Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

no grzeje, tylko chodzi o to ze slabo mi dziala ogrzewanie a wyczytalem ze one powinny byc cieple a u mnie sa zimne, tylko mam znajomego i u niego tez one sa zimne a grzeje mu super i jak to on mowi weze sa wrecz lodowate to jak to w koncu powinno byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko chodzi o to ze slabo mi dziala ogrzewanie

Kolego, cudowałem podobnie jak wiele osób tutaj, łącznie z płukaniem nagrzewnicy jakimś kretem, odkamieniaczem itp. Pomogło na 2 dni.

Niestety, 100% skuteczna jest jedynie wymiana nagrzewnicy. Zakup ok 80-100zł a wymiana trzy razy tyle. Całą deskę trzeba zdemontować, 2 dni roboty, żeby nic nie zgubić i wszystko podłączyć jak było. Ale pomogło, aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co wiem to nie musi byc nagrzewnica moze byc termostat tez i wg mnie u mnie moze byc to bo jak bylo cieplo to tepmeratura trzymala sie rowno na 90stopniach a teraz jak juz sie robi zimniej to jak jade w trasie to mi spada nawet do 85stopni a tak na pewno nie powinno byc a jak termostat mi sie nie otwiera to ogrzewanie nie da mi ciepla i chcialbym wiedziec czy jakie te weze powinny byc czy zimne czy cieple bo wtedy mozna wykluczyc albo termostat albo nagrzewnica wiec jakie powinny byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

genzo7 zależy jakie węże masz na myśli, bo być może mylisz węże od klimy, które przynajmniej u mnie idą właśnie koło akumulatora i one muszą być zimne. Od nagrzewnicy węże powinny być gorące gdy silnik ma temp 90°.

 

beztytuuef.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to gdzie sa te weze od nagrzewnicy? bo wlasnie widocznie ja je myle a wyczytalem na forum ze te co ida kolo akumulatora to sa od nagrzewnicy a wychodzi z tego co mowisz ze one sa od klimy, a wiec gdzie sa od nagrzewnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli termostat trzyma ci odpowied ia temperature a leci zimne to sprawdz silniczki ktore sa odpowiedzialne za sterowanie klapkami od nawiewu. mielismy na warsztacie 2 takie przypadki i w kazdym byl nie dzialajacy silniczek. ja bym od tego zaczol. wysarczy wywalic schowek i odnalezc ich polozenie i przypatrzec sie czy chodza. pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wlasnie mi nie trzyma tej temperatury napisalem wczesniej i chce sprawdzic te weze od nagrzewnicy wiec jak mozecie to powiedzcie gdzie one sa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże od nagrzewnicy nie są obok akumulatora, są pod nim na środku podszybia. Jeden wąż wychodzi z tyłu głowicy i skierowany jest do środka kabiny(nagrzewnicy), a drugi wychodzi z kabiny(nagrzewnicy) i łączy się za pomocą trójnika z pozostałym układem chłodzenia silnika.

Najlepiej jest je widać od góry, z tyłu za silnikiem, nad skrzynką biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no grzeje, tylko chodzi o to ze slabo mi dziala ogrzewanie a wyczytalem ze one powinny byc cieple a u mnie sa zimne, tylko mam znajomego i u niego tez one sa zimne a grzeje mu super i jak to on mowi weze sa wrecz lodowate to jak to w koncu powinno byc?

Tak czytam i niedowierzam :eek: Węże lodowate a ogrzewanie działa - cud. Węże aluminiowe z boku silnika są od klimy . I jeden powinien byc lodowaty a drugi ciepły. Węzę od nagrzewnicy masz na środku grodzi silnikowej pod szybą (po prawej stronie akumulatora) i są osłonięte karbowaną czarną osłoną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze że nagrzewnica co konik passata..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morel
Serwo do tej klapki jest u stóp pasażera. Najlepiej zdemontować schowek, wtedy zdecydowanie lepiej widać. Czerwona dzwignia łączy serwo z klapką.

 

A ja mam inne pytanie z tej samej materii. Czy w systemie ogrzewania nie ma jakiegoś elektrozaworu pozwalającego na obieg płynu przez nagrzewnicę ??

 

Rozumiem, że w/w serwo steruje tylko klapką nawiewu powietrza i z cieczą nie ma nic wspólengo.

 

U mnie mianowicie wąż z cieczą z silnika do kabiny ma ok. 65 stopni a wracający ok. 50 stopni. Nie wydaje się Wam to za mało ??

 

Objawy te same jak u większość w tym poście: ogrzewanie grzeje ale baaaaaardzo słabiutko.

 

Pozdrawiam,

 

tez o to pytam co z tym zaworem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sam sobie nie odpowiedziałeś na twój problem ;) Nie będę wymądrzał się,że masz za mało stopni cieczy wchodzącej do kabiny,bo nie wiem ile TAM dokładnie jest,ale wg mnie jest za mało co świadczy do termostacie lub pompie wody(Jeżeli mierzysz to innym sposobem niż czujnikiem cieczy chłodzącej).Spadek z 65 na 50 stopni świadczy,że spadek temperatury odkłada się na chłodniczce która dobrze działa.

Jeżeli chcesz szybko rozgrzać auto nie powinno się puszczać nawiewu ,ponieważ chłodzisz przez to płyn chłodzący,który krąży po silniku jak i chłodniczce powietrza :)

 

U mnie wszystko ładnie działa i grzeje tylko zastanawia mnie jedna rzecz:Jak silnik jest rozgrzany do 90 stopni i stojąc puszczę nawiew leci gorące powietrze.Kiedy gazuję(wyższe obroty) po chwili powietrze zaczyna parzyć z kratki.Wiem,że mając wyższe obroty szybciej obraca się wentylator powietrza(wyższe napięcie) i szybciej obraca się pompa wody przez co obieg cieczy jest wydajniejszy,ale.... Czy u Was też tak się dzieje ??? Drugi przypadek ustawiając np 22 stopnie i nagle przestawię na Hi to temperatura w kratkach parzy np po 30-45 sekundach .U kumpla Vectrze po przełączeniu z zimnego na ciepłe od razu parzy.Czy tak słabo nagrzewa się chłodniczka w Passatach ??:/

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zrobiłem płukanie.. Okazuje sie ze mam do kitu termostat..

Bo na wolnych obrotach nic nie grzeje a na obrotach 3000ty czuć ciepło (znaczne)..

Wadliwy termostat na to wygląda.. A nie sory to chodzi o pompe.. Przepraszam fakt.. Pompę wymieniałem z paskami itp 5 tys km temu 2 miesiące temu..

to najprawdopodobniej jest to..!!!!!!!

Jeśli się mylę to poprawcie mnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienileś pompę 2 miesiace temu i już padła? To co za SHIT założyłeś :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość edeksc

Witam koledzy mam takie pytanie chodzi mi o ogrzwanie mam passata b6 2005r 2.0tdi i od pewnego czasu słabo mi grzeje w kabinie tem silnika 90stopni a z nawiewów ledwie ciepłe mechanik zrobil mi silniczki od klapek i nadal to samo i stwierdzil ze moze to byc pompa wody lub głowica jak mozna by to sprawdzic bo jak odłaczam przewody od nagrzewnicy to słabe mam cisnienie prosze o odp pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki powiedzcie mi jak to w sumie ma grzać na maxa? bardzo gorąco? czy po prostu ciepło? Bo mam wrażenie że mi grzeje tak średnio....

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to w sumie ma grzać na maxa? bardzo gorąco? czy po prostu ciepło?

Na maxa to musi tak grzac, zeby w pysk paliło i skórę marszczyło :D A skoro grzeje ci tak średnio - to albo nagrzewnica, albo pompa albo klapka od nawiewu ciepło/zimno się przycina. Nic tu innego nie wymyślisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) nie mam punktu odniesienia bo mam od niedawna paska, w sumie już mi trochę krwi napsuł, same pierdoły jak na razie na szczęście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak, ze jakis miesiac temu nie bylo wcale ogrzeania teraz jest tak ze jak silnik sie nagrzeje i ustawie na hi to leci cieple powietrze, ale tylko cielpe i raczej na mrozy to to za malo, temperatura jak jezdze po miescie 90stopni i szybko sie nagrzewa ale jak w trasie to spada gdzies do 80stopni, zauwazylem tez ze jak ustawie ogrzewanie na szybe na hi to leci letie powietrze a jak na kierowce to duzo cieplejsze i jak skrecam to to czuje jak przez chwile leci gorace powietrze co to moze byc? mysliscie ze termostat/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności