carere Zgłoś #41 Napisano 6 Stycznia 2009 uważam że tak normalnie jak każde auto się nagrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #42 Napisano 6 Stycznia 2009 Stawiam na termostat. Zależy w jakim położeniu np. się zawiesił. Nie wiem też czy jeździsz po mieście czy raczej trasa. Bo jak po mieście to można nie zauważyć różnicy w nagrzaniu silnika. Ja u siebie w Bravie jak jechałem po mieście to powiedzmy jakoś tam się dogrzał, ale jak była trasa i wiało z przodu powietrze to od razu temp. silnika spadała. Termostat wymieniony i było już ok. Wtedy auto pracuje tylko na jednym obiegu i zależy na jakim bo nie wiadomo w jakiej pozycji się zawiesił. Ale równie dobrze może to być coś zupełnie innego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #43 Napisano 6 Stycznia 2009 czasem jeżdżę do rodziny jest to odległość 300km i też wieje zimno, tak że czy w trasie czy po mieście nie ma różnicy. Jutro jak będe jechał do pracy zakładam walanki bo nie wytrzymam w tej lodówce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #44 Napisano 6 Stycznia 2009 a to juz wczesniej przestało ci grzac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #45 Napisano 7 Stycznia 2009 Ja mam podobny problem... Po wymianie nagrzewnicy zaczęło wiać lekko ciepłym powietrzem, ale nie ma mowy żeby w aucie się nagrzało... węże od nagrzewnicy tylko ciepłe. Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #46 Napisano 7 Stycznia 2009 u mnie w 100% pomogło przepłukanie nagrzewnicy wężem ogrodowym, odpiąłem weże z nagrzewnicy, przepłukalem i tyle, spróbuj moze i u Ciebie pomoze (zakładam ze węże od nagrzewnicy są gorące a powietrze leci zimnie, u mnie tak właśnie było) a u kolegi lunat stawiam na termostat, skoro węże z nagrzewniy sa tylko ciepłe, powinny parzyć w rece, poprostu silnik sie nie dogrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARCZI_RR Zgłoś #47 Napisano 7 Stycznia 2009 Umnie podobnie 1.9 tdi dlugo sie nagrzewa silnik, termostat o.k a slabo grzeje climatronic pokazuje 444(brak bledow)z tym ze mam uszkodzona rurke od klimy i wylecial gaz odlaczylem sprezarke czy to ma cos wspolnego z cieplem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #48 Napisano 7 Stycznia 2009 ja to w sumie nawet nie wiem gdzie szukać tych rur nagrzewnicy, żeby sprawdzić czy sa ciepłe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #49 Napisano 7 Stycznia 2009 ja to w sumie nawet nie wiem gdzie szukać tych rur nagrzewnicy, żeby sprawdzić czy sa ciepłe przy akumulatorze wchodzą w podszybie.. są w takiej plastikowej izolacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #50 Napisano 7 Stycznia 2009 A wie ktos na jakiej zasadzie działa to nieszczęsne ogrzewanie przy climatroniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #51 Napisano 7 Stycznia 2009 A wie ktos na jakiej zasadzie działa to nieszczęsne ogrzewanie przy climatroniku Ale co chcesz wiedzieć? Ciepły płyn ogrzewa nagrzewnice i powietrze w tym całym urządzeniu za schowkiem jest kierowane na nią i się ogrzewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #52 Napisano 7 Stycznia 2009 nie nie... czy tam są jakies elektrozawory czy coś w tym stylu???????/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #53 Napisano 7 Stycznia 2009 Podobno w b5 gorący płyn cały czas leci przez nagrzewnice, a tylko klapki decydują czy powietrze jest ogrzewane czy nie. Więc jeśli test climatronik nie wykazuje błędów to przyczyny trzeba szukać w nagrzewnicy. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5842&highlight=zaw%F3r+nagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #54 Napisano 7 Stycznia 2009 marek85, dzięki za podpowiedź, po trochu też tak myślałem że termostat... ale: Żeby zagrzać silnik trzeba jakieś 7 km zrobić na dodatek wskazówka nigdy nie doszła mi do 90 stopni, przeważnie jest pomiędzy dwoma kreskami poprzedzającymi pionową kreskę z 90 stopniami. Mam wymienioną całkiem niedawno pompę wody i słyszałem, że po wymianie temperatura nie dochodzi do 90 stopni, bo pompa jest nowa i lepiej pracuje (czy coś takiego). Problem jest też taki, że przed wymianą nagrzewnicy było cieplutko... carere, węże od nagrzewnicy są pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a akumulatorem, są otoczone taką jakby plastikową rurą która ma rozcięcie na ściance od strony kabiny, więc można ją trochę odgiąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #55 Napisano 7 Stycznia 2009 po wymianie temperatura nie dochodzi do 90 stopni, bo pompa jest nowa i lepiej pracuje bzdura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #56 Napisano 7 Stycznia 2009 bzdura Ok, dzięki za wyjaśnienie :-) Gdzieś to tu wyczytałem i na tym się oparłem. Już nie będę szerzył herezji :-) Wracając do sedna: mam do wymiany termostat, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #57 Napisano 7 Stycznia 2009 dokładnie BZDURA, stara pompe pewnie wymieniles bo ciekła a nie przez to że słabo pompowała, wątpie aby nowa była o wiele wydajniejsza, a nawet jakby to itak silnik powinien sie nagrzac do temp 90 stopni, moim zdaniem to na 99% wina termostatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #58 Napisano 7 Stycznia 2009 Starą pompę wymieniłem przy okazji rozrządu :-) Ok, to jutro biorę termostat WAHLERa nr 4264.87D w Intercars 38,60 zł. To chyba ten, nie? Btw, da się to jakoś prosto wymienić samemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #59 Napisano 7 Stycznia 2009 bardzo prosto, dwie śruby, gdybys stał pod autem i patrzył w kierunku tylnych kół to termostat masz z przdu auta po prawej stronie, potrzebna ci przedłuzka i klucz 10, przy przykrecaniu uwazaj zeby oring dobrze siedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #60 Napisano 7 Stycznia 2009 Czyli bez kanału się nie obejdzie... No nic, w każdym razie dzięki :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach