Skocz do zawartości
Gość tooomala

Problem z zawieszeniem - ściąga w prawo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od paru miesięcy problem z sciąganiem w lewo. zbieżność opony ciśnienie felgi ok kąty też. Na dziurach, na prostej autostradzie w lewo i już..

Ale zdaża się czasami żadko że nagle zdrowieje i pikęknieeee jedzie prostooo.

Wachacze i drążki zrobione

Co to może być że raz jedzie idealnie a nawet schodzi w prawo a w 99procentach w lewo..

Jakieś spostrzeżenia ? z góry dziękuję

ps B4 nie ma wielu wachaczy konstrukcja cepa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając wątki widzę, że każdy ma inny problem, ale może ktoś ma podobny.

W mim Passacie od dłuższego czasu ściągało w prawo. Po wymianie wahaczy, amortyzatorów, ustawianiu zbieżności nic się nie poprawiało, więc dałem sobie spokój. Problem rozwiązał się sam. Pewnego dnia zaświeciła mi się kontrolka klocków. Klocki na lewej stronie były o niebo lepsze niż te po prawej. Jak się okazało przyczyną było to, że prawy zacisk się zapiekł i dlatego ściągało w prawo. Do tego od niedawna towarzyszył dziwny dźwięk z prawego koła podczas jazdy. Warto więc sprawdzić, może ktoś ma podobną sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na ustawieniu zbieżności bo mi ściągało w prawo i musiałem mieć lekko skręconą kierownice w lewo do jazdy na wprost.Teraz jak trzymam kierownice prosto to nie ściąga ale jak puszcze to ściąga w prawo;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie mam nastepujacy problem ze swoim paskiem. Idzie lato i zakupilem mu sprezynki obizajace -35. po wymianie oczywiscie auto pojechalo na ustawienie geometrii. Jzdze juz nim tdzien na tych sprezynach i zauwazylem ze jak wjade na jakas nierownosc to strasznie sciaga mi tyl pojazdu. Czym to moze byc spowodowane???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, stałem się szczęśliwym posiadaczem 3BG 4motion AVF. Po ciężkich negocjacjach udało mi się zbić cenę za to że auto delikatnie ściąga na prawo. Sprawa wydawała mi się na tyle banalna iż podejrzewałem złą geometrie (nie dawno wymieniane elementy zawieszenia w ASO w Polsce), zniszczone opony (ciśnienie oki). Nie podejrzewałem jakiego unfala ponieważ lakier jest ori (sprawdzane czujnikiem), podłużnice proste, calutkie.

 

No ale do setna, na geometrii okazała się że na tylnej osi lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu niż prawe ... pluse sobie w brodę że tego nie zauważyłem. Domyślam się że ktoś przysunął kołem w krawężnikiem lub coś tego typu jak bokiem leciał i coś się przestawiło, takie domysły ... Geometria z przodu książkowa (idealny kwadrat).

 

Kolejna sprawa jest taka że nie zawsze ściąga, czasem (rzadko bo rzadko) jedzie prosto, nie ważne czy przyspieszam czy hamuje.

 

Pytanie jest takie, czego szukać w zawieszeniu tylnym żeby zniwelować tą różnice w położeniu kół oraz czy to jest przyczyną ściągania czy może jednak coś w wspomaganiu (czasem jedzie prosto).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów, stałem się szczęśliwym posiadaczem 3BG 4motion AVF. Po ciężkich negocjacjach udało mi się zbić cenę za to że auto delikatnie ściąga na prawo. Sprawa wydawała mi się na tyle banalna iż podejrzewałem złą geometrie (nie dawno wymieniane elementy zawieszenia w ASO w Polsce), zniszczone opony (ciśnienie oki). Nie podejrzewałem jakiego unfala ponieważ lakier jest ori (sprawdzane czujnikiem), podłużnice proste, calutkie.

 

No ale do setna, na geometrii okazała się że na tylnej osi lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu niż prawe ... pluse sobie w brodę że tego nie zauważyłem. Domyślam się że ktoś przysunął kołem w krawężnikiem lub coś tego typu jak bokiem leciał i coś się przestawiło, takie domysły ... Geometria z przodu książkowa (idealny kwadrat).

 

Kolejna sprawa jest taka że nie zawsze ściąga, czasem (rzadko bo rzadko) jedzie prosto, nie ważne czy przyspieszam czy hamuje.

 

Pytanie jest takie, czego szukać w zawieszeniu tylnym żeby zniwelować tą różnice w położeniu kół oraz czy to jest przyczyną ściągania czy może jednak coś w wspomaganiu (czasem jedzie prosto).

 

Piszesz, że lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu, a później, że pochylone.Wysunięcie sugeruje nierównoległość osi tylnej względem przedniej.Pierwsza sprawa to na początku sprawdź dodatkowo w jakim stanie są tuleje tylnej belki (odpowiadają za pochylenie koła).Ale wszystko wskazuje na to, że w tym przypadku jest krzywa belka tylnego zawieszenia.Jak do tego doszło możemy się tylko domyślać.Ale na marginesie powiem Ci, że po porządnym uderzeniu w tył przez pojazd przy ok. 50 km/h i przesunięciu tyłu Paska do przodu (brak szczelin pomiędzy tylnymi błotnikami i tylnymi drzwiami ) to tylna belka jest nienaruszona (zachowana równoległość osi wraz z całą resztą geometrii).Tutaj możemy tylko gdybać.Masz do przejrzenia tylne zawieszenie.Belka, tuleje gumowe oraz tył pojazdu (blacharka).Dokładne oględziny.Nawet pościągaj tapicerke w bagażniku jak masz czas i dokładnie przejrzyj zgrzewy.Nie sugeruj się miernikiem.Wbrew pozorom i opiniom znawców.Dobry lakiernik położy baze + klar pod wymiar fabryczny.Jeżeli padnie podejrzenie na tylną belke to najlepszym spsobem będzie ją wymontować i dopiero zobaczyć co z nią nie tak.Rozwiązanie takich i podobnych usterek zajmuje nieraz sporo czasu.Jak masz jakiegoś dobrze ogarniętego mechanika to na pewno pomoże w zdiadnozowaniu usterki.Czekam na dalsze informacje co będzie się działo w twoim przypadku.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądnij dokładnie stan tylnej belki, Oraz sprawdź jak się mają tuleje tylnej belki

:D

 

 

 

 

„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”

- Robert Kiyosaki

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem auto sciagalo mi w lewo (kierownica na w prost i auto jedzie w lewo wiec musialem delikatnie kontrowac w prawo )na pocztaku posprawdzalem powymienialme to co mialo luz okazalo sie ze sprezyna prawa jest peknieta wiec zalozylem inna ale uzywana podobny rocznik i tez kombi.ustawilem zbierznosc i nic wiec przelozylem opony przod tył i auto zacelo sciaganc w prawo ... zauwazylem jeszcze ze auto stoi z prawej storny 1cm nizej niz lewej .czy to moze byc wina sciagania ??? i zastanwaiam mnei to czy ta wysokosc wynika z racji sprezyny ze moze cos jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam...

prosze o pomoc,mianowicie zbyt czesto musze dopompowywac powietrze w wszystkich 4 oponach co jest skótkiem sciagania mnie co doprowadza juz mnie szału.W szczegolnosci jedną która juz dawałem do wulkanizacji i sprawdzał czy gdzies ucieka powietrze i stwierdził ze ok poza tym wymienil mi wentyl i przesmarował klejem i nic nie pomogło.Cisnienie po tygodniu potrafi zejsc do 1.5atm a pozostałe trzy do 1.9atm.Opony to matador rok produkcji (0707) do ktorych nie mam jakos przekonania.Czy przyczyna moga byc stare opony badz felgi które tez były kupowane jako używki??prosze o pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jakie to felgi ?

 

 

Jeśli stalowe to rdza na rantach powoduje iż powietrze schodzi. Rada na to >>> jechać na wulkanizację... zdjąć oponę.. w razie potrzeby ranty wyczyścić szczotką drucianą (najlepiej na wiertarce), zamalować (np spayem) i poskładać.

 

Jeśli aluminiowe to procedura jest taka sama tyle że nie ma rdzy a jedynie lakier od wody i od soli utlenił się i odszedł od felgi. Taka sama droga ucieczki powietrza jak w przypadku felgi stalowej.

 

Opony trzeba sprawdzić na bokach... czy nie uszkodzone.. czy nie popekane. Czy NIE PRZEGRZANE od jazdy z małą ilością powietrza. Produkcja opon 2007 nie jest jakaś tragiczna i nie szukał bym tutaj problemu.

 

poza tym wymienil mi wentyl i przesmarował klejem

 

 

To nie jest klej a tylko pasta montażowa. Potrzebne tylko do zamontowania opony aby nie potargać jej rantu. Oczywiście podczas pompowania opony... taka przesmarowana opona siada na rant lepiej niż taka "sucha". Owszem żeby nie było... istnieją pasty z USZCZELNIACZEM ale są to droższe pasty montażowe i podejrzewam że mało która wulkanizacja tego używa.

 

Moja rada..... jedź na wulkanizację.. powiedz że ucieka powietrze... a przy demontażu opon stań koło montera i obejrzyj sam felgi. Zazwyczaj żadnemu z monterów nie chce się czyścić felg szczotką drucianą i składają spowrotem z nadzieją "a może zaskoczy".

 

 

pozdro.

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem auto sciagalo mi w lewo (kierownica na w prost i auto jedzie w lewo wiec musialem delikatnie kontrowac w prawo )na pocztaku posprawdzalem powymienialme to co mialo luz okazalo sie ze sprezyna prawa jest peknieta wiec zalozylem inna ale uzywana podobny rocznik i tez kombi.ustawilem zbierznosc i nic wiec przelozylem opony przod tył i auto zacelo sciaganc w prawo ... zauwazylem jeszcze ze auto stoi z prawej storny 1cm nizej niz lewej .czy to moze byc wina sciagania ??? i zastanwaiam mnei to czy ta wysokosc wynika z racji sprezyny ze moze cos jest nie tak ?

 

sprężyny jak i amorki powinno sie wymieniac kompletem na os, tak zaleca producent i wszyscy ktorych znam , a pozatym po przekladce opon sciaga w druga strone to daje do myslenia prawda co moze byc nie tak ? opony ? dobrym by bylo nawet jak to sa kierunkowe zalozyc prawa na lewo i zobaczyc co sie bedzie dzialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, sciąga mi paska w prawo, kierownica troche skrecona w lewo aby jechac prosto, kierownica nie wraca idealnie do punktu centralnego jest delikatnie skrecona w lewo, na diagnostyce wyszło ze lewa końcówka drążka do wymiany, wymieniona, ustawiona geometria a paska sciaga bardziej jeszcze, opony przerzucone z tyłu na przód, bez poprawy, opony nowe. Dodam jeszcze że mi magiel cieknie. Hamulce nie trzymaja, zawieszenie niby ok, spreżyny ok. Jechać jeszcze raz na geometrie laserową i zbieżność czy może odrazu na krzywą zbieżności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam passata 1.9 AFN 110KM rok 1998

Ostatnio przy skręcie w lewo ściągało mi tył auta w prawo. Miałem uszkodzone tuleje belki tylnej,niestety po ich wymianie nadal to samo. Jadąc prosto nie mam z tym problemów.Bylem u mechanika żeby mi ustawił geometrie kół tylnych to jest odczyt img_20140114060035_20140113_133922_zmniejszamy_pl.jpg .Powiedział żebym prędzej wymienił tylne sprężyny bo coś jest nie tak z tylnym prawym kołem i bez sensu jest teraz ustawianie. Może ktoś pomoże co mam teraz zrobić co wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby te wartosci mialy wplyw na to ze sciaga. Tylnej osi sie nie ustawia, za to przod powinien byc na 0,8' z kazdej strony. Niedawno robilem zbierznosc w swoim 3b i szkoda ze nie wydrukowalem to baloby co porownac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wydaje mi sie zeby te wartosci mialy wplyw na to ze sciaga. Tylnej osi sie nie ustawia, za to przod powinien byc na 0,8' z kazdej strony. Niedawno robilem zbierznosc w swoim 3b i szkoda ze nie wydrukowalem to baloby co porownac.

 

Mysle ze tylna os trzeba ustawic po wymianie lap,sa w nich duze dziury i raczej po wymianie tych lap nie da sie rowno ustawic.

Moze ktos sie jeszcze wypowie na temat mojego pomiaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tylnej osi ustawia się zbieżność regulując całą belką. Poproś diagnostę, żeby postarał się ustawić równe wartości dla leweij i prawej strony. Masz też niewłaściwy kąt pochylenia koła prawego, niestety nie regulowane. Możliwe, że któryś z wypracowanyc elementów zawieszenia tylnego powoduje taki stan rzeczy. Zbieżność przód również do poprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność z tyłu masz prawidłową i jest ona regulowana poprzez przesuwanie całej tylnej belki z łapami w miejscu mocowań łap, jak dobrze pamiętam to chyba są po trzy śruby na stronę czyli popuszczamy przesuwamy zgodnie w wykresem i dokręcamy, to co świeci na czerwono to jest kąt pochylenia koła a tego się niestety nie ustawia chyba że masz napęd na cztery buty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam za pomoc.Jeszcze mam pytanie co radzicie, wymienić obrazu belkę, czy najpierw łożysko z piasta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawic zbierznosc i jak dalej bedzie tragedia to dopiero myslec. Pochylenie kola w malo ktorym samochodzie jest w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu wymieniać belki. Musisz przesunąć prawą łapę belki o 1,5mm do tyłu (1mm przesunięcia zmienia zbieżność każdego koła o około 5 minut).

 

Następnie musisz "wyregulować" pochylenie koła prawego - jest ciut za duże. Potrzebujesz do tego klucz imbusowy 8mm i puszkę po piwie. Podłożenie blaszki pod połowę powierzchni kontaktu piasty z belką powoduje zmianę pochylenia/zbieżności o 10 minut. Bardzo prosta i skuteczna "naprawa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności