Skocz do zawartości
Gość tooomala

Problem z zawieszeniem - ściąga w prawo

Rekomendowane odpowiedzi

O, i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jadę dziś na poprawkę, skoro występująca u mnie wartość jest aż tak daleka od właściwej.

Dziękuję:zdrowko:

Trzeba znaleźć przyczynę takiego stanu pochylenia koła , być może koło zostało nieznacznie uderzone bokiem np. podczas poślizgu, uślizgu bocznego pojazdu w np. krawężnik; dlatego z wartości ujemnej zrobiła się wartość dodatnia lewego koła.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba znaleźć przyczynę takiego stanu pochylenia koła , być może koło zostało nieznacznie uderzone bokiem np. podczas poślizgu, uślizgu bocznego pojazdu w np. krawężnik; dlatego z wartości ujemnej zrobiła się wartość dodatnia lewego koła.;)

 

 

Czy da się to czymś regulować - jakieś śruby, nakrętki, itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu
Ustawiają zbieżność na specjalnej belce.

W skodzie 150zł (jak się jedzie na Dęblin) i na Wostowicach 100zł (jak miniesz Cienistą za`zakrętem po lewej stronie).

 

Czy za tą belkę mogą służyć dwa talerze podkładane pod koła?Mi tak coś ustawiali kręcili kierownicą żeby ją prosto ustawić.

I tak nic ściąga w parwo dalej a kierownica jest lekko w lewo (nie w prawo - passat anglik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odchyłka nieznaczna???

W/g tego co napisałem w poście z screena , to przy zawieszeniu sportowym powinno być max. -65' , a przy normalnym max -50', a w Twoim lewym kole jest 1*04' .

 

Powodzenia.;)

 

Sorry, że odkopuje, ale trzeba sprostować, bo wkradła się tutaj jedna bzdura. Mianowicie PK (Pochylenie Koła) nie może być -65' , ponieważ max to -60' czyli 1 minuta kątowa czy jakoś tak (tej wartości nie liczy do 100 tylko do 60 tak jak minuty). Co najwyżej -65' można zinterpretować jako -1*05'.

 

Prawe koło ma -54' (a norma to -1*00' czyli brakuje 6' do limitu), lewe koła ma -1*04' czyli tylko 4' ponad limit. Rożnica między prawy i lewym PK wynosi tylko 10', a to faktycznie bardzo mało, a więc ta różnica jest naprawdę BARDZO NIEZNACZNA !!!

 

Piszę to tyko po to, że jak ktoś będzie to kiedyś przeglądał to, żeby wiedział o co chodzi.

 

PS: W poprzedniej furze jeździłem na PK -2*00' czyli mocny negatyw i jeżdząc szybko w zakrętach i tak mi zjadało zewnętrzne krawędzie opon, chociaż każdy mechanik mówił, że będzie cięło opony od środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem.

Kiedy puszczę kierownicę jest w pozycji idealnej zerowej, ale auto jedzie w prawo (lekko). Chcę się wybrać na dokładne ustawienie do ASO Skody, ale się boje trochę żeby mnie nie naciągnęli/oszukali. Wymieniłem niedawno obie końcówki drążków, 4 amortyzatory i 1 wahacz który stukał, tylko boję się że zaraz powiedzą, że przed ustawieniem trzeba wszystko wymienić bo będzie źle i naciągną na niepotrzebne koszty. Stąd moje pytanie, czy trzeba przed takim ustawianiem mieć idealne wszystkie wahacze?

Druga sprawa, czy ustawienie na pewno rozwiąże problem. Jeździłem tak na nowych oponach 2 sezony. Po ustawieniu w zwykłym warsztacie zbieżności (na końcówkach drążków) dalej to samo. Mechanik mówi że pewnie opony są skoszone, ale po wymianie na nowe zimówki dalej to samo, a zbieżność jest ok. Poza tym na starych oponach nie widać żeby były skoszone. Czytałem już na forum o krzywej zbieżności i pochyleniu koła, ale jak wyżej mówiłem, boję się tych ASO Skody, szczególnie w moim mieście.

Proszę o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! U mnie bylo to samo sciagalo na prawo ,ale to anglik kiera po prawej stronie ,sciagalo do momentu przekladki ,po przekladce jak reka odja, prowadzi sie super ,zadnych mimowolnych zjazdow. Malo tego gosc ktory robil przekladke kazal mi zaraz po przerobce jechac na ustawienie zbieznosci bo powiedzial, ze drazki ustawil chalpniczym sposobem. No i teraz mam klina czy jechac na zbieznosc ? bo obawiam sie ,ze jak mi ustawia prawidlowo to moze sie spierniczyc wszystko i bedzie wodzic auto na prawo na lewo tak jak juz inni tu pisali o roznych cudach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie wahaczy i łączników stabilizatora pojechałem na zbieżność i za cholere nie mogli ustawić mi zbieżności po dokładniejszych oględzinach okazało się że lewy łącznik był na odwrót założony :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ! U mnie bylo to samo sciagalo na prawo ,ale to anglik kiera po prawej stronie ,sciagalo do momentu przekladki ,po przekladce jak reka odja, prowadzi sie super ,zadnych mimowolnych zjazdow. Malo tego gosc ktory robil przekladke kazal mi zaraz po przerobce jechac na ustawienie zbieznosci bo powiedzial, ze drazki ustawil chalpniczym sposobem. No i teraz mam klina czy jechac na zbieznosc ? bo obawiam sie ,ze jak mi ustawia prawidlowo to moze sie spierniczyc wszystko i bedzie wodzic auto na prawo na lewo tak jak juz inni tu pisali o roznych cudach.
jeśli nie zdziera opon po którejś ze stron to jeździ spokojnie tak jak masz teraz a gościowi postaw krate piwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ściągania w prawo paski tak mają że lekko ściąga jeżeli nie drze opony to nie ma się czym przejmować przerabiałem to tez i kto by nie ustawiał zbieżności i tak lekko ściąga. Odnośnie wahaczy przed ustawieniem zbieżności zawieha powinna być dobra bez luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie jeśli ktoś ma problem ze ściąganiem a geometria jest ok zawieszenie też, a auto bezwypadkowe to rozwiązanie jest proste trzeba jechać do aso na ustawienie tzw. Krzywej zbieżności. Polega to na podniesieniu samochodu na wysokość 75cm i za pomocą specjalnej belki ustawienie sanek która reguluje pochylenie przednich kół. Tylko sprawdzajcie dokładnie aso bo nie każdy serwis posiada taki sprzęt i umiejętności. Ja ustawiałem to w serwisie skody bo serwis rowiński wajdemajer nie ma pojęcia co to jest ustawianie krzywej zbierzności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba jechać do aso na ustawienie tzw. Krzywej zbieżności

Ile płaciłeś za tę usługę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sciagal w prawo. Zaczalem od ustawienia zieznosci, pozniej wymienilem opony na nowe a na koncu amortyzatory. Po kazdym z tych zabiegow sciagalo mniej :) Teraz jest idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. właśnie zarzuciłem koła zimowe (na felgach stalowych) i lekko ciągnie mi auto w prawo. na kołach letnich (alu) nie było tego. niedawno byłem na przeglądzie (na letnich gumach jeszcze) i nic nie mówił diagnosta o zbieżności itp. luzów też w zawieszeniu nie mam, a opony raczej wyglądają na równo zużyte. nic z tego nie rozumiem i chyba jutro zajadę na warsztat by dokładnie sprawdzili zbieżność. jak sprawdzę- napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie zarzuciłem koła zimowe (na felgach stalowych) i lekko ciągnie mi auto w prawo.

A ciśnienie w oponach jest takie same??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rufus111

A czy może wiecie czy pochylenie sworznia w golfie IV też się reguluje?? bo wymienialem lewy sworzeń wahacza i prawą zwrotnice ( bo mi urwał się gwint od jarzma ), i po tej wymianie niestety mi sciąga w prawą strone, a bylem na geometri i okazało się że jest roznica pomiedzy lewym i prawym kole??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam podobny problem ściąga w prawo , tnie prawą gumę ale po całości nie same boki noi co ciekawe w przeciągu roku rozbił nowy wahacz który wymieniałem , zbieżność jest w normie. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez sciaga a prawo ale przy zmianie kol z letnich na zimowe zauwazylem, ze prawe przednie kolo jest bardziej wysuniete do zewnatrz (jakis 1cm). Czy to wina zawieszenia czy moze znaczy to tyle, ze auto bylo ostro walniete?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przerobiłem już ten problem. Ściąganie powstaje na skutek złego kąta pochylenia kół przednich. W naszych paskach jest on bardzo trudny do korekty i można to zrobić jedynie przesuwając całą belkę. A skąd się to nagle bierze? WACHACZE! Te tańsze po prostu albo nie trzymają wymiaru albo też mają inne właściwości. To przez nie nagle przestawia nam się koło i zaczyna ściągać. Doswiadczenie nauczyło mnie by kupować oryginalne. To i tak dużo taniej bo nie trzeba później nic przestawiać, denerwować się i ponosić dodatkowych kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Auto ściąga mi na lewo. Dwa tygodnie temu odebrałem auto od mechanika, które było po bliskim spotkaniu z tirem. Tir uderzył w prawy tylny bok(nie było uderzenia w koło gdyż uderzył w samą końcówkę auta) po czym auto obróciło się prostopadle do tira (maska tira była przy mojej twarzy) i tak auto było pchane z 200m. Po kolizji kierownica była przekręcona w prawo. Ani u mechanika, ani na stacji diagnostycznej czy geometrii nie widać żadnych uszkodzeń które mogłyby powodować to ściąganie. Nie jest to wina opon czy felg bo te wymieniłem teraz na letnie. Czy wiecie z czym może być problem i gdzie mógłbym jeszcze sprawdzić dlaczego tak się dzieje ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności