Skocz do zawartości
czarny0531

Montaż zabezpieczenia

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie atakuj mnie na GG jutro do 10, albo po 22 to postaram się rozjaśnić temat. Zbyt dużo tego, żeby śmiecić na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mysle o odcięciu przewodu od rozrusznika, ale mam proble bo dojscie do przewodów stacyjki jest ciezko dostepne. Gdzie moge znalezc ten przewód i najlepiej jaki kolor w modeluB5 2000r z silnikiem ATJ. Z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do odcięcia rozrusznika To wszystko mozna zrobic Ale wg mnie takim sposobem nie odpalimy auta powiedzmy z kluczyka czy łamaka Ale z popychu pójdzie bez problemu Takie jest moje zdanie bynajmniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale z popychu pójdzie bez problemu Takie jest moje zdanie bynajmniej

 

He,he...a próbowałeś sam popchnąć 1,4 tonowe auto i jeszcze wskoczyć żeby zapalić...

 

Witam. Ja mysle o odcięciu przewodu od rozrusznika, ale mam proble bo dojscie do przewodów stacyjki jest ciezko dostepne. Gdzie moge znalezc ten przewód i najlepiej jaki kolor w modeluB5 2000r z silnikiem ATJ. Z góry dziekuje

 

Może jestem laikiem w temacie,ale opierając się na własnych doświadczeniach wiem ,że możesz zrobic tak:

Odkręcić 4 śruby konsoli,zdjąć ja odkręcić uchwyt regulacji położenia kierownicy,zdemontować plastiki wokół kolumny kierowniczej(jednego nie da się zdjać bez demontażu kierownicy,ale można go podkleić np. taśmą izolacyjną zeby ni przeszkadzał)I teraz powinieneś miec niezły dostęp do kostki.Przewód rozrusznika to prawdopodobnie czarno-fioletowy czy czarno-niebieski.Ale 100% nie jestem pewien.Ale jest tu u nas na Forum pewien spec ,który napewno rozwieje Twoje wątpliwości.Ja u siebie(AEB) i u kolegi (AFN) też szukałem odpowiedniego przewodu poprzez połączenie kostki stacyjki z samą stacyjką za pomocą wiązki przewodów z zakutymi dużymi końcówkami konektorowymi ,po jednej stronie żeńskie ,po drugiej męskie.Ani u mnie ,ani w AFN żadnych błędów to nie spowodowało!Oczywiście trzeba nadmienić,ze przecięcie przewodu koło samej kostki byłoby raczej niepoważne!!!Zweryfikuj proszę moją wypowiedź u kogos bardziej kompetentnego na forum ,bo taka jak napisałem na początku ,jestem raczej laikiem w temacie!!!

Pozdrawiam

Edytowane przez Buszmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiał się może ktoś na zmianą wkładek do drzwi i do stacyjki na inne (nie z grupy VW)? Czy jest to w ogóle możliwe (chodzi pewnie o rozmiary, funkcje)? Potencjalny złodziejaszek przygotowanego wcześniej łamaka by nie wsadził, bo by nie pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co ci wkładki w drzwiach ? Nie masz centralnego zamka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam paska b6 mam alarm i odcięcie zapłonu ale myślałem zrobić coś nie typowego jest w nim elektroniczny ręczny myślałem go jakoś zablokować z zacągniętym ręcznym ciężko go będzie nawet na lawete wciągnąć. Co o tym myślicie i ewentualnie jak to zrobić proszę o sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jestem laikiem w temacie,ale opierając się na własnych doświadczeniach wiem ,że możesz zrobic tak:

Odkręcić 4 śruby konsoli,zdjąć ja odkręcić uchwyt regulacji położenia kierownicy,zdemontować plastiki wokół kolumny kierowniczej(jednego nie da się zdjać bez demontażu kierownicy,ale można go podkleić np. taśmą izolacyjną zeby ni przeszkadzał)I teraz powinieneś miec niezły dostęp do kostki.Przewód rozrusznika to prawdopodobnie czarno-fioletowy czy czarno-niebieski.Ale 100% nie jestem pewien.Ale jest tu u nas na Forum pewien spec ,który napewno rozwieje Twoje wątpliwości.Ja u siebie(AEB) i u kolegi (AFN) też szukałem odpowiedniego przewodu poprzez połączenie kostki stacyjki z samą stacyjką za pomocą wiązki przewodów z zakutymi dużymi końcówkami konektorowymi ,po jednej stronie żeńskie ,po drugiej męskie.Ani u mnie ,ani w AFN żadnych błędów to nie spowodowało!Oczywiście trzeba nadmienić,ze przecięcie przewodu koło samej kostki byłoby raczej niepoważne!!!Zweryfikuj proszę moją wypowiedź u kogos bardziej kompetentnego na forum ,bo taka jak napisałem na początku ,jestem raczej laikiem w temacie!!!

Pozdrawiam

A mozna znalezc gdzies przy konsoli ten kabelek??? Wolałbym nie bawic sie w rozbieranie obudowy kierownicy. Ale i tak dzieki za doradzenie to juz mi bardziej pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mozna znalezc gdzies przy konsoli ten kabelek??? Wolałbym nie bawic sie w rozbieranie obudowy kierownicy. Ale i tak dzieki za doradzenie to juz mi bardziej pomoze.

 

Nie musisz zdejmować osłony kierownicy. Dojście do wiązki ze stacyjki masz po zdjęciu dolnej osłony. Trzeba się trochę nagimnastykować, ale spokojnie do kabla dotrzesz. Wiązka z lewej strony kolumny, bardzo widoczna. Kolor jak pisał kolega wyżej czarno niebieski. Gdybyś chciał go złapać na skrzyni z przekaźnikami to konektor 15, kabel opisany jako +15/54. POpracuj nad utrudnieniem dostępu do tej odcinki bo połączyć to jak zrobisz na wierzchu to wiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziekuje. Mam nadzieje ze sobie poradze. Zastosuje jeszcze przekaznik. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja muszę pomyśleć o zabezpieczeniu swojego autka, jak w profilu B5 1.9TDI-PD 115KM AJM. Ktoś pomoże co przeciąć i co wstawić. Chodzi o idee i schematy, oczywiście nie o gotwe rozwiązanie, typu ukryj sobie przełączniki tu a drugi tu ;) Ale ogólnie jakie kable ciąć, aby nie namieszać, i żeby potem silnik błędów takich nie nałapał, że przyjdzie mi nim jechać na serwisówce, albo lawecie ;)

Najlepiej mailem na [email protected] lub na PW.

 

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Stern powiedz proszę czy można w b6 pokombinować coś z ręcznym tak aby złodziej nie mógł go zwilnić? jak możesz to napisz na forum a jak Ci sie będzie chciało to na mojego [email protected]

Edytowane przez wiesław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na uwagę zasługuje rozwiązanie odcięcia paliwa na elektrozaworze pompy w ten sposób, aby po odcince na zaworze pojawiała się masa (com- na zawór, nc- na masę, no- na odcięty kabel. Każdy, kto orientuje się nieco w elektryce wie co się zdarzy, gdy złodziej rzuci plusa na elektrozawór. Pełna konsternacja prawda

 

Rozwiązanie wydaje się bardzo sprytne, jakieś informacje w jaki sposób podać ten minus na zaworek ( przekażnik , włącznik) Gdzie się podłączyć ?

Edytowane przez dklk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
He,he...a próbowałeś sam popchnąć 1,4 tonowe auto i jeszcze wskoczyć żeby zapalić..

 

Miałem ta przyjemność do dam ze była zima i był śnieg , nie jest to nic nadzwyczajnego. Jak mus to mus ...

Wiec jeśli ktoś się połasi na Twoje auto to przypuszczam ze zdobędzie trochę siły i go odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do kolegi Stern powiedz proszę czy można w b6 pokombinować coś z ręcznym tak aby złodziej nie mógł go zwilnić?

 

Można i nawet robiłem coś takiego któremuś z klientów. Przekaźnikiem zastępujesz przycisk i przejmujesz jego funkcje. To zwykły dwubiegunowy włącznik. Kolory kabli to niebiesko czarny (to COM), niebiesko szary i niebiesko zielony (NO). Sprawdz to jednak miernikiem bo nie robiłem tego masowo i nie wiem jaka jest powtarzalność w różnych modelach o różnym wyposażeniu. Kable dość cienkie, jakieś 0.3 kwadrat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem nad tym i doszedłem do takiego wniosku że aby zwolnić ręczny trzeba nacisnąć hamulec nożny i jak by rozłączać jego czujnik nie było by łatwiej co o tym myślisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na uwagę zasługuje rozwiązanie odcięcia paliwa na elektrozaworze pompy w ten sposób, aby po odcince na zaworze pojawiała się masa (com- na zawór, nc- na masę, no- na odcięty kabel. Każdy, kto orientuje się nieco w elektryce wie co się zdarzy, gdy złodziej rzuci plusa na elektrozawór. Pełna konsternacja prawda

 

Rozwiązanie wydaje się bardzo sprytne, jakieś informacje w jaki sposób podać ten minus na zaworek ( przekażnik , włącznik) Gdzie się podłączyć ?

 

Oczywiście przekaźnik i to dość solidny. COM z przekaźnika łączysz od strony pompy, przez styk NC łączysz ze sterowaniem zaworu, a styk NO łączysz ze stałą masą. Sterowanie przekaźnika blokady projektujesz w ten sposób, aby włączał się po stacyjce jeśli blokada jest aktywna (to standard łączenia na styku NC, czyli przekaźnik blokady nie pracuje w czasie normalnej jazdy. Minimalizuje to ryzyko unieruchomienia auta z powodu wadliwie działającej blokady) Wracajać do tematu jeśli blok jest aktywny na zaworze pompy masz pełną mase, podciągnięcie tam plusa powoduje niewielki błysk i również niewielkią konsternacje złodziejaszka.

 

---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:36 ----------

 

Tak myślałem nad tym i doszedłem do takiego wniosku że aby zwolnić ręczny trzeba nacisnąć hamulec nożny i jak by rozłączać jego czujnik nie było by łatwiej co o tym myślisz?

 

Oczywiście, że można. Rozwiązań jak zawsze jest sporo. Od strony "siłowej" też możesz popróbować (sterowanie bezpośrednio silnikami). Co do wyłącznika stopu to często w automatach wpinam się w stop co uniemożliwia włączenie biegu. Nie robie tego jednak w VW bo niemiaszki nie przemyśleli obciążalniści styków i często się wypalają. Kliet mógłby wtedy podejrzewać negatywny wpływ bloka na włącznik stopu, więc unikam tego połączenia i Tobie też nie proponuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi tylko jeszcze jedno gdzie znajdę czujnik nacisku na pedał stopu bo go tutaj nie widze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest zamontowany na tym odlewie w okolicach pedału. tak dość wysoko. walcowata obudowa z podłużno prostokątną obodową ze stykami i czteropinową złączką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich "wyznawców" teorii o wyciąganiu wkładek :)

wk?adki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności