michal1981g Zgłoś #161 Napisano 2 Listopada 2014 Ja sciagalem pasek klinowy jak mi padla pompa wspomagania i brat od gory luzowal mi rolke napinacza a ja od dolu sciagalem pasek. Troche malo miejsca pomiedzy silnikiem a chlodnica, ale da rade tylko trzeba sie troche pogimnastykowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_r23 Zgłoś #162 Napisano 3 Listopada 2014 W moim temacie o samochodzie masz zdjęcie schematu paska. Żeby go wymienić bez zdejmowania przodu to musisz mieć zwinne rączki i jakiś pomocników. Ja osobiście Rozebralem cały przód i wszystko miałem na wierzchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #163 Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli okazało by się że to rozrząd powiedz przy okazji ile kosztowała jego wymiana wraz z częściami. Bo szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad wymianą. Aa i właśnie, w przypadku łańcuszka to wymiana się kompletny rozrząd, czy tylko sam napinacz? no i zostawiłem samochód u mechanika najprawdopodobniej rozciągnięty łańcuch. Robocizna ma kosztować ok 1000zł, a części na Intercarsie cały zestaw Febi kosztuje 1039,76zł, natomiast jeśli się kupi poszczególne elementy rozrządu również Febi to wychodzi 838,88zł więc kupując oddzielnie wychodzi 200,88zł taniej :kciuki http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15423/204060000/ jutro mechanik ma do mnie dzwonić i powiedzieć dokładnie co i jak, natomiast szykuje się że ok 2000zł poleci z kieszeni orientowałem się również ile by kosztowała taka przyjemność w serwisie VW w Lublinie i tu ciekawostka Panowie którzy rozmawiali ze mną na początku nie bardzo wiedzieli co to za silnik ;P dopiero po konsultacji z mechanikami na serwisie wycenili mi całość na 9500zł z czego 3500zł robocizna = 15 roboczogodzin x 233zł i części 6000zł tu powiedzieli że trzeba oprócz łańcuchów, ślizgów i napinaczy wymieniać również koła zębate na wałkach rozrządu, jedno 2000zł drugie 2500zł A pozostałe rzeczy czyli : - łańcuch rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031303334150-FE25404-O15423-lancuch-rozrzadu.html -łańcuch wałka pośredniego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917141422180-FE09585-O15423-lancuch-rozrzadu.html -ślizg łańcucha rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917191513180-FE25222-O15423-prowadnica-lancucha.html -napinacz łańcucha rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917191515150-FE25240-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html -napinacz hydrauliczny (ta sruba) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213321432340-FE32786-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html -kolejny ślizg http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217301632140-FE34868-O15423-prowadnica-lancucha.html - i kolejny ślizg http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3216312016220-FE36221-O15423-prowadnica-lancucha.html 1500zł ;P więc raczej w ASO nie pokusiłbym się o wymianę, :spadam oprócz tego powiedzieli mi że instalację gazową trzeba zdemontować przed wstawieniem samochodu do serwisu, i to nie zakręcić butlę i załóżmy odłączyć sterownik, komputer gazu - tylko zdemontować wszystkie elementy instalacji Edytowane 3 Listopada 2014 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #164 Napisano 3 Listopada 2014 michal1981g , tak zapytam ile masz przebiegu swojego auta ?? , ja smigam golfem z tym silnikiem , mam 295k km przebiegu i jak narazie nie ma potrzeby ruszania rozrzadu , takie moje pytanie bo masz z nim duzo roznych problemow ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #165 Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) michal1981g , tak zapytam ile masz przebiegu swojego auta ?? , ja smigam golfem z tym silnikiem , mam 295k km przebiegu i jak narazie nie ma potrzeby ruszania rozrzadu , takie moje pytanie bo masz z nim duzo roznych problemow ?? czy tak dużo ??? jak na razie padła pompa wspomagania i teraz ten nieszczęsny łańcuch - co się jutro zresztą okaże, a tak to tylko rzeczy eksploatacyjne, oleje, płyny, klocki. po ściągnięciu miał 153 tysiące i niby udokumentowane teraz ma 176 tysięcy i patrząc po stopniu zużycia wnętrza w zasadzie można w to wierzyć tak naprawdę nigdy nie można być pewnym niestety miałem kiedyś 1.8T przed liftem i przy 280 tysiącach był sporo bardziej "powycierany" mechanik który mi go ma robić miał kiedyś 2.3 VR5 150KM przed liftem i mówił że przy 200 tysiach się też wyciągnął łańcuch i że one tak gdzieś mniej więcej wytrzymują, V6 podobno też, ale to gdzieś na necie czytałem Edytowane 3 Listopada 2014 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #166 Napisano 3 Listopada 2014 moim zdaniem lancuch zmienia sie po 300k km , a jesli sie nie katuje silnika mozna i ponad 500k km zrobic ale to moje zdanie , ja puki co nie musze mimo przebiegu auto nie bylo katowane , i ma sie swietnie w sprawach rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #167 Napisano 3 Listopada 2014 moim zdaniem lancuch zmienia sie po 300k km , a jesli sie nie katuje silnika mozna i ponad 500k km zrobic ale to moje zdanie , ja puki co nie musze mimo przebiegu auto nie bylo katowane , i ma sie swietnie w sprawach rozrzadu no to super :kciuki niech Ci wytrzyma jak najdłużej ja też autka nie katuje a jednak rozrząd padł - najprawdopodobniej jak trzeba to wykorzystuje moc silnika, od tego on jest, nie jeżdżę jak emeryt, i na rajdach też się nie ścigam :bry2 natomiast wyobraź sobie że mój samochód też miał się wyśmienicie w sprawie rozrządu do zeszłego tygodnia, i nic nie wskazywało żebym miał potrzebę go wymieniać, to się stało z dnia na dzień, nie było żadnych niepokojących objawów, typu dzwonienie, czy brzęczenie, jednego wieczoru zgasiłem go na parkingu jakby nigdy nic, a następnego ranka po odpaleniu i przejechaniu ok 2-3 km zrobił się problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #168 Napisano 4 Listopada 2014 Koszty robocizny nie są małe bo jeśli dobrze kojarzę trzeba demontować silnik, aby dostać się do rozrządu bo mieści się on z tyłu silnika... Ceny W Aso załamują... Ja się zastanawiam nad wymianą bo moim zdaniem jak na 170km to trochę słaby jest mój passat. Z drugiej strony nie mam porównania więc sam nie wiem... Przebiegu mam 210tys. A wyczytałem że może tracić na mocy jak łańcuszek rozrządu jest już zmęczony. Michał wielki dzięki za kosztorys, mam nadzieję że po tym zabiegu Twój passat ożyje no i mln km życzę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #169 Napisano 5 Listopada 2014 Koszty robocizny nie są małe bo jeśli dobrze kojarzę trzeba demontować silnik, aby dostać się do rozrządu bo mieści się on z tyłu silnika... są 2 sposoby podobno: albo demontaż przodu i wyjazd z silnikiem do przodu i wymiana, lub drugi troche mniej inwazyjny ale i mniej wygodny, czyli od góry: demontaż kolektora, ściągnięcie pokrywy - i już górną część mamy na wierzchu, i od dołu demontaż skrzyni i reszta od dołu mi mechanik ma zrobić wyjazd z silnikiem mówił że tak mu wygodniej. z drugiej strony silnik tu jest wzdłużnie tak samo jak np. w 1.8T a właśnie w 1.8T jak wymieniałem sam z bratem to całość czyli wytarganie skrzyni wymiana koła zamachowego, sprzęgła i montaż wszystkiego z powrotem zajęła nam 4 godzinki gdzie robiliśmy to 1 raz. dla porównania w Mondeo MK2 1.8 (silnik ułożony poprzecznie ) wymiana zajeła nam cały dzień jutro jak mechanik wytarga silnik i skrzynię ma do mnie dzwonić w jakim stanie jest sprzęgło jeśli już by było nie za bogato, to za jednym zamachem i sprzęgło poleci części rozrządu mechanik mi kupił w sumie za 700zł, zobaczymy jeszcze jak jutro z tym sprzęgłem jeśli nie będzie potrzeby wymieniać całością zamknę się ok 1700zł a jeśli dojdzie koszt sprzęgła to ciut więcej Jeszcze mi mówil (mechanik) że może być potrzeba wymiany jakiegoś zespołu wodnego czy rozdzielacza przy głowicy, bo podobno lubi się pocić w tym silniku, ale ja u siebie nie zaobserwowałem żadnych ubytków płynów, ani oleju a jeżdżę na pełnym syntetyku wię mam nadzieje że nie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #170 Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Koledzy mam problem z moim AZX. Samochód od sierpnia 2014 posiada instalacje gazową STAG, do tej pory był spokój ale jakieś dwa tygodnie temu wyskoczył mi check engine. Podłączyłem kompa i skasowałem błędy. Wczoraj jednak problem się powtórzył, więc ponownie podłączyłem komputer i znów pojawiły się następujące błędy: 3 Faults Found: 17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction P1198 - 35-00 - - 17551 - Load Calculation Cross Check: Upper Limit Exceeded P1143 - 35-10 - - - Intermittent 17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean P1152 - 35-00 - - Mieszanka zbyt uboga więc pewnie jest to wina sondy lambda, której błąd wyłapało na początku i tutaj moje pytania: 1. Czy to jest ta druga sonda na kolektorze wydechowym? 2. Gdzie dokładnie jej szukać? 3. Gdzie znajduje się jej wtyczka? 4. Ile może kosztować i czy bez problemu dostanę nową taką jak powinna być? Edytowane 25 Grudnia 2014 przez Kharel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #171 Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) 17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical MalfunctionP1198 - 35-00 - - to nie wiem nie mogę znaleźć takiego błędu ale wg opisu no problem z sondą lambda 17551 - Load Calculation Cross Check: Upper Limit ExceededP1143 - 35-10 - - - Intermittent http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17551/P1143/004419&usg=ALkJrhhJcsvkNAqXeoWLFmcFWE8uMIKdSQ do wyczyszczenie najprawdopodobniej przepustnica lub do sprawdzenia przepływomierz 17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too LeanP1152 - 35-00 - - http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17560/P1152/004434&usg=ALkJrhgvo333_2-uP_YjKsiUrs84cA59iA tu znowu wskazuje na przepływomierz lub lewe powietrze więc szukaj nieszczelności i sprawdź jak przepływka oprócz tego najlepiej podłącz kompa gazowego bo może jeździsz na zbyt ubogiej mieszance i rozjechały sie mapy benzynowe druga sonda jest za katem Edytowane 25 Grudnia 2014 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #172 Napisano 25 Grudnia 2014 Przepustnice czysciłem jakieś dwa miesiące temu, więc to pewnie przepływka. Orientujesz się jak ją sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #173 Napisano 25 Grudnia 2014 kolego przepływomierz, bądź tez nieszczelność w dolocie lub źle wyregulowana instalacja, bo twoje błędy wskazują na ubogą mieszankę paliwowo poietrzną więc szukaj nieszczelności w dolocie, w moim jak kupiłem była pęknięta odma, i też łapał "lewe" powietrze. co do instalacji pisałeś że masz nowa więc w razie czego jedź do gazowników niech podepną kompa i sprawdzą, ja też mam Stag-a 300-6 ISA2 ale ja swoją instalację serwisuje sam bo niestety większość gazowników robi to na odwal, a zresztą wymiana filtrów i podpięcie kompa i strojenie co jakiś czas to nie jest jakaś wielka filozofia, więc wolę to sam robić, a przy okazji parę złotówek zostaje w kieszeni szukaj lewego powietrza, jeśli wszystko będzie ok, sprawdź poprawność zestrojenia instalacji, a dopiero jak wyeliminujesz te 2 rzeczy sprawdzaj sonde, i przepływomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #174 Napisano 26 Grudnia 2014 Dzięki za odpowiedź. Jutro zajrzę do przepływomierza i zobaczę jak to wygląda. W razie czego będę pytał. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol180 Zgłoś #175 Napisano 26 Grudnia 2014 Panowie mam pytanie bo mam brak czasu na włożenie tego konia do siebie a rozglądam się za skrzynią manualną do tego silnika możecie mi powiedzieć ile macie obr na silniku przy prędkościach 100km/h i 130km/h? Jeszcze jedno jakie oznaczenie skrzyni biegów posiada azx w manualu. Będę wam wdzięczny za info. Pozdrawiam Karol180 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #176 Napisano 29 Grudnia 2014 W 2.3 4 motion na piątym biegu przy 100km/h mam 2600obr/min, przy 130km/h około 3450obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #177 Napisano 30 Grudnia 2014 2.3 AZX manual na 5 biegu 100 km/h 2600 obr/min 150 km/h 4000 obr/min 180 km/h 4800 obr/min 200 km/h 5350 obr/min 240 km/h 6400 obr/min więcej niestety nie jechałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol180 Zgłoś #178 Napisano 30 Grudnia 2014 Dzięki wielkie panowie za odpowiedzi:marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #179 Napisano 8 Lutego 2015 Panowie mam prośbę, mógł by ktoś z Was nagrać filmik w jakim czasie wasze autka przyspieszają 0-120km/h. Chciałbym porównać czy mojemu Passatowi rzeczywiście nie brakuje kilku koni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #180 Napisano 9 Lutego 2015 Witam ponownie. Czyszczenie przepływomierza pomogło, ale niestety na krótko. Powrócił ten sam błąd co wcześniej więc chyba przepływomierz pójdzie do wymiany. I tutaj pytanie co kupić? Zamiennik będzie działał bez problemu czy nie ma sensu oszczędzać i lepiej kupić sporo droższy oryginał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach