Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne pytanie;) Jaki Olej Lejecie do Swojego Passata, Ostatnio zalałem Castrol Magnatec 10w40. Teraz zastanawiam się nad Motul 6100 10w40. Czytając opinie po forach Motul wypada dużo lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejne pytanie;) Jaki Olej Lejecie do Swojego Passata, Ostatnio zalałem Castrol Magnatec 10w40. Teraz zastanawiam się nad Motul 6100 10w40. Czytając opinie po forach Motul wypada dużo lepiej

 

Motul ma wiele pozytywnych opinii. Ale dlaczego 10W a nie 5W40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego pomimo iż mają tą samą gęstość? Czym różni się olej za 50 zł od oleju za 150 zł? Jak stwierdzacie, że jeden jest lepszy id drugiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym różni się olej za 50 zł od oleju za 150 zł? Jak stwierdzacie, że jeden jest lepszy id drugiego?

 

Na necie kiedyś widziałem ładną rozpiskę olei, tzn. zawartość olei rozbita na czynniki pierwsze i Motul był w czołówce a o dziwo najgorzej wypadały oleje firmy Valvoline. Po za tym w dziale Passat-ów B6 użytkownicy chwalą Motul stosowany do silników 2.0TDI gdzie po przejściu z olei innych firm na Motul skutkuje ,,łagodniejszą,, pracą silnika. Osobiście też leje Motul bo cena uśredniona i nie ma głupich podziałów że do benzyny, diesla, lpg jak to w większości innych firm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś jakby zawartość oleju w oleju? Może faktycznie przejdę na motul. Cenowo wygląda nieźle i faktycznie nie ma podziału na rodzaje paliwa. Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie , padlami ktoras cewka , chyba , auto nie rowno pracuje jak by na 4 cylindry i moje pytanie : czy aby wymienic jedyna metoda to proba i blad ??, czy moze da sie jakims miernikiem zdiagnozowac ktora jest padnieta by to sprawnie wymienc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to chyba na komputer. Pokaże która cewka padnięta i wtedy wymienić, a resztę ewentualnie obejrzeć czy nie są zaśniedziałe. U mnie padły dwie i dwie wymieniłem co prawda jeszcze jedna wygląda na dość starą, ale póki chodzi to zostaje na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale dlaczego 10W a nie 5W40?
Po zakupie miałem zalany 10W, to też leję 10W. Gdybym zamiast 10W zalał 5W jakie były by tego skutki? Co do cewek mi ostatnio jak jedna padła, to po podpięciu do komputera wyświetlało brak zapłonu na 3 cylindrze. Koszt jednej sztuki u mnie w sklepie to 110zł firmy Ngk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdybym zamiast 10W zalał 5W jakie były by tego skutki?

 

Auto pali olej czy maż duże wycieki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycieków w ogóle, spalania oleju też nie zauważyłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wycieków w ogóle, spalania oleju też nie zauważyłem...

 

No to wal w 5w. Zapocenia bądź niewielkie spalanie oleju również nie dyskwalifikują przejścia na syntetyk. A silnik zawsze będzie miał lżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zbliża się okres zimowy i trzeba pomyśleć o wymianie akumulatora bo mój ledwo dycha już...

Jakie macie aku w swoich Paskach? byłem się dziś orientować mniej więcej i do naszego silnika przewidziane są podobno od 70 do 85 amper.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dopadł mnie dzisiaj problem z moim AZX-em a mianowicie po odpaleniu rano silnik nierówno pracował i falowały obroty po podpięciu do kompa wyskoczył błąd 17748

vg VCDS-a 17748 - Crankshaft-/Camshaft Pos. Signals Out of Sequence

35-00 - -

 

vg polskiego Vaga 17748 Czujnik obrotów silnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

więc chyba chodzi o czujnik wałków rozrządu wypatrzyłem że mój silnik posiada chyba 2 takie, wykręciłem je przeczyściłem, ale nie zmieniło to nic i dalej nierówno pracuje jakby nie palił na któryś gar i nim trochę rzuca.

 

odpinanie wtyczki jednego i drugiego czujnika na pracującym silniku też nic nie zmieniało

 

miał ktoś podobny problem??? co może być przyczyną takiego zachowania??

 

Pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

przed chwilą doczytałem że może to być jeszcze Czujnik położenia wału korbowego

 

wie ktoś może gdzie sie on znajduje w tym silniku???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przed chwilą doczytałem że może to być jeszcze Czujnik położenia wału korbowego

 

wie ktoś może gdzie sie on znajduje w tym silniku???

 

oki - jak to mówią po nitce do kłębka.

 

przed chwilką byłem przy samochodzie i udało mi się namierzyć wtyczkę od czujnika i po kablu doszedłem do samego czujnika, znajduje się przy obudowie filtra oleju.

 

I teraz pytanie - wie ktoś może czy da się jakoś go sprawdzić, zmierzyć rezystancję lub coś w tym stylu, żeby wiedzieć czy to wina samego czujnika czy czegoś więcej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po wizycie u elektromechanika samochodowego w zasadzie sie niczego nie dowiedzialem powiedzial ze czujnik polozenia walu korbowego jest ok bo po odpieciu wtyczki nie odpala natomiast przy wpietej pali.

Probowalem zamienic miejscami 2 gorne czujniki polozenia walkow rozrzadu, ale tez bez efektow,

Jego sugestia to przestawiony rozrzad.

 

Gdzies na necie czytalem ze podobne objawy moze rzeczywiscie dawac przestawiony rozrzad, uszkodzone kolo zamachowe, lub jakies kola na walkach rozrzadu ktore oszukuja czujniki.

 

I teraz pytanie bo dal mi namiar na mechanika ktory mi wymieni rozrzad, tylko jesli to nie to i problem pozostanie to bede ok 1500 zl lzejszy i dalej z problemem.

 

Moze komus wpadnie do glowy co jeszcze mozna sprawdzic przy bledzie 17748 objawy tak jak pisalem szarpi silnikiem na wolnych obrotach, nirowno pracuje jakby nie na wszystkie gary i wraz ze wzrostem temperatury objawy sie nasilaja.

Podczas jazdy powyzej 2000 obrotow jest ok. Nie zauwazylem spadku dynamiki tylko jak juz zejdzie ponizej tych 2000 obrotow to zaczyna nim rzucac

 

Wie ktos czy da sie sprawdzic ustawienie rozrzadu bez rozbebeszania wszystkiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś może gdzie w lublinie lub w okolicach można postawić V5 żeby mechanik się od razu nie dziwił że jak Passat to nie TDI???

 

chodzi mi o takiego mechanika który ogarnie tamat sprawdzenia czujników i jeśli zajdzie potrzeba to wymiany rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ostatnio mało kto tu odpowiada :)

Po mojemu masz przestawiony rozrząd też przez to przechodziłem. Brak dynamiki, szarpało, falowały mi obroty, świecił się check engine. Nie pamiętam tylko dokładnie jakie miałem błędy z tym związane na komputerze. Poszukaj dobrego mechanika bo w moim przypadku dopiero drugi ustawił mi ten rozrząd jak należy bo pierwszy niby wymienił go ale nie poradził sobie z wariatorami... koszty to ok 500/700 części rozrządu plus jakieś 400 robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poniedzialek umowilem sie z mechanikiem ktory naprawia tylko VAG-i no i zobaczymy co i jak

 

pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A odnosnie braku udpowiedzi to rzeczywiscie - chyba uzytkownicy ktorzy sobie poradzili z takim problemem (a jest ich kilku na forum -jest tez temat w dziale diagnostyki gdzie rowniez pytalem, ) postanowili nie dzielic informacja co to bylo i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okazało by się że to rozrząd powiedz przy okazji ile kosztowała jego wymiana wraz z częściami. Bo szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad wymianą. Aa i właśnie, w przypadku łańcuszka to wymiana się kompletny rozrząd, czy tylko sam napinacz?

Tak przy okazji wymieniał ktoś w Azx pasek klinowy?? bo mi zaczął piszczeć i kupiłem już nówkę tylko nie wiem jak się za niego zabrać... Miejsca jest mało, i nie mogę zlokalizować napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności