Stern Zgłoś #41 Napisano 27 Sierpnia 2008 a co kolego myslisz o czyms takim jak kd 2006 ? Zupełnie przeciętna blokada, żadna rewelacja. Jesli myślisz o blokadzie to poczytaj o blokadach rozproszonych, to na dziś najlepszy sposób na unieruchomienie auta. Najlepsze blokady rozproszone z jakimi miałem do czynienia produkuje proxima, są drogie, ale skuteczne. Wszędzie tam, gdzie masz ukryte wyłączniki, przekaźniki, wiązki itp dość łatwo i szybko trafić do elementu wykonawczego czyli przekaźnika, który coś tam odcina. Przy blokadzie rozproszonej nie pójdziesz po wiązce do przekaźnika bo jej po prostu nie ma. Powiem Ci szczerze, że przy tego rodzaju blokadzie naprawdę ciężko trafić na cięcie. Ja jednak uważam, że blokady owszem, ale w aucie powinno być zamontowane coś co będzie wyło jak ktoś do niego wejdzie. Nawet jeśli to będzie prosty alarm to po włamaniu będzie głośno i złodziej nie ma już tak komfortowej sytuacji jak w przypadku samej blokady. Załóż taką sytuację- gość wchodzi do Twojego auta o godz 1 w nocy, masz blokadę, alarmu nie masz, więc nikt nie wie, że złodziej juma Twoją furę. Siedzi tam sobie choćby do 4 rano i jestem pewien, że spokojnie trafi na cięcie od KD. Podsumowując blokady owszem, ale do blokady powinien być choćby najprostszy alarm NIEFABRYCZNY. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #42 Napisano 27 Sierpnia 2008 Dzięki za wrzutę opisu montażowego od alarmu - na pewno wielu osobom się przyda na dobry początek. każdy dodatkowy blok, czy alarm jest skutecznym drobiazgiem, który może spowodować, że złodziej poszuka sobie autka bez zamontowanego zabezpieczenia. Zgadzam się całkowicie z powyższym zdaniem. Po prostu głupotą jest zostawienie auta tylko z fabrycznym alarmem czy imobiliserem, już założenie prostego alarmu z czujnikami ruchu wewnątrz auta i głośną syreną odbiera potencjalnemu złodziejowi "komfort" pracy - nawet jeśli złodziej dokładnie wie co jest cięte to przy odpowiednim montażu czas potrzebny na uruchomienie takiego auta jest po prostu zbyt długi aby ryzykować wpadkę - złodziej wybierze inne auto. A na lawetę nie ma rady, ale to już inne biorą na lawetę a nie paroletnie passaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #43 Napisano 27 Sierpnia 2008 To i ja się podepnę pod prośbę [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #44 Napisano 27 Sierpnia 2008 Zupełnie przeciętna blokada, żadna rewelacja. Jesli myślisz o blokadzie to poczytaj o blokadach rozproszonych, to na dziś najlepszy sposób na unieruchomienie auta. Najlepsze blokady rozproszone z jakimi miałem do czynienia produkuje proxima, są drogie, ale skuteczne. Wszędzie tam, gdzie masz ukryte wyłączniki, przekaźniki, wiązki itp dość łatwo i szybko trafić do elementu wykonawczego czyli przekaźnika, który coś tam odcina. Przy blokadzie rozproszonej nie pójdziesz po wiązce do przekaźnika bo jej po prostu nie ma. Powiem Ci szczerze, że przy tego rodzaju blokadzie naprawdę ciężko trafić na cięcie. Ja jednak uważam, że blokady owszem, ale w aucie powinno być zamontowane coś co będzie wyło jak ktoś do niego wejdzie. Nawet jeśli to będzie prosty alarm to po włamaniu będzie głośno i złodziej nie ma już tak komfortowej sytuacji jak w przypadku samej blokady. Załóż taką sytuację- gość wchodzi do Twojego auta o godz 1 w nocy, masz blokadę, alarmu nie masz, więc nikt nie wie, że złodziej juma Twoją furę. Siedzi tam sobie choćby do 4 rano i jestem pewien, że spokojnie trafi na cięcie od KD. Podsumowując blokady owszem, ale do blokady powinien być choćby najprostszy alarm NIEFABRYCZNY. witaj kolego a wiec stern co mi radzisz aktualnie nie mam praktycznie zadnego zabezpieczenia niestandardowego ale mam auto w garazu skitrane i postoi jeszcze tam do grudnia nim wroce do pl wiec ciagle szukam czegos co bede mogl sam zamontowac jesli masz jakis fajny pomysl co moglbym sam zrobic to byl bym ci wdzienczny za jakas podpowiedz na priv jak co zrobic by go tak latwo nieskroili mi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #45 Napisano 27 Sierpnia 2008 To i ja się podepnę pod prośbę Witam, ja też mam wielką prośbę o podesłanie co i jak :-): [email protected] pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #46 Napisano 27 Sierpnia 2008 Podpisuję się pod prośbą o instrukcje i schematy do KD2000. [email protected] Jutro będzie wolny dzień to sobie zamontuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #47 Napisano 27 Sierpnia 2008 witaj kolego a wiec stern co mi radzisz aktualnie nie mam praktycznie zadnego zabezpieczenia niestandardowego ale mam auto w garazu skitrane i postoi jeszcze tam do grudnia nim wroce do pl wiec ciagle szukam czegos co bede mogl sam zamontowac jesli masz jakis fajny pomysl co moglbym sam zrobic to byl bym ci wdzienczny za jakas podpowiedz na priv jak co zrobic by go tak latwo nieskroili mi Hm... Moje zdanie już znasz przecież... alarm- koniecznie, blokada- byłoby dobrze. Alarm-Zadnych cudów, średnia klasa za rozsądne pieniądze, ale z markowych, żeby pracował stabilnie i nie wzbudzał się z byle powodu. Koniecznie z atestem, funkcją komfort i prealarmem, żeby można było dwustrefowy czujnik podpiąć (np. mikrofala). Nie chcę robić kryptoreklamy, więc jak będziesz miał dylemat z wyborem modelu to poślę Ci te godne uwagi na priv. Co do blokady to jak na chleb Ci nie brakuje to blokada rozproszona np proximy. Skuteczniejszej blokady na dziś nie ma a jak mam rozblokować autko z tym cackiem to rezerwuje sobie spoooro czasu- jest naprawdę konkret. Jeśli jednak nie chcesz wydawać zbyt wielu pieniążków a Twoja wiedza z zakresu elektryki jest na średnim poziomie to na jednym przekaźniku R15 i jednym switchu chwilowym zrobisz sobie przywoitą blokadę. Jeden styk wykorzystujesz na samopodtrzymanie, reszta na blokowany/e obwód/obwody. Tzn jedna strona cewki na masie a na drugą stronę podajesz impuls z ukrytego switcha. Żeby było trudniej napięcie do switcha podajesz z czegoś tam wg kaprysu- np. hamulec, radio, oświetlenie schowka, ogrzewanie tylnej szyby, ruch lusterkiem, drugi switch (obydwa szeregowo i muszą być naciśnięte równocześnie)... kombinacji jest wiele. Jak już ten impuls podasz to przekaźnik chwyci a samopodtrzymanie go zatrzaśnie. Podtrzymanie oczywiście po stacyjce aby po zgaszeniu auta blokada się ponownie zazbroiła. Elektrycznie proste, nie będzie problemu a skuteczność zależy od tego ile poświęcisz czasu na zamaskowanie tego. Im głębiej i bardziej poowijane taśmą tym trudniej i dłużej dla złodzieja. Polecam użyć niemieckiej taśmy tesa z meszkiem (są na allegro), wiązka wygląda jak fabryczna a prucie zabiera sporo czasu. Jeśli będzie potrzebny schemacik to nabazgram coś na szybko i zrobie fotkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #48 Napisano 28 Sierpnia 2008 Halo ponawiam prośbe. Potrzebuje schematy do podłączenia KD2000 gdzie się najlepiej podpiąc. Prosze o instrukcję na PW lub na dziś mam wolne i chciałbym się tym zająć do wieczora Pytanie: Czy wpięcie się do układu zasilania pompy paliwa w AJM nie spowoduje jakiś skutków ubocznych ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #49 Napisano 29 Sierpnia 2008 W związku z pytaniami na PW wysmarowalem schemacik ideowy na jednym przekaźniku. Punkt x to punkt w którym powinien się pojawić plus wtedy kiedy Wy chcecie, wg własnego pomysłu. Można nawet ten punkt połączyć z plusem po włączeniu radia. Opcji jest naprawdę sporo. Przerywaną narysowałem opcjonalny przekaźnik czasowy, który ustawiony np na dwie sekundy zadzwiała tak, że po włączeniu stacyjki mamy dwie sek na przyciśnięcie ukrytego wyłącznika. Po tym czasie styk się rozłącza i dupa zbita. Jak widać trzeba tu zachować kolejność bo przyciśnięcie ukrytego switcha bez przekręconej stacyjki nic nie daje. Schemacik prosty i skuteczny. Można go również modyfikować w dowolny sposób. Jeśłi ktoś będzie miał pytania gdzie to wpiąć to pisać i w wolnej chwili pomogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #50 Napisano 30 Sierpnia 2008 Nie ma co ukrywać, sposobów na zabezpieczenie auta na przekaźnikach jest tyle ile pomysłow, tylko nadal nie wiemy najważniejszego. KTÓRY PRZEWÓD CIĄĆ ABY PODCZAS OTWARCIA BLOKADY UNIERUCHOMIONY ZOSTAŁ POJAZD POZA GRZEBANIEM WE WTYCZCE KOMPA. STAWIAM FLASZKE JAK MI KTOŚ POWIE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #51 Napisano 30 Sierpnia 2008 STAWIAM FLASZKE JAK MI KTOŚ POWIE. Nie ma reguły gdzie najlepiej złapać to zasilanie, każdy instalator ma swoje ulubione miejsca i pewnie każdy uważa, że to miejsce jest najlepsze. Możesz prześledzić wiązkę jaką biegnie kabel. 15 biegnie w wiązce stacyjki (kolor czarny) i ja np tne gdzieś w okolicach kolumny kierownicy. Całość izoluje się bardzo solidnie parcianą taśmą tesa i choć nie jest to 100% pewne to jednak trzeba poświęcić sporo czasu aby to połączyć. Czyli jeszcze raz: czarny kabelek od stacyjki, najlepiej jak najgłębiej. To jak z tą flaszką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #52 Napisano 30 Sierpnia 2008 (edytowane) przewód 15 to po prostu 12V po stacyjce to mało co daje podstawowy przypadek, tu chodzi o coś głebszego. Edytowane 30 Sierpnia 2008 przez TomekGalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #53 Napisano 31 Sierpnia 2008 przewód 15 to po prostu 12V po stacyjce to mało co daje podstawowy przypadek, tu chodzi o coś głebszego. Odpowiedziałem Ci na PW w tej sprawie. Wejdz na branżowe fora, tam się przekonasz, że w nowych autach tnie się prawie wyłącznie plusa po stacyjce ponieważ to bezpieczne dla komputera. Mogę Ci podać minimum 11 miejsc, których odcięcie spowoduje unieruchomienie auta, ale co zrobisz jak na liczniku zobaczysz komunikat z zaproszeniem do warsztatu? Będzies na mnie przeklinał? Na Waszym forum jestem bardzo krótko, przytargałem od faszystów paska dla żony i postanowiłem się zarejestrować. Jednak co do alarmów to zęby na nich zjadłem, montuje je od 1996 roku, znajdziesz mnie na stronie http://www.autoalarmy.pl i możesz być pewiem, że wiem co piszę. W Twoim aucie tnę plusa po stacyjce i rozruch. Każde cięcie czujnika wiąże się z ryzykiem, że komp uzna to za awarie i dlatego nie będe pisał o innych możliwościach bo będzie na mnie Ten czarny kabel w wiązce ze stacyjki przed rozcięciem którego tak się wzbraniasz to naprawdę skuteczne rozwiązanie. Jak poświęcisz trochę czasu na solidność tej operacji to będzie to skuteczny blok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #54 Napisano 31 Sierpnia 2008 Mogę Ci podać minimum 11 miejsc, których odcięcie spowoduje unieruchomienie auta, ale co zrobisz jak na liczniku zobaczysz komunikat z zaproszeniem do warsztatu? Ja poprosze te 11 miejsc np na priva. Obiecuje ze nie bede mial pretensji jak cos odetne i komp mi zwariuje. Robie to na własne ryzyko:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #55 Napisano 31 Sierpnia 2008 Ja też chętnie poznam te miejsca a dokładniej te 11 miejsc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #56 Napisano 31 Sierpnia 2008 Wiedzy swojej udowadniać nie muszę, więc wiecie... na napinkę z mojej strony nie liczcie POdałem dwa bezinwazyjne miejsca- 15 i rozruch, jeśli to mało to potwierdzcie mi na PW Wasze wersje silnikowe i rok produkcji to poślę jeszcze jeden kolor odcinki, która nie sprawi/nie powinna sprawić problemów z ECU. A prawda jest Panowie taka, że nie ważne co odetniesz, ważne jak to zrobisz i ile czasu na to poświęcisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cih Zgłoś #57 Napisano 31 Sierpnia 2008 Czytam przeczytałem cały wątek i mam pytanie dotyczące dodatkowego alarmu. Czy jest możliwość zamontowania dodatkowego alarmu z czujnikiem ruchu i z głośną syreną nie ingerując w fabrycznie zamontowany alarm ? Acha czy ktoś może polecić jakiś głośny dobry alarm z detektorem ruchu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil-Driver Zgłoś #58 Napisano 31 Sierpnia 2008 Ja też proszę na PW bo nie wiem co zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #59 Napisano 31 Sierpnia 2008 Czytam przeczytałem cały wątek i mam pytanie dotyczące dodatkowego alarmu. Czy jest możliwość zamontowania dodatkowego alarmu z czujnikiem ruchu i z głośną syreną nie ingerując w fabrycznie zamontowany alarm ? To pytanie nie na miejscu ale odpowiedz TAK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cih Zgłoś #60 Napisano 1 Września 2008 To pytanie nie na miejscu ale odpowiedz TAK Dzięki za odpowiedź, może pytanie nie za bardzo w dobrym wątku ale nie chciałem zaczynać nowego posta i śmiecić na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach