hubcio Zgłoś #1381 Napisano 5 Marca 2015 Spokojnie dasz radę ja montowałem tempomat prawie dwa lata temu i szczerze drugi raz na pewno bym tego nie zrobił cały dzień mi to zajęło ale później jaka satysfakcja:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1382 Napisano 5 Marca 2015 Do wtyczek dostaniesz sie od gory po wyjeciu ECU. Mi montaz z kodowaniem i zlozeniem zajal 2 godziny. A w tym jeszcze z 5 fajek i browar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol6376 Zgłoś #1383 Napisano 6 Marca 2015 (edytowane) No udało się Tempomat zamontowany tylko jest jeden problem, tempomat nie działa. Sprawa wygląda tak. Podpiąłem pod VAGA, przełącznik na OFF wskazania są na 000000. przełącznik na ON wskazania są na 000001 a powinny byc na 000011 według opisu na forum. Podpowiedzcie co źle podpiąłem. Nie podpinałem przewodu idącego do pin nr 7 białej kostki tylko podpiąłem pod 14 pin przekaźnika od kierownicy multifunkcyjnej po podobno nie działał by przycisk CANCEL ale jak i tak go wciskam to na vagu nic sie nie wyświetla. Jak wciaskam RES lub SET wskazania się zmieniają czy to wcisnę na kierownicy czy na manetce. Edytowane 8 Marca 2015 przez karol6376 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_czechy Zgłoś #1384 Napisano 9 Marca 2015 Koledzy ja mam inny problem. Tempomat oryginalny i kiedyś działający. Od kilku miesięcy jest martwy. Przeczytałem już chyba wszystko odnośnie tempomatu na forum. Po podpieciu komputera w grupie 6 zapalają się dwie jedynki na koncu, na wciskanie poszczególnych pedałów również reaguje. W grupie 22 sprawdziłem przełaczniki w manetce +, -, oraz reset i tez działaja. Robiłem również ponowne kodowanie. Sprawdziłem też wszelkie możliwe moduły w aucie i nie ma żadnych błędów a tempomat nie działa. Gdzie jeszcze mozna szukac przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #1385 Napisano 10 Marca 2015 Jak pisałem w poście #1365 ( http://forum.vw-passat.pl/threads/40076-Jak-zamontowa%C4%87-tempomat?p=2205714&viewfull=1#post2205714 ) najpierw należy sprawdzić jakie piny są nam potrzebne. Przez to, ze ja nie sprawdziłem, musiałem to rozbierać 3 razy. Za 3 razem się udało wszystko zamontować. Rozbierałem wszystko według opisu w poście #2, oprócz rozłączania kabelków z wtyczki przy ECU. Trochę ciężki dostęp był, bo ta "tacka" z wtyczkami za daleko nie chciała wyjśc, ale się udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_czechy Zgłoś #1386 Napisano 21 Marca 2015 (edytowane) A więc mój problem z tempomatem rozwiązany. Przeczytałem dokładnie wszystko raz jeszcze na temat diagnostyki tempomatu i okazało się że do tempomatu nie dociera sygnał prędkości z czujnika G22. Mogą być 2 przyczyny tego stanu. Po 1 uszkodzony czujnik G22, ale wtedy komputer zgłasza błąd, a po 2 niefabryczne radio. I u mnie wystąpił ten 2 problem. W fabrycznej kostce zasilającej na pinie numer 1 jest sygnał GALA, który pochodzi z czujnika G22 przy skrzyni biegów a z tegoż samego czujnika również tempomat pobiera prędkość. Moje nowe radio na ten pin podaje sygnał SUB OUT, co powodowało zakłócenia w odczycie prędkości (podawało prędkość 0 km/h). Starczyło go wypiąć i po sprawie. Dodam też że ten problem miał wpływ na temperaturę pokazywaną na FIS oraz na klimatroniku. Temperatura spadała o trochę po czym się zawieszała i trzymało ją tak kilka godzin. Prawie rok czasu ale w końcu usterka naprawiona Edytowane 24 Marca 2015 przez mariusz_czechy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skotnik Zgłoś #1387 Napisano 23 Marca 2015 Znalazłem ten temacik i bardzo zachciałem mieć tempomat u siebie. Na początek napisałem do serwisu VW z pytaniem o ceny. Wiązka koszt 332 zł Manetka 340 zł Zostaje szukać na allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #1388 Napisano 23 Marca 2015 Ja ostatnio manetkę wyrwałem za 35zł + wiązka 31zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #1389 Napisano 23 Marca 2015 realna cena używanej oryginalnej manetki w dobrym stanie to ok 50zł + wiązka za 30. Nie przepłacaj za nowe bo nie warto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skotnik Zgłoś #1390 Napisano 23 Marca 2015 realna cena używanej oryginalnej manetki w dobrym stanie to ok 50zł + wiązka za 30. Nie przepłacaj za nowe bo nie warto Pewnie że nie dam takich pieniędzy jak oni chcą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek.500 Zgłoś #1391 Napisano 24 Marca 2015 Również dziś byłem w salonie VW w Libertowie. Koszt wiązki 331 zł ! COOOO? Skąd w takim razie wziąć oryginalną wiązkę z pinami do tempomatu za normalną cenę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chim Zgłoś #1392 Napisano 24 Marca 2015 ... Skąd w takim razie wziąć oryginalną wiązkę z pinami do tempomatu za normalną cenę? Eeee no, już tyle razy było. Zrobić samemu - największa frajda. Wtyczkę T10S (do manetki) z wiązki lewych przednich drzwi - sterowanie elektrycznymi lusterkami. Piny - sklep internetowy TME - uwaga! mogą nie chcieć sprzedać "na sztuki" (gdzieś sobie skopiowałem dokładne typy w przypadku płaskich lub okrągłych końcówek - też już było). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek.500 Zgłoś #1393 Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) Dziękuję. Podsumowując potrzebuję: - sześciu kabli o długości ~55 cm i średnicy od 0.5 do 0.75mm - dziewięć sztuk konektorów męskich, gdyż dwa kable od strony manetki łączą się w jeden o nazwie MQS F063 (Passat po 1998r) - wtyczka T10S Zgadza się? Edit: potrzebuję ośmiu sztuk konektorów męskich, gdyż dwa kable od strony manetki łączą się w jeden, a ten kabel, który idzie do kostki pomarańczowej należy połączyć za pomocą np. szybkozłączki, tak? Edytowane 28 Marca 2015 przez Krzysiek.500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #1394 Napisano 30 Marca 2015 Kable są średnicy jak dobrze pamiętam 0.34mm a długość ~90cm mam w domu gdzieś oryginalna wiązkę w piewnicy. Do manetki ida żeńskie a przy kompie męskie do 98r okrągłe a po 99r kwadratowe piny. Można tez od śledzia z kompa i będą wtyczki do manetki pasować a przy kompie podlutowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba007 Zgłoś #1395 Napisano 4 Kwietnia 2015 Witam. Panowie a co sądzicie o takim zestawie tempomatu ? http://allegro.pl/manetka-tempomat-wiazka-vw-golf-iv-passat-b5-bora-i5230998666.html Czy lepiej szukać oryginalnej wiązki bo ta z aukcji jest chyba nie oryginalna . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #1396 Napisano 4 Kwietnia 2015 Mam taką wiązkę i siedzi poprawnie. Nie wypina się, nie jest luźna. Samą manetkę kupowałem za niecałe 50zł oryginalną - używaną. Jakość wysoka a co do zamiennika to niech wypowiedzą się posiadacze takowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #1397 Napisano 4 Kwietnia 2015 Witam. Panowie a co sądzicie o takim zestawie tempomatu ? http://allegro.pl/manetka-tempomat-wiazka-vw-golf-iv-passat-b5-bora-i5230998666.html Czy lepiej szukać oryginalnej wiązki bo ta z aukcji jest chyba nie oryginalna . Same wiązki takie jak ta chodzą po 30 zł + ok. 50 zł manetka. Wiec te 125 zł to trochę dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrykowski Zgłoś #1398 Napisano 17 Kwietnia 2015 panowie czytalem 1 posty i pytanko mam bo mam inna wiązkę .... i taka manetke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1399 Napisano 17 Kwietnia 2015 I gdzie pytanko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrykowski Zgłoś #1400 Napisano 18 Kwietnia 2015 co z tą wiązką ,bo mam inna wtyczkę na początku i inne kolory kabelków i teraz czy montaż jest taki sam jak w 1 poście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach