Skocz do zawartości
kazio

Woda w samochodzie

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdziłeś blachy na drzwiach?
Chyba tylko to zostaje do dokladnego sprawdzenia. Jeszcze uszczelnienie linki od otwierania maski.
Jak podnieść dywanik ?
Odkrecajac i podwazajac boczne plastiki przy progach i w nogach, a takze odkrecajac podnozek na lewa stope.

 

Inne tematy dotyczace powodzi w passku:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2178910.html

http://www.autocentrum.pl/autorentgen/volkswagen/passat/b5/wilgoc-zapychajace-sie-odplywy-wody-1299454266/

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=124094

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro woda aż tak przesiąka spod dywanu to lepiej działaj szybko bo pod spodem woda jest po brzegi. Przód na pewno też jest mokry od spodu więc moduł i jego kable kapią się na maksa.

Jak koledzy napisali do sprawdzenia blachy pod drzwiami jako pierwszy punkt, potem uszczelka pod komputerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też w pierwszej kolejności sprawdził bym blachę w drzwiach chociaż jeżeli nigdy nie była zdejmowana to powinna być szczelna.

Sprawdził bym też czy woda nie dostaje się od strony bagażnika (wnęka w podłodze po lewej stronie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja miałem tak, że woda dostawała się przez głośnik w drzwiach (przez plastikowy dystans, który jest przynitowany do blachy). Zasilikonowanie dystansu rozwiązało problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem wody na podłodze z prawej strony z tyłu również występował, kanały pod akumulatorem były drożne, uszczelki drzwi w bardzo dobrym stanie. Przyczyną pojawianie się wody była nieszczelna guma na słupku z której wychodzą przewody zasilania szyby i głosików do drzwi na pierwszy rzut oka wydaje się szczelna ale plastik który trzyma tę gumę odstawał od słupka. Uszczelniłem ten plastik w kolo silikonem i problem wody na podłodze ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem dzisiaj podłogę i byłem strasznie zaskoczony tym co zobaczyłem... luknijcie sami...

21 stopni na dworze i ten klimat w passacie, czułem się jak nad wodą. Brakowało tylko grilla xD

76f4aeef6ba0efa0m.jpg c42ab7ac099338ffm.jpg e8b60aac8dde97c0m.jpg 6b5663b391790781m.jpg edb16cd2cfc465d2m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matio2PL zauważyłem u Ciebie specyficzny czerwony kabel czy przypadkiem nie idzie on do akumulatora kolo linki maski? chodzi mi o to którędy jest puszczony? bo miałem podobny problem a rozwiazaniem było iż wepchnąłem uszczeklie od linki maski ta uszczelka tak jak by na scianie grodziowej. sprawdz to moze pomoże mam nadzieje że mnie rozumiesz o która uszczelkie mi chodzi?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestes pierwszy i nie ostatni. Przy pasaciaku trzeba się przyzwyczaić do tego, żeby co jakiś czas zaglądnąć pod dywan, czy znowu gdzies nie cieknie.

U mnie całą zime był spokój, zrobiło sie ciepło, umyłem auto i znowu mokro.

 

A więc tak. Zacznij od uszczelki linki maski. Najlepiej ja zasmarować masą klejąco-uszczelniającą.

Nastepnie uszczelka pod puszką kabli. Odkrec albo nowa uszczelka, i najlepiej na mase klejaco-uszczelniającą ( dobrze sie z nia zaprzyjaźnisz ;) )

Nastepny punkt w moim przypadku to zaślepki otworów w ścianie grodziowej. Problem z nimi jest taki, że sa schowane za serwem od strony silnika, a od środka za wzmocnieniem pedałów, wiec dojście jest bardzo utrudnione. Najlepiej zedmontowac pedały i dobrze je zasmarowac znaną juz nam dobrze masa. Jak chciałem zaoszczędzić sobie roboty i smarowałem bez rozbierania i po zimie cieknie znowu.

Nie wiem, czy przypadkiem którejs nie wyciagnałes jak przepychałeś kabel zasilający do audio. U mnie poprzedni słaściciel zrobił taki bubel, co było równiez przyczyna powodzi...

Nastepnie co juz tez przerobiłem ściagasz tapicerki, i albo robota profi, czyli ściagasz blachy i zakładasz je na mase, bądź silikon, lub wersja szybka (jaka ja zastosowałem) objeżdżasz blachy bez demontażu silikonem nakoło, tak zeby woda nie przedostawała sie do środka. U mnie to wystarczyło zupełnie.

Musisz od razu sprawdzić na dole w drzwiach odpływy czy drożne, bo inaczej i tak ci sie przeleje, albo przez głośnik, albo jakims innym miejscem.

No i najtrudniejsza rzecz, to wysuszenie tego wszystkiego. Suszarką czy opalarka srednio idzie. Ja suszyłem w wakacje. Tydzień czasu auto stało na słoću z podniesiona wykładzina, aż wyschło.

Jezeli przy okazji nie dział ci swiatełko w środku, lub cos jeszcze z elektroniki, to warto od razu przejżec wiązke, pod katem zaśniedziałych połaczeń :)

A wiec miłej pracy i cierpliwości :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matio2PL zauważyłem u Ciebie specyficzny czerwony kabel czy przypadkiem nie idzie on do akumulatora kolo linki maski? chodzi mi o to którędy jest puszczony? bo miałem podobny problem a rozwiazaniem było iż wepchnąłem uszczeklie od linki maski ta uszczelka tak jak by na scianie grodziowej. sprawdz to moze pomoże mam nadzieje że mnie rozumiesz o która uszczelkie mi chodzi?:)

 

Kabel idzie z aku do bagażnika przez uszczelkę linki do maski. Przewód tak puściłem że uszczelka jest na swoim miejscu, a kabel wchodzi w gniazdo gdzie linka więc żeby puściło wodę musiałoby być ok. 3 cm wody na wysokość, ponieważ ta uszczelka jest wysoka na tyle cm. Dla pewności przy montażu uszczelniłem sylikonem. Wieć tędy chyba nie cieknie. Wiązka pod kierownicą i kable koło linki są suchutkie;)

 

Jutro demontuję cała wykładzinę z auta, zostawię ją w garażu przez parę dni i będę jeździł bez wykładziny. Zrobie paskowi porządną kąpiel z zewnątrz i zobaczę którędy się dostaje. Dzięki wszystkim za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dostałeś się do tego lejka???

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam wszystkich na forum.

Od miesiąca walczę z tematem wody po dywanikem kierowcy.Zgodnie ze wskazówkami z forum udrożniłem otwory odpływowe podszybia ,uszczelniłem połączenie komputera z

podszybiem i ciągle lipa.

Wczoraj mimo słonecznej pogody znowu woda, więc zostaje klima.Przeczytałem jak i co rozebrać,wydobyłem schowek, odkręciłem sławetny lejek wszystko drożne a woda zamiast lecieć przez lejek leci( nie wiem którędy) pod dywan kierowcy.Zniechęcony zaczynam się poddawać i przez przypadek nacisąłem jakiś przycisk na klimatroniku i woda zaczyna lecieć do lejka.Myślę że jest po temacie ale niestety dzisiaj znowu mokro w aucie.Wygląda na to że czasami woda odpływa do lejka a czasami do środka.

Pomysły wyczerpane a w aucie mokro macie jakieś pomysły?

 

A jak dostać się do tego lejka od klimy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kazstronie

Witam wszystkich

próbuję rozłączyć kable pod komputerem w celu wyjęcia obudowy i za nic w świecie nie potrafię wyjąć wtyczek z gniazd. Czy jest jakiś sprawdzony sposób?

Ratujcie, pomocy, bo już miałem je porozcinać nożem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Mam pomysł.

Nagrajmy filmik pt "Jak uszczelnić passata". Do głównej roli proponuję mojego paska. Najlepiej dziś:P

Znalazlem pomoc - dzisiaj dobieramy się do tego jeziorka. Spod fotela pasazera caly czas kapie mi woda na parkingu...

Edytowane przez newyoungage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to klima :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozebrałem dzisiaj podłogę i byłem strasznie zaskoczony tym co zobaczyłem... luknijcie sami...

21 stopni na dworze i ten klimat w passacie, czułem się jak nad wodą. Brakowało tylko grilla xD

76f4aeef6ba0efa0m.jpg c42ab7ac099338ffm.jpg e8b60aac8dde97c0m.jpg 6b5663b391790781m.jpg edb16cd2cfc465d2m.jpg

 

Cześć

Jak zobaczyłem te zdjęcia to miałem obraz swojego Paska jak go kupiłem ale w tym wątku znajdziesz rozwiązanie z instrukcjami jak i co. W pierwszej kolejności odczep korki podłogowe w ASO po 3.5 nowe kupisz i uszczelnisz. Ja robiłem tak ze podjechałem na wzniesienie i wyjąłem tylko tylne korki a woda elegancko spłynęła :) W nastepnej kolejności wsadziłem dwie suszarki za 30 zł z Reala na kilka godzin i ładnie podsuszyło wszystko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pierwszej kolejności odczep korki podłogowe w ASO
Po 2 miesiacach kolega raczej zdążył sie uporac z powodzia w aucie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka ciekawostka. Ostatnio robiłem porządki w bagażniku i po wyjęciu klamotów z lewej kieszeni dostrzegłem wodę. Zerwałem tapicerkę a tam wody na ok 2-3 cm. Odetkałem korek. Podejrzewam ,że przyczyną była nie dokręcona lampa i cała woda spływała do środka. Czekam na deszcz aby to potwierdzić.

 

może być :) ale woda to woda na nią nie ma siły jak nie otworem to po uszczelce odkształconej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki nie maly problem z drzwiami. Podczas ulew ostatnimi dniami miałem wode na podłodze od strony pasażera i cieklo mi drzwiami przez sparciala uszelke od plyty nośnej szyby i została na dole silikonem zaklejona i jak na razie nie leci. Po tyg. od tego zabiegu zobaczyłem ze od strony kierowcy przez drzwi znow tu leci i od pasażera za kierowca przez drzwi tak samo cieknie woda do srodka i widze, ze problem znow ten sam jest i w przednich drzwiach będę wymienial plyty na nowe i będzie po problemie, ale nie ma dostępnych plyt do tylnich drzwi i nie wiem, czy lepiej silikonem uszczelnić, czy może jakas uszczelke przykleić do plyty w miejsce starej, która dociśnie po skreceniu plyty do blachy drzwi i nie będzie wody przepuszczać, co poradzicie?

 

P.S. Uszczelek samych oryginalnych się nie kupi nawet w serwisie VW, bo one sa razem z cala plyta tylko dostępne.

Edytowane przez klichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Uszczelek samych oryginalnych się nie kupi nawet w serwisie VW, bo one sa razem z cala plyta tylko dostępne.

Za to np. w Castoranie dostaniesz nawet całą paletę, i to o wiele lepszych niż ori. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś mi powiedzieć do czego służy ten wlot? bo 2 odwodnienia już przetkałem a to zostało i cieknie mi od strony pedałów i zastanawiam się czy to nie właśnie mój problem

46e4dce8ea6e8114gen.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności