Nuttie Zgłoś #41 Napisano 1 Listopada 2009 według schematu jaki zarzucił ormowiec, szaroniebieski kabelek idzie do przycisku podświetlenia wnętrza i to nie podlega dyskusji. Czerwonożółty kończy się bezpiecznikiem 30A i podpina się do czerwonego w skrzynce bezpieczników. Brązowy to zawsze masa, z tego co widzę są dwie końcówki różne masy i oba brązowe to po prostu masa, którą przykręcasz do dowolnego miejsca w karesorii (śrubka), jak masz tam wtyczkę to rozepnij ją i przykręć gdzieś, a jak nie chcesz rozpinać to wsadź przewód do wtyczki a drugi koniec przykręć do karesorii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #42 Napisano 1 Listopada 2009 Nie mogę powiększyć tego schematu cały czas mi komp zaczyna świrować i nie moge go odczytać.Co do mas to sam już nie wiem co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #43 Napisano 2 Listopada 2009 Schemat otwiera i powiększa się bez problemów, sprawdź jaki masz program do otwierania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #44 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) zrób na próbę tak, że podłączysz brązowy do masy i powinno działać. Schemat jest taki, że z każdego sterownika idzie brązowy kabelek jako masa, w sumie 4. Dwa spotykają się razem w pewnie grubszy jeden i kolejne dwa także - podejrzewam, że lewa strona i prawa strona, tak powstałe dwa brązowe wg schematu nie spotykają się ze sobą, a należy je przypiąć do masy. W B3 też tak jest, z całej wiązki zostają dwa brązowe (ze źródłowych chyba 6), które się przypina do masy - przykręca do obudowy karesorii. Na zdjęciu, które wrzuciłem na pierwszej stronie, w poście nr 11 widać te dwa brązowy idące od modułu do masy po lewej stronie przykręcone do "obudowy" samochodu. Mi jak nie działało, bo z całej wiązki zostały kable do podłączenia zasilania gruby czerwony i cienki czarny, myślałem że gruby czerwony to stałe 12V a czarny to po prostu (-) i tak podpinałem pod akku i mi szyby nie działały i kombinowałem. Myślałęm że moduł komfortu był padnięty, bo jak brałem napięcie z zapalniczki bezpośrednio na silniczki podnośników (żeby szybę równo w prowadnicach osadzić) to działały, więc winę zwalałem na padnięty moduł, lub przerwę w jakimś kablu. Zatem rozrysowałem sobie na kartce A4 schemat podnośników przycisków i dokładne kolory który gdzie wchodzi i gdzie jest jego koniec i latałem z miernikiem i sprawdzałem czy kable nie są przerwane. Wszystko było ok. Dopiero chłopaki z formum mi wytlumaczyli że czarny kabelek to nie (-) a także + 12V tylko że jako wzbudzenie sterownika i najlepiej go po stacyjce puścić. Może jak nie dajesz rady to po prostu narysuj dokładny schemat jak podłączyłeś co do czego i kolory kabelków zaznacz, to Ci pomożemy. Edytowane 2 Listopada 2009 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #45 Napisano 2 Listopada 2009 Dzięki za podpowiedź.Najpierw sprawdzę tą masę.Co do narysowania schematu to mam wszystko co jest w schemacie Ormowca tylko nie ma u mnie kabla od wzbudzenia jak to nazywacie.Wiązka jest kompletna nie brakuje jej nic a jednak nie ma tam żadnego kabla dodatkowego do podłączenia pod stacyjkę.Jest tylko wiązka idąca od skrzynki bezpieczników do lewych drzwi jest tam 9 kabli i jest wpięta w słupek przepust i na schemacie też jest.Oprócz tego dochodzą do słupka jeszcze 2 kabelki-jeden cienki brązowy z brązową wtyczką i wpiołem go poniżej deski do mas też takie same kolory i wtyczki.Drugi to gruby brązowy kabel z czarną wtyczką i właśnie ten nie wiem gdzie powinien iść bo nie ma na niego miejsca -jest za krotki żeby szedł do skrzynki,wygląda to tak jak by też miał iść do wtyczek słupka ale nie ma tam już miejsca i nawet żadnego wolnego pina.Dalej ta wiązka idzie do tyłu auta pod kanapą tylną i znów progami do prawych drzwi.Tam znów jest zakończona wtyczka 2 rzędową tylko że ma 10 pinów i to też jest na schemacie.Jest na nią miejsce w słupku.Oprócz ww wtyczki jest też taka sama jak z lewej gruby kabel brązowy z czarną wtyczką i też nie ma miejsca już na niego oraz cienki brązowy z brązową wtyczką który podłączyłem w miejsce już istniejących mas pod poduszką pasażera obok przepustu pasuje kolor wtyczek kabla i blokada wtyczki oraz długość.W skrzynce podpiąłem szaro niebieski z szarą wtyczką to sekcji w tym kolorze i to jest od podświetlania na 100%.Gruby czerwony z miejscem na bezpiecznik podpiąłem pod 21 przekaźnik i jest na nim 12v.Tylko takie kable były nic nie widać żeby ktoś to rzeźbił.Nie ma kabla po stacyjce na schemacie żółto-czarny.Myślę że może to być już kabel istniejący bo coś mi się kojarzy że jest taki w przepuście.Szyby nie działają z przycisków działa tylko zamykanie i otwieranie poprzez funkcję komfort czyli kluczykiem.Wtedy szyby zjeżdzają lub podnoszą się i tylko tyle.Nie da się tego prościej wyjaśnić.Sprawdziłem dziś miernikiem i kable łączące drzwi są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #46 Napisano 2 Listopada 2009 To oznacza, że przyciski nie dają sterowania do silniczków szyb. całe inne podłączenie powinno być dobre. A to nie jest tak że cienkie brązowe z wtyczką powinieneś wpiąć we wtyczkę od grubego brązowego? Czy to nie podchodzi. Gdzie się zaczyna gruby brązowy? powinno być tak, że wszystkie brązowe spotykają się w gruby brązowy a ten idzie do masy. Na schemacie jest napisane jakby brązowy był do wpięcia do jakiejś wtyczki w centralce bezpieczników. A może te dwa grube brązowe należy ze sobą połączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #47 Napisano 2 Listopada 2009 Nie ma możliwości je połączyć oba mają wsuwki damskie to raz a dwa to lewa i prawa strona trza by było ciągnąc na przełaj z lewej na prawą stronę.Cienki brązowy z brązową wtyczką jest nieco dłuższy i na pewno jest dobrze wpięty nie wiem co z tym grubym może to on powinien być 12v po stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #48 Napisano 2 Listopada 2009 To może inaczej, schemat ormowca to tylko 1/2, zatem powiedz czy masz tak jak na całym schemacie. Od: - przycisku kierowcy idzie 6 kabelków, od modułu kierowcy idzie 8 kabelków, - przycisku lewy tył idzie 6 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków, - od przycisku na konsoli środkowej do sterowania tyłem idzie 8 kabelków, z czego 3 kabelki to "masy" brązowe spotykające się w jedną. - przycisku prawy tył idzie 6 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków, - przycisku prawy przód idzie 5 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków, Brązowe kable to na 100% masa, może kable trzeba przedłużyć (może w oryginale były wtyczki męskie z przedłużaczami) czerwonożółty idący z modułu kierowcy to 12v na bezpieczniku, niby na czarnożółtym też jest bezpiecznik i idzie do skrzynki bezp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #49 Napisano 2 Listopada 2009 Wczoraj walczyłem z elektryką szyb.Zamontowałem wiązkę łączącą drzwi kierowcy i pasażera wpiąłem pod deskę się z kablami gruby czerwony wychodzący z oprawy bezpieczników pod przekaźnik 21 szaro niebieski z szarą wtyczką on jest od podświetlenia też wpiąłem tam gdzie są szare wtyczki.Jeszcze są dwa kable brązowe jeden wpiąłem tam gdzie masa jest pieta nieco wyżej pod deska a drugi jest wolny i nie wiem gdzie on powinien iść.Niestety po zamontowaniu szyby nie działają nie da się opuścić ani podnieść żadnej.Działa natomiast domykanie szyb z kluczyka.Jak przekręcę kluczyk w drzwiach na chwile to odprazu szyby same zjeżdżają w dół lub podnoszą się przy zamykaniu.Trochę to dziwne jest że tak gwałtownie reagują na to zamykanie bo mam nawet pilota do tego centralnego i jak nacisnę to moment i szyby na dole ale być może jest ustawiony za długi czas a sterowniku i dlatego.Panowie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?.We wtyczce od przycisku opuszczania od kierowcy jest tylko jedno 12v no i na wspomnianym szaro niebieskim kablu też jest 12v ale jak światła włączę i podświetlają przyciski.Miał ktoś takie coś.Przyciski podmieniłem i też nie działa. Brązowy (jeden lub dwa) idzie do masy na koronce ponad skrzynką. Czerwony = stały plus, normalnie wtyk Y pin 3, dodatkowo musisz wetknąć bezpiecznik w poz. 43 (30A) - nad skrzynką Powinien być jeszcze przy skrzynce żółto-czarny kabel który wpinasz we wtyczkę M pin 5 - plus po zapłonie (siedzi na bezpieczniku nr 16) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #50 Napisano 3 Listopada 2009 żółto czarny zdaje się idzie od modułu kierowcy, trzeba go chyba rozgałęzić, żeby podpiąć do skrzynki w sposób opisany przez ormowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #51 Napisano 3 Listopada 2009 Nie posiadam żółto czarnego kabla.Nie istnieje w mojej instalacji.Mam szyby tylko przód więc do modułu kierowcy 9 kabli do przełącznika 6 do modułu pasażera idzie 10 kabli a do przełącznika 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #52 Napisano 3 Listopada 2009 To w module kierowcy jaki kabel wchodzi w kostce na 7 pinie? Numery masz albo na kostce albo na gniazdu. Jeśli żaden to podciągnij sobie przewód z tego pinu na M/5 w skrz. bezpieczników i ciesz się działającymi szybami analogicznie z prawej strony (tam może być czatny kabel) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #53 Napisano 3 Listopada 2009 wg schematu, do modułu kierowcy idzie 8 kabli, to skąd ten 9ty? A co do reszty to już patrz post ormowca powyżej, i brązowe do masy przykręć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #54 Napisano 3 Listopada 2009 myślę że kolega ma moduł z tylnych drzwi z przodu, stąd różnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #55 Napisano 3 Listopada 2009 Ja widzę na schemacie 9 kabli więc nie wiem skąd 8 tam widzisz a mechanizmy są na bank przednie.Jak tylko będę miał chwile to was poinformuje co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #56 Napisano 23 Listopada 2009 Witam.dałem radę i podłączyłem.Nic nie kombinowałem z masą zostały jak były te 2 wolne kable,wszystko działa.Podłączyłem tylko + do czarno-żółtego kabla po stacyjce.Gdy ktoś kiedyś podłaczał szybki służę pomocą.Panowie a kto wie jaki kabel odłączyć żeby nie było domykania szyb z kluczyka?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek12 Zgłoś #57 Napisano 4 Lutego 2010 Witam mam mały problem niedziała mi elektryka opuszczania szyb , jak naciskam tosłycha tylko przekaznik pod ytlną kanapą jaka może być przyczyna prosił bym o pomoc wtej sprawie dziękuje zgóry pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #58 Napisano 19 Lutego 2010 Mam takie pytanie: czy silniczek z tylnej szyby elektrycznej pasuje do przedniej (b4?) a jeśli nie, to czemu i da się to jakoś przerobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luknau89 Zgłoś #59 Napisano 25 Lutego 2010 orientujecie sie czy podnosniki na tyl z b4 podejda do b3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #60 Napisano 25 Lutego 2010 Kresek pisał, że nie pasują, ale da się przerobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach