymś

- odkręcasz śruby jarzma - imbus 8mm, główki śrub od strony wewnętrznej

- zdejmujesz tarczę - nic jej nie trzyma

- piasta na wierzchu :)

 

AndrzejP4 bardzo ci dziękuje za pomoc,myślę ze opis jeszcze komuś sie przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam taki problem, że moje auto ściąga w prawo i nie mogę znaleźć przyczyny. Tzn., żeby jechać na wprost kierownica musi być lekko skręcona w lewo. Auto utrzymuje tor jazdy, tzn nie ucieka, nie myszkuje ale przy ustawieniu kierownicy w położeniu równowagi nie jedzie prosto tylko lekko w prawo.

 

Dodam, że zawieszenie sprawdzone i wszystko ok, zbieżność sprawdzona w 3 warsztatach i jest bardzo dobra, hamulce wymienione na nowe, co do opon to dzieje się tak na starych letnich i na całkowicie nowych zimówkach.

 

Czy jakimś cudem kierownica mogła się przestawić? Czy to może mieć związek ze wspomaganiem? Powoli wyczerpują mi się pomysły co może być przyczyną, mechanikom z resztą też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktoś po prostu źle założył kiedyś kierownice i jest przestawiona o jeden ząbek na wieloklinie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem, że moje auto ściąga w prawo i nie mogę znaleźć przyczyny

 

To chyba norma w paskach. Też tak mam i wielu innych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem sie rozwiazal przelozylem kola z prawej do lewej i teraz sciaga w lewo heheh opony mam do wymiany a na oko wygladaja ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dexter.morgan, opowiem Ci swoją historię. Przerabiałem ten temat ostatnio, podobnie jak Ty kierownica prosto auto w prawo, kierownica lekko w lewo auto prosto... Po wielu godzinach przemyśleń, czytania i w końcu regulacji zbierzności której efekt był taki sam jak u ciebie czyli żaden, pożyczyłem koła aluminiowe od ojca od a4 b7, i co się okazało problem jak ręką odjął auto jedzie prosto, kierownica prosto, wszystko idealnie. Okazało się jednak że przy ostatniej zbierzności, żebym nie nudził mechanik przestawił mi zbierzność tak żeby kierownica prosto była (koła bardziej zbierzne), po założeniu opon szesnastek auto troche wariowało na drodze, po mojej regulacji o pół obrotu końcówką drążka auto ma kierownice prosto, jedzie prosto i z pasażerami tak samo, poprostu genialnie :) wniosek jeden... koła zimowe kierunkowe dębica frigo 2 - zajebiste na śniegu ale ściągają auto, potwierdzone już na nie jednym wątku forum, tyczy się to większości opon kierunkowych, zastanów się nad tym i myślę że troszkę ci to pomoże.

Edytowane przez Tomaszek704

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pasku jak go kupiłem w październiku na zimówkach od niemca ściągało go na prawo i od 140 drgania. Po zmianie na alufelgi i letnie opony jest ok, nie ściąga i auto do 170 nie dostaje żadnych drgan :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek704 czyli rozwiązaniem u Ciebie była zmiana felg na alu? Bo ja już myślałem nad tym żeby kierownicę lekko skręcić w lewo, ale to taki półśrodek a nie rozwiązanie problemu. Co do opon zimowych to mam nowe fulda kristall motero 3 i na nich też ściąga tak samo jak na starych letnich goodyear'ach.

 

Co do drgań to zauważyłem je dopiero przy 190km/h. Zamiana miejscami kół przednich nic nie zmieniła, nadal ściągało w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, pogadaj ze znajomymi którzy mają coś z grupy vw, audi z takim samym rozstawem śrub i nie skarżą się na ściąganie. Ja, na w sumie też nowych zimówkach (drugi sezon) nie bardzo sobie z tym mogłem poradzić, po zmianie akurat na alusy efekt był taki że sam w to nie mogłem uwierzyć. Różnica była kolosalna. Na forum doczytałem że największe tego typu problemy dotykają opony kierunkowe zimowe i chyba letnie też. Przed zamianą radzę ci sprawdzić samemu takie auto bo niektórym ściąga ale na to nie zwracaję uwagi i jak zapytasz czy ściąga to Ci powie że nie. Ja czasem jeździłem ojca autem i stąd wiedziałem że jemu nie ściągało, zapytałem czy na trochę nie pozyczy bo akurat pogoda się już poprawiła i może raczej śniegu nie będzie, i stąd koła narazie są w moim posiadaniu. Pozatym audi ma solidne alusy (dziuroodporne)i przy prędkości 195 km/h słychać tylko szum powietrza i śilnik, a nie tak jak na stalowych wszystko trzepało. . A co do zmiany miejscami mnie taki manewr też nie pomógł, gdzieś doczytałem że jak byś zamienił całe koła lewe na prawe żeby kierunek zmienił się na odwrotny to wtedy powinien ściągać w prawo, bardzo możliwe że u Ciebie też to są opony, metoda prób i błędów. Gdzieś ktoś pisał że wymienił całe zawieszenie i z przodu i z tyłu a wina była opon. Powodzenia :)

Edytowane przez Tomaszek704

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

prosze o pomoc w nazwaniu gumowego elementu na zdjeciu który pękł i jest powodem coraz głosniejszych

odgłosów szczególnie na dołach.

Czy nalezy to wymienić czy można tam wpuścić pod te gume oleju?

Pozdrawiampekniety przegubik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szanowni koledzy,

prosze o pomoc w nazwaniu gumowego elementu na zdjeciu który pękł i jest powodem coraz głosniejszych

odgłosów szczególnie na dołach.

Czy nalezy to wymienić czy można tam wpuścić pod te gume oleju?

Pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]116084[/ATTACH]

 

Kolego ten element należy wymienić, nazywa się to ogólnie mówiąc wahacz dolny prosty, a skoro się tłucze to jest do wymiany, wymiana gumy nic nie pomoże. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ten element należy wymienić, nazywa się to ogólnie mówiąc wahacz dolny prosty, a skoro się tłucze to jest do wymiany, wymiana gumy nic nie pomoże. Pozdrawiam

 

Czy wahacz dolny prosty moge wymienić z jednej strony czy musze parami z obu stron (lewy i prawy)? Macie może koledzy sciage jak sie do tego zabrac?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie, pogadaj ze znajomymi którzy mają coś z grupy vw, audi z takim samym rozstawem śrub i nie skarżą się na ściąganie. Ja, na w sumie też nowych zimówkach (drugi sezon) nie bardzo sobie z tym mogłem poradzić, po zmianie akurat na alusy efekt był taki że sam w to nie mogłem uwierzyć. Różnica była kolosalna. Na forum doczytałem że największe tego typu problemy dotykają opony kierunkowe zimowe i chyba letnie też. Przed zamianą radzę ci sprawdzić samemu takie auto bo niektórym ściąga ale na to nie zwracaję uwagi i jak zapytasz czy ściąga to Ci powie że nie. Ja czasem jeździłem ojca autem i stąd wiedziałem że jemu nie ściągało, zapytałem czy na trochę nie pozyczy bo akurat pogoda się już poprawiła i może raczej śniegu nie będzie, i stąd koła narazie są w moim posiadaniu. Pozatym audi ma solidne alusy (dziuroodporne)i przy prędkości 195 km/h słychać tylko szum powietrza i śilnik, a nie tak jak na stalowych wszystko trzepało. . A co do zmiany miejscami mnie taki manewr też nie pomógł, gdzieś doczytałem że jak byś zamienił całe koła lewe na prawe żeby kierunek zmienił się na odwrotny to wtedy powinien ściągać w prawo, bardzo możliwe że u Ciebie też to są opony, metoda prób i błędów. Gdzieś ktoś pisał że wymienił całe zawieszenie i z przodu i z tyłu a wina była opon. Powodzenia :)

 

Dzięki za odpowiedź:) Jak dostanę wypłatę to zamówię alusy i nowe opony letnie bo te już są u kresu żywota:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź:) Jak dostanę wypłatę to zamówię alusy i nowe opony letnie bo te już są u kresu żywota:)

 

Daj znać jak się sprawa zakończyła bo ciekaw jestem, ja zmieniłem wczoraj na swoje stare stalówki i jest wporządku, opony nie są kierunkowe, stare michelin energy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to może mieć związek, ale dzisiaj sprawdziłem stan płynu wspomagania kierownicy i było poniżej minimum, dolałem i jutro sprawdzę rezultaty. Co do alusów to czekam na przypływ gotówki i jak zmienię to dam znać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wahacz dolny prosty moge wymienić z jednej strony czy musze parami z obu stron (lewy i prawy)? Macie może koledzy sciage jak sie do tego zabrac?

Pozdrawiam

Kolego możesz wymienić ten jeden uszkodzony,a wymiana nie jest trudna,wystarczy podnieść auto ze strony wymiany zrzuć kolo,poluzuj przedtem nakrętkę półosi aby móc ja wyjąć z piasty koła później odkręcasz śruby od tego wahacza tzn. trzy nakrętka przy piaście śruba łącznika stabilizatora i śruba w saniach zwieszenia.Po odkręceniu śrub i ich wyjęciu użyj ściągacza do zdjęcia sworznia przy piaście lub solidnego młotka aby go odbić od gniazda sworznia uderzając po zewnątrz tego gniazda,sam zobaczysz że sworzeń sam się zluzuje i wtedy masz go już na widelcu montaż przebiega w odwrotnej kolejność,powodzenia.Poczujesz jak jest piękna mechanika gdy uczunisz to sam:gwizdze:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności