Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość avionik

miałem dokładnie to samo ,okazało sie ze padł panel climatronik.wszystko było ladnie cacy a ciepłego powietrza jak na lekarstwo . pow wymianie panelu wszystko jak bardziej OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokobadu

Serwo do tej klapki jest u stóp pasażera. Najlepiej zdemontować schowek, wtedy zdecydowanie lepiej widać. Czerwona dzwignia łączy serwo z klapką.

 

A ja mam inne pytanie z tej samej materii. Czy w systemie ogrzewania nie ma jakiegoś elektrozaworu pozwalającego na obieg płynu przez nagrzewnicę ??

 

Rozumiem, że w/w serwo steruje tylko klapką nawiewu powietrza i z cieczą nie ma nic wspólengo.

 

U mnie mianowicie wąż z cieczą z silnika do kabiny ma ok. 65 stopni a wracający ok. 50 stopni. Nie wydaje się Wam to za mało ??

 

Objawy te same jak u większość w tym poście: ogrzewanie grzeje ale baaaaaardzo słabiutko.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokobadu

A ten zepsuty panel pokazywał jakieś błędy ?? Bo u mnie tak jakby ich nie było w ogóle. Cały test przechodzi bez boleśnie i melduje 444 02.

Czyżby padnięty panel mógł się przetestować wypluć brak błędów i być padnięty?? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kodry$

Ja mam podobny problem. Kiedy ustawie temperature na klimatroniku na max to leci cieple powietrze tak jak powinno. A jak ustawie sobie np na 22 stopnie albo nawet na 25 to leci zimne powietrze..Pompa wody nowa, filtry nowe.

\Dodam ze wczesniej wszystko dzialalo ok. A nagle cos sie stalo i tak wlasnie dziala ogrzewanie.

Edytowane przez Kodry$

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość avionik

nie pokazywał zadnych błędów .wszystko było ok tylko brak ciepła.... pozyczyłem panel na chwile jak sie okazło ze jest ok . kupiłem na allegro za 200 pln nowy panel wsadziłem i juz nie musiałem jezdzic w kurtce .Proponuje zrobic tak samo czyli pozyczyc panel i zamienic na chwile i sie wyeliminuje czy to wina panelu czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pokazywał zadnych błędów .wszystko było ok tylko brak ciepła.... pozyczyłem panel na chwile jak sie okazło ze jest ok . kupiłem na allegro za 200 pln nowy panel wsadziłem i juz nie musiałem jezdzic w kurtce .Proponuje zrobic tak samo czyli pozyczyc panel i zamienic na chwile i sie wyeliminuje czy to wina panelu czy nie

 

Witam.

 

-ten panel o którym piszesz to od klimatronica ? Czy demontuje się go jak zwykły panel od radia ? Po prostu aby sprawdzić dlaczego nie ogrzewa w środku auta - wystarczy zamienić z kimś na chwilkę ten panel ? Piszę bo właśnie również marznę w aucie od kilku dni... . widzę że to problem ogólnie powszechny. U mnie jest podobnie czyli : w kabinie zimno, silnik 90 st C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość avionik

dokładnie ten panel pod czy nad radiem zalezy jak masz. ten panel z przyciskami i wyswietlaczem . zamien go na godzinke z innego auta i sprawdz czy pomoze. nie gwarantuje ale u mnie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK.... tak zrobię. Dziś oddałem auto do znajomego serwisu i mają zacząć szukać. Na tą chwilę stwierdzają że to wina termostatu bo przy chwilowym braku płynu się zawiesił i... zobaczymy. Napiszę czy pomogło... pozdr.

 

 

---------termostat wymieniony. NIE GRZEJE !

 

 

Silnik ma 90 st. C. jest OK ale........ ogrzewanie wewnątrz samo zmienia temperaturę z jaką ogrzewa wnętrze. Na postoju leci zimne, a jak jadę pow. 2000 obr. zaczyna grzać b.dobrze. I tak w kółko : na światłach zimno - w czasie jazdy gorrrąco... mam dość.:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada to na padnieta pompe wody lub zapchana nagrzewniczke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglada to na padnieta pompe wody lub zapchana nagrzewniczke

 

 

 

Dziękuję kolego za pomysł. Pompę wody można wykluczyć gdyż ma ok 5000km przebiegu (wymieniona w kpl z rozrządem) a poza tym silnik ma równo 90 st C. więc pompa działa.

 

Pozostaje nagrzewnica ale ... jakby była zapchana to by było zimno ciągle ,a tu u mnie .... raz grzeje jak wściekłe a za 3 min leci zimne... i tak w koło.

 

Czytam właśnie o samodiagnostyce klimatronika.... może to mi coś wyjaśni bo na AUTO i na ECON też ogrzewanie szaleje : ciepło - zimno... . Znalazłem też programik z kabelkiem VAG za 53 zł na allegro ... może go kupić i poszukać przyczyny ?

Edytowane przez Blackpassat
nowy pomys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no piszesz ze pompa wymieniona

ale przy niskich obrotach malo pompuje do nagrzewniczki a przy wyzszych jest wszystko dobrze

wiec moze chlodniczka jest przypchana i potrzebuje wyzsze cisnienie do pchniecia plynu

ja mam podobny problem lecz u mnie obojetnie jak ustawie to leci chlodne powietrze

podpinajac pod vaga nic nie pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość duzasia

No to i ja się dopiszę. Również jak wy ogrzewanie działało i nagle przestało. Pompa wody wymieniona wraz z rozrządem 15 tys km temu, więc nie było mowy o pompie a jednak serwis stwierdził że to jednak pompa wody. Urobiło się łożysko na którym jest plastikowy wiatraczek i raz przepuszczał wodę raz nie. Teraz mi wymienili i wszystko śmiga jak powinno, no i pompa jest inna bo ma wiatraczek metalowy a nie plastikowy a to ponoć różnica. A klimatyzacja to swoją drogą. Zwariowała na całego bo miała cały czas błędny odczyt z silnika ale po wykasowaniu błędów niema najmniejszego problemu. Więc proponuję najpierw posprawdzać węże( moje były gorące) następnie sprawdzić vagiem climatronic, a jak to nie pomoże to mimo wszystko zajrzeć do pompy wody, bo nieważne że niedawno było wyminięte, być może i tak się zepsuło, bo tak było u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglada to na padnieta pompe wody lub zapchana nagrzewniczke

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

----EDYCJA: do wszystkich zainteresowanych :

 

Po długich i wyczerpujących testach i przemyśleniach nasze koło gospodyń wiejskich (mechanicy) doszło do wniosku że to padła USZCZELKA POD GŁOWICĄ !!

 

........ po całodniowej walce uszczelka została wydobyta i osądzona . Płyn chłodniczy wypłukał sobie ścieżkę z kanału wodnego do tłoka, pod uszczelką i tam właśnie się spalał delikatnie a tłoczek w tym czasie skutecznie wdmuchiwał powietrze do płynu i zapowietrzał układ chłodzenia.Dzięki tej wymianie ubywało płynu i nie było grzania. kropka.

OBJAWY CHOROBY :

- ubywa płyn (ok. 1-2 cm na tydzień /300km)

- w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się delikatna czarna sadza (podobna do fusów od kawy).

- ogrzewanie mimo prawidłowo działających wszystkich klapek, mieszalników, sterowników itp climatroników działa jak chce. Bez przyczyny zaczyna grzać lub chłodzić.

Jeśli chodzi o moc silnika, to nie było żadnych symptomów zapowiadających nieszczęście. Silnik, koniki, zryw, kop i ciąg - wszystko na miejscu.

Dymek z rury też był wzorowy. Zwykły. Nie był biały, niebieski lub szary. Był taki jak zwykle.

 

Koszty : ok.1000 zł. - takie przewiduję bo naprawa trwa. To wszystko. Pozdrawiam zainteresowanych.

 

---------edycja 16.01.2009 USZCZELKA WYMIENIONA KOSZT CAŁOŚCI : 1400 ZŁ. -----------

Edytowane przez Blackpassat
czekam na zako?czenie prac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek1401

Pozdrawiam Wszystkich i pozwole podpiąć sie do tematu,mam podobny problem .Niedawno kupiłem Passata SE TDI 130 KM Anglika i mam problem z ogrzewaniem.Silnik normalnie nabiera temperatury tylko ogrzewanie kiepskie,płyn w normie.Próbowałem go odpowietrzyć ale nic z tego mi niewyszło,nawet zdjołem przewód z koncówki ale na wolnych obrotach płyn nie leci tylko jak przegazujeto tak ale odpowietrzyć sie niechce i cały czas tylko zimne powietrze.Jak mam wyłaczony nadmuch to w czasie jazdy po chwili leci letnie powietrze,sam niewiem co mam dalej robic .

Jestem w Angli i to też jest pewien problem.

Jak ktoś może coś poradzic to bardzo serdecznie prosze o rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
--- do kompletu dodam że kilka dni temu jednorazowo zniknął płyn ze zbiorniczka wyrówn. i że na korku od tego zbiorniczka jest jakiś czarny osad, podobny do fusów z kawy (?) ... co sugerujecie ? --uszczelka p. g. ?

 

Nie znam się dokładnie ale kiedyś ktoś mi powiedział, że jeśli słabo grzeje to może to być uszczelka pod głowicą. Tym bardziej, że w Twoim przypadku nastąpiło ubycie płynu oraz pojawił się ten nalot na korku :633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ja opowiem o swojej przygodzie z brakiem ogrzewania w Pasku B5 ;) Objawami było słabiutkie grzanie, w dodatku przy ustawieniu 29 stopni coś tam niby grzało, ale na ustawieniach Hi leciało chłodne powietrze. Najpierw mój znajomy zaczął od czyszczenia nagrzewnicy Cillitem na kamień i rdzę ;) Nie pomogło. Wymiana termostatu - nie pomogło. Wymiana płynu chłodzącego - nie pomogła. Odpowietrzenie - nie pomogło. Poddaliśmy się trochę, ale zauważyłem, że przy nagrzaniu silnika do 90 stopni węże nagrzewnicy były gorące jak diabli. Raz ścisnąłem wąż odchodzący od zbiornika wyrównawczego i w aucie zrobiło się ciepło. No więc postanowiliśmy raz jeszcze przeczyścić nagrzewnicę, tym razem nalaliśmy tam kreta w żelu, bo ja wiem, z 15ml i odrobinę wody. 10 minut, kumpel wsadził kawał węża w otwory do nagrzewnicy. Z jednego wylałsię kret z wodą, a z drugiego... wyleciał całkiem spory kamień.. Ten właśnie paproch był przyczyną zimna w aucie ;) Po tym wszystkim zauważyłem, że silnik dłużej się nagrzewa, co oznacza, że płyn zaczął normalnie krążyć w obiegu. Teraz w aucie gorąc, przy ustawieniu Hi powietrze normalnie parzy, a już mieliśmy dobierać się do klapy nagrzewnicy ;) Dlatego zanim zajmiecie się wszelkimi mechanicznymi sprawami, polecam przeczyścić nagrzewnicę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. :)

Dołaczę się do rozmowy ponieważ mam podobny problem. Pasata mam w Climatroniku. Mianowicie od tygodnia czasu ogrzewanie w moim aucie zaczęło wariować. Na postoju w pozycji HI auto "grzeje bo grzeje" (szyby odmrozi i wyczuwalne jest ciepło) przy prędkości obrotowej silnika 1800-2500 obr/min naprawdę leci gorące powietrze, jednak po przekroczeniu magicznej granicy 2500 obr/min już nie grzeje :mad:

Dodam że wymienioną mam pompę, termostat, a auto trzyma 90'C. Samodiagnoza oraz sprawdzenie Vag-iem Climatronika nie wykazała żadnych blędów!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem. Climatronik ustawiony na HI i leci letnie powietrze na wskazaniach temp. 90C tylko czasem wskazówka spada mi do 0 i potem sie podnosi :/. Węże od nagrzewnicy obydwa ciepłe(nie gorące), ale wąż od zbiornnika wyrównawczego zimny. Termostat był wymieniany jakies 2-3 miesiące temu. Czy to wina termostatu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naczytałem się dziś tych Waszych postów i odpowiedzi drodzy koledzy, wielki szacunek dla waszej wiedzy. A mój climatronik jak nie grzał tak nie grzeje, właśnie zrobiłem test. Wykazał mi błąd 119 02, no i go wykasowałem. Klima była napełniana w lecie i odgrzybiana, więc z tym problemu nie mam. Jak dziś rano jechałem do pracy to myślałem o rozpaleniu ogniska na tylniej kanapie żeby mi tak zęby nie szczękały z zimna. MOŻE KTOŚ MI PODPOWIE W CZYM TKWI PROBLEM Z MOJĄ KLIMĄ, klikam i klikam tymi guzikami na różne sposoby i żadnej reakcji wieje zimnem. BŁAGAMMMMMMMMMMM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to tylko termostat?

silnik sie nagrzewa w miare szybko?

Edytowane przez raf_1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności