Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko do wtyczek.

OK

zakładałem lutując

Ta opcja mi pasuje

Dziekuje ;-)

PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998.

Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą.

Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu.

 

 

z manetki ----->do kostki

PIN nr 6 -----> do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie)

PIN nr 2 -----> do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1

PIN nr 4 i 7 -----> do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9

PIN nr 3 -----> do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8

PIN nr 5 -----> do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1

 

Podlaczylem wedlug tego potwierdzam ,ze opis jest w 100% poprawny -wszystko sie zgadzalo ,kolory kabli i kostek -praca szybka ,przyjemna i od dzis ciesze sie z posiadania dzialajacego tempomatu ;-]

Oczywicie do tego login 11463 w sterowniku silnika .Pozdrawiam i dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Edytowane przez marek664
robota zrobiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wielu miesiącach męki ze sprzedającymi, udało mi się zamontować tempomacik.

Póki co działa, ale jeszcze nie przetestowałem czy działa tak jak powinien. Chodzi głównie o obsługę, co i jak powinno działać.

 

 

 

 

Z tego co widzę masz AVF'a tak jak ja. Zanim kupisz wiązkę z tej aukcji co wkleiłeś, upewnij się jakie piny będą ci potrzebne.

Ja kupiłem takie jak na zdjęciu w twojej aukcji i nie pasowały. U mnie były cienkie piny, coś takiego:

$_57.jpg

 

Ja mieszkam w Anglii i zamawiałem z Polski. Zwrot trwał miesiąc i sprzedający się ze mną kłócił, że na pewno pasuje. A nie pasowało.

 

Żeby sprawdzić jakie piny będą ci potrzebne, najlepiej odkręcić pokrywę komputera i wypiąć białą kostkę. Sprawdź jakie tam są piny i kup tem które będą ci potrzebne. Ja to wszystko 2 razy rozbierałem.

Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :)

 

Cieszyłem się z dobrodziejstwa jakim jest tempomat, ale do czasu... Jeden mechanik wymienił mi sonde lambda i grzebał przy przepustnicy (czyścił chyba) to od tej pory tempomat nie działa. Passeratti mam takie jak w opisie. Gaz na linkę. U innego mechanika sprawdziliśmy wszystko wkoło silnika i były wężyki podciśnienia nie podpięte do niczego. Nigdzie nie mogliśmy znaleźć tej pompki podciśnienia z okrągłym wejściem na 3 kabelki. Wiecie gdzie ona się znajduje?

 

Druga rzecz to sprawdziliśmy pod kompem manetkę w grupie 066 i tak:

Na OFF mam na końcu: 0011

Na ON: 0000

Na SET: 0100

Na RES: 1000

 

Jest również reakcja na naciśnięcie pedału sprzęgła i hamulca. Co więcej podczas jazdy pokazywana jest w komputerze prawidłowa prędkość a po naciśnięciu SET dana prędkość jest zapamiętywana. No ale jej nie utrzymuje... Poradźcie coś.. robię trochę tras po autostradach i przydał by się tempomacik zwłaszcza, że wcześniej działał.

 

Pozdrawiam,

Fiszu

 

****

Jeśli moderator stwierdzi, ze to zły temat to niech przeniesie proszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem, że tempomat działa u mnie tylko jak mam włączony prawy kierunkowskaz. Na wyłączonym lub włączonym w lewo nic nie działa, włączę prawy, pokazuje się kontrolka i tempomat działa. Co może być przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

manetka uszkodzona (taśma w środku lub styki).

Jak włączysz kierunkowskaz to przerwana taśma/luźny styk zaczyna działać, a po wyłączeniu się rozwiera.

Przynajmniej od tego bym zaczynał próby naprawy, lub podmiana manetki jak masz skąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby stryjek cofnal sie strone dalej to by widzial moj opis dokladnie takiego uszkodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby stryjek cofnal sie strone dalej to by widzial moj opis dokladnie takiego uszkodzenia.

 

Faktycznie opisane, nie zauważyłem

 

 

manetka uszkodzona (taśma w środku lub styki).

Jak włączysz kierunkowskaz to przerwana taśma/luźny styk zaczyna działać, a po wyłączeniu się rozwiera.

Przynajmniej od tego bym zaczynał próby naprawy, lub podmiana manetki jak masz skąd.

 

Tak, luźny był jeden ze styków tej taśmy na 2 piny, podlutowałem i wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie, zamontowałem manetke, wiązke puściłem w strone komputera ale za chiny nie moge poradzic sobie z kostaki białą i pomarańczową. Trzeba wszystkie te listwy z tymi przekaźnikami pod kierownica poodkręcać, żeby jakoś cudem dostac się do tych wtyczek? Tam jest tyle tych przewodów pod spodem, że głowa mała. Napiszcie mi jak Wy wytargaliście je do środka auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, my zamiast to wszystko do srodka to otwiermy maske i odkrecamy dekiel komputera. Wyjmujemy go, odlaczamy wtyczki i sobie na spokojnie wszystko z gory od zewnatrz robimy ;). A przynajmniej wiekszosc z nas tak robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpinam kompa, wypinam wszystkie wtyczki i odkręcam te dwa wkręty ktore trzymaja tą obudowę tych wtyczek (tylko z tym jednym wkrętem będzie chyba problem bo troche kiepski dostęp do niego) i chyba musze w kabinie przeciąć opaski co trzymają całą tą wiązke tych wtyczek? I całość ma wyjdzie ładnie na zewnątrz? Bo na stronie 7 post 130 kolega Gulinski pisze "uchwytu i tak się nie wciągnie do do skrzynki komputera bo kable są za krótkie a wiązka nie puszcza."

Edytowane przez karol6376

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyszły i dało się do nich dolutować (zakładałem bez końcówek, więc jeszcze gorzej).

Generalnie tak, otwierasz obudowę ECU, wypinasz ten płaskownik blokujący (u mnie nie na śrubki tylko należy go lekko nacisnąć, drugą ręką odgiąć z zaczepu i potem już spokojnie zdjąć z drugiego zaczepu).

Obudowę otwierasz a nie zdejmujesz. Odkręcasz tylko "dekiel", on jest chyba na 5 albo 6 śrub.

Do jednej (od strony grodzi jest bardzo kiepskie dojście. Należy wyjąć "zaślepkę" z podszybia (zaraz przy wieloklinie ramienia wycieraczki) i wtedy masz idealne dojście bo to jest specjalna zaślepka do tej własnie śruby (bezpośrednio nad nią) i kluczem nasadowym/sztorcowym wykręcasz bez problemu.

Dolna cześć obudowy ECU dalej pozostaje przykręcona do auta i jej nie ruszaj bo tam jest uszczelka.

Jak wyjmiesz ECU z obudowy/odepniesz wtyczki - są od spodu to masz "wielką dziurę którą przełożysz sobie wiązkę od manetki. Bez kitu ale pomarańczę tamtędy dałoby radę przecisnąć.

Myślę, że dasz radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja to wszystko dzisiaj miałem porozkręcane, dokładnie tak jak piszesz. U mnie komp też jest na taki płaskownik. Tylko myślałem, że trzeba poodpinać te wszystkie wtyczki i potem nurkować pod kierownice i się męczyć, ale jak zobaczyłem ile tam jest tych kabli to poległem, próbowałem z godzinę i dałem sobie spokój. Czyli mówisz żeby odkręcić dwa wkręty i całość wyjdzie mi na zewnątrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz plaskownik to komp wyjdzie (delikatnie aby nie wyrwac wtyczek) i juz. Nie bardzo wiem o jakich dwoch wkretach caly czas piszesz?

Wkrety sa tylko od pokrywy ale jest ich tam wiecej, kompvtrzyma sie na plaskowniku i to wszystko. Albo masz jakas rzezbe albo nie do konca sie rozumiemy z tymi dwoma wkretami. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi mu o te wkręty które trzymają te kostki

f4301e15c410cbdb829872b6fa552e3f.jpg

Edytowane przez hubcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi chodzi o te dwa wkręty co trzymają kostki. I czy jak je odkręce to czy wyjdzie to na tyle z tymi kostkami, żebym wpiął tempomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No mi chodzi o te dwa wkręty co trzymają kostki. I czy jak je odkręce to czy wyjdzie to na tyle z tymi kostkami, żebym wpiął tempomat.

Ja nie pamiętam dokładnie ale do jednego wkręta jest bardzo kiepskie dojście a i tak ja musiałem nurkować pod kierownicę żeby piny włożyć do kostki bo od strony silnika nie mogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to wystarczy do zamontowania tempa?

 

http://allegro.pl/tempomat-z-wiazka-...987313559.html

kupiłem z tej aukcji wszystko rozebrałem łącznie z kostkami, podpiąłem i co ? Wtyczki nie pasują jakbym dorwał wtedy gościa co mi to sprzedał to chyba bym go zabił ...

http://allegro.pl/tempomat-z-wiazka-golf-iv-passat-b5-sharan-octavia-i5124486819.html

 

Tak z ciekawości ile teraz kosztuje oryginalna w ASO? Bo to co jest na allegro to albo lutowanie, albo taki shit jak kupiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No mi chodzi o te dwa wkręty co trzymają kostki. I czy jak je odkręcę to czy wyjdzie to na tyle z tymi kostkami, żebym wpiął tempomat.

 

Ja tam ich nie odkręcałem, teraz nie pamiętam ale wiem, że jakoś się je "wypina" te kostki z mocowania i normalnie wyciąga. Na 100% tych wkrętów nie ruszałem, dla tego tez nie mogłem załapać o jakie Ci chodzi.

 

 

 

Wtyczki nie pasują

nie pasuje Ci wtyczka wiązki w manetkę czy piny masz nie takie (okrągłe zamiast kwadratowych lub odwrotnie)?

Pytam, bo same piny to chłopaki gdzieś kupują (jakiś sklep moto lub elektroniczny, nawet gdzieś w tym wątku o tym było). po kilka groszy za sztukę i można je sobie zamienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pasuje Ci wtyczka wiązki w manetkę czy piny masz nie takie (okrągłe zamiast kwadratowych lub odwrotnie)?

Pytam, bo same piny to chłopaki gdzieś kupują (jakiś sklep moto lub elektroniczny, nawet gdzieś w tym wątku o tym było). po kilka groszy za sztukę i można je sobie zamienić.

w białej kostce są takie igiełki te są za duże (płaskie szerokie piny)

Szkoda, że wcześniej nie czytałem tego wątku, bo dostałem taką samą wiązkę jak kolega Adawis post 1343

http://forum.vw-passat.pl/threads/40076-Jak-zamontować-tempomat/page68

Edytowane przez wojtekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... a i tak ja musiałem nurkować pod kierownicę żeby piny włożyć do kostki bo od strony silnika nie mogłem.

 

No i chodzi mi o to jak Wam się to udało zrobić pod kierownicą. Na dzień dobry są tam dwie listwy z przekaźnikami, za tymi dwoma jest jedna ktora jak patrzyłem jest przykręcona do grodzi między kabiną a silnikiem i a nad nią widzę te wszysykie wtyczki do ktorych trzeba się wpiąć. Nie mam pojęcia jak ja to zrobię alę jakoś będę musiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności