lukaszbroz Zgłoś #61 Napisano 22 Września 2010 Zajadę do końca aku ale chodziło mi raczej czy zapali czy zgaśnie po chwili..nie wiem czy to imo czy to że nie mam tego paska. Po Twojej wypowiedzi wnioskuje że się da, nie daleko ale się da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #62 Napisano 23 Września 2010 Zajadę do końca aku ale chodziło mi raczej czy zapali czy zgaśnie po chwili..nie wiem czy to imo czy to że nie mam tego paska. Po Twojej wypowiedzi wnioskuje że się da, nie daleko ale się da. Immo wyłącza silnik po ok 2 sekundach-odpalisz i gaśnie.A jak ładowania niema to poprostu możesz mieć za słaby akku-owszem,może odpalić ale auto będzie gasło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tookie Zgłoś #63 Napisano 3 Października 2010 Witam dzis po przejechaniu 20 km zaswiecilo mi sie ladowanie... a przy tym migalo podswietlanie deski rozdzielczej pare razy wlaczyla sie kontorlka abs i jeszcze jakas;/ i dziadostwo pikalo:dupabladai tak bylo 2 razy pozniej zostala tylko kontrolka od ladowania i ona dalej swieci... sprawdzal mi koles miernikiem i nie laduje;( diady ok szczotki ok moze to byc regulator? potrzebuje samochod na jutro pilnie!! :dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzewicki64 Zgłoś #64 Napisano 6 Października 2010 (edytowane) mam problem z moim passatem 19tdi 130km wymienilem alternator na nowy zrobilem 160km alternator padl w sklepie dali mi drugi nowy i ten po paru kilometrach padl jak sprawdzic co jest przyczyna tych awari Edytowane 6 Października 2010 przez krzewicki64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #65 Napisano 6 Października 2010 Witam dzis po przejechaniu 20 km zaswiecilo mi sie ladowanie... a przy tym migalo podswietlanie deski rozdzielczej pare razy wlaczyla sie kontorlka abs i jeszcze jakas;/ i dziadostwo pikalo:dupabladai tak bylo 2 razy pozniej zostala tylko kontrolka od ladowania i ona dalej swieci... sprawdzal mi koles miernikiem i nie laduje;( diady ok szczotki ok moze to byc regulator? potrzebuje samochod na jutro pilnie!! :dolamam Jak najbardziej,może to być regulator.Zagłębiając sie w temacie może to być nawet uzwojenie,ale miejmy nadzieje że nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #66 Napisano 6 Października 2010 mam problem z moim passatem 19tdi 130km wymienilem alternator na nowy zrobilem 160km alternator padl w sklepie dali mi drugi nowy i ten po paru kilometrach padl jak sprawdzic co jest przyczyna tych awari Co to za alternatory? Może made in China? - Wtedy nie ma się co dziwić. A poza tym, co znaczy "padł"? Co w nim padło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parnik10 Zgłoś #67 Napisano 6 Października 2010 Witam. Mam takie pytanko zaświeciła mi się kontrolka od ładowania wiadomo zaprowadziłem do mechanika który powiedział mi ze to szczotkotrzymacz no i wymieniłem niby wszystko ok ale jak przekręcę kluczyk raz to czasami nie zawsze miga szybko właśnie kontrolka od ładowania a gdy odpalę normalnie gaśnie i wszystko jest ok możecie powiedzieć o co może tu chodzić ? pozdrawiam, parnik10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1marko Zgłoś #68 Napisano 6 Października 2010 Witam Mam pytanie dotyczące alternatora a raczej przewodów dochodzących do niego. Objawy kontrolka ładowania gaśnie po przegazowaniu do ok 3000 obr. ładowanie później jest ok. Po wymontowaniu rozebrałem mostek prostowniczy pomierzyłem diody wszystko ok. pytanie moje dotyczy niebieskiej kostki z 2 przewodami. Z posiadanej wiedzy wynika że 1 przewód to informacja dla kontrolki o ładowaniu natomiast na 2 powinno pokazać się napięcie po przekręceniu stacyjki . Napięcie powinno wg mnie wzbudzić alternator. Niestety na żadnym przewodzie po przekręceniu stacyjki napięcia nie ma. Czy powinno sie pokazać tam napięcie? może tylko impuls? czy może napięciem tym sterować komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew7890 Zgłoś #69 Napisano 11 Października 2010 Witam, wczoraj nie oczekiwanie włączyła mi się kontrolka akumulatora. Sprawdzałem miernikiem na alternatorze wynik to 11.46 czyt jest możliwość iż jest to wina paska lub starego aku czy jednak jest to alternator ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasaciczek Zgłoś #70 Napisano 25 Października 2010 witam ja z koleji mam taki problem z alternatorem jak jade normalnie to nic sie niedzieje odpala wszystko jest ok a jak go podkrece na wysoki obroty to sie zapala kontrolka akumulatora i napis engeine workshop kiedy znowu zwolnie to wraca do normy ma ktos jakas rade dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #71 Napisano 25 Października 2010 witam ja z koleji mam taki problem z alternatorem jak jade normalnie to nic sie niedzieje odpala wszystko jest ok a jak go podkrece na wysoki obroty to sie zapala kontrolka akumulatora i napis engeine workshop kiedy znowu zwolnie to wraca do normy ma ktos jakas rade dziekuje. Sprawdź regulator napięcia w alternatorze Wystarczy dokładnie pomierzyć.Sprawdź jakie jest ładowanie na zwykłych obrotach,później podkręć je nieco i zmierz jescze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #72 Napisano 26 Października 2010 witam ja z koleji mam taki problem z alternatorem jak jade normalnie to nic sie niedzieje odpala wszystko jest ok a jak go podkrece na wysoki obroty to sie zapala kontrolka akumulatora i napis engeine workshop kiedy znowu zwolnie to wraca do normy ma ktos jakas rade dziekuje. No to masz do wymiany sprzęgiełko w alternatorze. Jeżeli jest ładowanie na wolnych obrotach (zapewne jest - miernik w dłoń), a zapala się kontrolka po wprowadzeniu w wyższe obroty - to sprzeęgiełko. Podkręć go na te wyższe obroty i przytrzymaj go przez dłuższy czas, powinna też zgasnąć jak się wyrówna praca koła z wirnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasaciczek Zgłoś #73 Napisano 31 Października 2010 wielkie dzieki wojciechu miales racje siedzialo to sprzegielko wymienilem i jest oki jeszcze raz dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domzik Zgłoś #74 Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) a co może być jeśli jest ładowanie kontrolka się nie świeci a notorycznie pojawia się błąd 17911 sprawa sama się rozwiązała na trasie zaświeciło się ładowanie , po zdemontowaniu regulatora okazało się , że jest przerwa na wirniku(już wiem co grzechotało w alternatorze)u jakiiegoś magika kupiłem nówkę używany bosch -miałem valeo Edytowane 2 Stycznia 2011 przez domzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jaco63am Zgłoś #75 Napisano 24 Grudnia 2010 witam ja podlacze sie do tematu z alternatorem poniewaz mam problem z pradem i to bardzo powazny prawdopodobnie lecacy olej z pokrywy zaworow zalal mi alternator i robi zwarcie co rozladowywuje szybko alternator czy to mozliwe????? po za tym najlepsze jest to ze ladowanie jest i kontrolka sie nie swieci od ladowania!! nie wiem gdzie dalej szukac czy to napewno to!! prosze o porade dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #76 Napisano 21 Stycznia 2012 Witam. To i ja przedstawie tutaj swój dzisiejszy problem. W pewnym momencie podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowaniai pojawił się napis ALTERNATOR WORKSHOP. Po chwili zniknęła, i od tego czasu pojawia się co chwile i znika. Gdy dojechałem do domu (daleko nie było) przejrzałem ten temat i poszedłem posprawdzać co i jak. Okazuje się, że ładowanie raz jest a raz nie. Po prostu na włączonym silniku (niezależnie czy obciążając światłami i innymi odbiornikami czy nie) napięcie na aku jest albo 12 z kawałkiem ( i wtedy świeci się kontrolka ładowania) albo 14 z kawałkiem i kontrolka znika. I tak zmienia się to co kilkanaście/kilkadziesiąt sekund. Jest sobota wieczór a w niedzielę nie dostanę regulatora ze szczotkami, bo na ślepo właśnie to próbowałbym wymienić. Alternator mam VALEO i przebieg ~200kkm. Ale jeśli ten objaw komuś coś powie (nie był tutaj opisany wcześniej) to proszę o sugestie. Z góry dzięki. Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #77 Napisano 22 Stycznia 2012 garet4 - albo kompletnie kończą się szczotki, albo VALEO i przebieg ~200kkm to jest problem. Często padają wirniki w tych alternatorach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #78 Napisano 22 Stycznia 2012 Dzisiaj wyciągnąłem alternator. Szczotki maja jakieś 3mm i tuleje po których się poruszają delikatnie wyżłobione. Tak więc to może być to, aczkolwiek teraz już całkiem przestał ładować (dlatego go całego wykręciłem). Ale po bliższych oględzinach altka zauważyłem, że w jednym miejscu uzwojenie stojana musiało się przegrzewać, ponieważ miało inny, jakby lekko fioletowy kolor. Pewnie więc musiało się tam zrobić zwarcie, przegrzać i poszło całkiem. Nie wiem jak to sprawdzić. Jutro będę szukał nowego altka. Orientujesie się jakie ceny są teraz żeby mnie nie oskubali? Będę szukał pewnie czegoś używanego, i skoro Valeo pada to będę szukal BOSCHa. Ma ktoś jeszcze jakies sugestie? :-) A apropo demontażu. Górna śruba mocująca wychodzi bez problemu. Dolna jednak wychodzi na visko. Prawda jest, ze dolne mocowanie jest tak skonstruowane, że nie jest to otów w litym odlewie, a raczej otwór w uchwycie (od strony visko) a dalej dopiero długi otwór aż do końca. Ja nie wyłamywałem nic z visko i nie wierze, że tak robia w autoryzowanym serwisie. Natomiast też u mnie ta śruba nie chciała wyjść i umożliwić wyjęcia altka. Zastosowałem jednak inne rozwiązanie, a mianowicie obciąłem tą śrubę przecinakiem do metalowych prętów (8.8 się poddało) i później przy montażu zastosowałem krótszą o 1cm śrubę, i ten 1cm właśnie wielu forumowiczów uzyskiwało przez wyłamanie łopatek z visko.Jak będę robił kolejny demontaż to może zrobie i wrzuce jakieś zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertwil Zgłoś #79 Napisano 27 Lutego 2012 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie Dziś zasmucił mnie mój pasek jadąc zaczęły stopniowo ale bardzo powoli przygasać podświetlenie liczników po czym zaświeciła się poduszka ABS ESP i światełaka jakieś blade ( dodam że przed ostatnie dwa dni jeździła żona ) Sprawdziłem ładowanie a ja go nie mam bo napięcie wynosiło 10.5 V ale nie zapaliła mi się żadna lampka od ładowania się nie śiweci nawet po przekręceniu kluczyka , w czasie jazdy na chwilke się zaświeciła i zgasła Problem ten występował już zapewne wcześniej, a samo odpalenie po nocy już mi się nie spodobało bo trochę za cięzko kręcił Jak by ktoś miał jakies pomysły z góry dziękuje Edytowane 27 Lutego 2012 przez robertwil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #80 Napisano 28 Lutego 2012 nie śiweci nawet po przekręceniu kluczyka i to jest problem, jeżeli po przekręceniu kluczyka w poz. zapłon nie pali sie kontrolka ładowania, to altek nie ma wzbudzenia i nie będzie ładował. Sprawdź przewody przy alternatorze, może któryś się obluzował lub ułamał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach