trombalski Zgłoś #101 Napisano 8 Kwietnia 2011 Mam od paru miesięcy problem z sciąganiem w lewo. zbieżność opony ciśnienie felgi ok kąty też. Na dziurach, na prostej autostradzie w lewo i już.. Ale zdaża się czasami żadko że nagle zdrowieje i pikęknieeee jedzie prostooo. Wachacze i drążki zrobione Co to może być że raz jedzie idealnie a nawet schodzi w prawo a w 99procentach w lewo.. Jakieś spostrzeżenia ? z góry dziękuję ps B4 nie ma wielu wachaczy konstrukcja cepa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #102 Napisano 13 Kwietnia 2011 Czytając wątki widzę, że każdy ma inny problem, ale może ktoś ma podobny. W mim Passacie od dłuższego czasu ściągało w prawo. Po wymianie wahaczy, amortyzatorów, ustawianiu zbieżności nic się nie poprawiało, więc dałem sobie spokój. Problem rozwiązał się sam. Pewnego dnia zaświeciła mi się kontrolka klocków. Klocki na lewej stronie były o niebo lepsze niż te po prawej. Jak się okazało przyczyną było to, że prawy zacisk się zapiekł i dlatego ściągało w prawo. Do tego od niedawna towarzyszył dziwny dźwięk z prawego koła podczas jazdy. Warto więc sprawdzić, może ktoś ma podobną sytuację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter18 Zgłoś #103 Napisano 8 Lipca 2011 Byłem na ustawieniu zbieżności bo mi ściągało w prawo i musiałem mieć lekko skręconą kierownice w lewo do jazdy na wprost.Teraz jak trzymam kierownice prosto to nie ściąga ale jak puszcze to ściąga w prawo;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomex221 Zgłoś #104 Napisano 17 Marca 2012 Witam.Panowie mam nastepujacy problem ze swoim paskiem. Idzie lato i zakupilem mu sprezynki obizajace -35. po wymianie oczywiscie auto pojechalo na ustawienie geometrii. Jzdze juz nim tdzien na tych sprezynach i zauwazylem ze jak wjade na jakas nierownosc to strasznie sciaga mi tyl pojazdu. Czym to moze byc spowodowane??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szakal_kp Zgłoś #105 Napisano 4 Października 2012 Witam wszystkich forumowiczów, stałem się szczęśliwym posiadaczem 3BG 4motion AVF. Po ciężkich negocjacjach udało mi się zbić cenę za to że auto delikatnie ściąga na prawo. Sprawa wydawała mi się na tyle banalna iż podejrzewałem złą geometrie (nie dawno wymieniane elementy zawieszenia w ASO w Polsce), zniszczone opony (ciśnienie oki). Nie podejrzewałem jakiego unfala ponieważ lakier jest ori (sprawdzane czujnikiem), podłużnice proste, calutkie. No ale do setna, na geometrii okazała się że na tylnej osi lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu niż prawe ... pluse sobie w brodę że tego nie zauważyłem. Domyślam się że ktoś przysunął kołem w krawężnikiem lub coś tego typu jak bokiem leciał i coś się przestawiło, takie domysły ... Geometria z przodu książkowa (idealny kwadrat). Kolejna sprawa jest taka że nie zawsze ściąga, czasem (rzadko bo rzadko) jedzie prosto, nie ważne czy przyspieszam czy hamuje. Pytanie jest takie, czego szukać w zawieszeniu tylnym żeby zniwelować tą różnice w położeniu kół oraz czy to jest przyczyną ściągania czy może jednak coś w wspomaganiu (czasem jedzie prosto). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #106 Napisano 5 Października 2012 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów, stałem się szczęśliwym posiadaczem 3BG 4motion AVF. Po ciężkich negocjacjach udało mi się zbić cenę za to że auto delikatnie ściąga na prawo. Sprawa wydawała mi się na tyle banalna iż podejrzewałem złą geometrie (nie dawno wymieniane elementy zawieszenia w ASO w Polsce), zniszczone opony (ciśnienie oki). Nie podejrzewałem jakiego unfala ponieważ lakier jest ori (sprawdzane czujnikiem), podłużnice proste, calutkie. No ale do setna, na geometrii okazała się że na tylnej osi lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu niż prawe ... pluse sobie w brodę że tego nie zauważyłem. Domyślam się że ktoś przysunął kołem w krawężnikiem lub coś tego typu jak bokiem leciał i coś się przestawiło, takie domysły ... Geometria z przodu książkowa (idealny kwadrat). Kolejna sprawa jest taka że nie zawsze ściąga, czasem (rzadko bo rzadko) jedzie prosto, nie ważne czy przyspieszam czy hamuje. Pytanie jest takie, czego szukać w zawieszeniu tylnym żeby zniwelować tą różnice w położeniu kół oraz czy to jest przyczyną ściągania czy może jednak coś w wspomaganiu (czasem jedzie prosto). Piszesz, że lewe koło jest bardziej wysunięte do przodu, a później, że pochylone.Wysunięcie sugeruje nierównoległość osi tylnej względem przedniej.Pierwsza sprawa to na początku sprawdź dodatkowo w jakim stanie są tuleje tylnej belki (odpowiadają za pochylenie koła).Ale wszystko wskazuje na to, że w tym przypadku jest krzywa belka tylnego zawieszenia.Jak do tego doszło możemy się tylko domyślać.Ale na marginesie powiem Ci, że po porządnym uderzeniu w tył przez pojazd przy ok. 50 km/h i przesunięciu tyłu Paska do przodu (brak szczelin pomiędzy tylnymi błotnikami i tylnymi drzwiami ) to tylna belka jest nienaruszona (zachowana równoległość osi wraz z całą resztą geometrii).Tutaj możemy tylko gdybać.Masz do przejrzenia tylne zawieszenie.Belka, tuleje gumowe oraz tył pojazdu (blacharka).Dokładne oględziny.Nawet pościągaj tapicerke w bagażniku jak masz czas i dokładnie przejrzyj zgrzewy.Nie sugeruj się miernikiem.Wbrew pozorom i opiniom znawców.Dobry lakiernik położy baze + klar pod wymiar fabryczny.Jeżeli padnie podejrzenie na tylną belke to najlepszym spsobem będzie ją wymontować i dopiero zobaczyć co z nią nie tak.Rozwiązanie takich i podobnych usterek zajmuje nieraz sporo czasu.Jak masz jakiegoś dobrze ogarniętego mechanika to na pewno pomoże w zdiadnozowaniu usterki.Czekam na dalsze informacje co będzie się działo w twoim przypadku. Edytowane 5 Października 2012 przez firol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #107 Napisano 5 Października 2012 (edytowane) Oglądnij dokładnie stan tylnej belki, Oraz sprawdź jak się mają tuleje tylnej belki „Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.” - Robert Kiyosaki Edytowane 28 Grudnia 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyxx86 Zgłoś #108 Napisano 28 Grudnia 2012 witam mam taki problem auto sciagalo mi w lewo (kierownica na w prost i auto jedzie w lewo wiec musialem delikatnie kontrowac w prawo )na pocztaku posprawdzalem powymienialme to co mialo luz okazalo sie ze sprezyna prawa jest peknieta wiec zalozylem inna ale uzywana podobny rocznik i tez kombi.ustawilem zbierznosc i nic wiec przelozylem opony przod tył i auto zacelo sciaganc w prawo ... zauwazylem jeszcze ze auto stoi z prawej storny 1cm nizej niz lewej .czy to moze byc wina sciagania ??? i zastanwaiam mnei to czy ta wysokosc wynika z racji sprezyny ze moze cos jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel1983 Zgłoś #109 Napisano 30 Grudnia 2012 witam... prosze o pomoc,mianowicie zbyt czesto musze dopompowywac powietrze w wszystkich 4 oponach co jest skótkiem sciagania mnie co doprowadza juz mnie szału.W szczegolnosci jedną która juz dawałem do wulkanizacji i sprawdzał czy gdzies ucieka powietrze i stwierdził ze ok poza tym wymienil mi wentyl i przesmarował klejem i nic nie pomogło.Cisnienie po tygodniu potrafi zejsc do 1.5atm a pozostałe trzy do 1.9atm.Opony to matador rok produkcji (0707) do ktorych nie mam jakos przekonania.Czy przyczyna moga byc stare opony badz felgi które tez były kupowane jako używki??prosze o pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #110 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Cześć. Jakie to felgi ? Jeśli stalowe to rdza na rantach powoduje iż powietrze schodzi. Rada na to >>> jechać na wulkanizację... zdjąć oponę.. w razie potrzeby ranty wyczyścić szczotką drucianą (najlepiej na wiertarce), zamalować (np spayem) i poskładać. Jeśli aluminiowe to procedura jest taka sama tyle że nie ma rdzy a jedynie lakier od wody i od soli utlenił się i odszedł od felgi. Taka sama droga ucieczki powietrza jak w przypadku felgi stalowej. Opony trzeba sprawdzić na bokach... czy nie uszkodzone.. czy nie popekane. Czy NIE PRZEGRZANE od jazdy z małą ilością powietrza. Produkcja opon 2007 nie jest jakaś tragiczna i nie szukał bym tutaj problemu. poza tym wymienil mi wentyl i przesmarował klejem To nie jest klej a tylko pasta montażowa. Potrzebne tylko do zamontowania opony aby nie potargać jej rantu. Oczywiście podczas pompowania opony... taka przesmarowana opona siada na rant lepiej niż taka "sucha". Owszem żeby nie było... istnieją pasty z USZCZELNIACZEM ale są to droższe pasty montażowe i podejrzewam że mało która wulkanizacja tego używa. Moja rada..... jedź na wulkanizację.. powiedz że ucieka powietrze... a przy demontażu opon stań koło montera i obejrzyj sam felgi. Zazwyczaj żadnemu z monterów nie chce się czyścić felg szczotką drucianą i składają spowrotem z nadzieją "a może zaskoczy". pozdro. Edytowane 30 Grudnia 2012 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #111 Napisano 30 Grudnia 2012 witam mam taki problem auto sciagalo mi w lewo (kierownica na w prost i auto jedzie w lewo wiec musialem delikatnie kontrowac w prawo )na pocztaku posprawdzalem powymienialme to co mialo luz okazalo sie ze sprezyna prawa jest peknieta wiec zalozylem inna ale uzywana podobny rocznik i tez kombi.ustawilem zbierznosc i nic wiec przelozylem opony przod tył i auto zacelo sciaganc w prawo ... zauwazylem jeszcze ze auto stoi z prawej storny 1cm nizej niz lewej .czy to moze byc wina sciagania ??? i zastanwaiam mnei to czy ta wysokosc wynika z racji sprezyny ze moze cos jest nie tak ? sprężyny jak i amorki powinno sie wymieniac kompletem na os, tak zaleca producent i wszyscy ktorych znam , a pozatym po przekladce opon sciaga w druga strone to daje do myslenia prawda co moze byc nie tak ? opony ? dobrym by bylo nawet jak to sa kierunkowe zalozyc prawa na lewo i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chalek2233 Zgłoś #112 Napisano 13 Stycznia 2014 Witam, sciąga mi paska w prawo, kierownica troche skrecona w lewo aby jechac prosto, kierownica nie wraca idealnie do punktu centralnego jest delikatnie skrecona w lewo, na diagnostyce wyszło ze lewa końcówka drążka do wymiany, wymieniona, ustawiona geometria a paska sciaga bardziej jeszcze, opony przerzucone z tyłu na przód, bez poprawy, opony nowe. Dodam jeszcze że mi magiel cieknie. Hamulce nie trzymaja, zawieszenie niby ok, spreżyny ok. Jechać jeszcze raz na geometrie laserową i zbieżność czy może odrazu na krzywą zbieżności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polan23 Zgłoś #113 Napisano 14 Stycznia 2014 Witam Mam passata 1.9 AFN 110KM rok 1998 Ostatnio przy skręcie w lewo ściągało mi tył auta w prawo. Miałem uszkodzone tuleje belki tylnej,niestety po ich wymianie nadal to samo. Jadąc prosto nie mam z tym problemów.Bylem u mechanika żeby mi ustawił geometrie kół tylnych to jest odczyt .Powiedział żebym prędzej wymienił tylne sprężyny bo coś jest nie tak z tylnym prawym kołem i bez sensu jest teraz ustawianie. Może ktoś pomoże co mam teraz zrobić co wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #114 Napisano 14 Stycznia 2014 Nie wydaje mi sie zeby te wartosci mialy wplyw na to ze sciaga. Tylnej osi sie nie ustawia, za to przod powinien byc na 0,8' z kazdej strony. Niedawno robilem zbierznosc w swoim 3b i szkoda ze nie wydrukowalem to baloby co porownac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polan23 Zgłoś #115 Napisano 14 Stycznia 2014 Nie wydaje mi sie zeby te wartosci mialy wplyw na to ze sciaga. Tylnej osi sie nie ustawia, za to przod powinien byc na 0,8' z kazdej strony. Niedawno robilem zbierznosc w swoim 3b i szkoda ze nie wydrukowalem to baloby co porownac. Mysle ze tylna os trzeba ustawic po wymianie lap,sa w nich duze dziury i raczej po wymianie tych lap nie da sie rowno ustawic. Moze ktos sie jeszcze wypowie na temat mojego pomiaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #116 Napisano 14 Stycznia 2014 Na tylnej osi ustawia się zbieżność regulując całą belką. Poproś diagnostę, żeby postarał się ustawić równe wartości dla leweij i prawej strony. Masz też niewłaściwy kąt pochylenia koła prawego, niestety nie regulowane. Możliwe, że któryś z wypracowanyc elementów zawieszenia tylnego powoduje taki stan rzeczy. Zbieżność przód również do poprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #117 Napisano 14 Stycznia 2014 Zbieżność z tyłu masz prawidłową i jest ona regulowana poprzez przesuwanie całej tylnej belki z łapami w miejscu mocowań łap, jak dobrze pamiętam to chyba są po trzy śruby na stronę czyli popuszczamy przesuwamy zgodnie w wykresem i dokręcamy, to co świeci na czerwono to jest kąt pochylenia koła a tego się niestety nie ustawia chyba że masz napęd na cztery buty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polan23 Zgłoś #118 Napisano 15 Stycznia 2014 Dziękuję wam za pomoc.Jeszcze mam pytanie co radzicie, wymienić obrazu belkę, czy najpierw łożysko z piasta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #119 Napisano 15 Stycznia 2014 Ustawic zbierznosc i jak dalej bedzie tragedia to dopiero myslec. Pochylenie kola w malo ktorym samochodzie jest w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #120 Napisano 15 Stycznia 2014 nie ma sensu wymieniać belki. Musisz przesunąć prawą łapę belki o 1,5mm do tyłu (1mm przesunięcia zmienia zbieżność każdego koła o około 5 minut). Następnie musisz "wyregulować" pochylenie koła prawego - jest ciut za duże. Potrzebujesz do tego klucz imbusowy 8mm i puszkę po piwie. Podłożenie blaszki pod połowę powierzchni kontaktu piasty z belką powoduje zmianę pochylenia/zbieżności o 10 minut. Bardzo prosta i skuteczna "naprawa". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach