Skocz do zawartości
czarny0531

Montaż zabezpieczenia

Rekomendowane odpowiedzi

tego już nie poruszałem , ale łatwo wyeliminować wszelkie błędy poprzez jednoczesne odcięcie + po stacyjce, tylko potem trzeba go złapać z odpowiedniego miejsca bo tam gdzie jest w rozpiskach do alarmu już go nie będzie ;), a jest potrzebny do działania w większości blokad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wyczytałem na tym forum mam kilka spostrzeżeń i proszę o ewentualne komentarze, a mianowicie:

1. Ktoś pisał gdzieś, że przy montażu "odcinki" można ciąć kabelek czujnika położenia wału. Ale czy to spowoduje brak uruchmienia silnika czy tylko gorsze parametry jego pracy?

2. Jak ciąć sygnał sterujący pompy paliwa, kiedy AFN jej nie ma? Może coś w pompie wtryskowej zamieszać?

3. Doszedłem do wniosku, że cięcie rozrusznika to żaden sposób, gdyż łatwo można to obejść chyba, że coś źle zrozumiałem.

4. Odcięcie zasilania ECU przy włączonym zapłonie powoduje wysypanie się błędów, które są "intermittent" jak ktoś to już opisał.

Wniosek, to co pozostało? Chyba tylko obudować pancernie kompa i zamontować całkowicie inny mechanizm otwierania maski (poza oczywiście odcięciami OBD, "+" po stacyjce, itp.)

Edytowane przez raff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego, co wyczytałem na tym forum mam kilka spostrzeżeń i proszę o ewentualne komentarze, a mianowicie:

1. Ktoś pisał gdzieś, że przy montażu "odcinki" można ciąć kabelek czujnika położenia wału. Ale czy to spowoduje brak uruchmienia silnika czy tylko gorsze parametry jego pracy?

 

Czy można ciąć to zdania są podzielone, jedni twierdzą że można i nic sie nie dzieje, inni twierdzą że nie powinno się wprowadzać żadnych zakłóceń w tym obwodzie. Jeżeli chodzi o TDI na VP to jest tam tylko jeden czujnik położenia wału więc napewno unieruchomi silnik. TDI PD ma czujnik położenia wału oraz czujnik położenia wałka rozrządu i w przypadku awari jednego z czujników ECU jakoś sobie radzi, więc konieczne jest odcięci obydwu.

 

3. Doszedłem do wniosku, że cięcie rozrusznika to żaden sposób, gdyż łatwo można to obejść chyba, że coś źle zrozumiałem.

 

może brzmi bardzo prosto ale napewno jest upierdliwe dla złodzieja, chciałbym widzieć jak samodzielnie wypycha paska z parkingu a potem pali go na pych.

 

4. Odcięcie zasilania ECU przy włączonym zapłonie powoduje wysypanie się błędów, które są "intermittent" jak ktoś to już opisał.

Tak jak już było pisane to prymitywna odcinka, ale jak już chcesz to błędów możesz się pozbyć przecinając równocześnie gruby czarny przewód w wiązce stacyjki, tak jest zabezpieczona chyba większość TDI-ków, bardzo łatwo to rozpoznać bo auto zachowuje się jakbyś nie włączył stacyjki - deska jest "martwa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Właśnie szykuję się na montaż KD2006. Mógłby mi ktoś wysłać na maila instrukcję montażu:?:

Byłbym wdzięczny.

 

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raff-

1. Czujnik wału w AFN unieruchomi auto. Odcinkę zrób w obudowie kompa, tak, aby bez otwierania nie dało się doprowadzić sygnału z czujnika.

2. W pompie wtryskowej masz elektrozawór. Sterowany jest z pierwszego pinu wtyczki na pompie. Cięcie unieruchomi auto. (łatwo przywrócić)

3. Łatwo, niełatwo- to pojęcie względne. Może zdarzyć się sytuacja, że po przywróceniu cięć złodziej trafiając dodatkowo na problem z rozruchem odpuści.

4.15 to bezpieczne cięcie, nie generuje błędów, ale jest łatwe do przywrócenia.

Co pozostało? Schemat w dłoń i fantazja :) ostatnio jako dodatek ciąłem pedał gazu :)

Pomyśl o piątym pinie pompy, 2 i 28 pinie ECU, 3, 5 i 11 pin licznika... wiele tego jeszcze jest.

 

Wniosek, to co pozostało? Chyba tylko obudować pancernie kompa i zamontować całkowicie inny mechanizm otwierania maski (poza oczywiście odcięciami OBD, "+" po stacyjce, itp.)

Jak to zrobisz plus uniemożliwisz szybkie zdjęcie konsoli to możesz spać spokojnie. Powiem trocę przewrotnie, mam nadzieję, że nie wywołam burzy... Większość właścicieli "chodliwych" marek przykłada nieco rękę do zniknięcia auta. Mając tak popularne auto jak passat trzeba się trochę zaangażować i włożyć cos solidego a nie montować zabawkę za 150zł a potem płakać.

 

---------- Post added at 03:27 ---------- Previous post was at 03:23 ----------

 

Witajcie. Właśnie szykuję się na montaż KD2006. Mógłby mi ktoś wysłać na maila instrukcję montażu

Byłbym wdzięczny.

 

[email protected]

 

Poszło. A nie myślałeś o proximie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju jeżeli możesz to doradź coś. Chodziło mi o działanie podobne lub lepsze do KD2006.

 

Aha ktoś wysłał mi ten schemat ale w samochodzie znajomego przewód zielony był ucięty :( czarny łączył się z brązowym (chyba masa), Czerwony to chyba zasilanie i podpięty był do oznaczenia nr30 (pierwsze od prawej). Macie jakiś manual montażu do passata:?: :D

Nie znalazłem przewodu szarego i różowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pomysł KD jest Ok, natomiast jak poczytasz na branżowych forach instalatorów to dowiesz się, że KD pracuje mało stabilnie i często zdażają się problemy. Pan Toporczyk podobno już nad tym pracuje :) Proxima robi podobne urządzenia i choć dwa razy droższe to właśnie za stabilność się tu płaci. Co do montażu w passacie to nie ma filozofii. Zielony który był ucięty możesz podłączyć do brązowego z białym paskiem idącym do lampy (koniecznie separuj diodą, chyba, że założysz proximę). Znajdziesz go w brązowym złączu w boczku. pin 6. Czarny to jak zauważyłeś masa i podpinasz do brązowego na pokładzie. Różowy to plus po stacyjce, podpinasz bezpośrednio do wiązki w stacyjce lub na pin 4 opisany jako 15 w skrzynce pod kierą. Szary to sterowanie przekażnikiem blokady i jeśli chcesz wykorzystać obydwa obwody to musisz go podpiąć. Co do tego gdzie i co blokować to już Twój wybór i nie ma co pisać public o tym. Kilka miejsc dla siebie znajdziesz w moich postach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, Stern. Dużo tego na forum, naczytałem się co nie miara. Wszystkie zebrane przeze mnie informacje pochodzą z różnych wersji silnikowych i stąd wynikały moje niejasności, bo gdzieś tam piszą, że nie można a gdzie indziej, że można. A tu informacja do AFN-a w pigułce.

Pomyśl o piątym pinie pompy, 2 i 28 pinie ECU, 3, 5 i 11 pin licznika... wiele tego jeszcze jest.

... a co to?

 

P.S W niedzielę o 05.27 to z reguły się śpi :)

Edytowane przez raff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... a co to?

 

No każde z tych przewodów unieruchamia auto. Pompa czy ECU wyłącza auto. Piny "licznikowe" podają info o rozpoznaniu kluczyka, ale ważne!! to zadziała tylko jak będzie przecięte w momencie zapodania plusa po stacyjce (tylko wtedy transponder jest weryfikowany). Sugeruję jednak robić cięcia w skrzynce z kompem bo dostęp trudny. Stosując np blokadę rozproszoną proximy element wykonawczy (przekaźnik) nie ma przewodowego sterowania z centralki, czyli nie dochodzą do odcinki żadne przewody których zwarcie, zapodanie impulsa mogłoby odcinkę ominąć. Trzeba to połączyć a to wymaga czasu

 

PS. Z reguły tak, ale są wyjątki :)

Edytowane przez Stern

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju a wiesz moze czy kabel od rozrusznika przechodzi przez skrzynke bezpiecznikow/przekazników? chce zrobic odcinke rozrusznika i nie mogę zlokalizowac kabla :/ (audi a4 b5)

Edytowane przez tw182

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzeju a wiesz moze czy kabel od rozrusznika przechodzi przez skrzynke bezpiecznikow/przekazników? chce zrobic odcinke rozrusznika i nie mogę zlokalizowac kabla :/ (audi a4 b5)

 

Przechodzi. Sprecyzuj rok i oznaczenie literowe silnika to podam Ci na którym pinie to szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Czy ktoś może mi napisać jaki kolor przewodu jest odpowiedzielny za zasilanie komputera w 1.9 tdi AVB rok 2004.

 

pzdr

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał tw182

Andrzeju a wiesz moze czy kabel od rozrusznika przechodzi przez skrzynke bezpiecznikow/przekazników? chce zrobic odcinke rozrusznika i nie mogę zlokalizowac kabla :/ (audi a4 b5)

 

Przechodzi. Sprecyzuj rok i oznaczenie literowe silnika to podam Ci na którym pinie to szukać.

 

http://www.autoalarmy.pl GG3453868

Ja tez bym sie dołaczył, ale mi chodzi o passata B5 2000rok z silnikiem ATJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kziek

Witam. Mam pytanie do P. Andrzeja - jest to moj pierwszy post - proszę o wyrozumialość. Passat 2001 1.9 TDI silnik 101 KM bodajże AVB na PD.

 

1. Czy odcięcie rozrusznika ( po stacyjce ) wystarczy, czy lepiej gdzie indziej,

2. Gdzie zrobić jeszcze odcięcie

 

Bardzo prosze o info na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez bym sie dołaczył, ale mi chodzi o passata B5 2000rok z silnikiem ATJ.

 

Czerwono czarny 2,5mm kwadrat. Znajdziesz go m in w wiązce stacyjki.

 

Witam .

Czy ktoś może mi napisać jaki kolor przewodu jest odpowiedzielny za zasilanie komputera w 1.9 tdi AVB rok 2004.

 

A o które zasilanie Ci chodzi bo jest kilka? Masz problem z ECU i chcesz przemierzyć czy co? W każdym razie masy masz na pinach 4 i 5 (brązowy), Po stacyjce to 37 (czarny), pełny plus masz na 1 i 2 (czerwone z fioletem, albo zielonym nie pamiętam), ale dopiero jak złapie przekaźnik K46. Jest jeszcze plus z pedału hamulca na pinie 32

 

Witam. Mam pytanie do P. Andrzeja - jest to moj pierwszy post - proszę o wyrozumialość. Passat 2001 1.9 TDI silnik 101 KM bodajże AVB na PD.

1. Czy odcięcie rozrusznika ( po stacyjce ) wystarczy, czy lepiej gdzie indziej,

2. Gdzie zrobić jeszcze odcięcie

Bardzo prosze o info na PW

 

Mam nadzieję,że rozjaśniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przechodzi. Sprecyzuj rok i oznaczenie literowe silnika to podam Ci na którym pinie to szukać.
silnik 1,6 ADP 95 rok, sedanik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje odciąć zasilanie ECU żeby unieruchomić samochód , gdzieś znalazłem żo to cienki czarny w wiązce do puszki z kompem lub czarno-fioletowy , ale cienkiego czarnego nie ma wcale a czarno-fioletowy jest bardziej fioletowo-czarny i chyba to nie jest to . Więc dlatego pytam który odciąć ? A pinów nie widze , bo puszke mam tylko uchyloną .

 

pzdr.

Mariusz

Edytowane przez maniak99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co myslicie o tym? czy nie warto i lepiej jakiś tańszy? http://www.allegro.pl/item620584579_najlepszy_alarm_powiadomienie_1900metrow_zobacz.html Dobry bo ma powiadomienie i duży zasięg. Najchętniej to bym nie podłączał swiateł i syreny, żeby nie odstraszyć złodzieja tylko go złapać i nakopać do dupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik 1,6 ADP 95 rok, sedanik

 

Czerwono czarny 1.5mm kwadrat. Jak dobrze pamiętam to w brązowym dwupinowym złączu na pierwszym pinie, ale to już leciwe auto i mogę się mylić. Na bank w każdym razie czerwono czarny w wiązce stacyjki.

 

Potrzebuje odciąć zasilanie ECU żeby unieruchomić samochód , gdzieś znalazłem żo to cienki czarny w wiązce do puszki z kompem lub czarno-fioletowy , ale cienkiego czarnego nie ma wcale a czarno-fioletowy jest bardziej fioletowo-czarny i chyba to nie jest to . Więc dlatego pytam który odciąć ? A pinów nie widze , bo puszke mam tylko uchyloną .

 

Tak, powinien być to cienki czarny, ale z kolorami różnie bywa (chińscy dostawcy wiązek :) ) więc najlepiej się kierować numerami pinów bo to pewne. Ten czarny to pin 37, jest to plus po stacyjce. Co do tego fioletu i czarnego... to nie bardzo wiem skąd to wziąłęś bo fioletowo czarny to map sensor i nie nie powoduje wyłączenia auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności