Slay Zgłoś #101 Napisano 22 Lutego 2009 mógłbyś kolego napisac dokładniej dla mnie jak to zrobic ?? Pewnie chodzi o to ze odłączył nagrzewnice i przepłukał tylko ją a nie cały silnik;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #102 Napisano 22 Lutego 2009 nie pomyślałem nad tym co piszę... ok podziękował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #103 Napisano 23 Lutego 2009 tak, tak podłączyłem wąż do nagrzewnicy który był założony na pompkę(pompka od pralki automatycznej) pompke włożyłem do wiadra z płynem, drugi wąż był podłączony do drugiego krućca i w ten sposób zamknąłem obieg samej nagrzewnicy. Co 20 min zmieniałem obieg, trwało to ok. 6 godzin. Na wąż wylotowy trzeba założyć jakąś szmatkę żeby brudy nie dostały się do obiegu, u mnie było ich sporo. Walczyłem 2 dni po ok.6 godz. Aha cały czas trzeba podgrzewać ten płyn na gazie(musi być gorący).mI SIĘ UDAŁO NIEWIEM NA JAK DŁUGO. POZDRAWIAM WAS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #104 Napisano 23 Lutego 2009 w ciepłe dni pomyśle nad czyms podobnym.. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzychu74 Zgłoś #105 Napisano 23 Lutego 2009 Przy okazji zapytam Was jak działa ogrzewanie za pomocą klimatronica. Wiem, że powinienem poszukać na forum ale po zmianie wyglądu strony jakoś szukaczka przestała mi działać. Ale wracając do pytania ... Czy klimatyzacja sama "wytwarza" ciepło czy jest to tylko dystrybucja ciepła z silnika? I jak się ma do tego wielokrotnie podawana na forum informacja, że sprężarka włączy się dopiero powyżej plus 4 stopni (chodziło o uruchamianie klimy w zimie żeby się przesmarowała). Reasumując. Czy włączenie klimy przy - 10 stopniach coś daje czy nie? pozdrawiam i przepraszam jeśli poruszyłem temat już wyjaśniony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #106 Napisano 23 Lutego 2009 poczytaj kolego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43109&highlight=spr%EA%BFarka ---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 15:01 ---------- poczytaj kolego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43109&highlight=spr%EA%BFarka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #107 Napisano 7 Marca 2009 Podtrzymam ten wątek chyba już ostatni raz, zrobię to dla potomnych, którzy maja problem z nagrzewnicą w pasku 1.9 TDI 2000r 115KM, gdzie nagrzewnica była zbudowana bezmyślnie, jeśli ktos ją widział to mnie poprze. Moja nagrzewnica nie dawała żadnych oznak ciepła nawet po przejechaniu 300km wiało lodem.Jeśli ktos z Was będzie miał problem z nagrzewnicą to opowiem co ja zrobiłem a zrobiłem to już drugi raz i naprawdę pomaga. W metalowym wiadrze rozrobiłem ok 5l wody ze specyfikiem COOLING SYSTEM FLUSH(koszt 25zł), postawiłem obok auta kuchenkę gazową, cały ten płyn trzeba podgrzewać do wysokiej temp.(do tego jest potrzebne metalowe wiadro) Znalazłem gdzieś pompkę od pralki automatycznej, zamontowałem wąż elastyczny do niej a drugi koniec do krućca nagrzewnicy, z drugiego krućca poprowadziłem drugi wąż(na końcu tego węża trzeba założyć jakąś szmatkę żeby syf nie dostawał się spowrotem do obiegu ma ona spełniać rolę filtra) Pompkę zanurzyłem w wiadrze tak żeby zaciągała płyn, drugi wąż trzeba też wpuścić do wiadra żeby woda miała swój stan, w ten sposób zrobiłem obieg zamknięty. Trzeba pamiętać zeby cały czas podgrzewać, oczywiście nie musi wrzeć, co jakiś czas (ok 20,30 min) zmieniałem węże z jednego krućca na drugi co jakiś czas sprawdzając co jest w tej szmatce(u mnie było tego od groma i rdza i kamień w postaci kryształków cukru). Zeby sprawdzić czy coś to dało po jakichs 4 godz. takiej płukanki włączyłem tylko zapłon i ogrzewanie na max(mam climatronik). U mnie była oznaka że coś się dzieje, powiało ciepłem. Taki experyment przeprowadzałem ok. tygodnia temu przez dwa dni po 6 godzin i dziś też ok. 5 godzin. Po całym zabiegu w ten sam sposób trzeba ja wypłukać czystą wodą Teraz wiem że jest duża poprawa, to mnie uchroniło od rozbierania całego pulpitu, no i koszt nowej nagrzewnicy, jeśli ktoś się liczy z kosztami to radze spróbować właśnie tego. ALE NIESTETY ZIMA SIE SKOŃCZYŁA POZDRAWIAM CARERE Przepraszam za błędy, składnie i styl ale tu chyba chodzi o konkrety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #108 Napisano 7 Marca 2009 Witam. Jako że Climatronic mam po raz pierwszy to o coś zapytam. Założyłem sobie kontrolke LED Climatronika ( Opis na forum). Nabiłem tydzień temu klime i tak sobie jezdze codziennie bawiac sie przyciskami. Powiedzcie mi dlaczego dioda sie zapala a co za tym idzie klima działa nawet jak na dworzez teraz jest 7 stopni, ja ustawiam sobie na 21 w kabinie a klima działa ( Świec kontrolka jak i kreci sie wentyl klimy itp). Bo chyba nie do końca rozumiem zasade dzialania. Nie rozumiem dlaczego klima sie zalacza jak wyznaczam temp 3x wieksza niz na dworze. Wyłącza sie tylko jak wybiore ECON Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #109 Napisano 8 Marca 2009 Powiedzcie mi dlaczego dioda sie zapala a co za tym idzie klima działa nawet jak na dworzez teraz jest 7 stopni Na forum znajdziesz dokładny opis działania klimy i to czemu załącza się przy 7' tez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pag-bud Zgłoś #110 Napisano 30 Września 2009 Koledzy podpinam sie do tego samego wątku.. czyli bardzo słabo grzeje,, Wczesniej grzał ok.. wymieniałem 7 tys km temu pąpe z układem paski rolki napinacze,, Napiszcie mi łaskawie jak sie dostac do nagrzewnicy jak to rozebrac by nie poniszczyć..l dodam ze mam klimatronik.. jak jest na LO to zimne.. jak na Hi to letnie słabo ciepłe.. Czyli wyglada na łopatki.. Jak sie do nich dostac..?? Ma ktos jakas fotke lub zdjecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #111 Napisano 30 Września 2009 Jakie łopatki kolego ? Łopatki to są w wirniku wentylatora. Jak ci słabo wieje to może najpierw zrób autotest klimy, bo być może klapka się przycięla i nie otwiera tak, jak powinna. A temperature na wskaźniku ci trzyma cały czas 90 stopni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #112 Napisano 30 Września 2009 Pewnie koledze chodziło o łopatki w pompie wody lub "łopatki" który ruszają się w tunelach powietrznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #113 Napisano 30 Września 2009 u mnie tez slabo grzeje, nie wiem gdzie jest ta nagrzewnica zeby sprawdzic przewody. dajcie zdjecie gdzie to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #114 Napisano 30 Września 2009 Jak otworzysz silnik to koło samej szyby w grodzi silnikowej masz taką prostokątno - owalną karbowaną czarna osłonę. W niej są przewody od nagrzewnicy. Tak więc gdzie jej szukać, to już chyba się domyślasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #115 Napisano 4 Października 2009 i ja sie podlacze do tematu. mam bez klimatronica. silnik ma rownomiernie 90 stopni. po przejechaniu wieje zimnym powietrzem wysiadlem z samochodu i zaczelem ciskac przewody do nagrzewnicy (przwody sa bardzo cieple ) i lekko zaczyna wiac cieplym powietrzem ale tylko na odcinku kilometra potem znowu zimnym . co jest pomozcie blagam bo zima nidlugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #116 Napisano 4 Października 2009 Do nagrzewnicy to przewód powinien być goracy. Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa wody pada, albo termostat się nie domyka i puszcza na duży obieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bedi84 Zgłoś #117 Napisano 8 Października 2009 witam, ja mam również mam problem z ogrzewaniem, przy max temp grzeje bardzo słabo tylko tyle ze nie mam klimatyzacji, tylko zwykłe nawiewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #118 Napisano 8 Października 2009 Pomimo tego , że nie masz klimy, to sprawdź to samo co poprzednicy - tu nie ma innej filozofii. Zatkana lub zapowietrzona nagrzewnica, , przycięta klapka lub nie do końca się otwiera poprzez sterowanie linką.... itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiek Zgłoś #119 Napisano 11 Października 2009 miałem ten sam problem zeszłej zimy czepiałem sie wszystkiego i nici nawet płukałem nagzewnice badanie ręką termostatu wskazywało ze jest sprawny temp ok 90 st i dalej nic ale w ciemno wymieniłem jednak termostat ok 40 zł i jest okj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #120 Napisano 11 Października 2009 mam takie pytanie, czy weze ktore ida do nagrzewnicy tu kolo akumulatora i wchodza w podszybie powinny byc cieple czy zimne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach