Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Polmozbyt

Po ostatniej wymianie płynu w układzie chłodzenia przestało działać ogrzewanie, sprawdziłem stan płynu G12 jest w normie, przewody doprowadzające ciepło do wymiennika ciepła także są nagrzane , taki przypadek miałem już w zeszłym roku jednak samochód zlitował się i przed zimą ogrzewanie zaczęło działać , najprawdopodobniej padł jakiś zawór czy klapka która przełącza ciepłe powietrze do wnętrza samochodu , całość jest sterowana CLIMATRONICem,sprawdziłem błędy[ECON+obieg zamkniety]i pokazuje 444 więc hiba wszystko w porządku od strony elektroniki, mam pytanie czy ktoś z forumowiczów miał może taki przypadek i jak ewentualnie mu zaradzić [w nocy pomimo że mamy czerwiec na trasie z Katowic do Wawy prawie zamarzłem]

 

VW Passat 1.9TDI 110KM AFN 1999r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

JanuszK, spójrz na datę! Temat jest sprzed ponad 3 miesięcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JanuszK, spójrz na datę! Temat jest sprzed ponad 3 miesięcy

data??? nie ma nic do rzeczy i choćby była z przed 2 lat, to istotna jest zawartość. A tam jest prawdopodobne rozwiązanie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

według mnie jest bardzo istotna - najbardziej zainteresowany nie odwiedza już tego forum a sam temat był już niejednokrotnie poruszany w innych wątkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

witam mam problem z ogrzewaniem w passacie b5 z 99r bardzo slabo grzeje. jak zrobie na max ogrzewanie to powinno leciec bardzo cieple powietrze a leci zaledwie letnie. silnik nagrzewa sie dobrze i dosyc szybko. termostat otwiera sie normalnie. dodam ze jest klimatronik. co proponujecie gdzie szukac przyczyny a moze najpierw jechac na komputer ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z takim przypadkiem u kolegi .Z lewej strony panela klimatronika masz taki mały wentylatorek, nagromadziło się tam dużo kurzu i unieruchomiło go.

 

Jeżeli u Ciebie wentylatorek się nie obraca - zassij tan kurz odkurzaczem, lub tak jak ja zrobiłem lekkim ciśnieniem ze sprężarki.

 

Przy zablokowanym wentylatorku moduł nie zasysa powietrza z kabiny i nie jest w stanie zdiagnozowac temperatury - nie otwiera wtedy klapy od ciepłego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

wentylatorek kreci sie ok. przezyscilem go i nadal to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody nagrzewnicy - czy oba są gorące :hyhy: Jeśli tak, to przyjrzałbym się filtrowi kabinowemu, a na koniec to zostanie prawdopodobnie demotaż konsoli, bo klapka mogła sie "zawiesić" :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

koledzy o to sie rozchodzi ze filtry wymienione i nawiew tez jest dobry tylko nieleci gorace powietrze tylko letnie. sprawdze przewody to juz jest jakas wskazowka. dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje tylko nagrzewnica i sterowanie klapkami :hyhy: Bo wczesniej nie pisałes, ze filtry masz wymienione :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam identyczny problem. Nawiew działa OK, nie sprawdzałem czujnika w kabinie, przewody od nagrzewnicy gorące, więc (jeśli to nie zapchany czujnik), to pozostaje jedynie klapka.

PYTANIE:

Jak się do niej dostać. Proszę o jakieś fotki/rysunki poglądowe.

 

Dodam, że jeżdżę B3:), bo nie zauważyłem, że panowie to B5 posiadacze..

Edytowane przez killer666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest prostszy, bez urazy ale czy sprawdzaliście poziom płynu chłodniczego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem,że często wyrabia się połączenie miedzy ośką a wirnikiem pompy wodnej (czytaj zużyta pompa wodna :D )przez co nie ma (lub jest słaby-nie wiem :P )obiegu cieczy przez co nie ma ciepłego powietrza . Napewno w takim przypadku silnik powinien Ci się wiele szybciej rozgrzewać jak też może się przegrzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem

weze idace do nagrzewnicy gorace

pompa wodna wymieniona okolo 7000 km w tyl przy wymianie razrzadu

jeszcze nie sprawdzalem tego czujnika w panelu ale przy chlodzeniu dobrze dobieral temp

wiec pewnie pozostaje ta nieszczesna klapka

tylko jak sie do niej dobrac

moze ktos zapodal by opisik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam klimatronik

To oprócz tego co napisałem - sprawdź jeszcze błędy w klimie. Może któraś klapka się przycina. A temperatura na wskaźniku trzyma non stop 90 stopni? A węze sprawdzałeś, czy są gorące? Może tez byc tak, ze wiskoza sie "rozpadła" czyli zablokowała i non stop chodzi. Nie rzęzi ci nic, jak pracuje silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na nagrzewnice, ale piszesz, że jest gorąca to ciepłe powietrze również musi być. Czyli wychodzi, że wina leży po stronie climatronicu. Zrób diagnoze i sprawdz błedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wina lezy po stronie klapki sterujacej powietrzem

tylko ja nie wiem gdzie ona sie znajduje i jak sie do niej dostac zeby sprawdzic jej dzialanie

chyba ze mozna to zrobic jakims programem diagnostycznym

bo posiadam kabelek i polskiego vaga 2,5 oraz vagcom 3,11

tylko nie znam sie na tym

moze ktos by poprowadzil za raczke co i jak zrobic

a nie tylko piszecie ze termostat lub brak plynu

takie cos sie sprawdza w pierwszej kolejnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie płynu w stacji diagnostycznej-serwis w czasie powrotu do domu ogrzeawanie działało. po postoju przez dobę w drodze do tego samego serwisu ogrzewanie odmówiło posłuszeństwa. Po sprawdzeniu prawidłowego odpowietrzenia układu podłączono komputeri stwierdzono zacięcie klapy zimnego powietrza. szczcerze mam wątpliwości co do uszkodzenia klapy ale nie jestem pewien czy mam racje. Proszę o pomoc czy to może być klapa:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób sam diagnozę, jeżeli oczywiście masz klimatronik (AUTO + ECON). Jeżeli nie to poszukaj kogoś, kto ma VAG'a i niech Ci sprawdzi dla Twojej pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności