Jump to content
kazio

Woda w samochodzie

Recommended Posts

Problem jest zarówno powszechny, jak i poważny. Każdy z nas wie, że elektronika i woda nie idą w parze. Dodatkowo stojąca w samochodzie woda dostarcza wątpliwej jakości efektów zapachowych a i pasażerowie nie będą zadowoleni siedząc po kostki w wodzie. Tak więc jeśli masz mokre dywaniki, bagno pod wykładziną bądź nawet stojącą wodę w kabinie to ten opis jest dla Ciebie. Niezależnie od konsekwencji, trzeba temu przeciwdziałać.

 

Przyczyn może być wiele. W związku z powtarzającymi się zapytaniami na forum postanowiłem zebrać wszystkie wypowiedzi użytkowników w jednym miejscu, by informacje były przedstawione w sposób jasny i przejrzysty oraz by zainteresowani nie musieli przekopywać się między wątkami forumowymi.

 

Zaznaczam, że to kompendium omawia problemy techniczne wynikające z prawidłowej bądź nieprawidłowej eksploatacji samochodu jak również z wad technicznych. Nie porusza zaś tematów trudnych do przewidzenia i dokonanych z woli człowieka (naprawa powypadkowa, wymiana szyby, wymiana uszczelek itd). Wiadomo, że w takiej sytuacji trudno przewidzieć co w samochodzie nie jest tak, jak producent przewidział. To, że mokra jest tylna część kabiny nie znaczy, że możemy wyeliminować przyczyny mające swoje źródło w przedniej części samochodu.

 

Zapchany odpływ w przegrodzie z akumulatorem to najczęstsza przyczyna problemów z powodzią w samochodzie. Akumulator znajduje się przy podszybiu, w okolicach filtra przeciwpyłkowego. W modelach 3BG jest dodatkowo osłonięty plastikową atrapą.

3B_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3BG

2m.jpg IMG_0003m.jpg

 

Pod akumulatorem znajduje się odpływ, który ma za zadanie odprowadzać wszelką zawartość płynną poza samochód. Niestety rzadko czyszczony potrafi się zatkać, głównie z powodu jesiennych liści bądź innych zanieczyszczeń doprowadzanych przez spływającą wodę (topniejący lód, padający deszcz, myjnia). Jeśli odpływ będzie zakorkowany to woda zacznie się wzbierać aż znajdzie sobie ujście do kabiny pasażerskiej poprzez filtr przeciwpyłkowy, linkę od otwierania maski komory silnika lub każdy inny sposób.

By do tego nie dopuścić należy wyjąć akumulator oraz przeczyścić odpływ. Jak wyjąć akumulator w modelu 3B opisuję [link], w 3BG jest bardzo podobnie.

Gdy już zdemontujemy akumulator wraz z podstawką naszym oczom ukaże się odpływ, tak więc możemy zabierać się za robotę.

 

6m.jpg

 

Na forum polecane jest użycie kompresora celem przedmuchania i udrożnienia kanału odpływowego. Jeśli zastaniemy stojącą breję, przez którą nie widać dna musimy się niestety pobrudzić i po omacku odnaleźć i odetkać odpływ.

Forumowicze donoszą, że w przedziale z akumulatorem, analogicznie po drugiej stronie na wysokości serwa jest taki sam odpływ z tą różnicą, że bywa fabrycznie zaślepiony. Zdjęcie gumowej zaślepki pomogło utrzymać porządek bez żadnych negatywnych konsekwencji [dyskusja na forum] i [dyskusja na forum].

 

2odpa.jpg

 

Zamieszczam opis kolegi agmuz, który zrobił dokumentację fotograficzną podczas sprzątania w swoim samochodzie:

 

1. Odkręcamy pokrywę filtru przeciwpyłkowego, wyciągamy ją ciągnąc do siebie (do przodu samochodu)

2. Odkręcamy klemy akumulatora oraz mocowanie akumulatora - po lewej stronie śruba rozmiar 13.

3. Wyciągamy akumulator wysuwając go w kierunku filtra przeciwpyłkowego.

4. Odkręcamy blachę (2 x nakrętka 13 , 1x śruba 13) na której stała bateria.

 

2a.jpg

 

5. Przepychamy 2 otwory odpływowe - jeden z nich jest pod serwem hamulca, drugi bezpośrednio pod akumulatorem, sprawdzamy szczelność uszczelki (niebieskie kółko)

6. Spód jest wyklejony matą bitumiczną - jeśli jest w złym stanie można ja wymienić na nową (maty trzeba podgrzewać suszarką)

 

3a.jpg

 

7. Przywrócenie blachy pod baterie do normalnego wyglądu ( szczotka druciana, pędzel, czarna farba np. Hammer...

 

4a.jpg5a.jpg

 

8. Montujemy wszystko i koniec wodospadu w pasku.

9. Strona prawa - wyczyścić szczeliny pod i obok skrzynki komputera silnika - znajduje się tam uszczelka do linki maski ( sprawdzić szczelność , ewentualnie silikon lub klej na gorąco), polewana woda ma swobodnie przepłynąć pod i obok komputera.

 

1a.jpg

 

Dodam, że pod nogami kierowcy znajduje się moduł komfortu i zalanie tego może mieć gorsze konsekwencje, niż zmoczenie dywanika. Znajduje się on w plastikowej obudowie i jest chroniony ale nie będę tego sprawdzał długoterminowo.

 

modula.jpg

 

 

Nieszczelność obudowy komputera - sytuacja bardzo podobna do opisanej powyżej. W wyniku zapchanych odpływów poziom wody wzrasta, aż dociera do obudowy komputera samochodu. To taka czarna puszka po przeciwległej stronie niż filtr przeciwpyłkowy. Czasem bywa, że uszczelki (tam gdzie przewody z komory silnika wchodzą do kabiny) proszą się już o wymianę przez co woda ścieka do kabiny po przewodach. Konsekwencją tego są mokre okolice nóg kierowcy lub pasażera tylnej kanapy za kierowcą. Należy przeczyścić odpływy, i uszczelnić przeciek. Można w tym celu nawet zdemontować obudowę komputera (3 śruby nr. 10) i posługując się silikonem zabezpieczyć wszystkie krytyczne miejsca.

 

Nieszczelność obudowy filtra przeciwpyłkowego

Bardzo podobna kwestia jak powyżej. Również w przypadku tych uszczelek czas działa na ich niekorzyść przez co po jakimś czasie eksploatacji przestają zdawać egzamin. Również tu silikon bądź nowe uszczelki będą zbawieniem.

 

Przykład z 3BG.

 

img7727po8.th.jpg img7730bn1.th.jpg img7710dl9.th.jpg

 

Może też mieć miejsce nieodpowiednie dopasowanie obudowy po demontażu, wymianie, uderzeniu itd:

 

obuda.jpg

 

 

Wadliwe odprowadzenie wody z szyberdachu Wodę z szyberdachu odprowadzają cztery przewody - dwa idą przednimi słupkami, dwa tylnymi. Zbieranie się w tych okolicach może sugerować uszkodzone przewody. Jeśli zaczyna się zbierać woda w schowkach w bagażniku z prawej lub lewej strony to można zacząć drążyć ten temat. Jeśli uszkodzenie nastąpiło bezpośrednio przy szyberdachu to płyny mogą spływać po całej podsufitce, przez co trudno wydedukować, gdzie znajdą ujście.

 

Wadliwe uszczelki Niestety to temat rzeka. Trudno wskazać konkretne miejsce, gdyż uszczelka może przepuszczać wodę w każdym miejscu, np:

 

Pierwszy przeciek pojawił się przy uszczelce prawych drzwi od pasażera, poprostu uszczelka drzwi tak się fabryczne ułożyła że woda ciekła po niej do samego dołu drzwi i na dole w okolicy głośnika przedostawała się do środka namierzałem problem kilka tygodni aż wkońcu wyszło że woda płynie sobie w uszczelce w środku i na dole niemając ujścia przelewała się do środka... jedynym wyjściem z sytuacji wg. mnie było wycięcie małego otworu na dole uszczelki w okolicy głośnika w drzwiach no i o dziwo pomogło...

 

Ktoś kiedyś rozbierał przednie drzwi. Efektem było zniszczenie fabrycznej uszczelki pod blachą na której jest mechanizm przesuwu szyby i zastąpienie jej nieprawdopodobną wręcz ilością silikonu z zerowym niestety wynikiem.

 

drzwia.jpg

 

To jest droga wody dostawającej się do środka w tym miejscu:

 

drogaa.jpg

 

Pojedyncze przypadki zgłaszane przez forumowiczów:

 

TYŁ: Pod dywanikami na misce są takie gumowe zatyczki. Jak ojciec kupił paska, który miał rok, to tez woda była na w tylnich dywanikach, wiec ściagnęliśmy tylen siedzenie i odwinęliśmy tapicerkę. Trzeba przy tym uważać zeby nic nie zniszczyć. Właśnie te korki mają odprowadzać (prawdopodobnie) wilgoć z przestrzeni pod nogami. ale ze same niestety są czasem nieszczelne to przepuszczają duuuuuużo wody do środka. trzeba wyjąć te korki gumowe, wyczyścić delikatnie zarówno korek jak i blachy, no i proponuje sikikonem je posmarować i szczelnie przykleić. U ojca pomogło, i od tamtej pory, a wiec 6 lat z tyłu nie było wody.

 

okazalo sie ze byl kiedys uderzony w bok i blacharz przy naprawie troche zle ustawil drzwi i lecialo po uszczelce, moze sie wydawac ze malo lecialo ale z tylu w tym samym miejscu tez mialem basen.

 

W grodzi silnikowej pod komputerem miałem rozczepiona blache po udezeniu bo okazało sie ze był bity ale na szczescie lekko. I woda spływajac do tych kanałow pod akumulatorem spływała też ta szczelina do kabiny no i na tyle sie gromadziła.

 

Nad nogami jest łączenie odprowadzenia wody z klimy. Jak jest wylot zatkany to zaczyna tam przebierać i.... wylewa.

 

Sprawdz czy nie masz polamanych przewodow "zawiasowych" w drzwiach. Ja mialem podobne cyrki i sie okazalo, ze tam tkwil problem. Ta guma miedzu drzwiami a karoseria lekko sie zdejmuje. W karoserii jest gniazdo w ktore sie wpina cala wiazke przewodow z drzwi. .

 

 

Warto zainteresować się tematem jeszcze zanim pojawi się problem zalania, gdyż wtedy może być już za późno i pozostaje nam tylko to:

 

wodaa.jpg

 

 

Odnośniki do dyskusji na ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3866

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2767

 

Podsumowując:

Odpływy w grodzi akumulatora

Obudowa komputera

Obudowa filtra przeciwpyłkowego

Linka otwierania maski komory silnika

Uszczelki w drzwiach

To będzie 80% przyczyn. Zawsze się jednak znajdzie coś, co zaskoczy nas wszystkich tak więc powodzenia podczas dłubania w samochodzie.

Jeśli chcemy poznać wszystkie posty napisane w tym temacie należy skorzystać z wyszukiwarki wpisując woda albo mokro.

 

Autor artykułu: kubelt

Edited by kazio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, nie bede ukrywal ze marny ze mnie mechanik wiec prosze o wyrozumialosc :) mam problem z woda z tym ze moj dotyczy dywanika pasazera z tylu dzis rano sastalem kaluze jakby ktos wylal cale wiadro podobno za akumulataorem wszystko oki wiec gdzie moge szukac przyczyny ?? wielkie dzieki za pomoc pozdrawaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie czysto teporetyczne z uwagi na to iż zamonotwalem juz podszybie i raczej niema mozliwosci potopu jednak jesli by sie zdazyl to mam takie pytanie jesli zaleje auto to co sie dzieje z dyszami od klimy pod siedzeniem ?? czy sa jakies otwory spustowe w podlodze ?? tak aby spuscic ewentualna wode ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co mam sprawdzic gdy od strony pasażera z przodu mam wode na dywaniku.Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubasek-wszystko musisz sprawdzić...Począwszy od spustów w podszybiu,na drzwiach kończąc :) Użyj szukajki,wszystko jest opisane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podszybie drożne spusty pod aku i serwo drozne.Tylko mokra uszczelka drzwi i drzwi pod tapicera.czyzby to nieszczelna płyta pod tapicerą tam jest gumowa uszczelka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak...To też jest problem w Passku :) Odkręć tą blachę(chociaż tak żeby się dało odsunąć trochę dół) i poprostu przejedź to silikonem :D Sprzwdź także drożność odpływów w dolnej części drzwi(są tam takie małe otwory-nie pamiętam czy 3 czy 4)Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK moze lepiej uszczelniaczem dekarskim bitumicznym?jest podobny do tej uszczelki.Co ty na to patryk

Edited by kubasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej silikon,ten dekarski chyba w stu procentach nie wysycha...W razie czego będziesz mógł silikon wyciąć nożykiem tapicerskim.Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK jutro działam.Pozdrawiam dzieki.odezwę sie gdy bedzie ok.pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno pomoże,przynajmniej będziesz miał z tym spokój...Bo to napewno spod tej blachy leje się woda(spod tapicerki do środka jak napisałeś).Radzę za wczasu wysuszyć wszystko,zlać obficie auto wodą po dachu i posprawdzać resztę newralgicznych miejsc.Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro działam i dam znac.widziałem wnetrze twego paska to sa niebieski zarówki?

 

---------- Post added at 19:57 ---------- Previous post was at 19:52 ----------

 

dzieki za rady.pozdrowionka i do nastepnego.podziwiam twojego paska.mam pare pytan ale moze innym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do oświetlenia-osobny temat już jest...P.S.To są diody,jak co szukajka,było opisane.Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK moze lepiej uszczelniaczem dekarskim bitumicznym?jest podobny do tej uszczelki.Co ty na to patryk

 

Kubasek z uwagi na to, iż jestem dekarzem. Polecam silikon dekarski, uszczelniacz raczej nie spełni tutaj swojej roli. Ciężko przylega do powierzchni tj. blacha, plastik. Dekarski silikon jest bardzo dobry w tym przypadku. Sam dzisiaj walczyłem z uszczelnieniem obudowy filtra przeciwpyłkowego i użyłem właśnie tego typu uszczelnienia. Na zdjęciach w opisie widzę, że została ściągnięta plastikowa osłona, która znajduje się pod wycieraczkami. Może mnie ktoś oświecić w jaki sposób zdemontować to ustrojstwo?

 

Pozdrawiam Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstępie chciałem podziękowac wszystkim użytkownikom za cenne uwagi i podpowiedzi co do zbierającej sie wody w samochodzie.:kumple

W moim pasku okazało się, że po trzech dniach postoju na deszczu, w samochodzie po lewej stronie (po stronie kierowcy i pasażera) stoi woda:dupablada. Po przeczytaniu tego forum dowiedziałem sie co może być przyczyną takiej sytuacji. Okazało się, że zapchany mam odpływ na podszybiu a dokładnie pod akumulatorem. Po jego odetkaniu cała stojąca tam woda zlała się i mam nadzieję, że już nie będzie się zbierać. Wyjąłem całą gumę na odpływie, która wraz z liśćmi i kolkami sosnowymi zakorkowała odpływ. Mam jeszcze pytanie. Czy wyjęcie fabrycznej zaślepki pod serwem będzie miało jakieś skutki uboczne? Obecnie zdemontowałem fotel kierowcy, połowę tylnej kanapy, odchyliłem tapicerkę i farelką wszystko suszę. Na podłodze miałem ok. 2-3cm wody. Wszystko było zalane. Na szczęście moduł komfortu, który znajduje się pod nogami kierowcy wygląda na zrobiony dosyć hermetycznie. Chyba nie ucierpiał. Ciekawę czy taka sytuacja (zalanie wodą) będzie mjała jakieś konsekwencję w niedalekiej przyszłości na inne podzespoły. Woda stała ok. 4 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy wyjęcie fabrycznej zaślepki pod serwem będzie miało jakieś skutki uboczne? Ciekawę czy taka sytuacja (zalanie wodą) będzie mjała jakieś konsekwencję w niedalekiej przyszłości na inne podzespoły. Woda stała ok. 4 dni

 

Zaślepkę możesz spokojnie OUT ;) A co do skutków-mogłeś przy okazji sprawdzić w jakim stanie są kable,zarówno na zewnątrz jak i pod izolacją.Bo po takim czasie niestety mogą zaśniedzieć.Ale skoro wszystko jak narazie działa to :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Na razie mam wszystko wybebeszone i się suszy, więc jeszcze sprawdzę.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy a co zrobić z taka szparą? :(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67d3b2b3c8e91189.html ponieważ właśnie przez nią lała mi sie cała woda do środka i teraz auto całe mokre z tyłu za kierowcą ale uszczelniłem silikonem blachę z drzwiami ale co z tą szparą jak sie jej pozbyć? :(

Edited by yunivers

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy a co zrobić z taka szparą? :(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67d3b2b3c8e91189.html ponieważ właśnie przez nią lała mi sie cała woda do środka i teraz auto całe mokre z tyłu za kierowcą ale uszczelniłem silikonem blachę z drzwiami ale co z tą szparą jak sie jej pozbyć? :(

Wydaje mi się że tu jest problem prowadnicy bo ze zdjęcia widać że chyba szyba odstaje od uszczelki a nie na odwrót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy