maciej1976 Zgłoś #461 Napisano 9 Lipca 2015 Problem jest zarówno powszechny, jak i poważny. Każdy z nas wie, że elektronika i woda nie idą w parze. Dodatkowo stojąca w samochodzie woda dostarcza wątpliwej jakości efektów zapachowych a i pasażerowie nie będą zadowoleni siedząc po kostki w wodzie. Tak więc jeśli masz mokre dywaniki, bagno pod wykładziną bądź nawet stojącą wodę w kabinie to ten opis jest dla Ciebie. Niezależnie od konsekwencji, trzeba temu przeciwdziałać. Przyczyn może być wiele. W związku z powtarzającymi się zapytaniami na forum postanowiłem zebrać wszystkie wypowiedzi użytkowników w jednym miejscu, by informacje były przedstawione w sposób jasny i przejrzysty oraz by zainteresowani nie musieli przekopywać się między wątkami forumowymi. Zaznaczam, że to kompendium omawia problemy techniczne wynikające z prawidłowej bądź nieprawidłowej eksploatacji samochodu jak również z wad technicznych. Nie porusza zaś tematów trudnych do przewidzenia i dokonanych z woli człowieka (naprawa powypadkowa, wymiana szyby, wymiana uszczelek itd). Wiadomo, że w takiej sytuacji trudno przewidzieć co w samochodzie nie jest tak, jak producent przewidział. To, że mokra jest tylna część kabiny nie znaczy, że możemy wyeliminować przyczyny mające swoje źródło w przedniej części samochodu. Zapchany odpływ w przegrodzie z akumulatorem to najczęstsza przyczyna problemów z powodzią w samochodzie. Akumulator znajduje się przy podszybiu, w okolicach filtra przeciwpyłkowego. W modelach 3BG jest dodatkowo osłonięty plastikową atrapą. 3B_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3BG Pod akumulatorem znajduje się odpływ, który ma za zadanie odprowadzać wszelką zawartość płynną poza samochód. Niestety rzadko czyszczony potrafi się zatkać, głównie z powodu jesiennych liści bądź innych zanieczyszczeń doprowadzanych przez spływającą wodę (topniejący lód, padający deszcz, myjnia). Jeśli odpływ będzie zakorkowany to woda zacznie się wzbierać aż znajdzie sobie ujście do kabiny pasażerskiej poprzez filtr przeciwpyłkowy, linkę od otwierania maski komory silnika lub każdy inny sposób. By do tego nie dopuścić należy wyjąć akumulator oraz przeczyścić odpływ. Jak wyjąć akumulator w modelu 3B opisuję [link], w 3BG jest bardzo podobnie. Gdy już zdemontujemy akumulator wraz z podstawką naszym oczom ukaże się odpływ, tak więc możemy zabierać się za robotę. Na forum polecane jest użycie kompresora celem przedmuchania i udrożnienia kanału odpływowego. Jeśli zastaniemy stojącą breję, przez którą nie widać dna musimy się niestety pobrudzić i po omacku odnaleźć i odetkać odpływ. Forumowicze donoszą, że w przedziale z akumulatorem, analogicznie po drugiej stronie na wysokości serwa jest taki sam odpływ z tą różnicą, że bywa fabrycznie zaślepiony. Zdjęcie gumowej zaślepki pomogło utrzymać porządek bez żadnych negatywnych konsekwencji [dyskusja na forum] i [dyskusja na forum]. Zamieszczam opis kolegi agmuz, który zrobił dokumentację fotograficzną podczas sprzątania w swoim samochodzie: 1. Odkręcamy pokrywę filtru przeciwpyłkowego, wyciągamy ją ciągnąc do siebie (do przodu samochodu) 2. Odkręcamy klemy akumulatora oraz mocowanie akumulatora - po lewej stronie śruba rozmiar 13. 3. Wyciągamy akumulator wysuwając go w kierunku filtra przeciwpyłkowego. 4. Odkręcamy blachę (2 x nakrętka 13 , 1x śruba 13) na której stała bateria. 5. Przepychamy 2 otwory odpływowe - jeden z nich jest pod serwem hamulca, drugi bezpośrednio pod akumulatorem, sprawdzamy szczelność uszczelki (niebieskie kółko) 6. Spód jest wyklejony matą bitumiczną - jeśli jest w złym stanie można ja wymienić na nową (maty trzeba podgrzewać suszarką) 7. Przywrócenie blachy pod baterie do normalnego wyglądu ( szczotka druciana, pędzel, czarna farba np. Hammer... 8. Montujemy wszystko i koniec wodospadu w pasku. 9. Strona prawa - wyczyścić szczeliny pod i obok skrzynki komputera silnika - znajduje się tam uszczelka do linki maski ( sprawdzić szczelność , ewentualnie silikon lub klej na gorąco), polewana woda ma swobodnie przepłynąć pod i obok komputera. Dodam, że pod nogami kierowcy znajduje się moduł komfortu i zalanie tego może mieć gorsze konsekwencje, niż zmoczenie dywanika. Znajduje się on w plastikowej obudowie i jest chroniony ale nie będę tego sprawdzał długoterminowo. Nieszczelność obudowy komputera - sytuacja bardzo podobna do opisanej powyżej. W wyniku zapchanych odpływów poziom wody wzrasta, aż dociera do obudowy komputera samochodu. To taka czarna puszka po przeciwległej stronie niż filtr przeciwpyłkowy. Czasem bywa, że uszczelki (tam gdzie przewody z komory silnika wchodzą do kabiny) proszą się już o wymianę przez co woda ścieka do kabiny po przewodach. Konsekwencją tego są mokre okolice nóg kierowcy lub pasażera tylnej kanapy za kierowcą. Należy przeczyścić odpływy, i uszczelnić przeciek. Można w tym celu nawet zdemontować obudowę komputera (3 śruby nr. 10) i posługując się silikonem zabezpieczyć wszystkie krytyczne miejsca. Nieszczelność obudowy filtra przeciwpyłkowego Bardzo podobna kwestia jak powyżej. Również w przypadku tych uszczelek czas działa na ich niekorzyść przez co po jakimś czasie eksploatacji przestają zdawać egzamin. Również tu silikon bądź nowe uszczelki będą zbawieniem. Przykład z 3BG. Może też mieć miejsce nieodpowiednie dopasowanie obudowy po demontażu, wymianie, uderzeniu itd: Wadliwe odprowadzenie wody z szyberdachu Wodę z szyberdachu odprowadzają cztery przewody - dwa idą przednimi słupkami, dwa tylnymi. Zbieranie się w tych okolicach może sugerować uszkodzone przewody. Jeśli zaczyna się zbierać woda w schowkach w bagażniku z prawej lub lewej strony to można zacząć drążyć ten temat. Jeśli uszkodzenie nastąpiło bezpośrednio przy szyberdachu to płyny mogą spływać po całej podsufitce, przez co trudno wydedukować, gdzie znajdą ujście. Wadliwe uszczelki Niestety to temat rzeka. Trudno wskazać konkretne miejsce, gdyż uszczelka może przepuszczać wodę w każdym miejscu, np: Pojedyncze przypadki zgłaszane przez forumowiczów: Warto zainteresować się tematem jeszcze zanim pojawi się problem zalania, gdyż wtedy może być już za późno i pozostaje nam tylko to: Odnośniki do dyskusji na ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3866 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2767 Podsumowując: Odpływy w grodzi akumulatora Obudowa komputera Obudowa filtra przeciwpyłkowego Linka otwierania maski komory silnika Uszczelki w drzwiach To będzie 80% przyczyn. Zawsze się jednak znajdzie coś, co zaskoczy nas wszystkich tak więc powodzenia podczas dłubania w samochodzie. Jeśli chcemy poznać wszystkie posty napisane w tym temacie należy skorzystać z wyszukiwarki wpisując woda albo mokro. Autor artykułu: kubelt Pod akumulatorem znajduje się odpływ, który ma za zadanie odprowadzać wszelką zawartość płynną poza samochód. Niestety rzadko czyszczony potrafi się zatkać, głównie z powodu jesiennych liści bądź innych zanieczyszczeń doprowadzanych przez spływającą wodę (topniejący lód, padający deszcz, myjnia). Jeśli odpływ będzie zakorkowany to woda zacznie się wzbierać aż znajdzie sobie ujście do kabiny pasażerskiej poprzez filtr przeciwpyłkowy, właśnie tak przerabiałem to sam dwa razy i to najbardziej prawdopodobne 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akutom82 Zgłoś #462 Napisano 13 Lipca 2015 Ja swój problem rozwiązałem. Okazało się że po zdjęciu tapicerki w dolnej części drzwi uszczelka całkowicie sparciała. Uszczelniłem to sylikonem i nie ma ani grama wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #463 Napisano 13 Lipca 2015 Pod akumulatorem znajduje się odpływ, który ma za zadanie odprowadzać wszelką zawartość płynną poza samochód Odpływ jest pod aku i pod serwem , wywala się gumy z tych otworów ponieważ bardzo mocno pomniejszają przekrój . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpion13 Zgłoś #464 Napisano 6 Października 2015 Witam , koledzy pomóżcie od 10 lat jestem użytkownikiem passata b5 . Jako użytkownik paska wiem że trzeba dbać o drożne odpływy wody w komorze silnika , oraz uszczelce przy filtrze pyłkowym wszystko w moim aucie jest drożne i sprawne . A co powiecie na taką ciekawostkę od 2 tygodni nie pada jest sucho a po jeżdzie autem długa trasa Kraków - Szczecin pod nogami pasażera przód jest tyle wody że przeraża . Wymieniałem tylko gazety żeby szybko wpijały nadmiar wody , ale skąd ta woda skoro nie padało ? Dodam że woda jest tylko w przodzie pod nogami pasażera. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o podpowiedz jak uporać się z problemem ?. Pozdrawiam Krzysztof. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #465 Napisano 6 Października 2015 od 2 tygodni nie pada jest sucho a po jeżdzie autem długa trasa Kraków - Szczecin pod nogami pasażera przód jest tyle wody że przeraża. Jak uporać się z problemem ?. http://forum.vw-passat.pl/threads/104896-Jak-naprawić-wyciek-wody-do-samochodu-z-klimatyzacji-opis-i-fotki-Woda-w-aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpion13 Zgłoś #466 Napisano 6 Października 2015 Jeszcze raz dziękuję za pomoc , w najbliższym czasie biorę sie za naprawę opis jest szczegółowy więc powinienem dać radę:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cosmaty Zgłoś #467 Napisano 23 Listopada 2015 Hej, a co z korkami gumowymi w podwoziu? Musza byc wszystkie czy otwory w podwoziu musza byc odetkane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #468 Napisano 23 Grudnia 2015 uszczelniony przód ale z tyłu lewe + prawe mam straszna wilgoć grzyb rośnie niemal na siatce od głośnika w boczku drzwi chyba nikt nie napisze że tak ma być? co jest grane? co prawda nie używam tylnich drzwi bo aut duzo stoi a jak nawet jade w trase to i tak nie otwieram ich w ogóle, ciagłe pada i... no własnie skąd to wszystko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
havran Zgłoś #469 Napisano 23 Grudnia 2015 W tylnych drzwiach masz wilgoć z tego samego powodu co miałeś w przednich. Tylne drzwi do całkowitej rozbiórki, zabijanie grzyba i uszczelnianie drzwi tak jak w przednich cię czeka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #470 Napisano 25 Grudnia 2015 uszczelnianie drzwi tak jak w przednich cię czeka to duzo roboty nie ma zaledwie silikonem do okoła blachy ale skąd ta pleśń w dolnej części szyby w rogu przy uszczelce po jednej i drugiej stronie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
havran Zgłoś #471 Napisano 25 Grudnia 2015 Bo jest wilgoć w aucie i sobie grzybki wybrały tam miejsce na rozwój obcej cywilizacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #472 Napisano 25 Grudnia 2015 Panowie, ja już wymiękam. Non stop mam jezioro pod nogami kierowcy. Udrożniłem już odpływy pod aku i serwem, zasilikonowałem uszczelkę od linki podnoszenia maski (sparciała była), uszczelka komputera jak nowa. Gdzie szukać przyczyn? Prawa strona auta suchutka, zaś lewa (najbardziej u kierowcy, z tyłu tylko trochę) zalana. Gdzie szukać przyczyn? Są jakieś odpływy w podwoziu? Z góry dzięki i pozdrawiam, Adrian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #473 Napisano 25 Grudnia 2015 Panowie, ja już wymiękam. Non stop mam jezioro pod nogami kierowcy. Udrożniłem już odpływy pod aku i serwem, zasilikonowałem uszczelkę od linki podnoszenia maski (sparciała była), uszczelka komputera jak nowa. Gdzie szukać przyczyn? Prawa strona auta suchutka, zaś lewa (najbardziej u kierowcy, z tyłu tylko trochę) zalana. Gdzie szukać przyczyn? Są jakieś odpływy w podwoziu? Blachy z mechanizmami el. szyb uszczelniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #474 Napisano 25 Grudnia 2015 Blachy z mechanizmami el. szyb uszczelniałeś? Niee, tam jeszcze nie zaglądałem, ale chyba będę musiał. Tylko powiedz mi gdzie to sie znajduje? Musze zdjąć boczek drzwi, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #475 Napisano 25 Grudnia 2015 Zdejmujesz boczek drzwi i będziesz miał blachę wraz z mechanizmem. Odkręcasz ją i uszczelniasz - było już o tym na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #476 Napisano 25 Grudnia 2015 Zdejmujesz boczek drzwi i będziesz miał blachę wraz z mechanizmem. Odkręcasz ją i uszczelniasz - było już o tym na forum. Okej, dzięki, na dniach zajrzę do obojga drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
funky_dude Zgłoś #477 Napisano 29 Lutego 2016 (edytowane) Passat 2004..jakies dwa lata temu poradzilem sobie z woda dostajaca się do kabiny przez sparciala uszczelke komputera,teraz jego obudowa jest wklejona na silikon,doszczelnilem tez wejście linki do kabiny. Niestety woda znów się pojawiła pod wykladzina od strony kierowcy. Nie jest to klima,bo od dłuższego czasu w celu sprawdzenia jeżdżę na wylaczonej. Wsiadam,wyciągam gazety,jest niby sucho,pojeżdżę troche autem (wystarczy 10km) zaglądam pod wykladzine-bardzo mokro. Niemam juz sily.. Fakt ze ostatnio ciągle pada i na drodze mokro. Probuje eliminować przyczyny które podaliscie: Klima i jej odplyw - raczej nie bo na wylaczonej tez woda się pojawia,do tego jest to po stronie kierowcy,po stronie pasażera jest ok. Zatkane odplywy - tez nie, wyczyszczone, pod aku i serwem sucho i czysto.komputer i jego uszczelka oraz linka - solidnie doszczelnione. Zostaje uszczelnienie drzwi oraz filtra - ale tez nie za bardzo,juz pisze dlaczego: woda pojawia się pod wykladzina po stronie kierowcy,ale dość głęboko,praktycznie w miejscu gdzie grodź laczy się z tunelem srodkowym. Reka trzeba sięgną w okolice tunelu i grodzi, po prostu na środku gdzies tam jakby troche do góry nawet wyczowa się najwieksza wilgoć ktora oczywiście splywa niżej. Poprzednim razem woda ciekla po grodzi za pedalami (z perspektywy kierowcy bezpośrednio przed nim) teraz bardziej na prawo od pedalu przyspieszenia. Są jakies otwory w podłodze,ewentualnie w grodzi przez które jeszcze ta woda może się dostawać? Auto jest na zmianę przez mnie suszone a po jedzie mokre, oszaleć idzie O_o Edytowane 29 Lutego 2016 przez funky_dude Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariano2004 Zgłoś #478 Napisano 1 Marca 2016 (edytowane) ta woda w passatach Nas wykonczy. Sam nie wiem co Ci powiedzieć funky_dude. Ja też mam problem z wodą w passacie. także weź to jeszcze raz uszczelnij i zobaczysz, lej wodą na serwo i zobacz czy Ci woda leci gdzieś do środka, ponadto sprawdź te uszczelki przewodów co wchodzą do nagrzewnicy. U mnie prawdopodobnie leje się woda przez obudowę komputera i fitra przeciwpyłkowego zakupiłem juz 3 oryginalne uszczelki w serwisie (96 PLN) 8D1 907 619 3B0 819 211 8D0 819 165 B i teraz mam pytanie czy oprócz tych uszczelek tam jeszcze gdzieś idzie silikon? czy tylko same uszczelki. uszczelki są piankowe i zastanawia mnie czy zatrzymają wodę. Edytowane 1 Marca 2016 przez mariano2004 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
funky_dude Zgłoś #479 Napisano 1 Marca 2016 A od czego jest ta pierwsza z góry uszczelka na zdjęciu? Sam niewiem..auto moje stalo tydzień niejezdzone pod chmurka,wczoraj zaglądam pod wykladzine, wyciągam gazety które zostawiłem i nawet nie za bardzo wilgotne a wiem ze padalo prawie co dzień. Przejechalem 200km w deszczu - wykladzina od spodu mokra... Natomiast 2tyg temu osuszylem auto, jeździłem w dzień suchy,bylo spoko wiec zostawiłem pod chmurka,w nocy padal deszcz - a rano mokro pod wykladzina..bez sensu. Ktos by się podjal przyjąć zlecenie naprawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #480 Napisano 1 Marca 2016 funky_dude - jesteś pewien, że woda nie dostaje się poprzez blachy od el.szyb w drzwiach? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach