Skocz do zawartości
Gość patarek

elektryczne szyby.

Rekomendowane odpowiedzi

według schematu jaki zarzucił ormowiec, szaroniebieski kabelek idzie do przycisku podświetlenia wnętrza i to nie podlega dyskusji. Czerwonożółty kończy się bezpiecznikiem 30A i podpina się do czerwonego w skrzynce bezpieczników. Brązowy to zawsze masa, z tego co widzę są dwie końcówki różne masy i oba brązowe to po prostu masa, którą przykręcasz do dowolnego miejsca w karesorii (śrubka), jak masz tam wtyczkę to rozepnij ją i przykręć gdzieś, a jak nie chcesz rozpinać to wsadź przewód do wtyczki a drugi koniec przykręć do karesorii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę powiększyć tego schematu cały czas mi komp zaczyna świrować i nie moge go odczytać.Co do mas to sam już nie wiem co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat otwiera i powiększa się bez problemów, sprawdź jaki masz program do otwierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób na próbę tak, że podłączysz brązowy do masy i powinno działać. Schemat jest taki, że z każdego sterownika idzie brązowy kabelek jako masa, w sumie 4. Dwa spotykają się razem w pewnie grubszy jeden i kolejne dwa także - podejrzewam, że lewa strona i prawa strona, tak powstałe dwa brązowe wg schematu nie spotykają się ze sobą, a należy je przypiąć do masy. W B3 też tak jest, z całej wiązki zostają dwa brązowe (ze źródłowych chyba 6), które się przypina do masy - przykręca do obudowy karesorii.

 

Na zdjęciu, które wrzuciłem na pierwszej stronie, w poście nr 11 widać te dwa brązowy idące od modułu do masy po lewej stronie przykręcone do "obudowy" samochodu.

 

Mi jak nie działało, bo z całej wiązki zostały kable do podłączenia zasilania gruby czerwony i cienki czarny, myślałem że gruby czerwony to stałe 12V a czarny to po prostu (-) i tak podpinałem pod akku i mi szyby nie działały i kombinowałem. Myślałęm że moduł komfortu był padnięty, bo jak brałem napięcie z zapalniczki bezpośrednio na silniczki podnośników (żeby szybę równo w prowadnicach osadzić) to działały, więc winę zwalałem na padnięty moduł, lub przerwę w jakimś kablu. Zatem rozrysowałem sobie na kartce A4 schemat podnośników przycisków i dokładne kolory który gdzie wchodzi i gdzie jest jego koniec i latałem z miernikiem i sprawdzałem czy kable nie są przerwane. Wszystko było ok. Dopiero chłopaki z formum mi wytlumaczyli że czarny kabelek to nie (-) a także + 12V tylko że jako wzbudzenie sterownika i najlepiej go po stacyjce puścić.

 

Może jak nie dajesz rady to po prostu narysuj dokładny schemat jak podłączyłeś co do czego i kolory kabelków zaznacz, to Ci pomożemy.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.Najpierw sprawdzę tą masę.Co do narysowania schematu to mam wszystko co jest w schemacie Ormowca tylko nie ma u mnie kabla od wzbudzenia jak to nazywacie.Wiązka jest kompletna nie brakuje jej nic a jednak nie ma tam żadnego kabla dodatkowego do podłączenia pod stacyjkę.Jest tylko wiązka idąca od skrzynki bezpieczników do lewych drzwi jest tam 9 kabli i jest wpięta w słupek przepust i na schemacie też jest.Oprócz tego dochodzą do słupka jeszcze 2 kabelki-jeden cienki brązowy z brązową wtyczką i wpiołem go poniżej deski do mas też takie same kolory i wtyczki.Drugi to gruby brązowy kabel z czarną wtyczką i właśnie ten nie wiem gdzie powinien iść bo nie ma na niego miejsca -jest za krotki żeby szedł do skrzynki,wygląda to tak jak by też miał iść do wtyczek słupka ale nie ma tam już miejsca i nawet żadnego wolnego pina.Dalej ta wiązka idzie do tyłu auta pod kanapą tylną i znów progami do prawych drzwi.Tam znów jest zakończona wtyczka 2 rzędową tylko że ma 10 pinów i to też jest na schemacie.Jest na nią miejsce w słupku.Oprócz ww wtyczki jest też taka sama jak z lewej gruby kabel brązowy z czarną wtyczką i też nie ma miejsca już na niego oraz cienki brązowy z brązową wtyczką który podłączyłem w miejsce już istniejących mas pod poduszką pasażera obok przepustu pasuje kolor wtyczek kabla i blokada wtyczki oraz długość.W skrzynce podpiąłem szaro niebieski z szarą wtyczką to sekcji w tym kolorze i to jest od podświetlania na 100%.Gruby czerwony z miejscem na bezpiecznik podpiąłem pod 21 przekaźnik i jest na nim 12v.Tylko takie kable były nic nie widać żeby ktoś to rzeźbił.Nie ma kabla po stacyjce na schemacie żółto-czarny.Myślę że może to być już kabel istniejący bo coś mi się kojarzy że jest taki w przepuście.Szyby nie działają z przycisków działa tylko zamykanie i otwieranie poprzez funkcję komfort czyli kluczykiem.Wtedy szyby zjeżdzają lub podnoszą się i tylko tyle.Nie da się tego prościej wyjaśnić.Sprawdziłem dziś miernikiem i kable łączące drzwi są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oznacza, że przyciski nie dają sterowania do silniczków szyb. całe inne podłączenie powinno być dobre. A to nie jest tak że cienkie brązowe z wtyczką powinieneś wpiąć we wtyczkę od grubego brązowego? Czy to nie podchodzi. Gdzie się zaczyna gruby brązowy? powinno być tak, że wszystkie brązowe spotykają się w gruby brązowy a ten idzie do masy. Na schemacie jest napisane jakby brązowy był do wpięcia do jakiejś wtyczki w centralce bezpieczników. A może te dwa grube brązowe należy ze sobą połączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości je połączyć oba mają wsuwki damskie to raz a dwa to lewa i prawa strona trza by było ciągnąc na przełaj z lewej na prawą stronę.Cienki brązowy z brązową wtyczką jest nieco dłuższy i na pewno jest dobrze wpięty nie wiem co z tym grubym może to on powinien być 12v po stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej, schemat ormowca to tylko 1/2, zatem powiedz czy masz tak jak na całym schemacie. Od:

- przycisku kierowcy idzie 6 kabelków, od modułu kierowcy idzie 8 kabelków,

- przycisku lewy tył idzie 6 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków,

- od przycisku na konsoli środkowej do sterowania tyłem idzie 8 kabelków, z czego 3 kabelki to "masy" brązowe spotykające się w jedną.

- przycisku prawy tył idzie 6 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków,

- przycisku prawy przód idzie 5 kabelków, od modułu idzie 10 kabelków,

 

Brązowe kable to na 100% masa, może kable trzeba przedłużyć (może w oryginale były wtyczki męskie z przedłużaczami)

 

czerwonożółty idący z modułu kierowcy to 12v na bezpieczniku, niby na czarnożółtym też jest bezpiecznik i idzie do skrzynki bezp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj walczyłem z elektryką szyb.Zamontowałem wiązkę łączącą drzwi kierowcy i pasażera wpiąłem pod deskę się z kablami gruby czerwony wychodzący z oprawy bezpieczników pod przekaźnik 21 szaro niebieski z szarą wtyczką on jest od podświetlenia też wpiąłem tam gdzie są szare wtyczki.Jeszcze są dwa kable brązowe jeden wpiąłem tam gdzie masa jest pieta nieco wyżej pod deska a drugi jest wolny i nie wiem gdzie on powinien iść.Niestety po zamontowaniu szyby nie działają nie da się opuścić ani podnieść żadnej.Działa natomiast domykanie szyb z kluczyka.Jak przekręcę kluczyk w drzwiach na chwile to odprazu szyby same zjeżdżają w dół lub podnoszą się przy zamykaniu.Trochę to dziwne jest że tak gwałtownie reagują na to zamykanie bo mam nawet pilota do tego centralnego i jak nacisnę to moment i szyby na dole ale być może jest ustawiony za długi czas a sterowniku i dlatego.Panowie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?.We wtyczce od przycisku opuszczania od kierowcy jest tylko jedno 12v no i na wspomnianym szaro niebieskim kablu też jest 12v ale jak światła włączę i podświetlają przyciski.Miał ktoś takie coś.Przyciski podmieniłem i też nie działa.

Brązowy (jeden lub dwa) idzie do masy na koronce ponad skrzynką.

Czerwony = stały plus, normalnie wtyk Y pin 3, dodatkowo musisz wetknąć bezpiecznik w poz. 43 (30A) - nad skrzynką

Powinien być jeszcze przy skrzynce żółto-czarny kabel który wpinasz we wtyczkę M pin 5 - plus po zapłonie (siedzi na bezpieczniku nr 16)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żółto czarny zdaje się idzie od modułu kierowcy, trzeba go chyba rozgałęzić, żeby podpiąć do skrzynki w sposób opisany przez ormowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam żółto czarnego kabla.Nie istnieje w mojej instalacji.Mam szyby tylko przód więc do modułu kierowcy 9 kabli do przełącznika 6 do modułu pasażera idzie 10 kabli a do przełącznika 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w module kierowcy jaki kabel wchodzi w kostce na 7 pinie? Numery masz albo na kostce albo na gniazdu. Jeśli żaden to podciągnij sobie przewód z tego pinu na M/5 w skrz. bezpieczników i ciesz się działającymi szybami :) analogicznie z prawej strony (tam może być czatny kabel)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg schematu, do modułu kierowcy idzie 8 kabli, to skąd ten 9ty? :) A co do reszty to już patrz post ormowca powyżej, i brązowe do masy przykręć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że kolega ma moduł z tylnych drzwi z przodu, stąd różnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę na schemacie 9 kabli więc nie wiem skąd 8 tam widzisz a mechanizmy są na bank przednie.Jak tylko będę miał chwile to was poinformuje co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.dałem radę i podłączyłem.Nic nie kombinowałem z masą zostały jak były te 2 wolne kable,wszystko działa.Podłączyłem tylko + do czarno-żółtego kabla po stacyjce.Gdy ktoś kiedyś podłaczał szybki służę pomocą.Panowie a kto wie jaki kabel odłączyć żeby nie było domykania szyb z kluczyka?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem niedziała mi elektryka opuszczania szyb , jak naciskam tosłycha tylko przekaznik pod ytlną kanapą jaka może być przyczyna prosił bym o pomoc wtej sprawie dziękuje zgóry pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie: czy silniczek z tylnej szyby elektrycznej pasuje do przedniej (b4?) a jeśli nie, to czemu i da się to jakoś przerobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientujecie sie czy podnosniki na tyl z b4 podejda do b3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kresek pisał, że nie pasują, ale da się przerobić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności